Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,6%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 102 36,7%

  • Totaal aantal stemmers
    278
Dat is over 't algemeen een NO GO voor de leasing. Dus als de WG geen wagens aankoopt is dat sowieso al uit den boze.
En zelfs als ze wagens aankopen is 2e hands regelmatig nog steeds een nope.
Zal dan afhangen van leasing tot leasing. Toen ik jaar geleden zocht was er alvast geen probleem voor BWM premium selection en Volvo Selekt
 
Zal dan afhangen van leasing tot leasing. Toen ik jaar geleden zocht was er alvast geen probleem voor BWM premium selection en Volvo Selekt
Ter info -> financiële leasing is in feite nog steeds aankopen eh.

Ik heb 'n collega die met een E PHEV rond bolt & omdat het als 2e hands geklasseerd werd (ondanks 't feit dat er mss 5km op de teller stond) was het voor de leasing (Belfius) een NO GO voor operationele lease.
 
Ter info -> financiële leasing is in feite nog steeds aankopen eh.

Ik heb 'n collega die met een E PHEV rond bolt & omdat het als 2e hands geklasseerd werd (ondanks 't feit dat er mss 5km op de teller stond) was het voor de leasing (Belfius) een NO GO voor operationele lease.
Bij geen van beide leasevormen kan je spreken over aankopen.
Bij financiële leasing spreek je over eigendom, de wagen is uw eigendom en uw verantwoordelijkheid. De leasemaatschappij verstrekt een zuiver een krediet.
Een operationele leasing is huren in zijn zuiverste vorm waar alle eigendomsrechten en alle verantwoordelijkheid bij de leasemaatschappij ligt.
 
1 maand aan het wachten op de i4, garage gaf wel aan dat het sowieso pas voor 2024 zou zijn. Als ik dat hier lees, gaan de levertijden precies vlot over de 12 maanden en eerder richting de 15...
Is wel een m50. De levertijden voor een e40 zouden ondertussen al iets beter zijn, maar 12/13 maanden lijkt me realistisch.
 
Bij geen van beide leasevormen kan je spreken over aankopen.
Bij financiële leasing spreek je over eigendom, de wagen is uw eigendom en uw verantwoordelijkheid. De leasemaatschappij verstrekt een zuiver een krediet.
Een operationele leasing is huren in zijn zuiverste vorm waar alle eigendomsrechten en alle verantwoordelijkheid bij de leasemaatschappij ligt.
Ewel ... hoe is dat niet 'aankopen' als het uwen eigendom wordt?
OK sure, ge gebruikt een krediet formule en betaald de wagen niet 100% cash uit uw eigen inboedel.

Maar als dat de enige manier is dat je mag spreken over 'kopen' dan vrees ik voor den eigendom van pakweg mijn woning. o_O
 
Ewel ... hoe is dat niet 'aankopen' als het uwen eigendom wordt?
OK sure, ge gebruikt een krediet formule en betaald de wagen niet 100% cash uit uw eigen inboedel.

Maar als dat de enige manier is dat je mag spreken over 'kopen' dan vrees ik voor den eigendom van pakweg mijn woning. o_O
Bij financiële lease wordt de auto maar eigendom als je na het aflopen van de lease besluit de auto over te nemen toch?
 
Bij financiële lease wordt de auto maar eigendom als je na het aflopen van de lease besluit de auto over te nemen toch?
Well, sure. Ge zou kunnen gaan spreken over de 'aankoop optie' die in het contract opgenomen wordt, maar dat is zo eerder een clausule in context van 'de leasing koopt over', want de wagen is feitelijk uw eigendom niet?
Jij schrijft deze wagen in op uwe naam, dus ook in uw regio (wat bv. véél in BIV kon schelen een paar jaar terug toen het in Vlaanderen gratis was een PHEV in te schrijven, maar in BXL nog steeds kostelijk want o.b.v. fiscale PK).
Voor operationele lease hing je vast aan inschrijving in BXL, dus 2500 tot 5K inschrijving aan uw been. Idem wegentaks natuurlijk.

Het bedrag van die optie, zijnde de restwaarde van het contract, is ook bepalend voor de maandelijkse som die je zal betalen, dus jah ... da's ingecalculeerd door de leasing voor moest je toch opteren om de wagen niet te houden.
En ook ... zoals eerder aangehaald, hier wilt de leasing over 't algemeen wel in mee gaan voor wagens geklasseerd als 2e hands. Voor operationele lease (waar de wagen eigendom is & blijft v/d leasing maatschappij) aanvaard men dat (voor zover ik al gemerkt heb) helemaal niet.

Nu, da's zoals ik het over de jaren heen verstaan had. Moest het toch zo zijn dat de wagen eigendom blijft van de lease tot op het einde als je die over koopt mag je me gerust corrigeren.

Nu ... er op ingaan is ook vrijwel altijd interessanter dan er niet op ingaan want het bedrag ligt vrijwel altijd lager dan wat de wagen waard is op dat moment op de 2e hands markt.
Basically ... 'k heb nog geen enkele wagen geweten waar men niet in gaat op die optie.
 
Ewel ... hoe is dat niet 'aankopen' als het uwen eigendom wordt?
OK sure, ge gebruikt een krediet formule en betaald de wagen niet 100% cash uit uw eigen inboedel.

Maar als dat de enige manier is dat je mag spreken over 'kopen' dan vrees ik voor den eigendom van pakweg mijn woning. o_O
Bij een financiële leasing ben jij economisch eigenaar. Maar juridisch blijft de maatschappij eigenaar.
Dat is toch niet een belangrijke nuance die toch maakt dat een operationele leasing niet hetzelfde is als een aankoop met een krediet.
 
Bij een financiële leasing ben jij economisch eigenaar. Maar juridisch blijft de maatschappij eigenaar.
Dat is toch niet een belangrijke nuance die toch maakt dat een operationele leasing niet hetzelfde is als een aankoop met een krediet.
Financiële of operationele lease is toch hetzelfde op dat gebied. Alleen voor renting is er een verschil.
 
Er zit schot in de zaak volgens de berichten 😉:

Woensdag, om 07.19 uur, werd het koetswerk van je CLA gedrukt.
Donderdag om 04.07 uur werd de lak van je CLA aangebracht.
Donderdag om 20.06 uur werd het interieur van je CLA werd gemonteerd. De laatste stap van de productie is de finale inspectie, die zou tussen nu en donderdagochtend 01/12 uitgevoerd moeten worden.
 
Er zit schot in de zaak volgens de berichten 😉:

Woensdag, om 07.19 uur, werd het koetswerk van je CLA gedrukt.
Donderdag om 04.07 uur werd de lak van je CLA aangebracht.
Donderdag om 20.06 uur werd het interieur van je CLA werd gemonteerd. De laatste stap van de productie is de finale inspectie, die zou tussen nu en donderdagochtend 01/12 uitgevoerd moeten worden.

Dan nog 3 maanden vast in Zeebrugge?
 
De opties die jij neemt hebben een impact op de restwaarde en kunnen deze zeer gunstig beïnvloeden waardoor het kiezen van optie X van 1000€ maar een marginale extra leasekost oplevert. Maar het kiezen van de kleur fanta oranje van 700€ kan de restwaarde zo gigantisch doen dalen dat de leasekost fors stijgt.

Een app maken die dat ondervangt is toch lastig. Dat is echt nog werk voor een analist.
Euhm dat is poepsimpel. Kleur a kost 2 euro / maand en kleur b 77 euro / maand.

Voila
 
Zoektocht naar een leasewagen als startende ondernemer is gelukt!
Best wel tevreden.
Wordt een DS3 Crossback puretech 130.
Flexlease, dus na 12 maanden kan je per maand kosteloos opzeggen, upgraden naar andere wagen,....
Geen voorschot, moest wel financieel plan doorsturen.
Stockwagen, woensdag komen ze hem aan de voordeur afleveren.
Van bestellen tot leveren, 10 kalenderdagen!
Heb online wat tests bekeken, en komt er best wel goed uit, zeker naar comfort toe

Je ziet ze weinig rijden, vermoedelijk door relatieve hoge "premium" aankoopprijs, gelukkig vertaald zich dit niet in hoge leaseprijs, was hier echt aangenaam verrast (450€/maand, 20k km/jaar).
 
Zoektocht naar een leasewagen als startende ondernemer is gelukt!
Best wel tevreden.
Wordt een DS3 Crossback puretech 130.
Flexlease, dus na 12 maanden kan je per maand kosteloos opzeggen, upgraden naar andere wagen,....
Geen voorschot, moest wel financieel plan doorsturen.
Stockwagen, woensdag komen ze hem aan de voordeur afleveren.
Van bestellen tot leveren, 10 kalenderdagen!
Heb online wat tests bekeken, en komt er best wel goed uit, zeker naar comfort toe

Je ziet ze weinig rijden, vermoedelijk door relatieve hoge "premium" aankoopprijs, gelukkig vertaald zich dit niet in hoge leaseprijs, was hier echt aangenaam verrast (450€/maand, 20k km/jaar).
Is idd een model dat je weinig ziet rijden. Maar als dat operationele lease is, lijkt me dat inderdaad goed mee te vallen.
Proficiat!
 
Is idd een model dat je weinig ziet rijden. Maar als dat operationele lease is, lijkt me dat inderdaad goed mee te vallen.
Proficiat!
Yup, operationele lease!

De afgelopen 2 maanden nen berlingo gehuurd om verder te kunnen, 600/maand!

Ga blij zijn dat ik daar vanaf ben!
 
Terug
Bovenaan