De beurs

Microsoft 💎🙌 was mijn allereerste buitenlands aandeel en techaandeel, gekocht met een bang hartje na een maand twijfelen aan 80 euro, aan een waardering die veel te hoog was, op een nieuw record en met belachelijk laag dividendrendement.

Aandelen als Apple, Alphabet, Microsoft koop je altijd met het gevoel dat je teveel betaalt en dat je te laat bent, simpelweg omdat ze quasi altijd overgewaardeerd zijn en op hun top staan.
 
Via de huisbankier (ING) heb ik een beleggingsrekening en invest-account.

Graag had ik (buiten ING) ook via een app (iOS) een rekening aangemaakt om met een laag bedrag (+- 500 euro) te handelen. Omdat ik door de bomen het bos niet zie, welke speler (Bux, Bolero, Giro, ...) verkiezen jullie?
 
JanMan, met 500€ handelen... daar is volgens mij geen beginnen aan.
Ofwel maak je meer middelen vrij om te handelen, ofwel spaar je verder tot je een hoger bedrag hebt om mee te handelen.
Of je gooit je 500€ in een ETF bij een broker met belachelijk lage transactiekosten en kijkt er dan jaren niet meer naar om.

Je 500€ wordt gewoon opgevreten aan commissies, beurstaks wanneer je actief zou gaan handelen.
Er is zeer weinig tot gewoon geen ruimte voor risicomanagement.
Sommige brokers zullen je waarschijnlijk gewoon wandelen sturen wanneer je duidelijk maakt dat je inleg 500€ is.

Als er iemand een andere mening of ervaring heeft met handelen met 500€, ik hoor het graag, want iedere dag kan een mens iets bijleren, nietwaar?
 
Met 500€ handelen... daar is volgens mij geen beginnen aan.
Ofwel maak je meer middelen vrij om te handelen, ofwel spaar je verder tot je een hoger budget hebt om mee te handelen.
Of je gooit het allemaal in een ETF bij een broker met belachelijk lage transactiekosten en kijkt er dan jaren niet meer naar om.

Je 500€ wordt gewoon opgevreten aan commissies, beurstaks wanneer je actief zou gaan handelen.
Er is zeer weinig tot gewoon geen ruimte voor risicomanagement.
Sommige brokers zullen je waarschijnlijk gewoon wandelen sturen wanneer je duidelijk maakt dat het budget 500€ is.

Als er iemand een andere mening of ervaring heeft met handelen met 500€, ik hoor het graag, want iedere dag kan een mens iets bijleren, nietwaar?
Heeft Degiro niet zoiets als ETFs waar je quasi kosteloos in kan beleggen voor kleine bedragen?

Alle beetjes helpen dus waarom niet voor €500 starten en de smaak te pakken krijgen :cool:
 
Heeft Degiro niet zoiets als ETFs waar je quasi kosteloos in kan beleggen voor kleine bedragen?

Alle beetjes helpen dus waarom niet voor €500 starten en de smaak te pakken krijgen :cool:
Ja, Degiro, maar dan misschien best alleen de kern-selectie... dat zou kunnen werken.
 
Ik zou nog graag een chipfabrikant toevoegen aan mijn port.
Momenteel is mijn oog gevallen op X-Fab. Nog mensen die dit aandeel volgen?
 
JanMan, met 500€ handelen... daar is volgens mij geen beginnen aan.
Ofwel maak je meer middelen vrij om te handelen, ofwel spaar je verder tot je een hoger bedrag hebt om mee te handelen.
Of je gooit je 500€ in een ETF bij een broker met belachelijk lage transactiekosten en kijkt er dan jaren niet meer naar om.

Je 500€ wordt gewoon opgevreten aan commissies, beurstaks wanneer je actief zou gaan handelen.
Er is zeer weinig tot gewoon geen ruimte voor risicomanagement.
Sommige brokers zullen je waarschijnlijk gewoon wandelen sturen wanneer je duidelijk maakt dat je inleg 500€ is.

Als er iemand een andere mening of ervaring heeft met handelen met 500€, ik hoor het graag, want iedere dag kan een mens iets bijleren, nietwaar?

Langs de andere kant als je een paar jaar geleden voor 500 euro bitcoin of Tesla aandelen gekocht had, was je nu rijk :thinking:

Met 500 euro zou hij ook een call optie kunnen en zo geld verdienen.
 
ik ben begonnen ooit met 500 euro aan amd aandelen in mijn hogeschool periode voor +-2 euro/Stuk bij degiro enkele jaren geleden. een deel verkocht op 20 -30- 40- en 70 euro. ( fomo en groeipotentieel onderschat) nu is mijn portefeuile 15K en heb amper bijgestort ( sta + 10k met een ab inbev die die 500 euro int rood staat)... dus het is wel degelijk mogelijk als je een gecalculeerde gok maakt op een bedrijf waar je 100 % zeker van bent dat er groeipotentieel is . bij mij was dat door de early ZEN cpu leaks en mijn grote kennis van server/pc hardware.


ook wat geluk gehad met die yolo stocks zoals GME, maar die tel ik niet mee als belegging. heb die ook aan 20-30 euro gekocht en ergens verkocht rond de 300... een hele hoop gedaytrade, een pak verloren en uiteindelijk uitgestapt met 10K winst.

dus het is zeker mogelijk met geluk en een goed moment.
 
Je kan die €500 gerust op de beurs gooien, maar dan zou ik het eerder als een gokje beschouwen dan er een beleggingsportefeuille mee te willen aanleggen. Kies een aandeel waarin je gelooft en laat het vooral staan. Worst case ben je 500 euro kwijt, best case ... .

Ik heb in maart 2013 als student quasi al mijn spaarcenten in TSLA gestoken. Ik had er speciaal een Binckbank rekening voor aangemaakt. Mijn ouders vonden dat maar niks (risicoavers), maar ik heb toch doorgezet en vond het allemaal heel spannend en interessant. Ook al kende ik toen nog maar weinig van de beurs.

Eind april 2013, na Tesla's positieve earnings call met een eerste winstgevend kwartaal, heb ik mijn aandelen met een mooie winst verkocht, en van die winst ben ik met mijn vriendin en vrienden op citytrip naar Amsterdam geweest. Wat een glorie, wat een succes. In de jaren daarna heb ik wat gegokt op TSLA, long & short, maar ik heb alles bij elkaar niks meer aan dat aandeel verdiend, als ik er al geen geld aan verloren heb.

Ik had die aandelen sinds 2013 beter gewoon gehouden, ja. Sindsdien is de marktkapitalisatie maal 125 gegaan (€6000 --> €750.000). :smile:
 
Je kan die €500 gerust op de beurs gooien, maar dan zou ik het eerder als een gokje beschouwen dan er een beleggingsportefeuille mee te willen aanleggen. Kies een aandeel waarin je gelooft en laat het vooral staan. Worst case ben je 500 euro kwijt, best case ... .

Ik heb in maart 2013 als student quasi al mijn spaarcenten in TSLA gestoken. Ik had er speciaal een Binckbank rekening voor aangemaakt. Mijn ouders vonden dat maar niks (risicoavers), maar ik heb toch doorgezet en vond het allemaal heel spannend en interessant. Ook al kende ik toen nog maar weinig van de beurs.

Eind april 2013, na Tesla's positieve earnings call met een eerste winstgevend kwartaal, heb ik mijn aandelen met een mooie winst verkocht, en van die winst ben ik met mijn vriendin en vrienden op citytrip naar Amsterdam geweest. Wat een glorie, wat een succes. In de jaren daarna heb ik wat gegokt op TSLA, long & short, maar ik heb alles bij elkaar niks meer aan dat aandeel verdiend, als ik er al geen geld aan verloren heb.

Ik had die aandelen sinds 2013 beter gewoon gehouden, ja. Sindsdien is de marktkapitalisatie maal 125 gegaan (€6000 --> €750.000). :smile:
Was je maar niet naar Amsterdam geweest :(

Duur tripke uiteindelijk gebleken :D :D
 
Godzijdank schieten de China aandelen omhoog, mijn verkochte putjes begonnen dik te falen.

De fed gaat de stimulus stilletjes aan afbouwen.

Het gaat spannend worden. :coffee:
 
Ford's quarterly ziet er goed uit.

Earnings/share $0,13 ipv estimated $0,10.
Revenue ook hoger dan estimates.
EBIT guidance voor 2021 bijgesteld van $9B naar $10B.

After market terug ten noorden van $14.

Morgen kijken waar m'n geschreven puts en long call spread hangen.
 
Align Technology (NASDAQ:ALGN): Q2 Non-GAAP EPS of $3.04 beats by $0.52; GAAP EPS of $2.51 beats by $0.33. Revenue of $1.01B (+186.7% Y/Y) beats by $66.15M. For 2021, Align provides the following guidance: Net revenues in the range of $3.85 billion to $3.95 billion ($3.82B consensus), up approximately 56% to 60% over full-year 2020. We expect our 2H year-over-year revenue growth to be above the mid-point of our long-term operating model target of 20% to 30%

Facebook (NASDAQ:FB): Q2 GAAP EPS of $3.61 beats by $0.61. Revenue of $29.07B (+55.5% Y/Y) beats by $1.18B. DAU of 1.91B vs. 1.91B consensus; MAU of 2.9B vs. 2.90B. Operating margin of 43% vs. a consensus of 37.6%. Cash and cash equivalents and marketable securities were $64.08 billion as of June 30, 2021.

PayPal (NASDAQ:pYPL): Q2 Non-GAAP EPS of $1.15 beats by $0.03; GAAP EPS of $1.00 beats by $0.28. Revenue of $6.24B (+18.6% Y/Y) misses by $30M. Q2’21: Total active accounts surpass 400 million

Qualcomm (NASDAQ:QCOM): Q3 Non-GAAP EPS of $1.92 beats by $0.24; GAAP EPS of $1.77 beats by $0.40. Revenue of $8.06B (+64.5% Y/Y) beats by $500M. Sees Q4 revenue of $8.4B-$9.2B vs. consensus of $8.54B and non-GAAP EPS of $2.15-$2.35 vs. $2.07 consensus estimate.

Meer tech.
Enkel PayPal wat zwakker.
Had ook meer verwacht van FB, zeker na die Google results.

S&P500 $225 earnings komt dichterbij.
 
Mooie resultaten ook bij ArcelorMittal ... ondertussen bijna €30... je zal ze maar gekochten hebben aan €8 tijdens de corona crisis
(ikke niet voor alle duidelijkheid hé, mijn aankopen waren op 12, 15 en 23 ;))

Hou ze nog wel bij, met al die extra investeringen in Europa en US gaan ze nog wel effe mooie marges kunnen maken op hun staal, zijn ook goed bezig met overgang naar "groen" staal.
 
Je kan die €500 gerust op de beurs gooien, maar dan zou ik het eerder als een gokje beschouwen dan er een beleggingsportefeuille mee te willen aanleggen. Kies een aandeel waarin je gelooft en laat het vooral staan. Worst case ben je 500 euro kwijt, best case ... .

Ik heb in maart 2013 als student quasi al mijn spaarcenten in TSLA gestoken. Ik had er speciaal een Binckbank rekening voor aangemaakt. Mijn ouders vonden dat maar niks (risicoavers), maar ik heb toch doorgezet en vond het allemaal heel spannend en interessant. Ook al kende ik toen nog maar weinig van de beurs.

Eind april 2013, na Tesla's positieve earnings call met een eerste winstgevend kwartaal, heb ik mijn aandelen met een mooie winst verkocht, en van die winst ben ik met mijn vriendin en vrienden op citytrip naar Amsterdam geweest. Wat een glorie, wat een succes. In de jaren daarna heb ik wat gegokt op TSLA, long & short, maar ik heb alles bij elkaar niks meer aan dat aandeel verdiend, als ik er al geen geld aan verloren heb.

Ik had die aandelen sinds 2013 beter gewoon gehouden, ja. Sindsdien is de marktkapitalisatie maal 125 gegaan (€6000 --> €750.000). :smile:
Haha, hier ook tijdens mijn studententijd quasi al mijn spaargeld (€2500) in Tesla gestoken. Het zou nu €300.000 zijn. Mijn computer in 2011 Bitcoin laten minen aan 0.015 BTC (toen €0.10 nu €500 euro) per dag. In 2013 een aantal Bitcoins gekocht aan €100 per stuk. Helaas heeft niemand een glazen bol en ben ik nog steeds een arm schooiertje want alles uiteraard te vroeg verkocht (o.a. als deel voor de eigen inbreng van ons huis) :tongue:
 
Terug
Bovenaan