De beurs

Ah, eerste trigger is binnen: Tessenderlo gaat 2,3miljoen aandelen aan bradeerprijzen opkopen.
Bedrijf heeft te veel liquiditeit: too much of a good thing can be wonderful!
Is het normaal dat men max. zet op zowel aandelen als het totaal bedrag. Zou denken dat een max. op totaal bedrag voldoende is. Dan kan je als bedrijf toch pas maximaal profiteren van deze lage koersen.
 
Ah, eerste trigger is binnen: Tessenderlo gaat 2,3miljoen aandelen aan bradeerprijzen opkopen.
Bedrijf heeft te veel liquiditeit: too much of a good thing can be wonderful!
Na het inkoopprogramma zal de free float natuurlijk nog een heel stuk lager liggen. Lijkt me toch ook niet optimaal.
 
Ah, eerste trigger is binnen: Tessenderlo gaat 2,3miljoen aandelen aan bradeerprijzen opkopen.
Bedrijf heeft te veel liquiditeit: too much of a good thing can be wonderful!
Inderdaad goed nieuws maar welke triggers blijven er nog over.. staat goedkoop maar wat is de bull case om er echt een leuk aandeel van te maken dat minimum 30% omhoog kan gaan buiten verdere buybacks?
 
wanneer kunnen we Lotus beginnen kopen - als cacao nog lang zo hoog blijft, dan lijkt speculaas me een ideale vervanger! 🫣


Behoudens de waardering is er geen enkele reden om Lotus niet te kopen, wat een track -record, nog gigantisch veel terrein te coveren ... eigenlijk een schande, een forum vol beleggers, een Belgisch bedrijf dat werkelijk iedereen kent, producten die velen dan ook nog eens graag lusten, een best unieke smaak, ... en heb de indruk dat slechts een paar leden het in port hebben.
 

Behoudens de waardering is er geen enkele reden om Lotus niet te kopen, wat een track -record, nog gigantisch veel terrein te coveren ... eigenlijk een schande, een forum vol beleggers, een Belgisch bedrijf dat werkelijk iedereen kent, producten die velen dan ook nog eens graag lusten, een best unieke smaak, ... en heb de indruk dat slechts een paar leden het in port hebben.
In 2015-2016 enkele jaren in portfolio gehad maar verkocht wegens hoge waardering rond 2.5K. Koers ondertussen bijna x4. :D

En de multiple is ondertussen nog opgelopen.
 
Pasen is voorbij, zou het niet stilletjes aan terug zakken? :)

Je kan ook investeren in chocolade producenten met laag % aan cacao zoals Herseys.

Ik zie de cacao prijs nog niet snel zakken, mislukte oogst was de grote reden voor de stijging. En ofwel is dat zoiets dat in de prijs blijft hangen, ofwel toch minstens voor maanden tot een jaar in het beste geval dat de volgende oogst wel goed uitvalt?

Volgens mij ook de reden waarom het aandeel niet echt populair is. Zulke hoge bedragen zorgen in mijn ogen ook voor een mindere animo voor dat aandeel.

Klopt, zeker voor de individuele belegger is dat ineens een groot bedrag om in 1 aandeel te steken.
En sowieso weinig volume dat verhandeld wordt, een groot deel is ook nog eigendom van de familie.
 
Godmiljaar - krijg kriebels om Lotus te kopen na lezen van IR presentatie - hoe kan dit geen groter succes worden 😓 (maar ik heb ook honger - note to myself, net zoals niet winkelen met honger, ook geen voedings IR presa’s bekijken met een lege maag)

Maar geen geld meer
 
Lijkt toch dat er al heel wat groei zit verrekend in de waardering, gezien hun (zeer) hoge p/e of mis ik iets?

Ze zetten die groei ook wel jaar na jaar neer, met ~20% omzet en winstgroei per jaar de laatste paar jaar, nog altijd expansiemogelijkheden in de VS , de laatste jaren ook een steeds breder productaanbod met slimme samenwerkingen.
Maar de P/E ratio is inderdaad zeer hoog voor een voedingsbedrijf, dus er zit al serieus wat groei in verrekend.

Het zal ook wel helpen dat er niet veel handel in de aandelen is en hun resultaten jaar na jaar positief geweest zijn (bv. begin februari koers bijna +20% na presentatie van de jaarresultaten en het feit dat de omzet boven het miljard € kwam).
Ik ben eigenlijk verrast dat je de koers niet licht ziet stijgen nadat ze opgenomen zijn in de Bel 20, ik zou verwacht hebben dat een aantal trackers/fondsen daardoor ineens Lotus aandelen zouden "moeten" kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
Ze zetten die groei ook wel jaar na jaar neer, met ~20% omzet en winstgroei per jaar de laatste paar jaar, nog altijd expansiemogelijkheden in de VS , de laatste jaren ook een steeds breder productaanbod met slimme samenwerkingen.
Maar de P/E ratio is inderdaad zeer hoog voor een voedingsbedrijf, dus er zit al serieus wat groei in verrekend.

Het zal ook wel helpen dat er niet veel handel in de aandelen is en hun resultaten jaar na jaar positief geweest zijn (bv. begin februari koers bijna +20% na presentatie van de jaarresultaten en het feit dat de omzet boven het miljard € kwam).
Ik ben eigenlijk verrast dat je de koers niet licht ziet stijgen nadat ze opgenomen zijn in de Bel 20, ik zou verwacht hebben dat een aantal trackers/fondsen daardoor ineens Lotus aandelen zouden "moeten" kopen.
Is maar 1 tracker die de Bel20 volgt :)
 
Collega verpulverd zijn ATH - Spotify, wat een beest ... blijft maar gaan en kan nog verdubbelen en mss meer. Moet meer luisteren naar collega's - de ene wordt rijk met Spotify, de andere met Crypto (die laatste met een vat zout gezien inleg beperkt is).
 
Terug
Bovenaan