De beste mixtapes en (live)sets

Eén van mijn favoriete livesets vind ik niet meer terug. Erol Alkan Live at Did We Mention Our Disco 23/04/04, het deed me toen beseffen dat als je trackselectie klopt dat je elk genre door elkaar kan mixen. Mocht iemand die ergens (legaal) vinden om te streamen, eeuwige dank.

Same goes for this one door Mùm. En ja, hij smijt er Bobbejaan Schoepen in:


icelandic pop experimentalists múm are currently close to completing their follow up to lat years 'go go smear the poison ivy' but have taken time out to don their dj hats with a stunning mix for us.

party hats on as we usher in the festive season with an unbelievably fun selection. theFrivolousPopulalationPopMix is the soundtrack to the best office party ever. on mars. taking in french pop, accordians, mark 'the mack' morrison and so much more, the good time mix of the year has arrived. if you don't enjoy this you're dead from the neck up

Qua Boiler Room stikt het inderdaad van de vette sets

Eerste keer Karenn in de boiler room met een liveset, brutal stuff. :love:

David Vunk op Dekmantel, blijkbaar zou hij geen drugs nemen. Ik geloof er geen fluit van. :unsure:

Palms Trax, zelfde Dekmantel, altijd goed gewoon:

Last but not least, de Essential Mix van Nicolas Jaar:


Edit, nog eentje omdat ik bij Nico Jaar ben beland:
:drool:
 
Ow yeah Panacea is wel nen dikke og! Spijtig ma 1 keer live gezien. Denk dat Evol Intent toen moest opvolgen en bijna niemand echt nog meekreeg omdat contrast qua mixen zo groot was.

En Grime ook niet zo bekend met. Ik heb grotendeels schijt aan mc cultuur in dans scenes maar gelijk die Preditah set of Gemmy set dat @NDEFCB hier post vindk echt nog wel fun.
Grime heeft echt veel last van MCs inderdaad, ik zoek meestal specifiek naar de instrumental sets. Maar die zijn schaars.
 
Goh als het iemand boeit ik heb redelijk wat livesets van jungle en juke die je wellicht niet kan vinden (had ze eens op het oude forum gezet maar dat mocht niet ;D ) als ik eens tijd heb maak ik een top100 voor hier (wel veel verschillende genres) maar één van mijn toppers blijft heroinandyourveins maar vind hem nergens.
Heb ook nog early boiler rooms van toen je het nog mocht downloaden

Edit; 't Zal wel niet voor direct zijn.. Komende 2 a 3 maand misschien, eerst wat inhalen en externes op orde stellen
 
Eén van mijn favoriete livesets vind ik niet meer terug. Erol Alkan Live at Did We Mention Our Disco 23/04/04, het deed me toen beseffen dat als je trackselectie klopt dat je elk genre door elkaar kan mixen. Mocht iemand die ergens (legaal) vinden om te streamen, eeuwige dank.

Same goes for this one door Mùm. En ja, hij smijt er Bobbejaan Schoepen in:




Qua Boiler Room stikt het inderdaad van de vette sets

Eerste keer Karenn in de boiler room met een liveset, brutal stuff. :love:

David Vunk op Dekmantel, blijkbaar zou hij geen drugs nemen. Ik geloof er geen fluit van. :unsure:

Palms Trax, zelfde Dekmantel, altijd goed gewoon:

Last but not least, de Essential Mix van Nicolas Jaar:


Edit, nog eentje omdat ik bij Nico Jaar ben beland:
:drool:
Ik wil naar Dekmantel van zodra alles weer wordt opengegooid! :cry:

Over Palms Trax gesproken: zijn Joaquin Joe Claussell tribute mix op de Dekmantel pagina heb ik veel opgezet het afgelopen jaar.

“100% originals, features, edits and remixes by Joaquin Joe Claussell” mix, which resulted in a stirring and spiritual tribute to one of the all-time greats."

Volume vollenbak, wat een trip!
 

Electroclash hype in full effect. Echt ontelbaar keer beluisterd en die cover van Shari Vari is echt zalig.


Begindagen van Major Lazer toen Diplo nog iets deftig kon maken. De passage op pukkelpop 2010 zal ik niet snel vergeten. Goeie Mix van Reggae, Dubstep, Dancehall en House.



Deze twee per toeval ontdekt toen ik achter een specifiek setje op zoek was. Een van de weinige sets die ik ook gewoon kan bekijken omdat de setting en de mensen zo zalig zijn. Spijtig genoeg trekt de mix van Hibotep op niks maar blijkbaar was haar mengpaneel kapot. :)


Omdat het Otto is natuurlijk! Raar dat deze nog niet is gepost.


Jammer genoeg zal er daar op dit moment niet veel gefeest worden.:(
 
Yeah ook nog veel beluisterd, Clarke is nog zo'n og. 21ste minuuut is zooooo vettig :drool::drool::drool: En eigenlijk nog steeds een beest van een dj.
Spijtig genoeg die periode ook grotendeels gemist. Net te jong, te weinig geld en ballen om er alleen naartoe te trekken. Ook best demoeite om te volgen via zijn socials.

Deze classic kende ook wel zeker? Dicht bij de 145bpm en Mills pushed dan zelfs naar de 150, crazy mfs:crazy:
Nee, deze ben ik om een of andere reden nog nooit tegengekomen. Klinkt goed (al heb ik het dan niet over de audiokwaliteit:biglaugh:)

Nog een technoklassieker: Jeff Mills en Laurent Garnier @ ILT 1999 (eigenlijk 2 aparte sets bij elkaar geplakt). Beide stukken heel anders qua stijl en ritme, maar samen toch een mooi overzicht van de techno op dat moment. Mooie afsluiter ook met Ignacio-Virton. De StuBru jingles/presentator moet je er wel bijnemen:biglaugh:.



Dan nog iets harders: DJ Rush @ ILT 2003 (outdoor editie denk ik?) Eigenlijk niet direct mijn favoriete subgenre, en een beetje cheesy Manu Chao & The Doors samples, maar wat een energie!

 
Ghettotech/Booty liefhebbers in the house?

"This is a Detroit booty-style mix recorded live by DJ Brelson & DJ Guy in October 2003 in North London"
Tracklisting:
(note that this list is a bit rough - the keen-eared might spot some other tracks being thown in and out of the mix ...)
1. Intro
2. DJ Magic Mike - Drop The Bass
3. Greyhouse - Feel The Beat
4. Christian Groove - The 70's
5. DJ Marquis - Detroit Party
6. ? - Bone Cha Got
7. Track Ghost - Gator
8. DJ Smurf - Pop That Pussy, Shake That Ass
9. DJ Godfather - Hit It Quick (acapella)
10. DJ Godfather - Beyond The Inferno
11. ? - Party Time
12. Sole Tech - Bass The Countdown
13. Wax Master Maurice - Waxscratch Trax
14. DJ Nasty - Pop Wit It
15. Lockstep - I Am
16. Model 500 - No UFO's (D-Mix)
17. 2 Live Crew - Table Dance (acapella)
18. DJ Smurf & P.M.H.I - Ooh Lawd (Party People)
19. DBX - And There Ain't
20. Drexciya - Water Walker
21. DJ Assault - The Same Hoe
22. I.O.S - In The Mind Of Erik?
23. Technician - Peace Out
24. DJ Assault - Work That Booty
25. The X-Men - Revenge Of The X-Men
26. Clay D & Prince Rahiem - Pull It All The Way Down
27. ? - Party Time
28. Wax Master Maurice - Bounce That Body
29. Parris Mitchell Project - Ghetto Shout Out
30. Acid Rain II - Twista (The Dance)
31. Dopplereffekt - Infophysix
32. Tag Team - Whoomp There It Is
33. Synapse - The Freak
34. Ectomorph - Parallax View
35. Aux 88 - Let It Ride
36. Big Freek - Dik-N-Ballz (Remix)
37. DJ Reckless Ron - Here's Your Chance Now Dance
38. Terrence Parker - Motor City Express
39. Kraftwerk - It's More Fun To Compute
40. Soundmaster T - 2 Much Booty (In Da Pants) (Down South Recipe)
41. DJ Rolando - Jaguar
42. 2 Live Crew - Shake A Lil' Somethin'
43. A Guy Called Gerald - Blow Your House Down
44. Dynamix II - Techno Bass
45. Boom Junkies - We Get Freaky
46. Luke - Bounce To Da Beat
47. Ectomorph - Parallax View
48. Underground Resistance - Hardlife
49. DJ Laz - Journey Into Bass
50. Non Stop DJs - Furious
51. DJ Unknown - DJ Mixes
52. Wax Master Maurice - Freak
53. MC Shy-D - True To The Game
54. Dopplereffekt - Infophysix
55. Ginuwine - Pony (acapella)
56. Mr De' - Straight Playin
57. DJ Godfather - Work That!
58. DJ Deeon - Jiggy
59. Starski And Clutch - East To West
60. Non Stop DJs - East To the West
61. Bone Thugs-N-Harmony - Thuggish Ruggish Bone (Bass Mix)
62. Aux 88 - My Mind Goes Into Programming
63. Wax Master Maurice - Waxscratch Trax
64. Paul Hardcastle - Rainforest
65. DK K-1 - Erase The Time
66. Disco D - Dik-Apella
67. DJ D-Man - Ho Get The Ho!
68. Green Velvet - Percolator 2000
69. ? - Disco Guitar
70. A Guy Called Gerald - Blow Your House Down
71. Sole Tech - Sole Waves 96
72. 313 Bass Mechanics - Ghetto Faboulous
73. DJ Slugo - Godzilla (Dj Nasty Remix)
74. Drexciya - Lardossan Funk
75. DJ Godfather - Ride It, Shake It (Remix)
76. DJ Deeon - Headstrumental
77. Get Funky Crew - Shake Them Titties
78. DJ Funk - P-Funk
79. Home Team - Pick It Up
80. Midtro
81. Non Stop DJs - Hoes And Discos
82. Cybotron - Clear
83. Chicago Traxmen - 96 U Got 2
84. Kraftwerk - Its More Fun To Compute
85. 2 Live Crew - HBC
86. Drexciya - You Don't Know
87. DJ Godfather - On The Flo
88. Non Stop DJs - Hydraulic Pimp
89. DJ Deeon - Headapella
90. Blunt Garden - 313
91. The Unknown DJ & DJ Slip - X-Men (Instrumental)
92. X-Change - Yeah I'm Freaky
93. Starski And Clutch - Players, Ballers, Rollers
94. Non Stop DJs - Feelin Fine
95. Frank Ski - Whores In The House (Doo Doo Brown Version)
96. GLK - Twilight Zone
97. Non Stop DJs - LDN
98. Force Mass Motion - I Need Release
99. Sole Tech - Jit
100. Dopplereffekt - Master Organism
101. Non Stop DJs - East To The West
102. LaRocko Tee - Big Booty Bitch (Instrumental)
103. Supply N' Demand - How U Like This
104. Drexciya - Aquabahn
105. Goon Sqwad - Booty Bounce
106. DJ Nasty - Ghetto Strikes Back
107. Aux Men - Condor
108. Professor X - The Origin Of Professor X
109. Montell Jordan - This Is How We Do It
110. DJ Godfather - Drop It
111. Jodeci - Freak'N You (acapella)
112. Outro
110 nummers op nog geen 75 minuten, heb ongeveer 1/3e van deze collectie in mijn platenbak, da's dus allemaal ook nog eens uiteenlopende bpm's tot en met hé 😅
Werd vroeger gehost op hun eigen site en denk dat je toen zelfs video had. Was dus letterlijk Dj Guy grotendeels aan het dj'n en Brelson naast hem platen ah aangeven omdat het tempo zo belachelijk hoog lag met hun overcranked 1200's. Met uitsterven bedreigd type Dj set.
49:40 sec // D-D-D-DE-TROIT!
 
Laatst bewerkt:
Ghettotech/Booty liefhebbers in the house?

"This is a Detroit booty-style mix recorded live by DJ Brelson & DJ Guy in October 2003 in North London"


110 nummers op nog geen 75 minuten, heb ongeveer 1/3e van deze collectie in mijn platenbak, da's dus allemaal ook nog eens uiteenlopende bpm's tot en met hé 😅
Werd vroeger gehost op hun eigen site en denk dat je toen zelfs video had. Was dus letterlijk Dj Guy grotendeels aan het dj'n en Brelson naast hem platen ah aangeven omdat het tempo zo belachelijk hoog lag met hun overcranked 1200's. Met uitsterven bedreigd type Dj set.
49:40 sec // D-D-D-DE-TROIT!
I love this stuff. Destijds dagen zitten luisteren naar Dj Godfather. Booty Bass :love:
 
1 van mijn favoriete sets komt uit de Milky way uit Oostende, waar we eens beland zijn na een nacht Zillion beach. Vraag me geen jaartal, want het is veel te lang geleden, maar schat ergens rond 1997-1998- 1999.

De casette heeft het vorig jaar begeven en online nog nooit iets gevonden van deze tent.
 
I love this stuff. Destijds dagen zitten luisteren naar Dj Godfather. Booty Bass :love:

Ik herinner me nog een editie van Elektron in de vooruit waar die kwam draaien. Dat was dik feest!


Deze indertijd ook nog veel beluisterd. Nooit gedacht dat ik die op youtube ging vinden.
 
Mixes o the day
2 Step/Garage altijd wel super leuk gevonden. Spijtig genoeg zoals Grime echt iets dat in de UK is gebleven terwijl het toch super toegankelijk is naar mijn oren. Denk dat we in Leuven een kleine org hadden die Flava D eens gingen overbrengen welke toen met ziekte heeft moeten annuleren?
Spijtig dat FACT al hun mixes van soundcloud heeft gehaald. Vroeger allemaal gratis te downloaden en zitten toch serieus wat classics tussen. Gelukkig nog wel te beluisteren via mixcloud.
 
Aaah goeie UK Garage is vant beste dat er is! Zeker de wa meer donkere en introspectieve variant die de aanleiding naar dubstep en grime is.

Onderstaande set bevat het verzameld werk van Steve Gurley (ex Foul Play), waarschijnlijk de beste Garage artiest/producer ooit?

 
Jammer om te horen van die FACT mixes, geven ze een reden? Dat was toch een serieus archief.
 
Terug
Bovenaan