Michel Drets
Well-known member
Heb nu gevraagd om freelance te worden. Ben ik direct van alle grillen van HR af .Japser is zelfs al aan het weigeren van begin dit jaar als ik mij niet vergis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb nu gevraagd om freelance te worden. Ben ik direct van alle grillen van HR af .Japser is zelfs al aan het weigeren van begin dit jaar als ik mij niet vergis.
Quanto costa?Allez, de nieuwe is besteld. Q8 geworden
Eergisteren de knoop doorgehakt en vandaag besteld. Ja, de X5 was de rationelere keuze, is absoluut een topwagen, rijdt zalig en kwam ook iets goedkoper maar fuck it, ik vond de Q8 vanbuiten en vanbinnen mooier en ik besefte dat ik waarschijnlijk toch altijd met veel begeerte naar de Q8 zou blijven kijken wanneer ik de X5 zou bestellen. En omgekeerd gaat dat niet het geval zijn. You only live once, of zo...
Q8 TFSIe 60 Competition met Platinum Pack in Gletsjerwit en Shadow Look.
S-line exterieur en interieur, S Sportzetels in gecapitonneerd Valcona leder met ventilatie en massage, pack tour (adaptieve CC met snelheidsovername van borden/kaarten etc), HUD, panoramisch dak, voorzetels en spiegels met geheugen, zetelverwarming voor en achter, verwarmd stuur, B&O, matrix LED koplampen, verschuifbare en verstelbare achterbank, omgevingscameras, autonoom parkeren met afstandsbediening, servovergrendeling van deuren (soft close), smartphone interface, comfort standverwarming, comforttoegang, sfeerverlichtingpakket plus.
Standaard ook nog een hele zwik als pneumatische sportophanging, 3 zone airco, virtual cockpit, verduisterde zijruiten, ...
Levering voorlopig gepland augustus/september 2023.
Neenee , Cronoskortingen he125k ofzo?
Dikke bak man, proficiat!
Maar auto's wel...Ach, geld maakt niet gelukkig.
@eniac Met welke config blijf jij onder de 50g?
Mooie wagen btw!
het jammere is het kleur vind ik. Wit/zwart/grijs zijn zo saai.
Volgens mij is de toestand van de batterij wel uit te lezen door een garage. Ik weet niet of het courant is om dat te laten doen bij een verkoop. Bedenk ook dat veel merken 8 jaar garantie geven op de batterij. Moest daar dus echt een probleem mee zijn zit dat sowieso in de garantie.Want uiteindelijk weet je niet wat de "toestand" is van de batterij. Bij een echte nieuwe is de garantie misschien nog wel interessanter?
Als ze doelen op de solid state batterijen: die zijn nog wel een eind weg, of toch voor een deftige prijs. Lotus heeft wel plannen om een sportwagen met solid state batterijen uit te brengen, maar de prijs zal wel navenant zijn. Met de jaren zullen die batterijen meer en meer gebruikt gaan worden door de vele voordelen, maar voorlopig is de productie nog te duur/moeilijk om dat op grote schaal te doen dacht ik. Schattingen zijn dat ze rond 2025 wat breder beschikbaar zullen zijn, al vermoed ik dat het nog langer gaat duren vooraleer ze echt de huidige technologie gaan verdringen.Ik hoor collega's in de wandelgangen soms ook zeggen dat het beter is om te wachten met de aankoop van een EV, omdat er "een nieuwe soort batterij" op komst is.
Een iX1 kost rond de €50k nieuw. Een half jaar oud en met 15k km zal dat misschien nog €40-45k zijn. In vergelijking met jouw X1 kom je toch op hetzelfde uit als je de inflatie rekent?Mijn financiële renting verloopt over een jaar en het wordt dus stilaan tijd om rond te kijken voor een nieuwe (bedrijfs)wagen. Ik rij momenteel met een diesel BMW X1 en heb in het verleden lang gereden met een BMW 3 Series Touring. Ik vind dat allebei de beste auto's waarmee ik al gereden heb en zou (met onze gezinssituatie) niet voor minder gaan dan een kleine SUV of break (maar hoeft dus zeker niet persé BMW te zijn).
Voor zover ik begrijp, is het fiscaal nog altijd het interessantste om in 2023 een hybride of elektrische auto in te schrijven. Ik rij zo een 20000-25000 km per jaar en als je ziet naar de maximum lengte van mijn autoritten, zou een EV voor mij wel voldoende zijn. Maar voor die enkele keren in het jaar dat wij eens een autoreis maken, zou een hybride mij toch toch meer gemoedsrust geven...
Wat mij vooral tegenhoudt aan hybride en elektrische wagens zijn de hogere aanschafprijs: een iX3, om een voorbeeld te noemen, zit al snel aan 75000 euro en meer voor een nieuwe. Maar zelfs goedkopere elektrische wagens gaan vlotjes over de 50000 euro (Tesla, Polestar) voor instapmodellen. Ter vergelijking: mijn huidige X1 heb ik in 2018 (tweedehands) 36000 euro betaald (BTW inclusief) en was toen een half jaar oud met 15000 km op de teller.
Ik denk dat ik mijn mentale grens van wat ik wil spenderen aan een auto sowieso moet optrekken (inflatie) t.ov. de X1 in 2018, maar dan zit ik ook nog met de volgende vraag: is het wel verstandig om een tweedehandse hybride of elektrische wagen aan te schaffen? Want uiteindelijk weet je niet wat de "toestand" is van de batterij. Bij een echte nieuwe is de garantie misschien nog wel interessanter? Ik hoor collega's in de wandelgangen soms ook zeggen dat het beter is om te wachten met de aankoop van een EV, omdat er "een nieuwe soort batterij" op komst is.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat tegenwoordig de meest gangbare/interessantste hybride en EV zijn.
Voor zover ik begrijp, is het fiscaal nog altijd het interessantste om in 2023 een hybride of elektrische auto in te schrijven.
Bedankt. Het is wel eens iets anders ja.@eniac Proficiat met de uitstekende keuze, ik vind dat oprecht een heel knappe wagen en eentje die je in tegenstelling tot de X5 niet om de 2 minuten ziet rijden.
Bedankt. Het is wel eens iets anders ja.
Pas op: terecht dat de X5 zo populair is hoor. Dijk van een wagen ook. Maar de Q8 doet me meer...
Allez, de nieuwe is besteld. Q8 geworden .