De beste games | Waar ben je naar op zoek?

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar wat mij opvalt zijn al die viking-themed games de laatste tijd (over drie vier jaar misschien). Vroeger amper iets over vikings, voor mij was dat gewoon een volk waar ik niet zoveel van wist, buiten het zijn "raiders". En nu...

de serie Vikings (geen game natuurlijk, maar dat zal wel invloed gehad hebben)
Assassin's Creed Valhalla
Frozenheim
Northgard
Valheim (en dan nog eens zo populair)
de nieuwe God of Wars gaat ook over Noorse mythologie
De eerste flavor pack van CK III (Northern Lords)

Het begint echt enorm op te vallen.

Al zie ik dat toch ook bvb. bij games over de prehistorie en city building games over Egypte ook wel een beetje maar dan in veel mindere mate, maar dat was vroeger niet eens een ding en nu dus wel. En de middeleeuwen lijken ook terug van weggeweest te zijn (de vikingen zijn trouwens ook middeleeuwen, maar dat associeer ik daar net iets minder mee).
 
Klopt. I like it tho, maar het mag wel weer wat af gaan koelen :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Al zie ik dat toch ook bvb. bij games over de prehistorie en city building games over Egypte ook wel een beetje maar dan in veel mindere mate, maar dat was vroeger niet eens een ding en nu dus wel. En de middeleeuwen lijken ook terug van weggeweest te zijn (de vikingen zijn trouwens ook middeleeuwen, maar dat associeer ik daar net iets minder mee).
Iemand is het onovertroffen Pharaoh en Queen of the Nile vergeten blijkbaar. De beste city builders die ik ken, zelfs nu nog 20 jaar later.
 
Iemand een suggestie voor een PS5 game? Liefst goed SP verhaal, En niet extreem lang.
Spiderman, Demon’s Souls, R&C rift apart al gespeeld.

Was mss aant denken om gwn Sackboy te gaan spelen.
 
De ps5 upgrade van Metro Exodus zou schijnt ook de moeite zijn. Hetzelfde met Control.
 
Laatst bewerkt:
weer hartzeer toen ik de lijst op de eerste pagina las omdat ik Zelda BOTW zag staan en ik nog steeds weiger een nintendo switch te kopen enkel daarvoor :unsure: wsl het spel dat ik het meest wil spelen. nintendo heeft mij goed liggen

als iemand een favoriete jrpg heeft voor ps4 dan hoor ik het trouwens graag. behalve kh (gespeeld), ff7r (gespeeld), ni no kuni (gespeeld) of Persona 5 (geen interesse wegens te veel uren cutscenes).
 
Laatst bewerkt:
weer hartzeer toen ik de lijst op de eerste pagina las omdat ik Zelda BOTW zag staan en ik nog steeds weiger een nintendo switch te kopen enkel daarvoor :unsure: wsl het spel dat ik het meest wil spelen. nintendo heeft mij goed liggen

als iemand een favoriete jrpg heeft voor ps4 dan hoor ik het trouwens graag. behalve kh (gespeeld), ff7r (gespeeld), ni no kuni (gespeeld) of Persona 5 (geen interesse wegens te veel uren cutscenes).
Dragon Quest XI? :p
 
weer hartzeer toen ik de lijst op de eerste pagina las omdat ik Zelda BOTW zag staan en ik nog steeds weiger een nintendo switch te kopen enkel daarvoor :unsure: wsl het spel dat ik het meest wil spelen. nintendo heeft mij goed liggen

als iemand een favoriete jrpg heeft voor ps4 dan hoor ik het trouwens graag. behalve kh (gespeeld), ff7r (gespeeld), ni no kuni (gespeeld) of Persona 5 (geen interesse wegens te veel uren cutscenes).
World of Finale Fantasy
Dragon Quest XI
Tales of Berseria

Deze 3 heb ik graag gespeeld. Dragon Quest bulkt van de sfeer en de charme maar is wel enorm lang als je het echte einde wil bereiken. Desondanks is het ook leuk om tot het gewone einde te spelen.
 
World of Finale Fantasy
Dragon Quest XI
Tales of Berseria

Deze 3 heb ik graag gespeeld. Dragon Quest bulkt van de sfeer en de charme maar is wel enorm lang als je het echte einde wil bereiken. Desondanks is het ook leuk om tot het gewone einde te spelen.
oh de tales titels heb ik al eens zien voorbij komen, berseria, vesperia en tales of arise voor ps4. heb je de andere ook gespeeld, was berseria voor jou de beste? edit: oh tales of arise komt pas in september officieel uit oeps
 
Laatst bewerkt:
oh de tales titels heb ik al eens zien voorbij komen, berseria, vesperia en tales of arise voor ps4. heb je de andere ook gespeeld, was berseria voor jou de beste?
Enkel Berseria gespeeld maar ik heb gelezen dat het de beste van de 3 zou zijn. Leuke personages trouwens, waaronder een paar memorabele. Neigt wel meer naar een dungeon crawler (niet dat dat slecht is).

Dragon Quest Builders 2 kan ik trouwens ook aanraden. De eerste moet je niet gespeeld hebben.
 
Terug
Bovenaan