De beste games | Waar ben je naar op zoek?

God of War moet je gewoon gespeeld hebben, dat is een klassebak! Zowel gameplay, als story als worldbuilding/character development en graphics.

  • God of War
    Paar keer aan begonnen maar nooit heel lang gespeeld. Draaide ook niet zo goed op mijn ps4 pro. Mss eens terug aan beginnen op mijn ps5.

Ik ben er onlangs aan begonnen en denk dat ik net zowat het semi-tutorial uit heb met die stranger. Draait supervlot op mijn PC die nochtans geen top of the line GPU heeft en het ziet er echt mooi uit en het gaat vlot.

Maar ik heb een redelijk probleem. Die Kratos. Wat voor een ongelofelijke oetlul is me da! Allez, ik ken niets van die man maar
Die vent kapt samen met zijn zoon een boom om zijn vriendin/vrouw te verbranden omdat ze dood is. Dan gaan we lekker jagen en de asshole uithangen tegen zijn zoon die net zijn moeder helpen cremeren. No issue precies. Dan nog die jongen zijn boog afpakken om nog wat meer de asshole uit te hangen... Story goes on.

Qua onsympatiek main char kan dat wel tellen voor mij. Het eigenlijk meer goesting op't moment om de enemies te laten winnen van hem. :)
 
Staat er iets dat op een hack en slach lijkt in de catalogus van premium ?
Demon Souls remake. Als je bang hebt dat te moeilijk is, begin je gewoon met een Walkthrough he. Zodra je sterk genoeg bent speel je vrij verder. Achteraf gaat ge het u niet beklagen...
 
Demon Souls remake. Als je bang hebt dat te moeilijk is, begin je gewoon met een Walkthrough he. Zodra je sterk genoeg bent speel je vrij verder. Achteraf gaat ge het u niet beklagen...
Zoek een iets makkelijker game ( waar je niet teveel moet bij nadenken lol )
 
Zoek een iets makkelijker game ( waar je niet teveel moet bij nadenken lol )
Heb je final fantasy 7 remake gespeeld? Integrade staat op plus. Awesome spel! Verhaal is top. Niet 100 procent hack and slash maar toch veel elementen ervan, mix met rpg. Echt de moeite...
 
Heb je final fantasy 7 remake gespeeld? Integrade staat op plus. Awesome spel! Verhaal is top. Niet 100 procent hack and slash maar toch veel elementen ervan, mix met rpg. Echt de moeite...
Mss eensproberen, ben nu gans die catalogus aant testen 😆
 
V Rising staat in sale op Steam. Heeft een goeie waardering op Steam maar wat zegt het forum hier? Ziet er wat ARPG uit? Hack & slash?
 
V Rising staat in sale op Steam. Heeft een goeie waardering op Steam maar wat zegt het forum hier? Ziet er wat ARPG uit? Hack & slash?
Heel goed spel, zeker voor een early access. Zeker leuk met de verschillende blood abilities.
Ik heb alleszins geen spijt dat ik het in early access gekocht heb voor volle prijs. :p
 
Ik krijg vandaag mijn PS5 aan (thanks @Joeri!) en heb Horizon en R&C al. Maar heb ook een bon van €50 voor Bol.

Met welke game hebben jullie zich het meest geamuseerd? Of welke vonden jullie echt “next gen worthy”? Elden Ring is al niets voor mij :p
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg vandaag mijn PS5 aan (thanks @Joeri!) en heb Horizon en R&C al. Maar heb ook een bon van €50 voor Bol.

Met welke game hebben jullie zich het meest geamuseerd? Of welke vonden jullie echt “next gen worthy”? Elden Ring is al niets voor mij :p
R&C is waarschijnlijk het meest next gen worthy dat ik al gespeeld heb, die heb je dus al
Spider-Man Miles Morales (via het spel kan je ook Spider-Man Remastered kopen voor €20)
Demon’s Souls (technisch zeer indrukwekkend maar gaat wrs niet je ding zijn als Elden Ring dat ook niet is)
Returnal (ook vrij niche maar geweldig)
Ghost of Tsushima Director’s Cut
Gran Turismo 7

Als je nu pas instapt, zou ik u ten zeerste PS+ Extra aanraden, de subscription service. Ik denk dat dat voor nieuwe gebruikers €100 per jaar is? Uiteindelijk komt die prijs overeen met twee nieuwe spellen maar voor nieuwe gebruikers is het aanbod top. En makkelijker om iets eens te testen als je twijfelt.

Ghost of Tsushima, Miles Morales, Demon’s Souls en Returnal zitten daar bv bij inbegrepen, maar ook Assassin’s Creed Valhalla, Guardians of the Galaxy, Death Stranding, Final Fantasy VII Remake, Stray… En een hoop PS4 klassiekers als je die nog niet gespeeld hebt.
 
Ik krijg vandaag mijn PS5 aan (thanks @Joeri!) en heb Horizon en R&C al. Maar heb ook een bon van €50 voor Bol.

Met welke game hebben jullie zich het meest geamuseerd? Of welke vonden jullie echt “next gen worthy”? Elden Ring is al niets voor mij :p
't Zal pas voor maandag zijn jong. Van particulier naar particulier leveren ze niet op zaterdag. Da's enkel als Amazon ofzo erachter zit.
 
Is de God of War game uit 2018 eigenlijk een goede instapgame in de franchise/IP (qua voorkennis van andere god of war games in het verleden)?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Is de God of War game uit 2018 eigenlijk een goede instapgame in de franchise/IP (qua voorkennis van andere god of war games in het verleden)?
De game staat vrij los en je hoeft dus de vorige games niet gespeeld te hebben. Dat gezegd zijnde, zijn er uiteraard heel wat referenties naar de vorige games en er is een bepaald moment in de game die je niet (of beperkt) zal snappen als je de vorige games niet kent/gespeeld hebt.
Het kan dus zeker als instap. Langs de andere kant, is die game uit 2018 ook wel een stuk anders dan zijn voorgangers, dus het is niet omdat je de nieuwe goed vindt, dat je de andere ook zal smaken (als je daar dan wil aan beginnen). De gameplay uit de eerste games is lineairder en meer hack and slash dan de nieuwe.

Bottom line: gewoon allemaal spelen, stuk voor stuk ijzersterke games, zelfs de games die oorspronkelijk op PSP uitgekomen zijn (alhoewel Ascension een mindere noot is).
 

Mocht ge ne laptop of basic PC hebben.
Mega simpel maar mega verslavend :)
Bedankt hiervoor. Mijn laptop heeft weer een doel in het leven.
 
Laatste dagen weer in een Final Fantasy mood, en dan vooral de oudere FF's (7,8,10). Maar die heb ik al zo vaak gespeeld, die hebben weinig nieuws meer om me te verrassen.
Wat zijn soortgelijke FF-games op de pc? Ik heb geen geweldige pc, dus liefst niks dat sterke graphic card vereist ofzo. FF-X/FF-XII draai ik wel zonder problemen (niet dat dat zo speciaal is, maar als vb).
Kingdom of Hearts komt in me op, los daarvan weet ik niet gelijk iets.

En los daarvan, Baldur Gate / Morrowind / Oblivion alternatieven?
 
Terug
Bovenaan