De beste games | Waar ben je naar op zoek?

Uncharted eigenlijk nog geen enkele van gespeeld, dus daar kan ik inderdaad eens naar kijken. Begin ik dan best bij de eerste of kan ik gewoon de meest recente proberen? Heb schrik dat de eerste al wat verouderd is :tongue:.

De rest al gespeeld of niet echt men ding (zoals Nier Automara en Immortals). Merci alleszins!
1ste is nog goed te doen. Zijn ook geen belachelijk lange games
 
Dat heeft een goeie coop mode dan?
Best LittleBigPlanet 3 nemen?
De meeste levels zijn niet co-op. Er zijn wel sommige levels waar je bepaalde stukken enkel met 2 of meer kan doen. Da's dan wel enkel LBP 1. De andere heb ik geen ervaring mee. Het is een zeer laagdrempelig spel en samen door de levels lopen is nog leuk.
 
Net uit en inderdaad te doen. Vond het alles behalve wauw (natuurlijk wel een game uit 2007). Benieuwd of de rest me meer boeit.
De tweede is samen met de 4de de beste uit de reeks. En nummer 4 gaan ze volgend jaar remasteren ook naar PC en ps5
 
De meeste levels zijn niet co-op. Er zijn wel sommige levels waar je bepaalde stukken enkel met 2 of meer kan doen. Da's dan wel enkel LBP 1. De andere heb ik geen ervaring mee. Het is een zeer laagdrempelig spel en samen door de levels lopen is nog leuk.
Niet coop maar je kan wel tegelijk spelen altijd?
 
Als puber wou ik altijd gamen, maar mocht ik dit nooit van mijn ouders. Nu ik de 30 gepasseerd ben en op zoek ben naar een nieuwe hobby, leek het me het perfecte moment om me eens te verdiepen in gaming.

Ik heb erg goedkoop een PS4 pro op de kop kunnen tikken en wil nu (ook met black friday die er aankomt) graag enkele games kopen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en weet niet meer waar te beginnen. Ik dacht misschien om van de verschillende genres telkens 1 game te kopen, om te kijken welke soort me het meeste ligt?
Maar ook binnen de verschillende genres is er echter weer zoveel keuze dat ik het allemaal niet meer overzie :help:

Wat zijn dus zowat de beste games voor beginners om alles wat te leren kennen?
(bij de PS4 zat Spider-Man Miles Morales, dat leek me al een fijne starter).
 
bij de PS4 zat Spider-Man Miles Morales, dat leek me al een fijne starter
Daar heb ik me in ieder geval keihard mee geamuseerd. Let wel: duurt niet zo heel lang.
De toppers van verschillende genres (ik ben uiteraard niet in alle genres thuis):
- The Last of Us Remastered
- God of War (PS4)
- Ratchet & Clank (PS4)
- Horizon Zero Dawn
- Ghost of Tsushima
- Red Dead Redemption II
- Jedi: Fallen Order
- Dark Souls Remastered
- Uncharted Collection & Uncharted 4
- Divinity: Original Sin

En zo kan je nog wel even doorgaan. Ik heb geprobeerd zo weinig mogelink overlap te hebben in genre. Het zijn wel allemaal singleplayer games (sommige kunnen co-op gespeeld worden) en de meeste zijn ook heel erge story driven. Waar ik je persoonlijk niet kan mee helpen zijn racegames en shooters. Hopelijk ben je hier al iets mee en als je meer uitleg wil bij een bepaalde game: de meeste hebben hier wel een specifieke thread waar je eens kan in snuisteren (of vraag het hier).
 
Wat zijn dus zowat de beste games voor beginners om alles wat te leren kennen?

Aangezien @Timberwinter al heel wat goeie AAA games heeft opgesomd, zal ik een paar goede, kleinere indiegames oplijsten waar ik zelf heb van genoten. Een aantal zijn ook met twee of meer in co-op te spelen, dus da's ook altijd fijn.

  • Limbo
  • Inside
  • Celeste
  • Rime
  • Thomas Was Alone
  • Machinarium
  • Little Nightmares
  • Stick it to the Man
  • Life is Strange
  • Overcooked 1 + 2 (co-op)
  • Unravel (en Unravel 2 bevat co-op)
  • Guacamelee 1+2 (co-op)
  • Trine collectie (co-op)
 
Aangezien @Timberwinter al heel wat goeie AAA games heeft opgesomd, zal ik een paar goede, kleinere indiegames oplijsten waar ik zelf heb van genoten. Een aantal zijn ook met twee of meer in co-op te spelen, dus da's ook altijd fijn.

  • Limbo
  • Inside
  • Celeste
  • Rime
  • Thomas Was Alone
  • Machinarium
  • Little Nightmares
  • Stick it to the Man
  • Life is Strange
  • Overcooked 1 + 2 (co-op)
  • Unravel (en Unravel 2 bevat co-op)
  • Guacamelee 1+2 (co-op)
  • Trine collectie (co-op)
Ben nu casual bezig met overcooked, is wel fun, en ook aan unravel begonnen, lang geleden eens gekocht, maar nu pas begonnen... Deze 2 zijn inderdaad aan te raden :love:
 
Hier nog tips voor goeie mobile games op iOS?

Mijn favo's so far

Threes
slay the spire
what the golf
card crawl
aldo's odyssey
dota underlords
 
Even deze terug opgraven.
Met de verlengde kerstvakantie zoek ik wat games om te spelen met een kleuter op PlayStation. We hebben al Lego games gespeeld, Gigantosaurus game, en Bugsnax (kon ze niet autonoom maar is geen erg). Iemand nog suggesties? Zou Minecraft al iets zijn voor haar of is dat veel te vroeg (zelf nooit gespeeld)?
 
Even deze terug opgraven.
Met de verlengde kerstvakantie zoek ik wat games om te spelen met een kleuter op PlayStation. We hebben al Lego games gespeeld, Gigantosaurus game, en Bugsnax (kon ze niet autonoom maar is geen erg). Iemand nog suggesties? Zou Minecraft al iets zijn voor haar of is dat veel te vroeg (zelf nooit gespeeld)?
Minecraft heeft ook een soort modus waar er geen vijanden zijn en je gewoon kan bouwen. Dat is wel leuk om te beginnen.
Daarna als ze de game gewoon zijn en wat ouder zijn kun je het spel wat moeilijker maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een racegame met een goede offline (custom) championship-modus. Een beetje zoals in Assetto Corsa, F1 of MotoGP en MXGP.
Is tegenwoordig bijna niet meer te vinden precies, noch GT Sport, Project CARS en Grid hebben dit totaal niet.

Iemand een suggestie?
 
Heb me voor het eerst in mijn leven een spelconsole gekocht (PS3) Ben altijd ferme PC gamer geweest, maar ik kom nu op een punt dat ik echt geen goesting meer heb om boven in een hoekje aan mijn pc te kruipen, en liever ontspannen in de zetel plof. Er zijn best wel wat games die nooit uitkwamen op PC die op mijn wenslijst stonden.

Heb me deze week gekocht:
Metal Gear Solid: legacy collection (MSG1 t.e.m. Peace walker)
Uncharted
Worms collection
Heavy Rain
The last of Us
Alpha protocol
Skyrim

Ben nog van plan om Red Dead Redemption te kopen. Zijn er nog must-play titels die niet direct voor de hand liggend zijn? (geen gewone shooters, racegames of voetbalspellen :p )
Zijn er ook goeie familievriendelijke games te vinden, waar de focus niet op constant geweld ligt?
 
Terug
Bovenaan