Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Zonder verassing staat deze eind februari op de oprit. Net geen 10 maanden… nu nog checken dat bleu corner tijdig de laadpaal komt zetten…

Een bluecorner laadpaal is nu niet echt een garantie dat je kan laden. Bij ons hebben ze bluecorner buiten gesmeten door alle miserie, slechte support etc..
 
Die leasingbedrijven schatten altijd langer in dan de garages/merken.
Bij ons was het omgekeerd, de leasingmaatschappij wilde de absoluut kortst mogelijke leverdatum weten en hanteerde die datum.
Terwijl de dealer mij vertelde dat ik daar niet te veel naar moest kijken, dat het makkelijk maanden later kan zijn.
 
Ben momenteel op zoek naar nieuwe wagen voor de vriendin.
Is er iemand die hier ervaring heeft met de VW Golf 1.0 tsi? Is dit een beetje een degelijke wagen als je jaarlijks 20k-25k kms doet?
We zoeken vooral een prijs/kwaliteit ok wagen met een redelijke restwaarde na 2-3 jaar.
 
Net schaderapport van de Arteon gekregen. 57 maanden en 125k kilometers mee gereden en geen schade (aanvaardbaar of niet aanvaardbaar).
Gast zei al dat het uitzonderlijk is dat een eindelease zo proper binnenkomt.
Er gaat toch op zijn minst lakschade door steenslag zijn?
 
hangt ervan af hoe je hem wilt gebruiken (en hoe lang het uw aanloopwagen is).
Aanloopwagen tot de elektrificatie van de car policy rond is, en dan tot de nieuwe (elektrische of hybride) wagen gekozen, besteld, en geleverd is. Dus kan wel een jaar duren gok ik.
Ik gebruik de wagen enkel voor woon-werk verkeer (70 km/dag, 2x per week) en om boodschappen te doen in mijn dorp. Geen kinderen of verre reizen. Momenteel heb ik een kleine wagen (mazda 2) en dat bevalt me prima.
Wat zijn de grootste verschillen tussen beide wagens? Ken zelf niet veel van auto's en gaan testrijden voor een aanloopauto is wat overdreven, ze staan ook op andere locaties.
 
Laatst bewerkt:
Aanloopwagen tot de elektrificatie van de car policy rond is, en dan tot de nieuwe (elektrische of hybride) wagen gekozen, besteld, en geleverd is. Dus kan wel een jaar duren gok ik.
Ik gebruik de wagen enkel voor woon-werk verkeer (70 km/dag, 2x per week) en om boodschappen te doen in mijn dorp. Geen kinderen of verre reizen. Momenteel heb ik een kleine wagen (mazda 2) en dat bevalt me prima.
Wat zijn de grootste verschillen tussen beide wagens? Ken zelf niet veel van auto's en gaan testrijden voor een aanloopauto is wat overdreven, ze staan ook op andere locaties.
Weet je welke opties beide hebben?

Aangezien je nog niets kunnen bestellen hebt zou ik toch wel minstens een jaar rekenen vooraleer je uw nieuwe elektrische/hybride wagen zal hebben
 
Een bluecorner laadpaal is nu niet echt een garantie dat je kan laden. Bij ons hebben ze bluecorner buiten gesmeten door alle miserie, slechte support etc..
Als ik moet afgaan op de snelheid waarmee ze antwoorden op e-mails…. Zal het nog even duren ja😅
 
Ik heb vriijdag ook eindelijk mn bestelling door kunnen geven. Heb mn voorliefde voor Mercedes aan de kant geschoven en gegaan voor de mooie korting die we hebben bij BMW.

BMW 320e touring
Saphirzwart
sportzetels -sensatec
Travelpack

aftellen kan beginnen, zou (maar daar hopen we niet op) voor april/mei 2023 zijn
Net update gekregen, levering zou voor de week van 14 juni zijn - mooi verjaardagscadeau
 
Aangezien we al december zijn, denk ik dat de kans dat je nog een hybride zal mogen kiezen vrij klein is.

Hier laten ze nog hybrides toe, maar enkel als je woon-werkverkeer minder dan een bepaald aantal kilometer is - een minimum dat ze trouwens erg laag leggen. En ik geloof dat ze ook een beperking leggen op hoeveel benzine/diesel je mag tanken met een hybride, om je te verplichten van die effectief op te laden.
 
Hier laten ze nog hybrides toe, maar enkel als je woon-werkverkeer minder dan een bepaald aantal kilometer is - een minimum dat ze trouwens erg laag leggen. En ik geloof dat ze ook een beperking leggen op hoeveel benzine/diesel je mag tanken met een hybride, om je te verplichten van die effectief op te laden.

Dat is de reden dat ik full EV ben gegaan. Het tanken is nog niet beperkt bij ons, maar als je 90km enkele afstand doet is een hybride met een bereik van 30-40km onzin. Zeul je 2 complexe systemen mee, moet je dagelijks 2x laden en je hebt een kleine benzinetank.
Dus ineens door de zure appel...

Toen ik naar huis reed met de auto had ik gemiddel 18,9kWh/100km. Nu met rond de kerktoren te rijden 27,9kWh/100km, wagen moet telkens opwarmen en dat vreet energie. Geeft mij 200km range als ik tot 80% laadt :rofl: . Gelukkig doe ik veel kleine afstanden en dan 2x grote op een week. Dus 2-3 keer laden wss.
 
Dat is de reden dat ik full EV ben gegaan. Het tanken is nog niet beperkt bij ons, maar als je 90km enkele afstand doet is een hybride met een bereik van 30-40km onzin. Zeul je 2 complexe systemen mee, moet je dagelijks 2x laden en je hebt een kleine benzinetank.
Dus ineens door de zure appel...

Toen ik naar huis reed met de auto had ik gemiddel 18,9kWh/100km. Nu met rond de kerktoren te rijden 27,9kWh/100km, wagen moet telkens opwarmen en dat vreet energie. Geeft mij 200km range als ik tot 80% laadt :rofl: . Gelukkig doe ik veel kleine afstanden en dan 2x grote op een week. Dus 2-3 keer laden wss.

Ik had niet echt de keuze, door woon-werkafstand was het full EV of ICE, ook al waren er hybride keuzes met een reëel elektrisch bereik dat een stuk meer is dan mijn woon-werk traject..
Dus ook maar full EV gegaan, tegen dat die effectief geleverd is in 2024, is er hopelijk weer wat vooruitgang geboekt op laadinfrastructuur.
 
Terug
Bovenaan