Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 49 17,7%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,9%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 94 33,9%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 101 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    277
Wij gaan binnenkort overstappen naar Arval, ben eens benieuwd wat die kunnen aanbieden. Was ook al eens gaan kijken op de site van Skoda om een plug in hybrid samen te stellen..... maar door een gebrek aan onderdelen hebben ze gewoon al hun hybrid modellen van de website gehaald .
 
Ik zie hier binnenkort nog wel wat werknemers vertrekken.
Ons bedrijf zit op verschillende locaties: Vlaanderen & Wallonië.

Werknemers met een bepaald profiel (profiel werknemer dat veel op de baan zit..en is de wagen dus echt een werkinstrument) krijgen in Wallonië een Peugeot 508 (en sommigen met een GT-pack).. dezelfde profielen (dus identiek dezelfde job) in Vlaanderen krijgen de meest basic Golf Variant. Alleen weten ze het voorlopig nog niet van mekaar.
Ene vraagt of em die Golf niet met een automaat mag hebben, een optie die de persoon volledig zelf zou willen financieren..antwoord: "Ge moogt al blij zijn dat ge een bedrijfswagen hebt...dus nee, een automaat kan niet"

Het bedrijf wil elektrificeren, maar het is echt een joke hoe ze het aanpakken... ze zetten op één van de afdelingen gewoon 220V stopcontacten :laugh:
 
Ik zie hier binnenkort nog wel wat werknemers vertrekken.
Ons bedrijf zit op verschillende locaties: Vlaanderen & Wallonië.

Werknemers met een bepaald profiel (profiel werknemer dat veel op de baan zit..en is de wagen dus echt een werkinstrument) krijgen in Wallonië een Peugeot 508 (en sommigen met een GT-pack).. dezelfde profielen (dus identiek dezelfde job) in Vlaanderen krijgen de meest basic Golf Variant. Alleen weten ze het voorlopig nog niet van mekaar.
Ene vraagt of em die Golf niet met een automaat mag hebben, een optie die de persoon volledig zelf zou willen financieren..antwoord: "Ge moogt al blij zijn dat ge een bedrijfswagen hebt...dus nee, een automaat kan niet"

Het bedrijf wil elektrificeren, maar het is echt een joke hoe ze het aanpakken... ze zetten op één van de afdelingen gewoon 220V stopcontacten :laugh:

Bedrijven kunnen echt zo stom zijn op zo'n vlakken... Je zou toch verwachten dat die car policy uniform is, tenzij het een heel recent verschil is door bv. overname of fusie.

Ook nog geweten van een werknemer (die al op een deftig niveau zat, brutoloon boven de 100 K€ per jaar) die andere velgen zelf wou financieren en dat mocht ook niet van fleet. Extra stom dat ze die bij jullie niet toelaten om voor een automaat te gaan, dat zou hen waarschijnlijk zelfs geld uitsparen via een lager verbruik en hogere restwaarde van de wagen.

En 220V stopcontacten, elke nitwit die zich bezig houdt met dit onderwerp zou toch moeten beseffen dat je daarmee ~10 km rijbereik per uur kan laden wat wil zeggen dat de gemiddelde werknemer die niet veel woon-werkverkeer doet al een hele dag dat stopcontact zal bezetten om dat beetje woon-werkafstand terug bij te laden. :wallbash:
 
Ook nog geweten van een werknemer (die al op een deftig niveau zat, brutoloon boven de 100 K€ per jaar) die andere velgen zelf wou financieren en dat mocht ook niet van fleet.

Ik weet er ook nog zo eentje: een werknemer bij bedrijf waar het fixed wagens met fixed options waren waar je uit kon kiezen. Wagen werd omwille van een speciale tijdelijke actie geleverd met mooiere/grotere velgen dan standaard. Kwam daar voor het eerst mee op de bedrijfsparking, werd gezien door HR, hij mocht vervolgens stante pede naar de garage om zijn velgen te laten swappen met de standaardvelgen.

Garage wist ook niet wat ze zagen...
 
Bedrijven kunnen echt zo stom zijn op zo'n vlakken... Je zou toch verwachten dat die car policy uniform is, tenzij het een heel recent verschil is door bv. overname of fusie.

Ook nog geweten van een werknemer (die al op een deftig niveau zat, brutoloon boven de 100 K€ per jaar) die andere velgen zelf wou financieren en dat mocht ook niet van fleet. Extra stom dat ze die bij jullie niet toelaten om voor een automaat te gaan, dat zou hen waarschijnlijk zelfs geld uitsparen via een lager verbruik en hogere restwaarde van de wagen.

En 220V stopcontacten, elke nitwit die zich bezig houdt met dit onderwerp zou toch moeten beseffen dat je daarmee ~10 km rijbereik per uur kan laden wat wil zeggen dat de gemiddelde werknemer die niet veel woon-werkverkeer doet al een hele dag dat stopcontact zal bezetten om dat beetje woon-werkafstand terug bij te laden. :wallbash:
Dat van die automaat geef ik je volledig gelijk in.
En tuurlijk zou er een duidelijke car policy moeten zijn. Alleen krijgen ze in de ene afdeling de keuze uit 2-3 modellen..en bij de andere is het "Hey, we hebben een Golf voor u besteld. Volgende zomer hebt ge hem"

En voor de rest beweren ze al 2-3 jaar dat ze volledig willen inzetten op ecologie ed. Echt een lachertje. De meeste aankopen zijn hier nog steeds diesel. Oké, het grootste deel van die profielen doet 30-40-50k km/jaar. Maar dan is elektrisch echt nog wel een oplossing.
Blijkbaar zou de reden van die stopcontacten zijn dat ze het gebouw huren..en als ze echte laadpalen zetten en ooit stoppen met huren ==> moeten de laadpalen er blijven staan (zou zo in het contract staan). En ze vinden het dus niet de moeite om erin te investeren.

Nu, onze verkopers zijn zelfstandigen..en die rijden soms met modellen rond die niet zo zuinig zijn: ene rijdt vb met een 5.2L V8
Onze CEO nekeer tegen die met zn 5.2L V8"Seg X, rijdt dat goed zo'n wagen?"
- Verkoper "Jaja dat rijdt zeker goed"
- CEO "Ja, want binnenkort gaan we van al onze verkopers (zelfstandige verkopers, niet vergeten!) eisen dat ze minstens met een hybride rijden. We willen niet meer geassocieerd worden met vervuilende wagens. We moeten ecologie uitstralen"
- Verkoper "Ahja, leuk initiatief! Laat maar weten wanneer ge hem besteld hebt, dan kom ik de sleutels halen" :laugh: :laugh:
En toen had de CEO niets meer te zeggen en liep em weg haha.
 
Ik weet er ook nog zo eentje: een werknemer bij bedrijf waar het fixed wagens met fixed options waren waar je uit kon kiezen. Wagen werd omwille van een speciale tijdelijke actie geleverd met mooiere/grotere velgen dan standaard. Kwam daar voor het eerst mee op de bedrijfsparking, werd gezien door HR, hij mocht vervolgens stante pede naar de garage om zijn velgen te laten swappen met de standaardvelgen.

Garage wist ook niet wat ze zagen...
Doet me denken toen ik hier de Renault Megane E-tech eens had getoond bij onze HR.
Redelijk goedkoop alternatief en volledig elektrisch.

HR: "Ja nee..da kunnen we intern ni voorstellen. 20 inch velgen..weet gij wel ni wat het kost om zo'n band te vervangen?" (wij kopen de wagens aan)
 
Ik had mij vroeger ook ne BMW 320d besteld als bedrijfswagen. Er waren inderdaad wel een paar puntjes aanwezig waar em afgekeurd op ging worden. Het was niet de Efficient Dynamics versie, maar de 192pk. En de wagen had ook het M-pakket wat ook niet mocht in de car policy. Ik dacht in m'n eigen. Ik ga een knalrode bestellen, dat springt direct in het oog op die offerte ... ze gaan dat afkeuren, ik geef dan toe om er ne zwarte van te maken en hopelijk laten ze het dan zo.

Na een maand niets te horen informeerde ik toch eens intern bij HR. "Ja uwe BMW is in bestelling hoor." Ik heb toen 4 jaar met ne knalrode rondgereden. :)
 
Ik heb via Arval een leasebudget (ongeveer EUR 500), maar geen flauw idee wat ik daarmee kan kopen.
Zo onduidelijk allemaal, waarom kan ik niet gewoon op internet ergens een auto samenstellen, of kunnen kiezen uit auto's die binnen het budget passen
 
Ik heb via Arval een leasebudget (ongeveer EUR 500), maar geen flauw idee wat ik daarmee kan kopen.
Zo onduidelijk allemaal, waarom kan ik niet gewoon op internet ergens een auto samenstellen, of kunnen kiezen uit auto's die binnen het budget passen
Dat wil je echt ook niet. Bij ons zijn er een of 6-tal categoriën met daaraan gekoppelde keuzelijsten van modellen. Dat is één grote miserie.

Ik heb in juni geweigerd van te bestellen omdat de keuzelijst om te wenen was. Japser is zelfs al aan het weigeren van begin dit jaar als ik mij niet vergis. Ze hebben al een aantal keer de lijst "herbekeken" maar er veranderd telkens niks (omdat de budgetten niet aangepast worden). Maandag komt de nieuwe car policy uit bij ons, die ook zou goedgekeurd moeten zijn door het nieuwe bestuur na de overname maar ik verwacht er eerlijk gezegd niks van.
 
Allez, de nieuwe is besteld. Q8 geworden :)
Eergisteren de knoop doorgehakt en vandaag besteld. Ja, de X5 was de rationelere keuze, is absoluut een topwagen, rijdt zalig en kwam ook iets goedkoper maar fuck it, ik vond de Q8 vanbuiten en vanbinnen mooier en ik besefte dat ik waarschijnlijk toch altijd met veel begeerte naar de Q8 zou blijven kijken wanneer ik de X5 zou bestellen. En omgekeerd gaat dat niet het geval zijn. You only live once, of zo...

Q8 TFSIe 60 Competition met Platinum Pack in Gletsjerwit en Shadow Look.
S-line exterieur en interieur, S Sportzetels in gecapitonneerd Valcona leder met ventilatie en massage, pack tour (adaptieve CC met snelheidsovername van borden/kaarten etc), HUD, panoramisch dak, voorzetels en spiegels met geheugen, zetelverwarming voor en achter, verwarmd stuur, B&O, matrix LED koplampen, verschuifbare en verstelbare achterbank, omgevingscameras, autonoom parkeren met afstandsbediening, servovergrendeling van deuren (soft close), smartphone interface, comfort standverwarming, comforttoegang, sfeerverlichtingpakket plus.

Standaard ook nog een hele zwik als pneumatische sportophanging, 3 zone airco, virtual cockpit, verduisterde zijruiten, ...

Levering voorlopig gepland augustus/september 2023.
 
Laatst bewerkt:
Congratz man!

Ga je veel plezier van hebben :) In zo'n keuzes gewoon het gevoel volgen.
Blij dat je de keuze hebt kunnen maken :). Top!!
Foto's/renders? :cool:
 
Allez, de nieuwe is besteld. Q8 geworden :)
Eergisteren de knoop doorgehakt en vandaag besteld. Ja, de X5 was de rationelere keuze, is absoluut een topwagen, rijdt zalig en kwam ook iets goedkoper maar fuck it, ik vond de Q8 vanbuiten en vanbinnen mooier en ik besefte dat ik waarschijnlijk toch altijd met veel begeerte naar de Q8 zou blijven kijken wanneer ik de X5 zou bestellen. En omgekeerd gaat dat niet het geval zijn. You only live once, of zo...

Q8 TFSIe 60 Competition met Platinum Pack in Gletsjerwit en Shadow Look.
S-line exterieur en interieur, S Sportzetels in gecapitonneerd Valcona leder met ventilatie en massage, pack tour (adaptieve CC met snelheidsovername van borden/kaarten etc), HUD, panoramisch dak, voorzetels en spiegels met geheugen, zetelverwarming voor en achter, verwarmd stuur, B&O, matrix LED koplampen, verschuifbare en verstelbare achterbank, omgevingscameras, autonoom parkeren met afstandsbediening, servovergrendeling van deuren (soft close), smartphone interface, comfort standverwarming, comforttoegang, sfeerverlichtingpakket plus.

Standaard ook nog een hele zwik als pneumatische sportophanging, 3 zone airco, virtual cockpit, verduisterde zijruiten, ...

Levering voorlopig gepland augustus/september 2023.
Top configuratie!
Ga je veel plezier aan beleven 👍
 
Allez, de nieuwe is besteld. Q8 geworden :)
Eergisteren de knoop doorgehakt en vandaag besteld. Ja, de X5 was de rationelere keuze, is absoluut een topwagen, rijdt zalig en kwam ook iets goedkoper maar fuck it, ik vond de Q8 vanbuiten en vanbinnen mooier en ik besefte dat ik waarschijnlijk toch altijd met veel begeerte naar de Q8 zou blijven kijken wanneer ik de X5 zou bestellen. En omgekeerd gaat dat niet het geval zijn. You only live once, of zo...

Q8 TFSIe 60 Competition met Platinum Pack in Gletsjerwit en Shadow Look.
S-line exterieur en interieur, S Sportzetels in gecapitonneerd Valcona leder met ventilatie en massage, pack tour (adaptieve CC met snelheidsovername van borden/kaarten etc), HUD, panoramisch dak, voorzetels en spiegels met geheugen, zetelverwarming voor en achter, verwarmd stuur, B&O, matrix LED koplampen, verschuifbare en verstelbare achterbank, omgevingscameras, autonoom parkeren met afstandsbediening, servovergrendeling van deuren (soft close), smartphone interface, comfort standverwarming, comforttoegang, sfeerverlichtingpakket plus.

Standaard ook nog een hele zwik als pneumatische sportophanging, 3 zone airco, virtual cockpit, verduisterde zijruiten, ...

Levering voorlopig gepland augustus/september 2023.
Een witte Q8. Pfieuw. Waarschijnlijk de enige auto met dat budget waar ik niet jaloers op ben.

Of maar een klein beetje.

Je hart gevolgd = goeie zaak! Waanzinnige bak sowieso
 
Congratz man!

Ga je veel plezier van hebben :) In zo'n keuzes gewoon het gevoel volgen.
Blij dat je de keuze hebt kunnen maken :). Top!!
Foto's/renders? :cool:

Ik heb geen renders van mijn specifieke config (dat doet BMW wel beter dan Audi 🙂) maar eigenlijk komt hij op slechts een paar details na overeen met degene die je op de Q8 modelpagina op audi.be vindt, zowel exterieur als interieur: https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/q8/q8-tfsi-e.html

Voor zover ik zie heb ik enkel andere velgen en nog zwarte dakrails erbij.


1920x1920-audi-q8-tfsi-e-my2021-1443.jpg

1920x1920-audi-q8-tfsi-e-my2021-1444.jpg

730x730-audi-q8-tfsi-e-my2021-1447.jpg

1920x1920-audi-q8-tfsi-e-my2021-1449.jpg
 
Top configuratie!
Ga je veel plezier aan beleven 👍

Ja, ik denk het ook wel. Het is niet dat ik altijd al SUV heb willen rijden, beetje deze kant uit geduwd doordat de A6 TFSIe Avant (maar evengoed de 530e Touring) echt enorm aan kofferruimte inboet, maar stiekem vond ik de Q7 Competition (waarmee ik testgereden heb) echt waanzinnig goed rijden (stil, ENORM comfortabel) en ik kijk er dus ook al wel naar uit 🙂

Een witte Q8. Pfieuw. Waarschijnlijk de enige auto met dat budget waar ik niet jaloers op ben.

Of maar een klein beetje.
😂
Tja, het wit is wel even uit de comfort zone maar het zwart met de voor de Competition verplichte shadow look vond ik echt wel van het goede teveel, echt 1 grote lap zwart zonder nuance in. Dan toch voor het contrast van zwart en wit gekozen.

Je hart gevolgd = goeie zaak! Waanzinnige bak sowieso

Thx 👍
 
Terug
Bovenaan