Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Iemand toevallig een nieuwe x1 hybride besteld? Wat is de levertijd?
Vind dat echt ferm mooie wagens en de koffer is zelfs ruimer als de huidige x3 hybride (die heeft zo een verhoogde koffer waardoor die minder inhoud heeft). In de configuratie dat ik hem wil ook 15k goedkoper.
 
Mijn nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan maar zonder laadpas. Er is wel mogelijkheid om gratis op het bedrijf op te laden. Ik twijfel om thuis een laadpaal te laten installeren.
 
Mijn nieuwe werkgever biedt alleen EV's aan maar zonder laadpas. Er is wel mogelijkheid om gratis op het bedrijf op te laden. Ik twijfel om thuis een laadpaal te laten installeren.
Oh boy ... 't wordt er almaar erger & erger op precies.

Anyway ... als je de mogelijkheid hebt om u thuis van een deftige laad optie te voorzien, zou ik daar zeker voor gaan.
Alles om die EV wat leefbaar(der) te maken is mooi mee genomen eh.
 
In de winter denk ik wel dat je hierdoor echt hééél traag laadt, tenzij je de auto in een garage kunt zetten.
Ik zie de laadtijden ook serieus omhoog gaan als de auto het koud heeft.
Het max laadvermogen zakt, maar een stopcontact komt niet in de buurt van dat maximum?
 
Het max laadvermogen zakt, maar een stopcontact komt niet in de buurt van dat maximum?
Ik doel eerder op het minimum laadvermogen dat nodig is om te kunnen laden stijgt bij koude temperaturen. Want een deel van dat vermogen wordt voorbehouden aan het op temperatuur houden van de batterij.
 
Oh boy ... 't wordt er almaar erger & erger op precies.

Anyway ... als je de mogelijkheid hebt om u thuis van een deftige laad optie te voorzien, zou ik daar zeker voor gaan.
Alles om die EV wat leefbaar(der) te maken is mooi mee genomen eh.

Er werden ook wagens met brandstofmotoren gegeven als bedrijfswagen zonder een tankkaart bij he.
Of enkel tanken (fossiel) op het werk, zo ken ik ook iemand die dat had bij een werkgever
 

Tis de moment jongens. Volgend jaar is het gedaan met de pret.
De pret blijft wel nog even duren, hybrides worden een pak minder interessant op fiscaal vlak.
Maar EV's behouden nog enkele jaren al hun voordelen.

Veel zelfstandigen in mijn omgeving zijn nu overal aan het rondshoppen om te kijken of ze niet nog een dikke hybride gaan kopen.
 

Tis de moment jongens. Volgend jaar is het gedaan met de pret.
Ik snap de grote meerwaarde van hybrides echt niet eigenlijk...
En groen en ecolo hebben al aangegeven dat ze de fiscaliteit toch nog willen veranderen, dus hoe zeker ben je met die hybride...
 
't is ook weer deels sensatie natuurlijk.

Vanaf 01/01/23 is het de brandstofkost van hybrides die max. 50% aftrekbaar zal zijn, zoals ik vorige week op bijscholingen hoorde heeft dat al bij al een beperkte impact.
Pas vanaf 01/07/23 begint de algemene aftrek te dalen, dus je hebt nog een goeie 6 maanden tijd.
Wanneer je tussen hier en 01/07/23 toch al van plan bent een (andere) hybride te kopen dan kun je het inderdaad best nog dit jaar doen, maar 't is niet dat je het dit jaar nog MOET doen zoals ze soms doen uitschijnen.

edit: @camerad: de 50% zal enkel op de fossiele branddstof van je hybride slaan, de elektriciteit ervoor blijft gewoon hetzelfde regime volgen als de rest van de autokosten.
Idd stimuleren om hem ook daadwerkelijk elektrisch te rijden.
 
Laatst bewerkt:
't is ook weer deels sensatie natuurlijk.

Vanaf 01/01/23 is het de brandstofkost van hybrides die max. 50% aftrekbaar zal zijn, zoals ik vorige week op bijscholingen hoorde heeft dat al bij al een beperkte impact.
Pas vanaf 01/07/23 begint de algemene aftrek te dalen, dus je hebt nog een goeie 6 maanden tijd.

Ik zie wel heil in hybrides als je het goeie gebruiksprofiel hebt eigenlijk.
In mijn geval zou ik zo gans de week op elektriciteit kunnen rijden, voor verdere ritten heb ik dan nog de gewone brandstof.
Zou toch eerlijker geweest zijn als ze alleen de fossiele brandstof 50% aftrekbaar hadden gemaakt. Er zijn inderdaad ook hybrides die ook gewoon 80% van de tijd elektrisch rijden.
 
Ik snap de grote meerwaarde van hybrides echt niet eigenlijk...
En groen en ecolo hebben al aangegeven dat ze de fiscaliteit toch nog willen veranderen, dus hoe zeker ben je met die hybride...
De meeste die ik ken die nog voor hybrides gaan (of toch twijfelen) zijn degene die nog (imo onterecht) angst hebben voor het elektrisch rijden.

Maar er zit wel ene bij die effectief gigantisch veel kilometers doet en hij twijfelt serieus over wat hij moet doen. Nog een hybride bestellen en dat superhoge benzine verbruik er bij nemen. Of de kat uit de boom blijven kijken naar toekomstige oplossingen en zijn diesel verder oprijden in tussentijd.

Er zijn precies niet echt goede oplossingen voor mensen die serieus wat kilometers per dag verzetten. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
 
De meeste die ik ken die nog voor hybrides gaan (of toch twijfelen) zijn degene die nog (imo onterecht) angst hebben voor het elektrisch rijden.

Maar er zit wel ene bij die effectief gigantisch veel kilometers doet en hij twijfelt serieus over wat hij moet doen. Nog een hybride bestellen en dat superhoge benzine verbruik er bij nemen. Of de kat uit de boom blijven kijken naar toekomstige oplossingen en zijn diesel verder oprijden in tussentijd.

Er zijn precies niet echt goede oplossingen voor mensen die serieus wat kilometers per dag verzetten. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Eerlijk: een vorige generatie 740d (of eventueel 745e) ofzo privé kopen en kilometervergoeding aanrekenen ofzo. Als je echt zoveel km's doet, is het extra comfort dat je daar uit haalt het wel waard.
 
De meeste bedrijven waar ik kom zijn eigenlijk al meer dan een jaar overgeschakeld op uitsluitend EV's.
 
Terug
Bovenaan