De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Megane, MG5 en de Niro zou ik daar ook niet van afschrijven.
De megane schrijf ik idd niet af maar dan moet het wel de zwaardere versie zijn. Het enige echt nadeel van die wagen is de kleine ruimte achterin. Ik heb 2 kinderen dus speelt wel mee. MG5 ben ik naar gaan kijken en viel beter mee dan verwacht maar toch knaagt er iets. Hij staat hoog op zen poten wat het geheel niet doet kloppen, zeer matige zitpositie en nog wel wat kleine zaken. Een Niro is idd de meest praktische keuze maar die heeft de minste opties.
De Leaf doet in sommige van deze opzichten beter. Zen laadtijden zijn wel redelijk desastreus en dat is voor mij de hoofdreden om hem niet te nemen. Moest dit OK zijn zou hij een grote kans maken.

Laatst bewerkt:
De megane schrijf ik idd niet af maar dan moet het wel de zwaardere versie zijn. Het enige echt nadeel van die wagen is de kleine ruimte achterin. Ik heb 2 kinderen dus speelt wel mee. MG5 ben ik naar gaan kijken en viel beter mee dan verwacht maar toch knaagt er iets. Hij staat hoog op zen poten wat het geheel niet doet kloppen, zeer matige zitpositie en nog wel wat kleine zaken. Een Niro is idd de meest praktische keuze maar die heeft de minste opties.
De Leaf doet in sommige van deze opzichten beter. Zen laadtijden zijn wel redelijk desastreus en dat is voor mij de hoofdreden om hem niet te nemen. Moest dit OK zijn zou hij een grote kans maken.
Heb je al naar de nieuwe MG 4 gekeken?

fingers crossed, daarnet nog eens gebeld en leveringsdatum zou 9/12 worden. zal dan 13 maanden geleden zijn dat ik hem besteld had...
Het gaat over een Audi A3 sportback.
zal een groot verschil worden met de Toyota Yaris hybrid die ik als vervangwagen gekregen heb....

fingers crossed, daarnet nog eens gebeld en leveringsdatum zou 9/12 worden. zal dan 13 maanden geleden zijn dat ik hem besteld had...
Het gaat over een Audi A3 sportback.
zal een groot verschil worden met de Toyota Yaris hybrid die ik als vervangwagen gekregen heb....
Hybride model? Zo niet, is dat geen zware VAA tegenwoordig?

Sowieso wel dikke upgrade :D

Hier zitten we aan 12 maanden sinds bestelling & counting voor een peugeot 308sw, nog geen leverdatum gekend. Jochei zeg ik, jochei.

Hier 11 maanden na bestelling voor een iX3 (dus weinig custom opties mogelijk). Auto is al meer dan 4 maanden geleden gebouwd…

Laatst bewerkt:
Kwam die normaal volgende of deze week niet aan in de garage?
Deze week, maar nog steeds wachtende dus. Zal hem wel ergens begin/mid December mogen gaan afhalen vermoed ik. Arval schrijft wagens in tot 15/12. Nu, eerst zien en dan geloven. Ging hem oorspronkelijk in Juni geleverd krijgen :rofl:.

Ik heb nu rond 20 oktober een 5-reeks besteld, en volgende week kan 'k em ophalen!

Heb ik nu heel veel sjance gehad, is er iets specifieks met de levertijden van de 5-reeks, of is mijne van de camion gevallen en was die eigenlijk voor iemand anders bedoeld? :thinking: :p

Hier ook 11 maanden na bestelling (i4) en nog geen leverdatum bekend.
Hopelijk eind Q1 ‘23.

1 maand aan het wachten op de i4, garage gaf wel aan dat het sowieso pas voor 2024 zou zijn. Als ik dat hier lees, gaan de levertijden precies vlot over de 12 maanden en eerder richting de 15...

Ik heb nu rond 20 oktober een 5-reeks besteld, en volgende week kan 'k em ophalen!

Heb ik nu heel veel sjance gehad, is er iets specifieks met de levertijden van de 5-reeks, of is mijne van de camion gevallen en was die eigenlijk voor iemand anders bedoeld? :thinking: :p
De mijne is al veel eerder besteld & verwachte datum is maart volgend jaar. Uitgerekend was dat een goei 9mnd.
De mijne loopt nog zeker tot februari, dus sowieso geen haast, but still.

Wat mogelijk is ... 't Is 't einde van 't jaar & dealers hebben elk jaar een aantal 'priority slots'. Een soort pre-reserved slots voor de dealer indien het snel moet gaan. Mijne patron heeft daar enige jaren terug ooit eens beroep op mogen doen nadat de dealer z'n Benz had opgeblazen.
Maar ze hebben ook non-prio slots die gewoon al pre-reserved zijn (maar waar men de 'opties nog van kan tweaken').

Naar 't einde van 't jaar moeten al die slots op, dus 't kan zijn dat jouw wagen zo eentje was.
Ik heb indertijd (goei 4j terug dus) zo'n pre-reserved slot gekregen voor mijne 5 (heeft men mij toen wijs gemaakt althans). De bestelling moest gewoon op tijd rond zijn om er nog gebruik van te maken.
Die wagen was er dan op een week of 5 (heck, ding heeft nog een week of 2/3 moeten blijven staan omdat de leasing nog geen plakken had).

NOTE: Dat was natuurlijk nog in 'den tijd van' een wagen bestellen een maand of 3/4 vooraleer je die nodig had. Ik had de mijne nodig rondom februari, dus ik was er toen ook richting 't einde van 't jaar om te bestellen. :sneaky:

Wat mogelijk is ... 't Is 't einde van 't jaar & dealers hebben elk jaar een aantal 'priority slots'. Een soort pre-reserved slots voor de dealer indien het snel moet gaan.
Naar 't einde van 't jaar moeten al die slots op, dus 't kan zijn dat jouw wagen zo eentje was.
Ja het zou wel eens heel goed zo'n verhaal kunnen zijn. Ik bestelde bij Centrauto via een bedrijfsfleet die nogal consistent afneemt en toch wel redelijk groot is. Ik zal daar wel ergens aan het meesurfen geweest zijn met een slotje dat sowieso al voorzien was.

Enorm blij daarmee alleszins! Ik kijk er al naar uit :oi22::love2:

Zou iemand hier met een beperkt leasebudget een Leaf + overwegen. Auto heeft best veel nadelen zoals gedateerd interieur, stuur niet verstelbaar, infotainment en andere oplaadmogelijkheden. Langs de andere kant, redelijk praktisch tov zijn concurrenten, aanvaardbare range en vlot. Lelijk vinf ik hem niet, mooi ook niet maar de concurrentie doet niet beter.
Als je dan gaat vergelijken met een Peugeot 2008, Citroen C4, Soul, Kona, megane, I3, MG5, niro (pure),.. Ik denk dan bij mezelf dat ie er nog best uitkomt.

Vorig jaar stond er op de lijst nog een heleboel interessante wagens maar door prijsstijgingen en levrproblemen niet meer.
Druk maken heeft geen zin, ik moet dit jaar nog bestellen.
Ik móest in juni bestellen, dan móest ik bestellen in oktober... ik heb nog steeds niet besteld. Een beetje ongehoorzaamheid af en toe kan geen kwaad, wat gaan ze doen? U ontslaan? Tis niet dat er direct 10 ander gereed staan vandaag...

Ik heb dan in de plaats gevraagd wat er op de parking staat aan pool wagens omdat we daar sinds de nieuwe car policy ook wagens 1 categorie hoger mogen kiezen als we die wagen dan wel oprijden. 1 van de 4 wagens in de pool bij ons was een Passat van 5 jaar 1maand oud, die dus eigenlijk einde lease was. Daar ga ik dan echt mijn Superb van 4,5 jaar niet voor inruilen. Het feit dat die Passat nog in de pool staat doet mij sterk vermoeden dat ik gewoon nog wel tijdje over de 5 jaar kan gaan met mijn Superb. Zijn nog collega's die over de 5 jaar zitten ondertussen in afwachting van hun bestelde wagen. Alleen, als ik dan eindelijk iets bestel en nog eens 1,5 jaar ga moeten wachten zou dat wel eens een probleem kunnen opleveren :unsure:

Ik móest in juni bestellen, dan móest ik bestellen in oktober... ik heb nog steeds niet besteld. Een beetje ongehoorzaamheid af en toe kan geen kwaad, wat gaan ze doen? U ontslaan? Tis niet dat er direct 10 ander gereed staan vandaag...

Ik heb dan in de plaats gevraagd wat er op de parking staat aan pool wagens omdat we daar sinds de nieuwe car policy ook wagens 1 categorie hoger mogen kiezen als we die wagen dan wel oprijden. 1 van de 4 wagens in de pool bij ons was een Passat van 5 jaar 1maand oud, die dus eigenlijk einde lease was. Daar ga ik dan echt mijn Superb van 4,5 jaar niet voor inruilen. Het feit dat die Passat nog in de pool staat doet mij sterk vermoeden dat ik gewoon nog wel tijdje over de 5 jaar kan gaan met mijn Superb. Zijn nog collega's die over de 5 jaar zitten ondertussen in afwachting van hun bestelde wagen. Alleen, als ik dan eindelijk iets bestel en nog eens 1,5 jaar ga moeten wachten zou dat wel eens een probleem kunnen opleveren :unsure:
Proberen ergens een stockmodel van 't een of 't ander op de kop te tikken dan eh.

Direct leverbaar.

Terug
Bovenaan