De beurs

Lijkt mij vooral een gebrek aan enige moat. Concurrerende voedingsbedrijven hebben al lang kopieën op de markt gebracht die hetzelfde smaken.
Ja dat, maar ik zie het ook echt nergens. En ik bestel al 2,5 jaar continu online eten op uber eats, wolt, glovo etc.
Of het wordt wat op de achtergrond gehouden en dient gewoon om een esg checkbox aan te vinken bij bv. Mcdo en consoorten :)
 
Ja dat, maar ik zie het ook echt nergens. En ik bestel al 2,5 jaar continu online eten op uber eats, wolt, glovo etc.
Of het wordt wat op de achtergrond gehouden en dient gewoon om een esg checkbox aan te vinken bij bv. Mcdo en consoorten :)

In supermarkten hier en in Nederland zie je het wel, maar ik vermoed nog altijd gericht op een nichepubliek.
De meeste van die dingen kosten ook meer dan hun "echte" vleesequivalent wat ook niet zal helpen om mensen over de streep te trekken.
 
In supermarkten hier en in Nederland zie je het wel, maar ik vermoed nog altijd gericht op een nichepubliek.
Ja ok, in de Albert Heyn zag ik het ook liggen, maar ik bedoel in openbare eetgelegenheden. (cfr die post van 3 jaar geleden over hun 'grote contracten' met Mcdo en andere fastfood restaurants).
 
Ja ok, in de Albert Heyn zag ik het ook liggen, maar ik bedoel in openbare eetgelegenheden. (cfr die post van 3 jaar geleden over hun 'grote contracten' met Mcdo en andere fastfood restaurants).
Ik heb eens die Beyond gegeten in de Pizza hut. Voor de rest, buiten de supermarkt, ook nog nergens echt gezien.

Spijtig want op zich vind ik de burgers best wel lekker.
 
Ja ok, in de Albert Heyn zag ik het ook liggen, maar ik bedoel in openbare eetgelegenheden. (cfr die post van 3 jaar geleden over hun 'grote contracten' met Mcdo en andere fastfood restaurants).

Nog altijd teveel niche denk ik en weinig overlap met fastfood clienteel?

Blijkbaar heeft McDonalds de piloot met Beyond Meat al na minder dan een jaar gestopt en gebeurde hetzelfde bij een aantal andere fastfood ketens:
https://www.foodbeverageinsider.com...rops-beyond-meat-based-burgers-after-test-run
 
Meta -10% nabeurs 😳
Mijn enige betekenisvolle tech positie, reactie lijkt me wat overdreven maar anderzijds een forse rit achter de rug, blijven cash verbranden aan experimenten die niet/nog niet overtuigen, AI - vooralsnog vraagteken maar ze hebben wel de rekenkracht en ze genereren giga cashflows - mits wat geluk met tiktok affaire kunnen ze wat profiteren.

Core business staat als een versterkte burcht - voorlopig wachten op een doorbraak, iets nieuws want groei op core business zie ik niet gebeuren.

Hoe zie jij dat?
 
Mijn enige betekenisvolle tech positie, reactie lijkt me wat overdreven maar anderzijds een forse rit achter de rug, blijven cash verbranden aan experimenten die niet/nog niet overtuigen, AI - vooralsnog vraagteken maar ze hebben wel de rekenkracht en ze genereren giga cashflows - mits wat geluk met tiktok affaire kunnen ze wat profiteren.

Core business staat als een versterkte burcht - voorlopig wachten op een doorbraak, iets nieuws want groei op core business zie ik niet gebeuren.

Hoe zie jij dat?
ik heb Meta véél te vroeg verkocht, nog altijd aan het bekomen van die “fout”
 
ik heb Meta véél te vroeg verkocht, nog altijd aan het bekomen van die “fout”
En ik heb het niet gekocht in oktober 2022 terwijl ik hier zat te verkondigen dat het aan een p/e van minder dan 10 stond.
Mij teveel laten beïnvloeden door het feit dat Zuckerberg een dwaze kop heeft :-(

Meta. Mijn enige betekenisvolle tech positie,
Blijft wel hilarisch dat echt bij elk aandeel dat hier vermeld wordt, blijkt dat jij dat hebt :laugh:

Dit is alleen al van de laatste 2 weken 😅
Positie EVS beetje aangevuld.
Aperam sinds aankoop wat gestegen
Turbo Msft Nog in bezit ja, momenteel +69% - een klein wonder
mss ook eens overwegen om bepaalde te verkopen - denk dan aan ING op de eerste plaats.
zie ik ook graag gebeuren als aandeelhouder Ageas
Nieuw record: sterkste daling in 1 dag van aandeel (micro positie) in bezit gebroken door PACB,
Moury Construct .. Toch wel een sterkhouder in portefeuille
EDIT: Update van WEHB, kan ik mee leven -
 
Blijft wel hilarisch dat echt bij elk aandeel dat hier vermeld wordt, blijkt dat jij dat hebt :laugh:

Ik zou idd eens een grote opkuis moeten doen, het begrip spreiding is niet meer van toepassing - haast een ETF op zich. Beter dan de index doen is dan ook quasi onmogelijk - YTD momenteel 9,56%. Port is ook niet echt klein meer in absoluut bedrag.

EDIT: ik kijk trouwens met veel respect naar heel wat leden hier die erin slagen een geconcentreerde port aan te houden en echt goede resultaten te boeken, kennis/talent dat hier grotendeels ontbreekt - als ik zie welk rendement de grootbank van mijn ouders heeft afgeleverd- dat is echt om van te huilen, enige argument dat overeind bleef was dat het beter was dan een spaarboekje.
 
Laatst bewerkt:
Slechte maand alleszins :)
Ik heb een vrij beperkte port.

ASML
Cofinimmo
EVS
Financiere de Tubize ( Had UCB maar dan verkocht en verwisseld voor Tubize)
LEONARDO
Microsoft

Deze maand is wel dramatisch, maar de maanden ervoor kan ik niet klagen.
 
Voormalig CEO Ignace Van Doorselaere stelt tijdens de aandeelhoudersvergadering de nieuwe strategie van Van de Velde openlijk in vraag:

Ik herinner mij een podcast (De Beursvoyeurs wss) waarin Van Doorselaere vermelde dat hij zelf had bijgekocht aan hogere koersen en zijn ongeloof over het mismanagement van het bedrijf niet onder stoelen of banken kon steken.

edit: Gevonden, vanaf minuut 28: https://podcasts.google.com/feed/aH...d=0CAUQkfYCahcKEwiY5vmZrt2FAxUAAAAAHQAAAAAQAQ
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan