De beurs

Private equity is the place to be jongens, gisteren cijfers van Eurazeo, +6% 🥳
En er zit nog meer in het vat, die zijn goed bezig.

Samen met Sofina en Brederode mijn favoriete holding.

En Prosus knalt vandaag ook weer, is harder gestegen dan Tencent.
 
Tja, dat zijn zo van die aandelen waarvan ik denk: die koop ik niet, veel te duur momenteel. Maar ze blijven altijd maar doorstijgen. Vorig jaar maart-april was de ideale periode om ze op te pikken.
 
Zijn er mensen die gewoon via hun bank sparen op de niet klassieke manier?
bv bij ING hun Focus plan oid
Je bent mijn inziens veel goedkoper af om zelf in een MSCI world tracker te beleggen bij een goedkope broker ipv je bank veel geld te betalen je geld in één van hun fondsen te steken

... de grote meerderheid van de fondsen presteert slechter dan de MSCI world index.
 
Ook als je er weinig tot niets van kent?
't is gewoon kwestie van de juiste ETF of Index kiezen, maar als je zo'n World tracker neemt die pakweg de 3000 grootste bedrijven ter wereld volgt, dan kan je weinig misdoen en ga je op lange termijn altijd een mooi rendement hebben.
 
Ook als je er weinig tot niets van kent?

Een dagje studeren/googlen en je bent al klaar voor een goeie belegging.
Zelfs in dit topic kan je al goeie tips vinden.

Ik snap niet hoe mensen elke dag uren kunnen gaan werken voor een beetje geld (ivg met wat je er voor moet doen), maar dan geen tijd hebben om een beetje te googlen en studeren voor de beurs om veel geld (ivg met wat je er voor moet doen) te verdienen.

Ken je niks van de beurs en heb je geld teveel, leer de beurs dan kennen, neem je tijd ervoor en nadien vliegt het geld binnen.
 
unknown.png
 
Een dagje studeren/googlen en je bent al klaar voor een goeie belegging.
Zelfs in dit topic kan je al goeie tips vinden.

Ik snap niet hoe mensen elke dag uren kunnen gaan werken voor een beetje geld (ivg met wat je er voor moet doen), maar dan geen tijd hebben om een beetje te googlen en studeren voor de beurs om veel geld (ivg met wat je er voor moet doen) te verdienen.

Ken je niks van de beurs en heb je geld teveel, leer de beurs dan kennen, neem je tijd ervoor en nadien vliegt het geld binnen.
Beetje inlezen/studeren ok, maar dan moet je de juiste pagina’s weten te vinden. En dan liefst in het Nederlands. Ga de thread eens vanaf begin lezen. Kijken als ik daar al wijs uit raak
 
Beetje inlezen/studeren ok, maar dan moet je de juiste pagina’s weten te vinden. En dan liefst in het Nederlands. Ga de thread eens vanaf begin lezen. Kijken als ik daar al wijs uit raak
Zoals gezegd gewoon een etf kopen, world index en klaar. Niet naar omkijken.
Aparte aandelen kopen maakt het interessanter, maar of je na x aantal jaar een beter rendement gaat hebben? Zeer twijfelachtig. Bij aparte aandelen zit je met veel meer schommelingen, je kiest voor bepaalde aandelen en moet er ook wel je geloof in behouden als ze naar beneden gaan (tenzij de fundamentels veranderd zijn uiteraard). Niet iedereen kan op zijn handen blijven zitten op dagen zoals begin deze week.
Maandag en dinsdag ettelijke maandlonen lichter geworden, amper 48u later ziet de wereld er plots veel groener uit. Zotte week.
 
Zoals gezegd gewoon een etf kopen, world index en klaar. Niet naar omkijken.
Aparte aandelen kopen maakt het interessanter, maar of je na x aantal jaar een beter rendement gaat hebben? Zeer twijfelachtig. Bij aparte aandelen zit je met veel meer schommelingen, je kiest voor bepaalde aandelen en moet er ook wel je geloof in behouden als ze naar beneden gaan (tenzij de fundamentels veranderd zijn uiteraard). Niet iedereen kan op zijn handen blijven zitten op dagen zoals begin deze week.
Maandag en dinsdag ettelijke maandlonen lichter geworden, amper 48u later ziet de wereld er plots veel groener uit. Zotte week.
En dit is meteen het mooie van investeren in ETF's om te laten staan voor hele lange tijd.
Ik heb geen idee wat er is gebeurd begin deze week (=
 
tja, beetje zoals Ontex, zwaar in de schulden, last van wisselkoersen ... er zijn zoveel betere aandelen te vinden


AB Inbev is marktleider bij uitstek in zijn segment. Een bedrijf met enorme schaalvoordelen en sterke merken. Hoewel de schuldgraad best hoog is, blijft het goed beheersbaar. Er is 0 twijfel dat dat bedrijf er binnen 10, 20, 30 jaar nog staat.

Ontex daarentegen is het kneusje van hun sector. Je spreekt hier over een relatief klein, onder de schulden kreunend bedrijf, die moet opboksen tegen zwaargewichten als P&G en Kimberly Clark. Hebben bovendien 0 prijszettingskracht met hun white label en B-merk producten.

Een absurde vergelijking dus.

Het gaat me hier trouwens over de bedrijven zelf. Over de waardering/koers van Ontex weet ik niets af, kan best een prima aankoop zijn mits de waardering laag genoeg is.
 
AB Inbev is marktleider bij uitstek in zijn segment. Een bedrijf met enorme schaalvoordelen en sterke merken. Hoewel de schuldgraad best hoog is, blijft het goed beheersbaar. Er is 0 twijfel dat dat bedrijf er binnen 10, 20, 30 jaar nog staat.

Ontex daarentegen is het kneusje van hun sector. Je spreekt hier over een relatief klein, onder de schulden kreunend bedrijf, die moet opboksen tegen zwaargewichten als P&G en Kimberly Clark. Hebben bovendien 0 prijszettingskracht met hun white label en B-merk producten.

Een absurde vergelijking dus.

Het gaat me hier trouwens over de bedrijven zelf. Over de waardering/koers van Ontex weet ik niets af, kan best een prima aankoop zijn mits de waardering laag genoeg is.
Mijn vergelijking was er mbt schulden en wisselkoersproblemen die ze allebei hebben, … los vd waardering is zo’n combo voor mij voldoende om er zelfs niet aan te denken als belegging
 
Een dagje studeren/googlen en je bent al klaar voor een goeie belegging.
Zelfs in dit topic kan je al goeie tips vinden.

Ik snap niet hoe mensen elke dag uren kunnen gaan werken voor een beetje geld (ivg met wat je er voor moet doen), maar dan geen tijd hebben om een beetje te googlen en studeren voor de beurs om veel geld (ivg met wat je er voor moet doen) te verdienen.

Ken je niks van de beurs en heb je geld teveel, leer de beurs dan kennen, neem je tijd ervoor en nadien vliegt het geld binnen.
Ik zou wel oppassen met zo'n uitspraken te doen op een forum waar veel newbies zitten...
 
Zoals gezegd gewoon een etf kopen, world index en klaar. Niet naar omkijken.
Aparte aandelen kopen maakt het interessanter, maar of je na x aantal jaar een beter rendement gaat hebben? Zeer twijfelachtig. Bij aparte aandelen zit je met veel meer schommelingen, je kiest voor bepaalde aandelen en moet er ook wel je geloof in behouden als ze naar beneden gaan (tenzij de fundamentels veranderd zijn uiteraard). Niet iedereen kan op zijn handen blijven zitten op dagen zoals begin deze week.
Maandag en dinsdag ettelijke maandlonen lichter geworden, amper 48u later ziet de wereld er plots veel groener uit. Zotte week.
Ettelijke maandlonen ? Zo'n dikke portefeuille ?
 
weg vliegen kan natuurlijk ook :p

Krijg mijn id niet ingelezen bij degiro :/



sorry, rijbewijzen en verblijfsvergunningen worden niet geaccepteerd
 
Maandag en dinsdag hier toch ook paar maandlonen naar beneden gegaan.
Woensdag en vandaag die terug erbij plus een maandloon extra.

Was vrij volatiel, maar nu ook niet zo abnormaal. Is toch al paar keer gebeurd dit jaar.
 
Terug
Bovenaan