De beurs

Het voordeel van LVMH is wel dat je niet met die ellendige volatiliteit van de petrol moet dealen :biglaugh:
Waarom ellendig? Anders had ik nooit kunnen kopen aan gemiddeld 21.
Hoe meer volatiliteit, hoe beter.

Al mag het nog eens omhoog volateren. Alles gaat omhoog in 2023, behalve mijn aandelen :D

Maar aangezien de grootste winners ARKK, Carvana, Upstart, NKLA, Tesla, etc. zijn, is er nogal wat kans dat dit een trash-rally is.
En die worden nog al eens dikwijls gevolgd door beatings om de morale te improven.
 
Het blijft maar rommelen bij Colruyt.
Dreamland en Dreambaby staan al jaren onder druk, onder andere door de opkomst van goedkope spelers en vooral webwinkels als Bol.com en Amazon. De omzet zakte in het eind maart afgelopen boekjaar met 6,6 procent naar 258,8 miljoen euro, het laagste cijfer in bijna een decennium, terwijl het aantal winkels in die periode wel steeg. Ook online daalden de inkomsten.
(...)
In een reactie maakte Dreamland bekend dat het minder producten gaat aanbieden via zijn webwinkel en dat het extra kosten aanrekent aan wie online bestelt. Sinds begin deze maand is een thuislevering niet meer gratis, maar moeten klanten minstens 5,99 euro betalen. Wie online bestelde producten in de winkels van de ketens of die van de zusterketens Colruyt en Okay ophaalt, moet voortaan 2,99 euro betalen.

Onlineshoppers staan er natuurlijk om bekend dat ze tuk zijn op leveringskosten. :thinking:
 
Er is hier een dreamland om de hoek, naast de hubo. Ik spring af en toe eens binnen als ik zakken cement of zo in de hubo ga halen.

Alles daar kost pokke veel meer dan bol.com. Vb voor kerst Stratego gekocht voor secret santa. Is 25 op bol maar 38 in Dreamland. Waarom zou je dat in die shop kopen? Idem met games, puzzels, allerlei spelletjes. Als je het op bol koopt, ligt het dag erna in je brievenbus, waarom 50% meer betalen ?
 
Er is hier een dreamland om de hoek, naast de hubo. Ik spring af en toe eens binnen als ik zakken cement of zo in de hubo ga halen.

Alles daar kost pokke veel meer dan bol.com. Vb voor kerst Stratego gekocht voor secret santa. Is 25 op bol maar 38 in Dreamland. Waarom zou je dat in die shop kopen? Idem met games, puzzels, allerlei spelletjes. Als je het op bol koopt, ligt het dag erna in je brievenbus, waarom 50% meer betalen ?
Ik heb altijd Dreamland een dure winkel gevonden.
Vond het dan ook vroeger raar als ik passeerde als kind op de Noord-Zuid (Houthalen-Helchteren) dat het daar aan de Dreamland altijd pokkedruk was.
 
Bij bol.com zullen die leveringskosten ook wel doorgerekend worden, maar 't is het gedacht dat het doet hé.

En hoe je je pricing zet. Bol en veel concurrenten leveren "gratis" vanaf een bepaalde bestelhoeveelheid, dat zet mensen aan om toch nog iets extra te kopen.
Plus, van gratis levering naar betaalde levering gaan voor alle bestellingen komt niet als een goed verhaal over.
 
Ze zijn er nog rap bij.
  • Google is testing ChatGPT-like products that use its LaMDA technology, according to sources and internal documents acquired by CNBC.
  • The company is also testing new search page designs that integrate the chat technology.
  • More employees have been asked to help test the efforts internally in recent weeks.

 
Er is hier een dreamland om de hoek, naast de hubo. Ik spring af en toe eens binnen als ik zakken cement of zo in de hubo ga halen.

Alles daar kost pokke veel meer dan bol.com. Vb voor kerst Stratego gekocht voor secret santa. Is 25 op bol maar 38 in Dreamland. Waarom zou je dat in die shop kopen? Idem met games, puzzels, allerlei spelletjes. Als je het op bol koopt, ligt het dag erna in je brievenbus, waarom 50% meer betalen ?
Is dat zeker zo? Jouw anekdote staat in contrast met mijn anekdote toen ik voor sinterklaas/kerst allerlei kinderspeelgoed online gekocht hebt. Zowel bol, amazon, dreamland, als random gegoogle bekeken en dreamland kwam daar toen voor elk van de 5 zaken goedkoper uit.

Tegenwoordig heb ik de indruk dat het voor veel mensen een automatisme geworden is om bij bol te bestellen omdat ze menen dat het wel goedkoper zal zijn, terwijl ze soms 25% duurder zijn dan andere aanbieders.
 
Het scheelt ook gewoon van product tot product.

Lego die mijn zoontje vorige week wou voor zijn verjaardag was bijv veruit het goedkoopste bij Dreamland.
Op Bol was het 20€ meer voor dezelfde doos.

Ben er nog mogen om gaan in Colruyt en ook leveringskosten betaald, want in de plaatselijke Dreamland was het niet beschikbaar voor click en collect... :tongue:
 
Is dat zeker zo? Jouw anekdote staat in contrast met mijn anekdote toen ik voor sinterklaas/kerst allerlei kinderspeelgoed online gekocht hebt. Zowel bol, amazon, dreamland, als random gegoogle bekeken en dreamland kwam daar toen voor elk van de 5 zaken goedkoper uit.

Tegenwoordig heb ik de indruk dat het voor veel mensen een automatisme geworden is om bij bol te bestellen omdat ze menen dat het wel goedkoper zal zijn, terwijl ze soms 25% duurder zijn dan andere aanbieders.
Het viel bij ons wel op dat we voor sinterklaas minder hebben gekocht bij Dreamland dan de voorbije jaren, puur gekeken naar prijs.
 
Amazon concurreert alles weg in België en Nederland op termijn. Inclusief bol.com

Dat is ook een beetje mijn vrees, zeker voor bepaalde segmenten is een fysieke winkel steeds minder een meerwaarde. Ik weet wel nog dat een bezoekjes als klein ventje aan een fysieke speelgoedwinkel aanvoelde als een uitstap, ook zaken fysiek kunnen beoordelen heeft soms een meerwaarde.

Bol.com - allemaal goed en wel maar maken deze eigenlijk winst? Hadden ze deze niet beter verkocht of naar de beurs gebracht? De toekomst zal het uitwijzen.

Voor mensen die tijd hebben om te/graag gaan winkelen (België heeft een oudere bevolking, ongeveer de helft zijn ook vrouwen :ROFLMAO:) ook de factor beleving niet onderschatten, alsook de invloed op de economie - genoeg mensen die gaan kijken voor een paar schoenen, 4h00 weg zijn, iets gaan drinken of eten ... om dan met een trui naar huis te komen.

Ik heb zelf ook geen zicht hoe dat nu echt zit met kosten/baten - en dan bedoel ik: laten leveren of zelf gaan winkelen, zowel inzake puur geld als milieu. Wie weet is zo een peperdure buurtwinkel wel het meest economische, ze droppen dat met 1 vrachtwagen en heel het dorp kan er te voet/met de fiets achter, tegelijk weet je ook meteen alles wat er in het dorp gebeurd, weet je wie je buren zijn ...
 
Amazon concurreert alles weg in België en Nederland op termijn. Inclusief bol.com
was zelfs nu al met BlackFriday -> vanalles vergeleken en Amazon was telkens beduidend goedkoper dan de concurrentie (enige issue is nog hun aanbod waar bol.com voorlopig nog ruimer is)
 
Is dat zeker zo? Jouw anekdote staat in contrast met mijn anekdote toen ik voor sinterklaas/kerst allerlei kinderspeelgoed online gekocht hebt. Zowel bol, amazon, dreamland, als random gegoogle bekeken en dreamland kwam daar toen voor elk van de 5 zaken goedkoper uit.

Tegenwoordig heb ik de indruk dat het voor veel mensen een automatisme geworden is om bij bol te bestellen omdat ze menen dat het wel goedkoper zal zijn, terwijl ze soms 25% duurder zijn dan andere aanbieders.
Ik weet het heel goed, want secret Santa was 25 euro en in dreamland vond ik niks in budget, op bol alles.

Dreamland hun per shop revenue is al jaren aan het kelderen. Zal niet zijn omdat ze goedkoper zijn...
 
Terug
Bovenaan