De beurs

  • Openstaande order voor verkoop ADM aan $63. Met wat geluk raken we dat vandaag nog aan. 🤞 Net geen +20% op 2 maanden, post van 26 januari hier. Momenteel mijn 3e grootste positie. Edit: de 50 June calls maandag al verkocht, toch een leuke >70% op kunnen pakken.
Order is afgegaan. Nu >17% cash. Tijd voor een marktcorrectie :p

Enfin eerst nog snel de Capri overname beklinken...
@Gassy: ik denk dat jij mede-aandeelhouder bent? Misschien ook @Charon?

Ik moet bekennen dat mijn conviction een stuk lager is dan 3 maanden geleden.
Mooi dat de EU decision eindelijk volgt midden april. Maar het is vooral de FTC waar ik me stilaan zorgen om begin te maken.
Initieel dacht ik dat de overname een makkie zou worden. Maar hoe langer dit aansleept, hoe meer ik denk dat er misschien een kink in de kabel is. Er is na 5 maanden nog steeds geen nieuws over substantial compliance met de second request...

Als de FTC een probleem* ziet en effectief om een divestiture vraagt, is het meteen game over.
Want Capri heeft slechts 3 grote merken. Een verplichte verkoop van 1 van die merken (en vooral Kors of Jimmy Choo) maakt het voor Tapestry compleet oninteressant. Bovendien lopen zij wellicht nu al minder warm voor de overname, gezien Capri's laatste kwartaalesultaten. Het helpt ook niet dat de deal termination voorwaarden bijzonder soepel zijn voor Tapestry.

*
The Federal Trade Commission review is said to be focused on whether the two are each other's closest substitutes, one source told Dealreporter. Outlet's malls are also part of the FTC's review, according to the report.
https://seekingalpha.com/news/40795...e=news&utm_medium=referral&utm_source=msn.com (14 Maart 2024)



Wat denken jullie?
Het worden alleszins nog spannende weken! 🤞
 
Order is afgegaan. Nu >17% cash. Tijd voor een marktcorrectie :p

Enfin eerst nog snel de Capri overname beklinken...
@Gassy: ik denk dat jij mede-aandeelhouder bent? Misschien ook @Charon?

Ik moet bekennen dat mijn conviction een stuk lager is dan 3 maanden geleden.
Mooi dat de EU decision eindelijk volgt midden april. Maar het is vooral de FTC waar ik me stilaan zorgen om begin te maken.
Initieel dacht ik dat de overname een makkie zou worden. Maar hoe langer dit aansleept, hoe meer ik denk dat er misschien een kink in de kabel is. Er is na 5 maanden nog steeds geen nieuws over substantial compliance met de second request...

Als de FTC een probleem* ziet en effectief om een divestiture vraagt, is het meteen game over.
Want Capri heeft slechts 3 grote merken. Een verplichte verkoop van 1 van die merken (en vooral Kors of Jimmy Choo) maakt het voor Tapestry compleet oninteressant. Bovendien lopen zij wellicht nu al minder warm voor de overname, gezien Capri's laatste kwartaalesultaten. Het helpt ook niet dat de deal termination voorwaarden bijzonder soepel zijn voor Tapestry.

*
The Federal Trade Commission review is said to be focused on whether the two are each other's closest substitutes, one source told Dealreporter. Outlet's malls are also part of the FTC's review, according to the report.
https://seekingalpha.com/news/40795...e=news&utm_medium=referral&utm_source=msn.com (14 Maart 2024)



Wat denken jullie?
Het worden alleszins nog spannende weken! 🤞
Voor mij is het een gokje. Daarom ook kleine positie. Geen idee wat de uitkomst zal zijn. Capri is -4% sinds aankoop. Valt op zich nog mee. Als PACB nog goed zou dalen in komende weken, zet ik Capri misschien om naar PACB. PACB staat momenteel -43% t.o.v. tijdstip dat ik Capri kocht.
 
"Trump social media company will go public as DWAC shareholders approve merger"

Haha, het is nog niet genoeg dat die dommekloten er op stemmen, ze gaan hem persoonlijk nog miljarden geven ook :rofl:

Zo zal hij die 450m borg gemakkelijk kunnen betalen natuurlijk, dat is dan ook opgelost.
 
"Trump social media company will go public as DWAC shareholders approve merger"

Haha, het is nog niet genoeg dat die dommekloten er op stemmen, ze gaan hem persoonlijk nog miljarden geven ook :rofl:

Zo zal hij die 450m borg gemakkelijk kunnen betalen natuurlijk, dat is dan ook opgelost.
Heb een paar dagen geleden de call met strike 44$ gekocht en twee op de 70$ verkocht met expiratie volgende week vrijdag.
Alles tussen de 44 en 96$ doet hier de kassa rinkelen. Ik hoop dus dat het positief sentiment nog een weekje blijft duren en bij voorkeur richting de 70$ gaat. :)
 
Ik krijg een beetje een deja-vu naar oktober 2021.

Kan mijzelf voor de kop slaan.

Ik stond met de vinger in de aanslag, maar niet gedaan omdat ik dan zeker onder speculatieve bezigheden zou vallen.
Achteraf gezien onnozel en dom gedacht, want who cares die 33% belasting als je een *10 doet op 2 dagen met 150k.

En ik was 99,9% zeker. De ultieme intersectie van gokkers, easy aankoop via spac, en uiteraard de ultieme cult leader die de spac doet nl. Trump.
Qua cult-niveau is dat gelijk Elon Musk in het kwadraat on steroids en een kilo xtc.

En wetende dat er een grote intersectie is tussen bitcoiners en Trumpfans, wetende dat bitcoin op een high staat dus confidence hoog én geld beschikbaar dat in de spac kan geroteerd worden.

DWAC was een fenomenale intersectie tussen de speculatieve bubbel qua spacs/crypto/redditmania, en vol in de gepolariseerde politieke arena.
Daar kon ik toch met een margin of safety (downside beperkt want de spac gaat in de eerste dagen niet naar 0 want dat geld zit er effectief nog in) concluderen dat er een heel grote kans was op een speculatieve boom in een vrij illiquid en klein aandeel.
In feite heb je dat vandaag opnieuw.

Als de cultleider volgende week oproept om massaal DJT (nieuwe ticker van DWAC) te kopen om hem persoonlijk te helpen, Biden een lesje te leren, en zelf rijk te worden want het gaat stijgen... dan gaat dat +100%+.

Want die cult dat is Musk op steroids.
En bitcoin staat weer hoog, dus velen hebben iets dat ze kunnen verkopen voor nieuwe cash.

Dommekloten, gepolariseerd, impulsief speculatief, blindelings de leider volgend ... een veel betere tegenpartij vind je niet?

Voor de sport een beetje meedoen met die meute of niet, that's the question :biglaugh:
 
Ik krijg een beetje een deja-vu naar oktober 2021.




In feite heb je dat vandaag opnieuw.

Als de cultleider volgende week oproept om massaal DJT (nieuwe ticker van DWAC) te kopen om hem persoonlijk te helpen, Biden een lesje te leren, en zelf rijk te worden want het gaat stijgen... dan gaat dat +100%+.

Want die cult dat is Musk op steroids.
En bitcoin staat weer hoog, dus velen hebben iets dat ze kunnen verkopen voor nieuwe cash.

Dommekloten, gepolariseerd, impulsief speculatief, blindelings de leider volgend ... een veel betere tegenpartij vind je niet?

Voor de sport een beetje meedoen met die meute of niet, that's the question :biglaugh:
Dus long of short bitcoin? Sorry vraag het voor een vriend.
 
@cege : ik zie PACB ook specifiek Nanopore targeten met hun promoties? Teken dat ze hier veel deals van verliezen?

Voorbeeldje:

Is volledig andere technologie voor long read. Lijkt me gewoon marketing piemelzwierderij. Nooit naar een biotech conference geweest?

"Competitor A (R......)" en dan sucky data tonen. En van zichzelf goeie data. Nou, dat zou toch niet roche zijn zeker? En bij roche hetzelfde. En 's avonds samen pinten drinken in de bar. :laugh:

De data is de data. Uiteindelijk bepaalt de klant zijn performance waar de markt heeft gaat.
 
Is volledig andere technologie voor long read. Lijkt me gewoon marketing piemelzwierderij. Nooit naar een biotech conference geweest?

"Competitor A (R......)" en dan sucky data tonen. En van zichzelf goeie data. Nou, dat zou toch niet roche zijn zeker? En bij roche hetzelfde. En 's avonds samen pinten drinken in de bar. :laugh:

De data is de data. Uiteindelijk bepaalt de klant zijn performance waar de markt heeft gaat.
Zou wel veel cheaper zijn , volgens wat ik terugvind...
Btw: short read zal long read niet kannibaliseren ( dat had je duidelijk uitgelegd) , maar dan stel ik mij wel nog de vraag wat de use cases van short read zijn? Lijken mij vrij weinig voordelen van short read tov long read ( buiten dan sneller en goedkoper wss)
 
"Trump social media company will go public as DWAC shareholders approve merger"

Haha, het is nog niet genoeg dat die dommekloten er op stemmen, ze gaan hem persoonlijk nog miljarden geven ook :rofl:
Zijn dat dan allemaal dommekloten in de VS? Een meerderheid dus?
Ik krijg een beetje een deja-vu naar oktober 2021.




In feite heb je dat vandaag opnieuw.

Als de cultleider volgende week oproept om massaal DJT (nieuwe ticker van DWAC) te kopen om hem persoonlijk te helpen, Biden een lesje te leren, en zelf rijk te worden want het gaat stijgen... dan gaat dat +100%+.
Ik vind die ticker niet (DJT) ?

PS: Daar moet je toch niet aan twijfelen dat dit stevig de hoogte gaat ingaan?
 
Dat dwac gedoe is niets waard en veel schulden.
Trump-effect kan dat omhoog pompen. Hij kan zijn aandelen toch niet verkopen op korte termijn (6mnd)?
Is gokken ja, kan wel is leuk zijn...
 
Zijn dat dan allemaal dommekloten in de VS? Een meerderheid dus?
Nee, pak 20-25% (die typische deplorables waarvan al sprake in 2016).
De andere 20-25% willen gewoon lagere belastingen ook al brandt het land af, ofwel religieuze fanatici die abortus willen verbieden etc.

Ik vind die ticker niet (DJT) ?
Is pas na de effectieve overname (blijkbaar gepland voor volgende week).

Dat dwac gedoe is niets waard
Fundamentele waarde is hier niet van toepassing.
Het heeft 5m omzet of zo, beurswaarde momenteel 5B :biglaugh:

Maar kijk eens in het topic hiernaast. Daar zijn zelfs digitale getallen die na 15 jaar nog altijd 0 adoptie hebben als betaalmiddel, 0 usecases op schaal, kan oneindig gekopieerd worden, en zie, ze geven er 70k dollar voor per stuk want 'revolutie'.

Het is dus puur een inschatting van de speculatieve onderstroom.
Trump-effect kan dat omhoog pompen. Hij kan zijn aandelen toch niet verkopen op korte termijn (6mnd)?
Jawel, gewoon een aanpassing met toestemming van de board, kan geen enkel probleem zijn als cultleader.

PS: Daar moet je toch niet aan twijfelen dat dit stevig de hoogte gaat ingaan?
Bwa, in tegenstelling tot oktober 2021 bij DWAC: het is al 150% omhoog de laatste maanden, en de liquiditeit is veel hoger.
Wat meer downside elementen in de speculatieve redenering dan toen dus, bv. ook als Trump gewoon alles verkoopt.
Daarentegen als hij zegt 'ik verkoop slechts 500m, en de rest hou ik want we gaan samen tegen Biden naar de moon met het DJT aandeel'... :laugh:

Goed ja, leuk om er even over na te denken en het te aanschouwen.
Ik ga er alvast niets mee doen.
 
Maar kijk eens in het topic hiernaast. Daar zijn zelfs digitale getallen die na 15 jaar nog altijd 0 adoptie hebben als betaalmiddel, 0 usecases op schaal, kan oneindig gekopieerd worden, en zie, ze geven er 70k dollar voor per stuk want 'revolutie'.

Het is dus puur een inschatting van de speculatieve onderstroom.

Je snapt het niet janus. Om vrienden van mij te citeren "cege, je bent old school finance. Mainstream uni schooled. Je moet mee evolueren. Met je oude Dino investeringen..."

Fast forward. De ene 10k kwijt met poodle en doge en whatever shit coin. De anderen 50k in ethereum aan 3k. Heeft 2y de WhatsApp zitten vervuilen met gemekker. Ale, hij staat break-even na 3y.

Je kunt er nochtans zoveel mee doen... :Shrug emoticon:

Ik hoor nu al 10y geneuzel over bitcoin. Ik betaal ondertussen overal instant en zogoed als gratis door mijn telefoon op een bakje te leggen. Ik kan zelfs 50k usd van mijn beleggen rekening naar zichtrekening en terug doen in 10 minuten. Dus ja, wat is die coin use case weer?
 
Ik hoor nu al 10y geneuzel over bitcoin.
Ik heb de bubbel van 2013 naar 1000usd live meegemaakt :laugh:
Toen was het ook al van 'alles op de blockchain' 'goedkopere betalingen peer to peer'
'de volatiliteit is nog een nadeel, maar dat gaat eruit bij grote adoptie binnen enkele jaren'
'het is zoals de start van het internet!' etc.

Fucking 11 jaar later: nul, niets, gewoon allemaal gezever.
Terwijl internet een complete wereldwijde revolutie was met talloze ongekende toepassingen die maar bleven groeien qua adoptie aan 100% per jaar.

En dan lees ik vandaag een interview in De Tijd met de supersuccesvolle 'cryptobelg' Tuur Demeester met als grote argument "bitcoin is zoals het internet, het staat nog in de kinderschoenen maar het zit in de transformatie naar vervolwassening".
Welke vervolwassening? Nog meer hackers die crypto gebruiken als ransombetaling? Of Wagner die goud verkoopt in Afrika via crypto? :laugh:
Staat al 15 jaar in de kinderschoenen, en nog altijd geen hond die bitcoin gebruikt voor blockchaintoepassingen.
Hoe zou het ook, er is quasi geen enkele use case.

Ik betaal ondertussen overal instant en zogoed als gratis door mijn telefoon op een bakje te leggen. Ik kan zelfs 50k usd van mijn beleggen rekening naar zichtrekening en terug doen in 10 minuten. Dus ja, wat is die coin use case weer?
Maar kan je ook minderjarige Bulgaarse meisjes prostitueren en klanten eenvoudig op voorhand laten betalen?
CHECKMATE met uw fiat.
 
Terug
Bovenaan