De beste bordspellen voor 2 spelers

Lords of Waterdeep voor 2? Ik heb die al vaak met 2 geprobeerd, maar nog niet met expansion erbij. Leek mij dat die gamble mechanic het net geschikter maakte voor meer spelers.

Ik moet er ook wel bij vermelden, de eerste keer dat ik dat met mijn vrouw alleen speelde, had ik meteen die kaart dat zij geen Intrigue kaarten tegen mij kon spelen. Die kaart is eigenlijk gigantisch OP als er maar 2 spelers zijn :)
 
Lords of Waterdeep voor 2? Ik heb die al vaak met 2 geprobeerd, maar nog niet met expansion erbij. Leek mij dat die gamble mechanic het net geschikter maakte voor meer spelers.

Ik moet er ook wel bij vermelden, de eerste keer dat ik dat met mijn vrouw alleen speelde, had ik meteen die kaart dat zij geen Intrigue kaarten tegen mij kon spelen. Die kaart is eigenlijk gigantisch OP als er maar 2 spelers zijn :)
Low met expansions is heel goed te spelen met 2. En die kaart haal ik er sowieso de facto uit, maakt niet uit met hoeveel.
 
Welke kaarten zijn een must om eens te spelen? Ik heb santorini nooit echt waauw gevonden, maar wil het zeker nog es herkansen. Ik vind de kaarten ook niet altijd zeer duidelijk, waardoor we bij de spelletjes vaak dezelfde kaarten kozen.
Medusa, Morpheus, Poseidon.
Ik heb niet echt favorieten. Wij shuffelen altijd en nemen dan de 2 bovenste. Zo krijg je vaker unieke matchups.
Wel zien dat je de makkelijke niet mixt met de moeilijke.
Ze zijn inderdaad niet altijd duidelijk maar de maker heeft goede duidelijke fimpjes op youtube van +- 45 seconden. Die kijken we snel even als we twijfelen.
 
Low met expansions is heel goed te spelen met 2. En die kaart haal ik er sowieso de facto uit, maakt niet uit met hoeveel.
Eens testen dan :) die kaart zou ik er wel met 4+ spelers altijd in laten, zorgt voor zoveel leuke spanning dan. Bij 2 of 3 spelers is die kaart op zich gewoon een kingmaker en mag ze er idd uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Vond Lords of Waterdeep heel leuk om te spelen. Lijkt me dat ie voor 4/5 spelers nog een stuk beter is. Maar heel gestroomlijnd, duidelijke regels en is again gewoon leuk imo. Bijna een ideale introductie in 'worker placement' games voor anderen ook.
 
Vond Lords of Waterdeep heel leuk om te spelen. Lijkt me dat ie voor 4/5 spelers nog een stuk beter is. Maar heel gestroomlijnd, duidelijke regels en is again gewoon leuk imo. Bijna een ideale introductie in 'worker placement' games voor anderen ook.
Ik merk dat het thema vooral ook iets hipper is dan "je beheert een boerderij!" bij mensen die de overstap van video gaming naar board gaming willen maken.
 
Ik merk dat het thema vooral ook iets hipper is dan "je beheert een boerderij!" bij mensen die de overstap van video gaming naar board gaming willen maken.
Dat is zeker waar! Maar alsnog voelt het wel lichter dan vele andere spellen. Wat betreft het thema trouwens, voor de cubes nog rollen verzinnen was een beetje eh... 😅 Dat komt in het spel zelf 0,0 voor 😝
 
Mijn top 2-spelers spelletjes:
- undaunted North Africa (Normandy is ook goed naar het schijnt): deckbuilding oorlogje voeren
- Arkham horror LCG (wel prijzig): co-op pittige verhalende ervaring
- Star wars rebellion : episch
- Neuroshima hex 3.0 : korte battles
- Claim (1 of 2 ,uitbreidingen,...) : brainloos slagen spel
 
7 Wonders duel daar zit echt alles in. Voor mij één van de beste. Al vind ik dominion met twee ook wel leuk.
 
Ik vind het beter met meer, maar alsnog de moeite met twee. Wij spelen het vaak genoeg! 😄
Ja lijkt me wel het type spel dat we post-covid (ooit?) met een bevriend koppel zouden spelen, maar vroeg me af het de moeite was om nu al aan te kopen om met 2 te kunnen spelen. :)
 
Ik wilde nog even terugkeren op het volgende, had het al ergens eens gepost maar.... patchwork is ( echt ideaal voor met 2. gemaakt er voor dus logisch) Rustgevend, niet gejaagd, gewoon een streekbierke er bij nemen! :)

Azul, zeker ook leuk met 2 :)

Anders vind ik TAKE5 wel de max, maar liever met meerdere.
Er is ook nog een gelijkaardig spel (niet red7) waarbij je paren moet uit een rij halen. de naam ontsnapt me ff
PORTROYAL vind ik wel leuk, met kleinere bendes of groter :)

Iemand die me iets kan zeggen over wingspan?
 
W
Ik wilde nog even terugkeren op het volgende, had het al ergens eens gepost maar.... patchwork is ( echt ideaal voor met 2. gemaakt er voor dus logisch) Rustgevend, niet gejaagd, gewoon een streekbierke er bij nemen! :)

Azul, zeker ook leuk met 2 :)

Anders vind ik TAKE5 wel de max, maar liever met meerdere.
Er is ook nog een gelijkaardig spel (niet red7) waarbij je paren moet uit een rij halen. de naam ontsnapt me ff
PORTROYAL vind ik wel leuk, met kleinere bendes of groter :)

Iemand die me iets kan zeggen over wingspan?

Wingspan vind ik een top spel, maar minder met 2. Het werkt wel, maar de kaarten in de stack blijven te lang liggen. Leuker met 3-4.
Er zijn betere spelen maar 2 die hier al zijn aangehaald.
 
Ik wilde nog even terugkeren op het volgende, had het al ergens eens gepost maar.... patchwork is ( echt ideaal voor met 2. gemaakt er voor dus logisch) Rustgevend, niet gejaagd, gewoon een streekbierke er bij nemen! :)

Azul, zeker ook leuk met 2 :)

Anders vind ik TAKE5 wel de max, maar liever met meerdere.
Er is ook nog een gelijkaardig spel (niet red7) waarbij je paren moet uit een rij halen. de naam ontsnapt me ff
PORTROYAL vind ik wel leuk, met kleinere bendes of groter :)

Iemand die me iets kan zeggen over wingspan?
Take 5 vind ik een heel rare vermelding hier. Valt voor mij echt onder de categorie 'speelt dit vooral NIET met maar 2 spelers'. Je geeft zelf ook wel aan 'liever met meer', maar toch :p
 
Iemand die me iets kan zeggen over wingspan?
Voor mijzelf persoonlijk een overrated spel, net als in de meeste Stonemaier games vind ik het iets teveel geluksgebaseerd en ook te lang. Maar als je houdt van vogelkes en een spel waar je moet roeien met de kaarten die je hebt en er het beste van proberen maken, is het geen slechte engine-builder.

Gewoon niets voor mij eigenlijk..
 
Terug
Bovenaan