De beurs

Mijn ster aandeel is PSTG. Momenteel aan +183%. Het is eigenlijk naar aanleiding van dit aandeel dat ik mijn eerdere vraag stelde.
Ikzelf ben werkzaam in de storage sector, en zij hebben een uitstekende portfolio als kleinere spelers tegenover een Dell/HP/NetApp/IBM/Huawei, etc. Ook kunnen ze mee profiteren van de AI hype, al die data moet nu eenmaal ergens opgeslagen worden.

Maar qua management, technische analyses, financieel ken ik niets van dit bedrijf. Dus geen idee hoe rendabel dit wel niet zou zijn.
 
Trump zijn aandeel gaat ook weer hard. Het is wachten tot wanneer hij toestemming krijgt om zijn posities te verkopen, maar dat wordt een harde klap naar beneden. Omdat de opties verschrikkelijk duur zijn, is het bijna onmogelijk om hiervan een graantje mee te pikken
 
Lijkt me een interessante positie- doorheen de jaren vrij stabiele vraag naar Burberry en aantrekkelijke P/E. Kan je wat meer je gedachtengang delen?
Het is deels op gevoel.
Er is de komende maanden geen echte koerstrigger (ik verwacht niet dat er op 1 kwartaal veel verbetering komt in de cijfers).
Ik denk gewoon dat er op termijn een re-rating komt van dit iconisch bedrijf na de enorme daling (-50%) van het voorbije jaar.
Een daling die wat mij betreft niet in verhouding staat tot de resultaten.

Burberry heeft sinds kort weliswaar te maken met een tijdelijke terugval in de vraag naar hun luxeproducten (zie trading update 12 januari), maar hun (verwachte) operationele winst blijft degelijk. En de waardering zit vandaag op het laagste niveau van de laatste 10 jaar.

Ze zijn ook niet de enigen die te kampen hebben met een ietwat slabakkende vraag. Zie oa. Kering (Gucci, YSL, Balenciaga, Botega) en Hugo Boss. De problemen situeren zich in andere geografische markten (Gucci dramatisch slecht in Azie in Q1, Burberry vooral in de VS momenteel), maar de rode lijn is dat de gemiddelde consument (hogere middenklasse) toch wat begint te letten op zijn luxe-uitgaven.

Het neusje van de zalm in de sector oogt wel nog steeds sterk. Denk aan een Hermes of LVMH.
Ik begrijp dan ook de ambitie van Burberry's nieuwe creatieve directeur, Daniel Lee, om up-market proberen te gaan met een nieuwe, en duurdere, collectie. Afwachten wat dat geeft.

1 ding is zeker: het bedrijf/management is heel shareholder friendly (zie hieronder evolutie van het aantal uitstaande aandelen, alsook van het dividend) en ambitieus (doel van 4 miljard omzet op middellange termijn). Daar wil ik graag een graantje van meepikken.




Heb er ook naar gekeken, maar uiteindelijk toch gekozen voor Kering (met een geschreven put). Ik vind ze sterkere merken hebben (Gucci en YSL)

Vorige week ook bij Kering ingestapt. Kleinere positie weliswaar. Moest het verder dalen, breid ik wellicht uit. De winstwaarschuwing, en meer bepaald de verwachte Gucci cijfers voor Q1 (-20%!) waren wel bijzonder slecht...
 
Laatst bewerkt:
De Tessenderlo cijfers bevestigen de voorbereiding vd beurs exit. Men rapporteert zo "slecht" mogelijk, voorspelt hetzelfde slechte...

en verstopt/steekt nog rap 157m in het vooruitbetalen van rekeningen.
Da's dus 10% vd beurswaarde en meer dan de gerapporteerde EBIT.

Dit is zo Sioen 2.0
 
De Tessenderlo cijfers bevestigen de voorbereiding vd beurs exit. Men rapporteert zo "slecht" mogelijk, voorspelt hetzelfde slechte...

en verstopt/steekt nog rap 157m in het vooruitbetalen van rekeningen.
Da's dus 10% vd beurswaarde en meer dan de gerapporteerde EBIT.

Dit is zo Sioen 2.0
Een zakje aandelen gekocht op €24.20, ze staan nu echt historisch goedkoop. Faire prijs zou bijna het dubbele moeten zijn.
 
De trigger is dat Tack deze zomer zal aanbieden om je aandelen over te nemen. Met een glimlach.

Hij moet er geen cent insteken: de kredietlijnen van Tessenderlo staan wagenwijd open, en er zit voor honderden miljoenen cash in het werkkapitaal, zoals Haspeslagh enkele conference calls geleden aangaf.
Sindsdien is er nog meer dan 200m extra ingestopt.
 
De Tessenderlo cijfers bevestigen de voorbereiding vd beurs exit. Men rapporteert zo "slecht" mogelijk, voorspelt hetzelfde slechte...

en verstopt/steekt nog rap 157m in het vooruitbetalen van rekeningen.
Da's dus 10% vd beurswaarde en meer dan de gerapporteerde EBIT.

Dit is zo Sioen 2.0
Goed opgemerkt - die 157m, das best een stevig bedrag. Heb een beperkte positie die na vandaag -15% noteert, geen man overboord - maar het moet gezegd worden, echt veel fun hebben aandeelhouders nog niet gekend. Ik heb tijd en zie het wel zitten - maar ik zal geduld moeten hebben.
 

Wij hadden recent een press release dat we 'top 20 employer" (wsch 18) waren in Malaysia (er werkt daar 500 man van de 20k /care). :rofl:

Press release responsible gewoon negeren. Die moeten gewoon om de 2 weken eens de nieuwsstroom hitten om interessant te doen.


(10k genomes op Revio is wel massive btw).
(200k zou massive^2 zijn)

In addition to this 10,000-genome project, the Biobank team is looking to secure funding to sequence the entire biobank of over 200,000 samples to drive advances in health care globally.
 
Beetje vreemd.

ILMN heeft veel lagere kost voor large scale whole human genome sequencing (200$ list price; PACB 1000$ list price), ILMN sequencers hebben een veel hogere (10x of zo) throughput dus kunnen ook sneller die 10K genomes sequencen, en de ILMN instrumenten zijn ook wel price competitive met PACB Revio voor whole human genome sequencing. Long read is voor die toepassing nu niet echt de standaard. Zal wel een omzet van een paar M zijn, aan list price >10M als je de sequencers meerekent en dus wel een mooi deel van hun jaarlijkse omzet voor één project. Maar dus vermoedelijk met een veel lagere dan hun gebruikelijke margin en dus (veel) minder dan 10M.

Publiciteitsstunt?
 
Beetje vreemd.

ILMN heeft veel lagere kost voor large scale whole human genome sequencing (200$ list price; PACB 1000$ list price), ILMN sequencers hebben een veel hogere (10x of zo) throughput dus kunnen ook sneller die 10K genomes sequencen, en de ILMN instrumenten zijn ook wel price competitive met PACB Revio voor whole human genome sequencing. Long read is voor die toepassing nu niet echt de standaard. Zal wel een omzet van een paar M zijn, aan list price >10M als je de sequencers meerekent en dus wel een mooi deel van hun jaarlijkse omzet voor één project. Maar dus vermoedelijk met een veel lagere dan hun gebruikelijke margin en dus (veel) minder dan 10M.

Publiciteitsstunt?

Press release lezen, e. "Methylation status".
 
Je zegt dit quasi bij iedere aandeel dat vermeld wordt op het forum.
Zijn er eigenlijk aandelen die je niét in de portefeuille hebt? :)
In de beginjaren te veel posities gekocht waarvan ik de meeste heb behouden, gewicht meestal <1% van port. +70% van port zit in 14 aandelen. Aankopen laatste 1,5 jaar zijn beperkt tot EVS/Norcros/Aperam/OXY/Raiffeisen/Solvay/lllumina/BRK/UBS/D'ieteren en een zeer kleine positie PACB en 3 kleine turbo's.

Vet = top 14
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan