De beste mixtapes en (live)sets

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Wat zijn jullie favoriete mixtapes, (live)sets of aanverwanten?

Nu luister ik veel minder naar trance dan vroeger, maar het was begin 2000 het eerste 'volwassen' genre waar ik kennis mee maakte toen ik Samson en Gert ontgroeid waren. Vooral in Nederland konden ze er destijds wel wat van. Nu zijn die gloriejaren achter de rug, maar naar deze mixen blijf ik toch van tijd tot tijd wel graag terugkomen. Zeker niet voor elk moment, want ze barsten van de energie.

Bij deze krijg je echt geen moment rust. Tempo blijft continu hoog. Stuk tussen 21:22 en 26:10 is zalig. Echt kippenvel vanaf 24:25. :love: Ook destijds helemaal weggeblazen van de Airscape-remix van Kiss (Vengaboys!) vanaf 40:30. Enkel jammer van het gekweel van de MC tussendoor. Niet te geloven dat deze mix al meer dan 21 jaar oud is .

Hier iets minder échte hoogtepunten, maar een zeer solide set. Gouryella-Tenshi op 1:15:00 is aan een zalig tempo.

Héérlijke intro. En van de manier waarop vanaf 34:00 Probspot-Foreplay wordt gebracht krijg nog elke keer een warm gevoel. Vanaf 35:35 hoor je de zon gewoon door de wolken komen. Dat nummer geeft mij steeds weer het gevoel dat de lente aanbreekt na een lange winter. Kan het niet anders verwoorden. :unsure



-----------

Totaal ander genre dan weer, maar op deze manier wel en-stoemelings Nujabes leren kennen. :bow:


---------

Ook twee zeer goede:


---------

De Essential Mixes van BBC Radio 1 gaan ook al een eeuwigheid mee. Niet elk genre kan je aanspreken natuurlijk en niet elke mix is ook een voltreffer. Omdat het programma al loopt sinds 1993! is er ook een gigantisch archief beschikbaar en is het bijna onmogelijk om ze allemaal te beluisteren. Ik geef hier enkele van mijn favorieten, maar gegarandeerd vergeet ik er een paar. Ik ben zeker niet de grootste muziekkenner, maar ik heb al wel veel nieuwe dingen hierdoor leren kennen. :)










 
Ik geef het nu al mee: enkel legale dingen delen. Pas op met downloads.
 
Die Maseo set is zonder twijfel 1 van men favorieten van de laatste 10 jaar.

Met deze 2 is het allemaal begonnen voor mij. Met absolute voorsprong favo D&B era.

Moeilijk bij te houden, zoveel sets. Absurd tov vroeger :p
 
Laatst bewerkt:
Oei, dat wordt hier een hele waslijst als ik exhaustief wil zijn.

De RA-podcast serie volg ik wel systematisch. Een goudmijn van sets zijn daar te vinden, over de band genomen heel hoog van kwaliteit:

Alleen jammer van hun nieuwe interface, waardoor je niet meer ctrl-f kan doen in de volledige lijst...
 
Ja nu voel ik mij pressured dus :p

Ik zal proberen hier om de zoveel tijd een aantal favorieten te linken en te duiden, maar niet alles tegelijk om een datadump te vermijden.

Gezien hier blijkbaar veel liefhebbers van D&B en Jungle zitten, eentje die (hoop ik) zal gesmaakt worden:

The Master himself.
 
Ik ga hier niet de beste live sets neertypen, dat zijn er teveel. En waarschijnlijk jullie meug niet qua muziek.

Ik ga jullie wel de sets geven van een griet met de meest gestoorde platencollectie op de wereld. Heeft jaren elke maand een set in elkaar geknalt met de nieuwste alternatieve muziek (veelal electronisch, maar werkelijk vanalles anders ook).

Doorheen de jaren heb ik van razorgrrl zoveel ontdekt, niet normaal. Ook veel mee gemailed als ik bepaalde releases niet vond, en kreeg altijd binnen de week een antwoord. Super vriendelijk en altijd super behulpzaam. Heeft ooit voor mij 3 platen gekocht en opgestuurd die in europa niet te vinden waren, eigenlijk nergens te vinden waren buiten dan via haar connecties. (Van die sexy platen in een wit papier, met een wit rondje op de vinyl zonder tekst ;))

Alles volledig met tracklists en timings.

Niet het beste qua in elkaar mixen, maar holy fuck die tracklists. Van waar ze die allemaal gehaald heeft, joost mag het weten, maar mijn eeuwige respect voor die griet. Zonder haar was mijn kennis qua muziek een peulschil van wat het nu is.


De sets waar.ik over spreek zijn de distorted circuitry sets.



Thank me later ;)
 
Laatst bewerkt:
2 favo Techno sets. Mills na de eerste helft op zijn meest melodieuze toer voor zover ik me kan herinneren. Het begin van de set is ietwa crunchy qua geluidskwaliteit maar met wat extra volume komt ge er wel door. Absolute Masterclass.

Onderstaande is ooit een leven begonnen als een mislabelde Mills of Cox set en voor 1 of andere reden zie je dat ook nog eens in de video mislabeld. Maar in realiteit is dit een kort krachtig setje van een small time Garbage Game crew. 1 van die random ontdekkingen waar ik lang de origine van heb gezocht gezien het duidelijk geen Cox of Mills set is.
 
leuke thread, ideaal om zo nu en dan eens een echte set op te zetten deze tijden.

Een podcast mix waar ik al jaar en dag naar terugkeer (en moeilijk te vinden is):

Om de een of andere reden neemt die mij altijd vlot mee op een 45 minuten durende trip die mij aan mijn laatste jaren op het secundaire onderwijs doet denken. Heeft toen ook mijn muziek smaak/richting zwaar beïnvloed.
 
Om de een of andere reden neemt die mij altijd vlot mee op een 45 minuten durende trip die mij aan mijn laatste jaren op het secundaire onderwijs doet denken. Heeft toen ook mijn muziek smaak/richting zwaar beïnvloed.
Ow yeah van Grime ken ik echt veels te weinig. Als ge niet teveel mc focussed setjes kent do educate me. Ik zit al jaren vast op deze 2

En dan deze als absolute favo feelgood setje. Heb ik en men vriendin dit euh "beperkte" nieuwjaar ons avondje met gestart

Youtube algoritme ons dan verder gezegend met dit legendarisch setje als opvolger dat ik nog via 9lives heb ontdekt al vergeet ik wie het had gepost
 
Ow yeah van Grime ken ik echt veels te weinig. Als ge niet teveel mc focussed setjes kent do educate me. Ik zit al jaren vast op deze 2

En dan deze als absolute favo feelgood setje. Heb ik en men vriendin dit euh "beperkte" nieuwjaar ons avondje met gestart

Youtube algoritme ons dan verder gezegend met dit legendarisch setje als opvolger dat ik nog via 9lives heb ontdekt al vergeet ik wie het had gepost
Even vlug op mijn soundcloud gekeken naar likes van die periode, kwam ik deze tegen:



Het is misschien niet specifiek grime, maar het is wel zeker in de buurt.
 
Ow yeah van Grime ken ik echt veels te weinig. Als ge niet teveel mc focussed setjes kent do educate me. Ik zit al jaren vast op deze 2

En dan deze als absolute favo feelgood setje. Heb ik en men vriendin dit euh "beperkte" nieuwjaar ons avondje met gestart

Youtube algoritme ons dan verder gezegend met dit legendarisch setje als opvolger dat ik nog via 9lives heb ontdekt al vergeet ik wie het had gepost
Die Skream Disclosure set + de Loefah Jackmaster op dezelfde avond is ook een van mijn favo boiler rooms!

😍
 
@Koonut die Preditah Boiler Room London DJ set, is best een dikke set. Ni perse fan van het genre, maar dikke playlist en wel echt technisch lekkah in elkaar gemixt. Zoiets zou ik zeker nog uitchecken in een donker zaaltje met lauwe pinten en weinig lucht.

Nu ik hier toch al een paar boiler sets heb zien passeren.

Mijn lievelings set van boiler room is van The Panacea (industrial hardcore/neur/acid/dnb) echt rauwe set van een geniale kerel. En lekker aan elkaar gemixt. Absolute legend. Al live een paar keer gezien, altijd los erop.



En dan een set van effenaf 1 van mijn favorite dj's in neurofunk dat wat uitbreid in donkere harde boenk. Geniale set, heeft hier wel al een paar keer op gestaan :unsure: ) Qua mixing een beetje slordig soms (mss soms wa enthousiast:')), maar dang wat ne gast. Met altijd dikke tracklists. Heeft live ook nog nooit teleurgesteld. Zeker al een stuk of 7 keer gezien ondertussen

 
Ow yeah Panacea is wel nen dikke og! Spijtig ma 1 keer live gezien. Denk dat Evol Intent toen moest opvolgen en bijna niemand echt nog meekreeg omdat contrast qua mixen zo groot was.

En Grime ook niet zo bekend met. Ik heb grotendeels schijt aan mc cultuur in dans scenes maar gelijk die Preditah set of Gemmy set dat @NDEFCB hier post vindk echt nog wel fun.
 
Qua techno is mijn all time favoriete set nog steeds Dave Clarke @ I love Techno 1999. Zelf jammer genoeg niet meegemaakt omdat ik nog veel te jong was... Snel en agressief mixen zonder teveel tralala zoals bijna alleen Dave Clarke dat deed destijds.

 
Yeah ook nog veel beluisterd, Clarke is nog zo'n og. 21ste minuuut is zooooo vettig :drool::drool::drool: En eigenlijk nog steeds een beest van een dj.
Spijtig genoeg die periode ook grotendeels gemist. Net te jong, te weinig geld en ballen om er alleen naartoe te trekken. Ook best demoeite om te volgen via zijn socials.

Deze classic kende ook wel zeker? Dicht bij de 145bpm en Mills pushed dan zelfs naar de 150, crazy mfs:crazy:
 
Terug
Bovenaan