De beste games | Waar ben je naar op zoek?

Ben nog van plan om Red Dead Redemption te kopen. Zijn er nog must-play titels die niet direct voor de hand liggend zijn? (geen gewone shooters, racegames of voetbalspellen :p )
Zijn er ook goeie familievriendelijke games te vinden, waar de focus niet op constant geweld ligt?
- Borderlands 2
- GTA IV
- Journey
- The Orange Box
- Portal 2
- Bioshock 1&2
- Dmc
- God of War III + Ascension
- Hotline Miami
- Mass Effect 2
- Metal Gear Solid IV
- Mirror's Edge
- Motorstorm: Apocalypse (ik weet het, racegame, maar is heel arcade en gemakkelijk op te pikken)
- Vanquish
- The Walking Dead S1

Maar uiteraard is dit gebaseerd op mijn smaak ;) En qua familievriendelijke games zitten er hierboven geen tussen vrees ik.
 
Zijn er ook goeie familievriendelijke games te vinden, waar de focus niet op constant geweld ligt?
Journey, The Unfinished Swan en Flower zijn allen best unieke games die demoeite zijn.

Verder nog Puppeteer en de geweldige Sly Raccoon trilogy.

Ot: Gothic 2(gog)
 
Heb me voor het eerst in mijn leven een spelconsole gekocht (PS3) Ben altijd ferme PC gamer geweest, maar ik kom nu op een punt dat ik echt geen goesting meer heb om boven in een hoekje aan mijn pc te kruipen, en liever ontspannen in de zetel plof. Er zijn best wel wat games die nooit uitkwamen op PC die op mijn wenslijst stonden.

Heb me deze week gekocht:
Metal Gear Solid: legacy collection (MSG1 t.e.m. Peace walker)
Uncharted
Worms collection
Heavy Rain
The last of Us
Alpha protocol
Skyrim

Ben nog van plan om Red Dead Redemption te kopen. Zijn er nog must-play titels die niet direct voor de hand liggend zijn? (geen gewone shooters, racegames of voetbalspellen :p )
Zijn er ook goeie familievriendelijke games te vinden, waar de focus niet op constant geweld ligt?
Tom raider wel wat geweld maar ook wat puzzelen
 
Aan het twijfelen tussen Guardiwns of the galaxy en miles morales. Beide staan tegen 40-45 in de ps sales.. iemand een mening?
 
Aan het twijfelen tussen Guardiwns of the galaxy en miles morales. Beide staan tegen 40-45 in de ps sales.. iemand een mening?
Beide topgames maar 40-45€ voor een SP game lijkt mij nog vrij veel.
Ik zou ze eerder hier op de buy/sell sectie kopen, ze staan er regelmatig op, cheaper en kan je nadien nog ruilen/verkopen.
 
Aan het twijfelen tussen Guardiwns of the galaxy en miles morales. Beide staan tegen 40-45 in de ps sales.. iemand een mening?
Hebben beide onlangs rond € 30-35 in sale gestaan fysiek. Ik zou dus zoals MaTrak zegt op B&S kijken, die digitale sale is niet zo goed.
 
Nu met de Steam sales, ik wil nog wel eens ne keer grafisch van mijn sokken geblazen worden. Het is geleden van Cyberpunk 2077 dat ik dat nog eens was.
Is er dit jaar iets uitgekomen dat nog knapper was en indrukwekkend?

Tell me what to buy. :)
 
Nu met de Steam sales, ik wil nog wel eens ne keer grafisch van mijn sokken geblazen worden. Het is geleden van Cyberpunk 2077 dat ik dat nog eens was.
Is er dit jaar iets uitgekomen dat nog knapper was en indrukwekkend?

Tell me what to buy. :)

Verschenen dit jaar, staan aan 35% à 40% korting:
  • Days Gone
  • Guardians of the Galaxy
  • Resident Evil Village
Maar ook deze hebben momenteel héle hoge kortingen (tot wel 85%) én zijn grafisch nog steeds knap, ook al zijn ze iets ouder.
Misschien zit er iets tussen wat je nog niet hebt gespeeld?
  • Death Stranding (2020)
  • Red Dead Redemption 2 (2019)
  • Horizon Zero Dawn (2020)
  • Assassin's Creed Origins (2017)
  • Far Cry 5 (2018)
  • Metro Exodus (2019)
  • Star Wars Jedi Fallen Order (2019)
  • Shadow of the Tomb Raider (2018)
 
Verschenen dit jaar, staan aan 35% à 40% korting:
  • Days Gone
  • Guardians of the Galaxy
  • Resident Evil Village
Maar ook deze hebben momenteel héle hoge kortingen (tot wel 85%) én zijn grafisch nog steeds knap, ook al zijn ze iets ouder.
Misschien zit er iets tussen wat je nog niet hebt gespeeld?
  • Death Stranding (2020)
  • Red Dead Redemption 2 (2019)
  • Horizon Zero Dawn (2020)
  • Assassin's Creed Origins (2017)
  • Far Cry 5 (2018)
  • Metro Exodus (2019)
  • Star Wars Jedi Fallen Order (2019)
  • Shadow of the Tomb Raider (2018)
Ok, ten eerste, sorry voor de verkeerde thread blijkbaar.

Ten tweede, mercikes voor de tips!! Ga wel enkele comments schrijven erbij. :)
  • Days Gone - Ken ik amper maar ziet eruit als een Ubisoft open world game? Die ben ik al redelijk beu sinds enige tijd.
  • Guardians of the Galaxy - Ziet er leuk uit! Lijk me wel eentje dat binnen een paar maanden nog 20€ goedkoper staat.
  • Resident Evil Village - Nope, ik hou écht niet van horror/griezel. :) (Lees: ik ben nen broekschijter)


  • Death Stranding (2020) - Iedereen die ik persoonlijk ken vond dat saai. Misschien een misvatting?
  • Red Dead Redemption 2 (2019) - Setting spreekt me totaal niet aan.
  • Horizon Zero Dawn (2020) - Gespeeld, na de tutorial nooit verder gespeeld.
  • Assassin's Creed Origins (2017) - Gespeeld, laatste open world game, was de Far Cry's al beu na FC3.
  • Far Cry 5 (2018) - Zie hierboven. :) Echt, die Ubisoft template van games maken is toch om zot van te worden? :)
  • Metro Exodus (2019) - Zie broekschijter comment hierboven bij Res Evil. :D
  • Star Wars Jedi Fallen Order (2019) - Heb ik even gespeeld, kan het sowieso spelen via EA Play maar ben ermee gestopt. Eigenlijk geen idee waarom.
  • Shadow of the Tomb Raider (2018) - Gespeeld en zelfs uitgespeeld!

Vond nu wel Origins en Fallen Order op grafisch vlak niet echt fantastisch knappe games...
 
Ok, ten eerste, sorry voor de verkeerde thread blijkbaar.

Ten tweede, mercikes voor de tips!! Ga wel enkele comments schrijven erbij. :)
  • Days Gone - Ken ik amper maar ziet eruit als een Ubisoft open world game? Die ben ik al redelijk beu sinds enige tijd.
  • Guardians of the Galaxy - Ziet er leuk uit! Lijk me wel eentje dat binnen een paar maanden nog 20€ goedkoper staat.
  • Resident Evil Village - Nope, ik hou écht niet van horror/griezel. :) (Lees: ik ben nen broekschijter)


  • Death Stranding (2020) - Iedereen die ik persoonlijk ken vond dat saai. Misschien een misvatting?
  • Red Dead Redemption 2 (2019) - Setting spreekt me totaal niet aan.
  • Horizon Zero Dawn (2020) - Gespeeld, na de tutorial nooit verder gespeeld.
  • Assassin's Creed Origins (2017) - Gespeeld, laatste open world game, was de Far Cry's al beu na FC3.
  • Far Cry 5 (2018) - Zie hierboven. :) Echt, die Ubisoft template van games maken is toch om zot van te worden? :)
  • Metro Exodus (2019) - Zie broekschijter comment hierboven bij Res Evil. :D
  • Star Wars Jedi Fallen Order (2019) - Heb ik even gespeeld, kan het sowieso spelen via EA Play maar ben ermee gestopt. Eigenlijk geen idee waarom.
  • Shadow of the Tomb Raider (2018) - Gespeeld en zelfs uitgespeeld!

Vond nu wel Origins en Fallen Order op grafisch vlak niet echt fantastisch knappe games...
Ja zeg je vroeg grafisch indrukwekkende games. Over de gameplay, de setting, eventuele horror, had je het niet. 😛

Death Stranding vond ik trouwens absoluut niet saai. Integendeel, dat was dat jaar mijn GOTY. Ziplines bouwen over een diepe ravijn? Een sneeuwstorm trotseren met een rugzak die niet mag koud worden? Conan o'Brien die zichzelf speelt en je na een quest beloont met een schattige ottermuts waarmee je beter kunt zwemmen? 🙃 Wél loop je 90% van de tijd in je eentje doorheen een verlaten landschap...

 
Ja zeg je vroeg grafisch indrukwekkende games. Over de gameplay, de setting, eventuele horror, had je het niet. 😛

Death Stranding vond ik trouwens absoluut niet saai. Integendeel, dat was dat jaar mijn GOTY. Ziplines bouwen over een diepe ravijn? Een sneeuwstorm trotseren met een rugzak die niet mag koud worden? Conan o'Brien die zichzelf speelt en je na een quest beloont met een schattige ottermuts waarmee je beter kunt zwemmen? 🙃 Wél loop je 90% van de tijd in je eentje doorheen een verlaten landschap...


Ja sorry, dat van die griezel/horror had ik moeten vermelden...

Death Stranding ziet er wel héél knap uit ja. Maar had dat geen online element? Like, dat er andere mensen in je spel ook een weg helpen bouwen of een ladder plaatsen of zoiets? Zijn er nu nog wel genoeg spelers die dat doen zodat je niet hélemaal alleen bent?

Guardians ziet er ook mooi uit maar is wel best nog prijzig.
 
De redactie heeft hun Games of the Year 2021 opgelijst. Welke dat zijn, lees je in onze special:

 
De laatste weken niet zoveel tijd meer om lang te gamen. Max een half uurtje op een dag tussen de soep en de patatten. Een spel bv zoals Red Dead Redemption 2 zit er momenteel dus niet in voor mij, al wil ik er al heel lang aan beginnen. Kennen jullie wat goede spelen die je zo tussendoor kan spelen? Games die je dus makkelijk kan oppakken en weer neerleggen eigenlijk.

In het verleden waren het games zoals bv Hades, Spelunky, Rocket League die dat half uurtje konden vullen.
Momenteel speel ik Forza Horizon 5. Hersenloos wat rijden en je hebt altijd wel het gevoel dat je vooruitgang maakt.
 
Laatst bewerkt:
Vond niet echt een topic om mijn vraag te stellen, maar ik zou graag nog eens een klassieke grind-mmorpg met wat classes spelen.
Crafting etc kan ik mij ook wel mee bezig houden.
enige spelconsole die ik bezit is een Switch.
Iemand tips of games die aardig in de buurt komen?
 
Niet echt puur MMORPG maar Monster Hunter eventueel? Rise heeft een demo denk ik(alvast op PC).
 
Ik denk dat we Elden Ring en Horizons Forbidden West wel gaan kunnen toevoegen aan de openingsposten, zo ver (op basis van de reviews).
 
Laatst bewerkt:
afkicken van het gamen hier :cry::headshake:

Dinsdag middag werk ongeval gehad, rechtse duim gebroken en ben juist rechtshandig.

Weet niet of er games zijn waarbij je je rechtse duim niet nodig hebt.

Speel op ps5.
 
Terug
Bovenaan