De beste games | Waar ben je naar op zoek?

Dirt 5 1 year edition staat aan 35 € op playstore, de moeite?
Nee was echt een teleurstelling van jewelste. Handling van de auto's trekt op niks imo. Die dingen rijden gewoon te arcade. Ik zou Dirt Rally 2.0 aanraden maar dat is dan wel weer meer simulatie.
 
Nee was echt een teleurstelling van jewelste. Handling van de auto's trekt op niks imo. Die dingen rijden gewoon te arcade. Ik zou Dirt Rally 2.0 aanraden maar dat is dan wel weer meer simulatie.
Ik zoek iets alla WRC 9. De 120 FPS mode was wel leuk en je vliegt zo door de bochten.

WRC9 is toch ook een arcade rally game? Je kan het wel op simulatie zetten. Kan je dat niet bij Dirt 5?

Dirt rally 2 is niks voor mij. Al eens gespeeld met controller en ik vloog in iedere bocht eruit.
 
Was dit je eerste ervaring met dit genre?

Zag de review ook en die had mij een beetje getriggerd, doch nog nooit zoiets gespeel. Heb een redelijk breed spectrum van games dat ik speel, alsook een paar klassieke telltales tussendoor. Maar deze lijkt mij echt 'boek-achtig' te zijn.

Bij toeval nog gelijkaardige games gevonden.

Ontwikkelaar: Hosted games

Zombie Exodus
Tin Star
Community College Hero
Sabres of Infinity
...

Allemaal 'interactive novels'.
 
  • Leuk
Waarderingen: VN.
Door tijdsgebrek kan ik jammer genoeg niet teveel meer gamen, heb onlangs TLOU2 uitgespeeld (op een 4tal maanden, dus traag tempo), twijfel om verder te doen in RDR2 (denk dat ik daar zowat aan de helft zit), maar kijk er wat tegen op omdat die game zo traag speelt en zoveel mogelijkheden geeft.

Door TLOU2 heb ik wel weer gemerkt dat ik een goede lineaire game die makkelijk speelt eigenlijk heel graag speel. Onlangs ook Alien: Isolation op PC (gratis) gespeeld, was ook top.

Wou eigenlijk beginnen aan Days Gone, maar daar dus ook wel de schrik dat het te traag gaat én teveel mogelijkheden gaat bieden, dan kan ik even goed RDR2 voortspelen.

Ben dus op zoek naar een lineaire game die best vlot doorspeelt, mag action/adventure of shooter zijn, op PS4. Heb indertijd ook de eerste 2 (of 3, ben niet meer zeker) Uncharted's gespeeld, maar de laatste is nu wel al wat ouder, zou liever iets recenter spelen.

Wat ik wel niet leuk vind zijn teveel moeilijke boss fights, in TLOU2 viel dat op zich wel mee, maar wanneer ik een paar keer na elkaar tegen een boss moet herbeginnen geraak ik gefrustreerd, en dat is nu niet de bedoeling wanneer ik eindelijk nog eens een uurtje kan gamen om 23u 's avonds :)
 
Door tijdsgebrek kan ik jammer genoeg niet teveel meer gamen, heb onlangs TLOU2 uitgespeeld (op een 4tal maanden, dus traag tempo), twijfel om verder te doen in RDR2 (denk dat ik daar zowat aan de helft zit), maar kijk er wat tegen op omdat die game zo traag speelt en zoveel mogelijkheden geeft.

Door TLOU2 heb ik wel weer gemerkt dat ik een goede lineaire game die makkelijk speelt eigenlijk heel graag speel. Onlangs ook Alien: Isolation op PC (gratis) gespeeld, was ook top.

Wou eigenlijk beginnen aan Days Gone, maar daar dus ook wel de schrik dat het te traag gaat én teveel mogelijkheden gaat bieden, dan kan ik even goed RDR2 voortspelen.

Ben dus op zoek naar een lineaire game die best vlot doorspeelt, mag action/adventure of shooter zijn, op PS4. Heb indertijd ook de eerste 2 (of 3, ben niet meer zeker) Uncharted's gespeeld, maar de laatste is nu wel al wat ouder, zou liever iets recenter spelen.

Wat ik wel niet leuk vind zijn teveel moeilijke boss fights, in TLOU2 viel dat op zich wel mee, maar wanneer ik een paar keer na elkaar tegen een boss moet herbeginnen geraak ik gefrustreerd, en dat is nu niet de bedoeling wanneer ik eindelijk nog eens een uurtje kan gamen om 23u 's avonds :)
Misschien Spider-Man? Is een korte maar heel leuke game.

Mafia Definitive Edition kan ik ook zeker aanraden, vooral voor de sfeer en het verhaal, is ook lineair.

En de Uncharted games zijn misschien oud maar Uncharted 4 & Lost Legacy moet je zeker gespeeld hebben als je de vorige games leuk vond.
 
Misschien Spider-Man? Is een korte maar heel leuke game.

Mafia Definitive Edition kan ik ook zeker aanraden, vooral voor de sfeer en het verhaal, is ook lineair.

En de Uncharted games zijn misschien oud maar Uncharted 4 & Lost Legacy moet je zeker gespeeld hebben als je de vorige games leuk vond.
Ging net hetzelfde zeggen over Spider-Man en Uncharted 4. Heb die laatste ook pas onlangs gespeeld door de PS+ Collection op PS5. Ik kan zeggen... *chef’s kiss*.

God of War (PS4) is ook de moeite, maar daar zit je wel wat met de boss battles (maar zijn zeker te doen op een normale moeilijkheidsgraad).
 
Mafia I en II indertijd gespeeld, waren zeer leuke games, maar toch ook open world, ik vermoed dat de remake dat toch ook is? Natuurlijk wel minder groot en veel minder mogelijkheden dan pakweg GTA en RDR.

Mss toch idd eens de laatste Uncharted's spelen dan.
 
Mafia I en II indertijd gespeeld, waren zeer leuke games, maar toch ook open world, ik vermoed dat de remake dat toch ook is? Natuurlijk wel minder groot en veel minder mogelijkheden dan pakweg GTA en RDR.

Mss toch idd eens de laatste Uncharted's spelen dan.
Mafia 2 is open world, Mafia 1 ook maar daar heb je geen keuze waar je naartoe gaat als je het verhaal speelt. De Free Roam moet je zelf kiezen in het menu, anders doe je gewoon missie na missie.
 
Door tijdsgebrek kan ik jammer genoeg niet teveel meer gamen, heb onlangs TLOU2 uitgespeeld (op een 4tal maanden, dus traag tempo), twijfel om verder te doen in RDR2 (denk dat ik daar zowat aan de helft zit), maar kijk er wat tegen op omdat die game zo traag speelt en zoveel mogelijkheden geeft.

Door TLOU2 heb ik wel weer gemerkt dat ik een goede lineaire game die makkelijk speelt eigenlijk heel graag speel. Onlangs ook Alien: Isolation op PC (gratis) gespeeld, was ook top.

Wou eigenlijk beginnen aan Days Gone, maar daar dus ook wel de schrik dat het te traag gaat én teveel mogelijkheden gaat bieden, dan kan ik even goed RDR2 voortspelen.

Ben dus op zoek naar een lineaire game die best vlot doorspeelt, mag action/adventure of shooter zijn, op PS4. Heb indertijd ook de eerste 2 (of 3, ben niet meer zeker) Uncharted's gespeeld, maar de laatste is nu wel al wat ouder, zou liever iets recenter spelen.

Wat ik wel niet leuk vind zijn teveel moeilijke boss fights, in TLOU2 viel dat op zich wel mee, maar wanneer ik een paar keer na elkaar tegen een boss moet herbeginnen geraak ik gefrustreerd, en dat is nu niet de bedoeling wanneer ik eindelijk nog eens een uurtje kan gamen om 23u 's avonds :)
Bioshock Infinite al gespeeld? Tikt wel al uw vakjes aan imo.
 
Titanfall 2 al gespeeld? Perfecte story based shooter die capped op nog geen 8a10u. Ideaal voor telkens iets langer dan een uurtje.
 
Titanfall 2 al gespeeld? Perfecte story based shooter die capped op nog geen 8a10u. Ideaal voor telkens iets langer dan een uurtje.
Hmm, ziet er wel nogal chaotisch uit, niet? Mijn shooters heb ik graag nogal "rustig" en overzichtelijk, genre Half Life 2 en FEAR. Hoewel Bioshock Infinite natuurlijk ook vaak chaotisch is, die vond ik dan wel fantastisch.
 
Hmm, ziet er wel nogal chaotisch uit, niet? Mijn shooters heb ik graag nogal "rustig" en overzichtelijk, genre Half Life 2 en FEAR. Hoewel Bioshock Infinite natuurlijk ook vaak chaotisch is, die vond ik dan wel fantastisch.
Chaotisch zou ik niet zeggen, maar het is met momenten zeker een "drukke" game dat je aandacht vraagt. Als beweeglijkheid in shooters(platformen, walljumpen) niet je ding is, dan is deze misschien niet voor u. Aan de andere kant, geen enkele game brengt zijn systemen zo duidelijk en simpel naar voor. Qua verhaal en leveldesign naar mijn mening de eerste echte Half Life 2 opvolger.

De cutscenes zijn kort en krachtig en ze vergeten nooit dat ze een game zijn, en geen halve film. En het is ook van begin tot eind kwaliteit. Iets wat maar weinig games kunnen zeggen. Zie net dat je op PC speelt. Moest je Xbox Gamepass hebben, EA play is recent toegevoegd en zodus ook Titanfall 2. Als je het eerste chapter leuk vind mag je gerust zijn dat het wel je game is.

Edit: btw FEAR was met momenten toch ook wel chaotisch zenne :p
 
Dankzij de Playstation Collection op de PS5 heb ik genoten van Until Dawn en Detroit: Become Human.

Dit waren twee games waarbij het vooral over je keuzes en de verhaallijn gaat. Een genre die ik nog niet echt gespeeld heb (behalve Heavy Rain vroeger op de PS3), maar me wel bleek te boeien.

Zijn er nog toppers in dit genre?
 
Fahrenheit & Beyond: Two Souls zijn van dezelfde studio (Quantic Dream) als Heavy Rain & Detroit, become human.

Verder heb je:
Alan Wake & Quantum Break van Remedy Studios.
Life is strange
Telltale games (The Walking dead, the wolf among us,...)
Firewatch
The last of us (part 2).

En dan meer single player action adventure rpg met steengoede verhaallijnen:
NieR: Automata
Red dead redemption (2)
The witcher 3
Mass Effect serie (vooral 1 & 2)

En fps:
Half life 2
Bioshock trilogy
 
where to start....

na al jaren wat op mijn honger te blijven zitten, wat betreft single player shooters, Battlefield 4 nog maar es boven gehaald.

wat een droom, deze nog es te spelen. ik was het verhaal grotendeels al vergeten, maar wat een meeslepende story en ongelofelijk coole levels.
Ook het feit dat die zo goed in elkaar lopen, en dat je zelf int midden van een level kan stoppen, en dag nadien daar terug verder doen...

het is misschien geen héél groot spel, maar de mooie grote levels en vele wapens zijn echt een uitdaging.

kon ik nog maar zo'n game spelen, zijn er nog aanraders in dit genre?
cold war heb ik nog niet....
 
Leuk topic. Eens kijken of er nog iets interessant tussen staat die ik heb gemist!
 
Terug
Bovenaan