Yep, niet zo gek toch?Dus uw werkgever geeft u een wagen maar ge moet zelf de CNG/benzine betalen?
Ik werk bij Arcelor Mittal als arbeider btw.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yep, niet zo gek toch?Dus uw werkgever geeft u een wagen maar ge moet zelf de CNG/benzine betalen?
Maar daar stopt het dan ook. Hier 6 maanden geleden ook een aangevraagd, maar verder dan "Bedankt, we zullen rekening houden met uw aanvraag" gaat het niet.Als er geen publieke laadpaal op minder dan 250 meter is kan je er een aanvragen.
Waarom? Een stopcontact is toch voldoende?Mijn nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan maar zonder laadpas. Er is wel mogelijkheid om gratis op het bedrijf op te laden. Ik twijfel om thuis een laadpaal te laten installeren.
In de winter denk ik wel dat je hierdoor echt hééél traag laadt, tenzij je de auto in een garage kunt zetten.Waarom? Een stopcontact is toch voldoende?
Oh boy ... 't wordt er almaar erger & erger op precies.Mijn nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan maar zonder laadpas. Er is wel mogelijkheid om gratis op het bedrijf op te laden. Ik twijfel om thuis een laadpaal te laten installeren.
Het max laadvermogen zakt, maar een stopcontact komt niet in de buurt van dat maximum?In de winter denk ik wel dat je hierdoor echt hééél traag laadt, tenzij je de auto in een garage kunt zetten.
Ik zie de laadtijden ook serieus omhoog gaan als de auto het koud heeft.
Ik doel eerder op het minimum laadvermogen dat nodig is om te kunnen laden stijgt bij koude temperaturen. Want een deel van dat vermogen wordt voorbehouden aan het op temperatuur houden van de batterij.Het max laadvermogen zakt, maar een stopcontact komt niet in de buurt van dat maximum?
Oh boy ... 't wordt er almaar erger & erger op precies.
Fair pointEr werden ook wagens met brandstofmotoren gegeven als bedrijfswagen zonder een tankkaart bij he.
Oh boy ... 't wordt er almaar erger & erger op precies.
Anyway ... als je de mogelijkheid hebt om u thuis van een deftige laad optie te voorzien, zou ik daar zeker voor gaan.
Alles om die EV wat leefbaar(der) te maken is mooi mee genomen eh.
Of enkel tanken (fossiel) op het werk, zo ken ik ook iemand die dat had bij een werkgeverEr werden ook wagens met brandstofmotoren gegeven als bedrijfswagen zonder een tankkaart bij he.
De pret blijft wel nog even duren, hybrides worden een pak minder interessant op fiscaal vlak.Bedrijven bestellen massaal hybride wagens nu het nog fiscaal interessant is
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.www.hln.be
Tis de moment jongens. Volgend jaar is het gedaan met de pret.
Ik snap de grote meerwaarde van hybrides echt niet eigenlijk...Bedrijven bestellen massaal hybride wagens nu het nog fiscaal interessant is
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.www.hln.be
Tis de moment jongens. Volgend jaar is het gedaan met de pret.
Zou toch eerlijker geweest zijn als ze alleen de fossiele brandstof 50% aftrekbaar hadden gemaakt. Er zijn inderdaad ook hybrides die ook gewoon 80% van de tijd elektrisch rijden.'t is ook weer deels sensatie natuurlijk.
Vanaf 01/01/23 is het de brandstofkost van hybrides die max. 50% aftrekbaar zal zijn, zoals ik vorige week op bijscholingen hoorde heeft dat al bij al een beperkte impact.
Pas vanaf 01/07/23 begint de algemene aftrek te dalen, dus je hebt nog een goeie 6 maanden tijd.
Ik zie wel heil in hybrides als je het goeie gebruiksprofiel hebt eigenlijk.
In mijn geval zou ik zo gans de week op elektriciteit kunnen rijden, voor verdere ritten heb ik dan nog de gewone brandstof.
De meeste die ik ken die nog voor hybrides gaan (of toch twijfelen) zijn degene die nog (imo onterecht) angst hebben voor het elektrisch rijden.Ik snap de grote meerwaarde van hybrides echt niet eigenlijk...
En groen en ecolo hebben al aangegeven dat ze de fiscaliteit toch nog willen veranderen, dus hoe zeker ben je met die hybride...
Eerlijk: een vorige generatie 740d (of eventueel 745e) ofzo privé kopen en kilometervergoeding aanrekenen ofzo. Als je echt zoveel km's doet, is het extra comfort dat je daar uit haalt het wel waard.De meeste die ik ken die nog voor hybrides gaan (of toch twijfelen) zijn degene die nog (imo onterecht) angst hebben voor het elektrisch rijden.
Maar er zit wel ene bij die effectief gigantisch veel kilometers doet en hij twijfelt serieus over wat hij moet doen. Nog een hybride bestellen en dat superhoge benzine verbruik er bij nemen. Of de kat uit de boom blijven kijken naar toekomstige oplossingen en zijn diesel verder oprijden in tussentijd.
Er zijn precies niet echt goede oplossingen voor mensen die serieus wat kilometers per dag verzetten. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?