De beste games | Waar ben je naar op zoek?

afkicken van het gamen hier :cry::headshake:

Dinsdag middag werk ongeval gehad, rechtse duim gebroken en ben juist rechtshandig.

Weet niet of er games zijn waarbij je je rechtse duim niet nodig hebt.

Speel op ps5.

I got you !

 
Turn based games ftw. Xcom 2, Civ 6 of Slay The Spire. Bepaalde turn based rpg's zullen ook nog wel lukken. Divinity bvb?
 
Disco Elysium Final Cut staat op Steam in sale voor 14€.

Krijgt wel hoge reviews en was GOTY bij PC Gamer indertijd maar wat vind het forum ervan? Eens ergens gelezen dat er vééééééééél te veel tekst was maar heb geen idee.

Zoek al wat games voor op de Steam deck en dit lijkt me nogal relax om erop te spelen.
 
Disco Elysium Final Cut staat op Steam in sale voor 14€.

Krijgt wel hoge reviews en was GOTY bij PC Gamer indertijd maar wat vind het forum ervan? Eens ergens gelezen dat er vééééééééél te veel tekst was maar heb geen idee.

Zoek al wat games voor op de Steam deck en dit lijkt me nogal relax om erop te spelen.
Voor mij 1 van de beste games ooit, misschien wel mijn nummer 1 allertijden. Ik ben er laaiend enthousiast over, maar het spel moet je wel liggen. Het is inderdaad heel veel tekst, maar alles is met The Final Cut volledig voice acted. En hoe! Voor € 14 kan je eigenlijk niet echt sukkelen, denk ik. Maar verwacht je niet aan een typische RPG en verwacht al helemaal geen actie. Deze game is slow paced en heeft het van zijn conversaties en story (en innerlijke strijd van het hoofdpersonage). Maar het doet die dingen zo goed!
 
Voor mij 1 van de beste games ooit, misschien wel mijn nummer 1 allertijden. Ik ben er laaiend enthousiast over, maar het spel moet je wel liggen. Het is inderdaad heel veel tekst, maar alles is met The Final Cut volledig voice acted. En hoe! Voor € 14 kan je eigenlijk niet echt sukkelen, denk ik. Maar verwacht je niet aan een typische RPG en verwacht al helemaal geen actie. Deze game is slow paced en heeft het van zijn conversaties en story (en innerlijke strijd van het hoofdpersonage). Maar het doet die dingen zo goed!

Dan kan ik niet anders. Heb het gekocht, zal er binnenkort eens aan beginnen zie!

Disclaimer : als ik het klote vind kom ik u zoeken hé vriend. ;)
 
afkicken van het gamen hier :cry::headshake:

Dinsdag middag werk ongeval gehad, rechtse duim gebroken en ben juist rechtshandig.

Weet niet of er games zijn waarbij je je rechtse duim niet nodig hebt.

Speel op ps5.

Mocht ge ne laptop of basic PC hebben.
Mega simpel maar mega verslavend :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JDB
Iemand ervaring met The Sinking City? Heb het al even op het oog en de PS5-versie staat nu in sale met the Days of Play, maar lees toch wat mixed feelings. En vooral nog heisa rond het uitgeven enzo (game die uit de store verdween).
 
Ok, Disco Elysium is best goed. Nog niet uitgespeeld maar wel leuk. Best origineel voor zo'n type van game.

Zoek nu een spel met iets meer actie. Ben aan't twijfelen tussen het volgende (speel enkel op PC) :

- God of War
- Guardians of the Galaxy
- Star Wars Fallen Order
- ...
- In mindere mate, Elden Ring. Ik denk dat die moeilijkheid mij héél zwaar zou tegensteken.

Iemand die mij iets kan/wil aanraden?
 
- God of War
- Guardians of the Galaxy
- Star Wars Fallen Order
All of the above.

God of War moet je gewoon gespeeld hebben, dat is een klassebak! Zowel gameplay, als story als worldbuilding/character development en graphics.

Guardians of the Galaxy was voor mij een beetje de verrassing van het jaar: topgame! Ik vind de personages in de game beter neergezet dan in de films (en ik vind ze daar eigenlijk al heel sterk). Puntje van kritiek: combat wordt wat repetitief, maar blijft wel redelijk plezant. Maar ook deze game speel je voor het verhaal, voor de banter tussen de Guardians en voor de character development. Ziet er bij momenten ook heel goed uit.

En dan Fallen Order: heel erg genoten van deze game, maar dat zal ook wel komen omdat ik wel “into” Star Wars ben. Daarnaast is het wel een compleet pakket: goeie combat, goed verhaal, ziet er heel goed uit!

Al deze games hebben naast actie ook kleine RPG-elementen zoals het upgraden van wapens, je team of je skills. Op die manier heb je altijd een beetje je eigen speelstijl (alhoewel je bij GotG vrij gemakkelijk alles kan unlocken).
 
Ok, Disco Elysium is best goed. Nog niet uitgespeeld maar wel leuk. Best origineel voor zo'n type van game.

Zoek nu een spel met iets meer actie. Ben aan't twijfelen tussen het volgende (speel enkel op PC) :

- God of War
- Guardians of the Galaxy
- Star Wars Fallen Order
- ...
- In mindere mate, Elden Ring. Ik denk dat die moeilijkheid mij héél zwaar zou tegensteken.

Iemand die mij iets kan/wil aanraden?
  • God of War
    Paar keer aan begonnen maar nooit heel lang gespeeld. Draaide ook niet zo goed op mijn ps4 pro. Mss eens terug aan beginnen op mijn ps5.
  • Guardians of the Galaxy
    Nog niet gespeeld.
  • Star Wars Fallen Order
    Prachtige game met een leuk verhaal en onvergetelijke cast. En dan nog eens in het Star Wars universum :love2:
 
Ben gegaan voor Fallen Order dan. Uiteindelijk die tutorial afgewerkt (zag er echt wel knap uit die setting!) en nu op een planeet geland. Speel het wel maar op normal. Er zat daar één of ander beest dat mij al neer gekregen had op hard.

Bedankt voor de info!!
 
Misschien niet het juiste publiek hier maar is er voor de PS5 een manier om van die dans games op te spelen? Want die officiële camera lijkt daar niet op te werken? Het is voor mijn dochters en ik zou ze liever niet zien rondspringen met mijn gsm in hun handen.
 
Misschien niet het juiste publiek hier maar is er voor de PS5 een manier om van die dans games op te spelen? Want die officiële camera lijkt daar niet op te werken? Het is voor mijn dochters en ik zou ze liever niet zien rondspringen met mijn gsm in hun handen.

Ik vermoed dat het over Just Dance gaat? Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je zit altijd vast aan die gsm. Omwille van die reden zijn we hier voor de switch versie gegaan.
 
Ik vermoed dat het over Just Dance gaat? Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je zit altijd vast aan die gsm. Omwille van die reden zijn we hier voor de switch versie gegaan.
Klopt niet volledig.
De PS4-versie, die je kunt spelen op de PS5, kun je met de Move-controllers spelen. Zo heb ik het gedaan.
De PS5-versie is inderdaad enkel met gsm en die reviewcode heb ik destijds geweigerd.
 
Terug
Bovenaan