De beste bordspellen voor 2 spelers

Nog een aanrader voor met twee die me net te binnen schiet: Le Havre. Heel gelijkaardig met Agricola, maar voelt veel minder aan als een overlevingsstrijd. Een, twee of drie spelers is echt perfect voor dat spel. Met vier of vijf duurt het wel gewoon veel te lang. Het is ook zo dat Agricola een specifieke tweespeler variant heeft, al heb ik die nog niet uitgeprobeerd. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Een andere aanrader is zeker en vast ook Het Kaartspel van Catan. Dit is een specifiek tweespeler spel wat al een twintigtal jaar meegaat en gewoon heel goed de tand des tijds heeft doorstaan. Wel geen idee of deze nieuwe versie combineerbaar is met de vele uitbreidingen die de oude versie had. Lost Cities is trouwens ook zo'n tweespeler klassieker, die nog steeds heel vlot wegspeelt.

Ik heb nooit het basisspel van Agricola gespeeld, maar heb wel de 2-speler variant liggen. Ik vind het een zeer aangenaam spel. Duurt niet te lang, niet al te zwaar om te spelen maar toch genoeg keuzes om het verschil mee te maken, legt makkelijk op tafel ook bij vrienden die niet vaak bordspellen spelen...

Naast 7 wonder duel en Diminion één van mijn favoriete spellen om met twee te spelen.
 
Zal ook even binnenspringen om te bevestigen dat 7 Wonders Duel één van de beste 2PG is. Niet dat ik er veel ken, maar de meeste spellen die wij spelen zijn beter met 3, 4 of 5.

Met 2 doe ik quasi altijd cardgames.

Dominion kan natuurlijk ook met 2 maar dat is toch een andere ervaring imo.
 
Mij gisteren ff laten gaan op bol en 5 games besteld...
7 wonders duel
Catan kaartspel (niet het snelle spel)
Lost Cities
Ohanami
Patchwork

Hopelijk bevallen ze allemaal even goed bij ons als ik hier lees 😝
 
Sowieso The Crew, voor die prijsrange denk ik wel mijn favoriete spel. (en globaal gezien ook echt wel een topper imo)
 
Is New York Zoo verschillend genoeg van Patchwork om de aankoop waard te zijn?
En speelt het ook heel goed met 2 (want dat zal de voornamelijke player count zijn)?
 
Lijkt me toch wel?
Patchwork is enkel u puzzelstukjes leggen.
New York Zoo lijkt op het eerste zicht toch meer "body" te hebben
 
Ik win toch het vaakst door militaire macht. Wat is jullie favoriete manier, als het wat mee zit qua kiezen van de kaarten?
Ik ga graag voor Militair en Wetenschappen, maar zowel Militair als Wetenschappen wordt bij ons vaak (gemakkelijk) geblokt door de tegenpartij. Dus de laatste tijd ga ik gemakkelijker voor een Burgerlijke (punten) overwinning.
 
Ik win toch het vaakst door militaire macht. Wat is jullie favoriete manier, als het wat mee zit qua kiezen van de kaarten?

Favoriet: wetenschappen maar dan moet ik echt geluk hebben met de kaarten en de fiches.
Vaakst gewonnen met: burgerlijk, in combinatie met 3 Wonders
Vaakst verloren tegen: militair

Militair leidt vaak tot een redelijk saaie wedloop imho, omdat de tegenspeler bijna verplicht is daarin mee te gaan.
 
Ik ben nog op zoek naar enkele games om cadeau te geven voor Kerst. Budget 25 a 30 euro.
Momenteel heb ik al 7 wonders duel bordspel op de lijst staan na het lezen van alle goeie reacties hier.
Nog aanraders?
 
Ik ben nog op zoek naar enkele games om cadeau te geven voor Kerst. Budget 25 a 30 euro.
Momenteel heb ik al 7 wonders duel bordspel op de lijst staan na het lezen van alle goeie reacties hier.
Nog aanraders?
Patchwork
Blitzkrieg!
Jaipur
Hanamikoji
Watergate
Santorini
 
Terug
Bovenaan