Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Vanmorgen mijn auto binnen gedaan voor onderhoud. Om 11u bellen ze van "hij is klaar, kom er maar om". Om half 12 in de garage: "wel euhm, ik kan de wagen eigenlijk niet meegeven want u leasing contract is vervallen..." "kunde "effe" naar fleet bellen en vragen dat ze bevestigen voor facturatie?" :sop:

Hoe kan zoiets zelfs? Het is 2 december, dat contract liep af op 13 augustus... dat wil dus zeggen dat ik al 3,5 maand rond rijdt met een wagen zonder contract en niemand bij Alphabet wordt wakker van "tjiens, da contract is af en we hebben diejn auto nog alt nie terug"??? :unsure:

Was natuurlijk ook ne goeie moment, twas net Sint-Elooi vandaag ook (=1/2 dag verlof vrijdagmiddag) dus dat was wreed geestig om iemand vast te krijgen in Brussel...

Uiteindelijk wel in orde gekomen gelukkig.
 
Ik had niet echt de keuze, door woon-werkafstand was het full EV of ICE, ook al waren er hybride keuzes met een reëel elektrisch bereik dat een stuk meer is dan mijn woon-werk traject..
Dus ook maar full EV gegaan, tegen dat die effectief geleverd is in 2024, is er hopelijk weer wat vooruitgang geboekt op laadinfrastructuur.
Ik blijf het zeggen ... thank the lord, thank the devil, thank whoever ... da'k nog een PHEV te pakken gekregen heb & dus niet opgescheept zit met een full EV. En uiteraard da'k niet opgescheept zit met een car policy( zoals hier boven vermeld) waar je nauwelijks mag tanken met die PHEV.

Ik huiver nu gelijk al voor binnen 5j, onafhankelijk de verminderde belastingsvoordelen die er tegen dan al zullen zijn voor een EV zelfs, wat zeker impact zal hebben op wat je kan krijgen.
Gewoon al het praktische ... hier thuis laden zie ik niet direct, zo niet nooit, gebeuren en quick chargers zijn er nauwelijks (hopelijk tegen dan wel natuurlijk).

Dan hier in Lokeren heb je de Tesla chargers aan 't business hotel, maar naar wat ik terug vind qua informatie heb je daarvoor een of andere Tesla app nodig met een account om überhaupt te kunnen 'tanken'. So yeah ... dan zou ik het bedrijf nog zover moeten krijgen dat men een soort business account geven om bij Tesla te gaan laden (bovenop de klassieke 'laadpas').
Dunno hoe dat dan in z'n werk zou gaan, mor soit ... zorgen voor later.
 
Dan hier in Lokeren heb je de Tesla chargers aan 't business hotel, maar naar wat ik terug vind qua informatie heb je daarvoor een of andere Tesla app nodig met een account om überhaupt te kunnen 'tanken'. So yeah ... dan zou ik het bedrijf nog zover moeten krijgen dat men een soort business account geven om bij Tesla te gaan laden (bovenop de klassieke 'laadpas').
Dunno hoe dat dan in z'n werk zou gaan, mor soit ... zorgen voor later.
Gewoon ingeven als expense.
 
Op de bedrijvencampus hier zijn er 10 tesla laadpalen en 10 laadpalen van verschillende merken gezet.

Die tesla laadpalen zijn altijd leeg omdat er niemand kan tanken met een laadpas :laugh: (dus ook alle teslas staan aan de gewone)
 
Moet nu publiek laden en eigenlijk gaat dat snel aan 11kW. Heb van 56 tot 88% geladen op 3 uur ofzo. Ging eigenlijk aneller dan gedacht, de wagn staat nog op 90% en was de wagen dus 45 min eerder gaan halen, maar die was dus bijna klaar.

Als ik dit doe icm laden op werk zie ik weinig issues voor mijn gebruik.
 
Eind september een Kia Niro EV Pulse mogen bestellen, levertermijn was 4 -17 maanden. Op zich zag ik niet echt op tegen een EV, gezien ik thuis kan laden, en ik was al blij dat ik een relatief praktische wagen kon hebben met mijn 2 kleine kinderen.

Door wat interne verschuivingen kreeg ik vandaag de keuze om te wachten op de Niro, of in januari een stockwagen Kia Sportage GT lineage nemen. Keuze was snel gemaakt, nog meer ruimte op de achterbank en koffer + 5 jaar geen range anxiety.
 
Eind september een Kia Niro EV Pulse mogen bestellen, levertermijn was 4 -17 maanden. Op zich zag ik niet echt op tegen een EV, gezien ik thuis kan laden, en ik was al blij dat ik een relatief praktische wagen kon hebben met mijn 2 kleine kinderen.

Door wat interne verschuivingen kreeg ik vandaag de keuze om te wachten op de Niro, of in januari een stockwagen Kia Sportage GT lineage nemen. Keuze was snel gemaakt, nog meer ruimte op de achterbank en koffer + 5 jaar geen range anxiety.
En hoeveel scheelt het in VAA?
 
En hoeveel scheelt het in VAA?
Scheelde 5eur volgens de berekening.
Al was het pakweg 50 EUR, of 100 EUR bruto, dan zou 't mij nog waard zijn.

Enerzijds geen 17 mnd wachten (weet niet met wat je nu rond bolt natuurlijk), anderzijds ... jah, 't is genen EV (iets wat wss almaar meer zeldzaam zal worden 't komende jaar).
Gewoon ingeven als expense.
Dunno 'bout that. 't Is nu niet alsof ik 'n soort 'expense account' app heb of zoiets.
Als ik überhaupt iets kan 'binnen steken' zijn het 'documenten' (pakweg papieren parkeerbonnen of iets dergelijks).

Als ik bij klanten moest betalen voor parking & ik vergat de kwitantie ... kon ik het op m'n buik schrijven.

Dus of ze zo content gaan zijn dat ik daar ineens af kom met 'mijnen Tesla app zegt ...'? Dunno.
Lijkt mij dat ALS het iets zal zijn, dat het een 'company account' zal moeten zijn voor die'n Tesla app. Voor zover dat bestaat natuurlijk.
Op de bedrijvencampus hier zijn er 10 tesla laadpalen en 10 laadpalen van verschillende merken gezet.

Die tesla laadpalen zijn altijd leeg omdat er niemand kan tanken met een laadpas :laugh: (dus ook alle teslas staan aan de gewone)
Dunno hoe dat dan in z'n werk zou gaan, mor soit ... zorgen voor later.
Lang verhaal kort ... dat gaat dus 'niet' in z'n werk. :sneaky:
 
Eind september een Kia Niro EV Pulse mogen bestellen, levertermijn was 4 -17 maanden. Op zich zag ik niet echt op tegen een EV, gezien ik thuis kan laden, en ik was al blij dat ik een relatief praktische wagen kon hebben met mijn 2 kleine kinderen.

Door wat interne verschuivingen kreeg ik vandaag de keuze om te wachten op de Niro, of in januari een stockwagen Kia Sportage GT lineage nemen. Keuze was snel gemaakt, nog meer ruimte op de achterbank en koffer + 5 jaar geen range anxiety.
Als je thuis kunt laden is range anxiety zwaar overroepen.
 
Moet nu publiek laden en eigenlijk gaat dat snel aan 11kW. Heb van 56 tot 88% geladen op 3 uur ofzo. Ging eigenlijk aneller dan gedacht, de wagn staat nog op 90% en was de wagen dus 45 min eerder gaan halen, maar die was dus bijna klaar.

Als ik dit doe icm laden op werk zie ik weinig issues voor mijn gebruik.
Het argument dat je kan aanhalen is dat je tijd verliest door publiek te laden omdat je uw auto moet achterlaten, terug gaan ophalen en als dat niet om de hoek is kan dat vervelend zijn.

Maar het klopt dat als je een klein beetje moeite wilt doen het vlot werkbaar is.
 
Eind september een Kia Niro EV Pulse mogen bestellen, levertermijn was 4 -17 maanden. Op zich zag ik niet echt op tegen een EV, gezien ik thuis kan laden, en ik was al blij dat ik een relatief praktische wagen kon hebben met mijn 2 kleine kinderen.

Door wat interne verschuivingen kreeg ik vandaag de keuze om te wachten op de Niro, of in januari een stockwagen Kia Sportage GT lineage nemen. Keuze was snel gemaakt, nog meer ruimte op de achterbank en koffer + 5 jaar geen range anxiety.

Scheelde 5eur volgens de berekening.

Je hebt het dan over een plugin-hybride Kia Sportage waarschijnlijk?
 
Het argument dat je kan aanhalen is dat je tijd verliest door publiek te laden omdat je uw auto moet achterlaten, terug gaan ophalen en als dat niet om de hoek is kan dat vervelend zijn.

Maar het klopt dat als je een klein beetje moeite wilt doen het vlot werkbaar is.

Publieke lader staat op 400m. Collega moet op 2km afstand gaan laden, dat is lastiger idd.
 
We krijgen allemaal een laadpaal thuis…
Je moet gek zijn een EV te willen als die mogelijkheid er niet is.
Ik vermoed dat vanaf volgend jaar veel die keus niet eens gaan hebben. Een laadpaal binnen de 250m is wel goed en wel maar als die binnenkort 24u per dag bezet is dan ben je er ook niks mee.
 
Ik heb nu een Skoda octavia cng dienstwagen.
Met die dure cng rijd ik nu benzine, maar daar gaat maar 7 liter in dus ik rijd van tankstation naar tankstation.
Verschrikkelijk gewoon.

Nu kreeg ik net bericht dat de 4 jaar bijna om zijn, en ben ik toch aan het twijfelen om een 2dehands wagen te kopen, komt me waarschijnlijk goedkoper uit.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
 
Ik heb nu een Skoda octavia cng dienstwagen.
Met die dure cng rijd ik nu benzine, maar daar gaat maar 7 liter in dus ik rijd van tankstation naar tankstation.
Verschrikkelijk gewoon.

Nu kreeg ik net bericht dat de 4 jaar bijna om zijn, en ben ik toch aan het twijfelen om een 2dehands wagen te kopen, komt me waarschijnlijk goedkoper uit.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Dus uw werkgever geeft u een wagen maar ge moet zelf de CNG/benzine betalen?
 
Terug
Bovenaan