De beste bordspellen voor 2 spelers

Ik was hier al een tijdje aan het meelezen omdat ik zelf spellen zoek voor met de vriendin te spelen. Ik had haar gezegd dat Santorini leuk schijnt te zijn dankzij de tips van hier. Nu heeft ze het voor mijn verjaardag gekocht. Ik ben zeer benieuwd! Dit weekend eens uitproberen. Ik zag dat je het op verschillende manieren kon spelen? Moest iemand een aanrader hebben...
Zoals Cerulean hierboven al aangaf, begin best zonder God Powers. 1) omdat je dan inderdaad beide dezelfde dingen kan doen (wat soms al opletten geblazen is) en 2) het is al verdomd goed zonder. Geniet ervan!
 
Btw, er eindelijk op gekomen.. Ik vind "take that" eigenlijk wel te doen met 2.
Deze nu ook besteld (voor een prikje!) zodat ik deze zelf heb.

daarnaast, ook "parijs" besteld :)
 
7 Wonders Duel is hier populair precies. Dus eens gekeken om dit aan te schaffen (speel het gewone spel ook graag).
Bij bol is het alvast niet leverbaar en bij Fnac kwam ik het volgende tegen: 7 Wonders Duel Asmodée. Is dit de gewone versie?
 
7 Wonders Duel is hier populair precies. Dus eens gekeken om dit aan te schaffen (speel het gewone spel ook graag).
Bij bol is het alvast niet leverbaar en bij Fnac kwam ik het volgende tegen: 7 Wonders Duel Asmodée. Is dit de gewone versie?
Was er laatst ook naar aan het zoeken, overal out of stock. Nieuwe batch zou ergens deze maand moeten beschikbaar zijn las ik bij 1 winkel.
Die van de Fnac is de Franstalige versie.
 
Niks geeft mij zo'n groot "meh" gevoel als 7 Wonders :p maar ik heb de duel versie nog niet gespeeld, en ben daar ook wel lichtjes nieuwsgierig naar.
 
Niks geeft mij zo'n groot "meh" gevoel als 7 Wonders :p maar ik heb de duel versie nog niet gespeeld, en ben daar ook wel lichtjes nieuwsgierig naar.
Voordeel van de gewone 7 wonders is dat je met veel spelers constant aan het spelen bent. Ik wacht niet graag op andere spelers die 'te lang nadenken'.

Bovendien vind ik het altijd fijn dat je meerdere pistes hebt om te winnen. En het feit dat andere spelers hun grondstoffen niet kunnen weigeren vind ik ook pluspunt om frustraties te vermijden
 
Niks geeft mij zo'n groot "meh" gevoel als 7 Wonders :p maar ik heb de duel versie nog niet gespeeld, en ben daar ook wel lichtjes nieuwsgierig naar.
Top spel voor 2. Niet twijfelen - natuurlijk wel sterke gelijkenissen met zijn broer, probeer desnoods eens op boardgamearena.
Voordeel van de gewone 7 wonders is dat je met veel spelers constant aan het spelen bent. Ik wacht niet graag op andere spelers die 'te lang nadenken'.

Bovendien vind ik het altijd fijn dat je meerdere pistes hebt om te winnen. En het feit dat andere spelers hun grondstoffen niet kunnen weigeren vind ik ook pluspunt om frustraties te vermijden
7 wonders speelt niet leuk met 2. duel is fantastisch met 2.
 
Top spel voor 2. Niet twijfelen - natuurlijk wel sterke gelijkenissen met zijn broer, probeer desnoods eens op boardgamearena.

7 wonders speelt niet leuk met 2. duel is fantastisch met 2.
Had het ook op de gewone versie spelen met minium 4 personen
 
Wat zijn de ervaringen hier met Spirit Island? Heb de naam al een aantal keer zien passeren hier op het forum (en zie het hoog gerankt staan op BGG), maar zie precies toch wel verdeelde meningen. En is dit goed om met twee te spelen?
 
Wij spelen het regelmatig met 2 (en eigenlijk tot nu toe enkel met 2).

Net de laatste uitbreiding gekocht en dus ineens alles samen gespeeld voor de eerste keer (base + branch&claw + jagged earth). Voorheen speelden we vooral de base game met een paar zaken van de 1e uitbreiding.

De uitbreidingen maken het wel uitgebreider (lol...) maar dus ook meer om rekening mee te houden (verschillende tokens om rekening mee te houden). Het is niet super ingewikkeld maar anderzijds was het base game op zich al uitdagend genoeg.

Aangezien we zo nog maar 2x gespeeld hebben ben ik nog wat verdeeld om met 2 spelers alle uitbreidingen te gebruiken.

Ik vond het op eerste gezicht aangenamer de base te spelen met 2 maar de spirits bij de uitbreidingen zijn wel toffer en meer gevarieerd.

Een van de toppers van mijn vrouw, bij mezelf ook 1 van de toppers maar sommige spirits zijn niet echt viable voor 2 (de rotsspirit die ze aanraden voor beginners in de basegame is echt slecht imo voor 2 spelers).
Pluspunt bij de uitbreidingen is dat er toffe spirits bijzijn dus ik kijk er naar uit hoe die nog zullen spelen.
 
Wat zijn de ervaringen hier met Spirit Island? Heb de naam al een aantal keer zien passeren hier op het forum (en zie het hoog gerankt staan op BGG), maar zie precies toch wel verdeelde meningen. En is dit goed om met twee te spelen?
Deze staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Is blijkbaar ook een goede solo game. Ik heb de indruk dat je er ofwel echt fan van bent ofwel totaal niet.
 
Deze staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Is blijkbaar ook een goede solo game. Ik heb de indruk dat je er ofwel echt fan van bent ofwel totaal niet.
't Is een stevige brain burner. Ik speel het alleen en met mijn vrouw, soms elk met 3 spirits op een gigantisch eiland, maar dan zijn we wel een uur of 4-5 bezig.

LezZ heeft wel een heel goed punt dat sommige spirits het meer moeten hebben van interactie, waardoor ze minder goed zijn om solo/duo te gebruiken. Andere spirits zijn dan weer enorme one trick pony's (bv. bijna puur fear management), waardoor het ook moeilijker wordt om solo daarmee te spelen.

Ik ben alleszins fan. Het doet mij qua complexiteit soms wat denken aan Mage Knight, waar ge toch probeert om uw huidige beurt te optimaliseren. Er zijn ook geen restricties op de "openheid" waarmee co-op gespeeld wordt, dus bij wijze van spreken letterlijk in de andere zijn kaarten kijken om te zien of er leuke combos te maken zijn. Maar ge zijt dus wel meer bezig met plannen dan met effectief spelen.
 
Het heeft wat langer geduurd dan gepland, maar vanmiddag toch eens Santorini gespeeld. Uiteraard nog zonder de Goden, maar wel een leuk spel voor z'n tweeën. Ik moet wel nog wat oefenen, want de vriendin heeft alle 5 spellen gewonnen :unsure:
 
Enkele van mijn favo 2p kleine games

Cant stop
Codenames duet
Coloretto
Fauna
Fox in the forest
Fox in the forest duet
Hanabi
Hanamikoji
Hive pocket
Lost cities
Love letter
Raptor
Qwixx
Quinto
Dobbel so clever
Schotten totten
Splendor
Star realms
Schaken
Morels
Welcome to..
Jaipur
Targi
Deep sea adventure
Mr jack pocket
Railroad ink



Arboretum staat op mijn want list maar is moeilijk verkrijgbaar..


Mijn collectie is gemaakt met in het achterhoofd 2 speler spellekes +-130 spellekes dus zal zeker deze topic blijven volgen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan