De beste bordspellen voor 2 spelers

Kan er iemand kort uitleggen wat er zo leuk aan is? Ik moet blijkbaar al mijn kaodlijst voor kerst en nieuw invullen..
Het is een kort durend tactisch spel in de setting van WOII. De oorlog speelt zich af op 5 fronten en je moet dus afwegen waar je wil investeren: de aanval duwen in een front dat je aan het winnen bent, of de aanval proberen afslaan op een front dat je aan het verliezen bent. Je trekt telkens tokens uit een zakje die je kunnen helpen op land of zee (of beide).
De mechanics zitten zo goed in elkaar en zoals ik zei: het duurt niet lang (maximum 20 minuten). Je hebt natuurlijk wel een beetje luck of the draw omdat je tokens uit een zak trekt.
 
Kan er iemand kort uitleggen wat er zo leuk aan is? Ik moet blijkbaar al mijn kaodlijst voor kerst en nieuw invullen..
Ik ben sowieso al fan van het "tug-of-war" principe, en dat is waar het hele spel om draait. Je probeert overmacht te verkrijgen op een bepaald continent, maar dat gaat dan ten koste van je macht op een ander continent. De opzet is zeer simpel, maar tactisch gaat het diep genoeg. Speelt enorm vlot, beurten zijn erg kort en op 20 minuten is het effectief opgezet en uitgespeeld.
 
Terug
Bovenaan