De beurs

Novo is de enigste die in mijn portefeuille die sterk gestegen is sinds ik het gekocht heb.
En is sinds januari of februari sterk beginnen stijgen. Maar het zal in de toekomst wel een clash zijn tussen Novo en de Amerikaanse (ben de naam kwijt) als hun Mounjaro hier echt op de markt komt. Zet ook sterke resultaten neer op het gebied van gewichtsverlies.
 
Na alle andere gezondheidsvoordelen, kan verbeterde vruchtbaarheid er anders ook wel nog bij :)

Zoals vorig jaar al gezegd: revolutie van de eeuw.
(Volgende week trouwens eens een 3-maand voorraad halen, marktonderzoek ;) )

Great, al die fatso's meer kinderen... Goed voor de genepool. 😅

Kan je dat in jouw land zo verkrijgen?
 
Na alle andere gezondheidsvoordelen, kan verbeterde vruchtbaarheid er anders ook wel nog bij :)

Zoals vorig jaar al gezegd: revolutie van de eeuw.
(Volgende week trouwens eens een 3-maand voorraad halen, marktonderzoek ;) )
Hoe kan je een 3-maand voorraad halen? Voor zover ik weet kunnen alleen mensen met diabetes type 2 Ozempic nu krijgen (in België)
 
1. Daarmee dat al die bv's er probleemloos aan geraken zeker... :)
2. Niet België
Ik praat specifiek over de 1.0mg versie, voor de BV's volstaat de 0.5 om die paar kilo's te verliezen.
En geen idee of die er zo gemakkelijk aan geraken nu ook, want de schaarste was wel voelbaar sinds december, hier, sommige van de collega's die diabetes hebben geraakten er niet aan.
 
Mocht het nu December geweest zijn - zou Paul goede oude Barco aanbevelen?

EDIT: Update van WEHB, kan ik mee leven - hopelijk kan de rente wat naar beneden - lijkt me dat er dan, naast het hoge dividend, ook wat koerswinst in zit.


EDIT: Spotify bevestigd dat het winstgevend kan zijn, volgende stap = prijzen meer boosten - potentieel cashflow machine in wording - mogelijks gezien het er stilaan op lijkt dat ze de oorlog met de rest aan het winnen zijn. Zelf geen positie maar collega ondertussen 50% van port erin.
 
Laatst bewerkt:
ARK-fondsen van 'queen' Cathie Wood stromen in rotvaart leeg
Het vlaggenschipfonds ARK Innovation verloor sinds het jaarbegin bijna 19 procent van zijn waarde. De technologiebeurs Nasdaq ging in diezelfde periode 5 procent hoger.
Tesla is met 10 procent de grootste positie, waardoor diens beursrammeling extra doorweegt. Een andere grote positie, videostreamer Roku, zag 30 procent van zijn waarde in rook opgaan sinds begin januari. De recente koersexplosie van chipbouwer Nvidia gaat dan weer aan ARK voorbij: Wood verkocht de volledige positie begin 2023.
Called it:
Cathie Wood vindt NVIDIA te duur. Sterk koopsignaal dus. :cool:
 
Cathie Wood was een inspiratie en een voorbeeld voor Charlotte De Brabander.

Wat voor een gebrek aan mensenkennis moet je hebben om zo'n schoolvoorbeeld onnozelaars in de eerste plaats niet te herkennen, maar zelfs als 'inspirator in deze mannenwereld' naar voor te schuiven...

Ofwel was het als inspirator van 'er geen fluit van kennen maar toch mensen overtuigen om geld aan jou te geven'.
In dat geval: well done Charlotte ;)
 
Danaher zegt dat de turnaround in biotech diagnostics daar is.

@cege zal weer dikke sloefen bonus krijgen in de toekomst!

Het zou kunnen. Bij ons is het opnieuw paniek, dus waarschijnlijk zijn we weer 6 mnd te laat met de paniek en zijn we het hoekje in realiteit al om.


Het is hier overigens zo shitstorm dat ik 80% zeker ben dat ik tegen einde van het jaar langs de super kassa passeer en verlost wordt uit het lijden/leiden (schrappen wat niet past).

Sales zit km onder expectation in bepaalde segmenten, grotendeels door market share verlies. Ongeveer elk project in US gaat giga over budget en timeline. Er is reorganisatie na reorganisatie na reorganisatie in divisies met een bijl botter dan bot. Overal gaten gevallen, niks loopt nog. Mensen uitgeperst tot km ver over de rode lijn. Senior mgmt dat gewoon verdwijnt zonder bericht en plots opduikt en weer verdwijnt. Enfin. Epic failure on execution.

Onze product line hit nog zijn targets, development on time, >200% groei revenue laatste 12 mnd, voor het eerst positieve marge. Maar er komen geen extra resources voor support en sales en zo. Dus ooit gaat dat ook een muur hitten dat er klanten pissed raken dat ze 3w op troubleshooting requests moeten wachten.

De enige logische beslissing van hogerop zou zijn om de volledige dysfunctionele US mgmt eruit te flikkeren. Maar ik vrees dat ze gewoon de volledige 200M business (90 % US resources) gaan dumpen als gemakkelijkere oplossing en wij als collateral damage in het vuilbakje vliegen...

Het zou wel goed zijn voor de EPS en marge want we zijn als business op zich niet zo contributing in het grotere geheel (wat een verrassing met Mickey mouse als business mgmt).
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met dumpen?
Gewoon stopzetten, of verkopen?

Wat het minste werk is voor hogerop. Het doet er niet toe, komt toch allemaal in non-GAAP terecht. Iemand moet het gewoon in non-GAAP duwen en dan execution, nobody gives a fuck anymore.

Als we op het verleden afgaan. Dumpen, kak half intrekken omdat ze in hun eigen voet schieten wegens 2e rond effecten op andere businesses, 2y rekken en uiteindelijk verkopen voor bradeerprijs :laugh:

Zoals in de films, he "everybody in this meeting is terminated 6mo from now". *insert random it's not your fault HR gezwets* (ik heb ooit per ongeluk in een termination meeting gezeten, foutje in de excel sheet...). En dan 5mnd later hier en daar wat volk proberen te rehiren...
 
Overigens is danaher

For the second quarter, Danaher expects core revenue before items will be down mid-single digits on the same period last year. Full-year core sales are still expected to be down low-single digits, it said.

Onze guide was flat revenue en marge expansion van 2% (denk dat ze guiden naar 31 of 32% OM dit jaar :laugh: - healthy). Niks beter dan in een gestreste business in een shit jaar marge expansion te doen. Niet Market share terugwinnen of share behouden. niet producten op de markt brengen. Niet je business preppen voor de eventual upturn. Neenee, cost cutten en bottomline kranken om top line te compenseren... we gaan onze EPS nummers wel hitten in q1/q2. Daar hangt de bonus vanaf... in tijden van nood, splurge the cash voor buybacks. Niks Beter dan al je operating cash aan buybacks te spenderen.
 
Terug
Bovenaan