Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 18,0%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,6%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,8%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 104 36,6%

  • Totaal aantal stemmers
    284
Ondertussen meer dan een maand verder en zelfs nog geen bevestiging gekregen dat de bestelling doorgegeven is.
Is dit de normale gang van zaken bij Cronos? Op mailtjes antwoorden ze alleszins niet.

De offerte is intussen vervallen. Ik zie het al gebeuren dat ik opnieuw mag beginnen en minder waar voor m'n geld ga krijgen.

Even navragen via je MP's.
Bij fleet zitten echt fantastische mensen maar ze hebben het immens druk.

Is dat? Ik vind dat precies nog vrij schoon wagens (voor een SUV te zijn dan)

Is dat niet gewoon een hoge golf?

In principe wel maar eigenlijk een heel pak ruimer binnenin.
Broer heeft er ene en eigenlijk vind ik dat best nog wel veel waar/ruimte voor je geld.
 
Q8 gaan bekijken vandaag. Geen bal wijzer geworden. Interieur cleaner/eleganter en exterieur knapper dan X5. Koffer wat te vergroten met verschuifbare achterbank. S sportzetels zijn de enige met ventilatie en massage maar de geïntegreerde hoofdsteunen komen te laag en zitten me niet goed.
X5 beter uitgerust voor zelfde geld (daar neem ik wel de zetels met ventilatie en massage, voor zover dat belangrijk is...) en ik neem minder risico met de fiscaliteit - gesteld dat binnen 5-6 jaar mogelijk de referentie CO2 dik onder de 50g zakt.

Ik.Kan.Niet.Kiezen. 😒
 
Q8 gaan bekijken vandaag. Geen bal wijzer geworden. Interieur cleaner/eleganter en exterieur knapper dan X5. Koffer wat te vergroten met verschuifbare achterbank. S sportzetels zijn de enige met ventilatie en massage maar de geïntegreerde hoofdsteunen komen te laag en zitten me niet goed.
X5 beter uitgerust voor zelfde geld (daar neem ik wel de zetels met ventilatie en massage, voor zover dat belangrijk is...) en ik neem minder risico met de fiscaliteit - gesteld dat binnen 5-6 jaar mogelijk de referentie CO2 dik onder de 50g zakt.

Ik.Kan.Niet.Kiezen. 😒
Op basis van wat je hierboven zegt zou ik voor de X5 gaan precies... Meer comfort met de zetels - ik neem aan dat je er aardig wat km's in wil gaan doorbrengen - en minder riscio w.b. fiscaliteit... Beiden mooie bakken alleszins.
 
Q8 gaan bekijken vandaag. Geen bal wijzer geworden. Interieur cleaner/eleganter en exterieur knapper dan X5. Koffer wat te vergroten met verschuifbare achterbank. S sportzetels zijn de enige met ventilatie en massage maar de geïntegreerde hoofdsteunen komen te laag en zitten me niet goed.
X5 beter uitgerust voor zelfde geld (daar neem ik wel de zetels met ventilatie en massage, voor zover dat belangrijk is...) en ik neem minder risico met de fiscaliteit - gesteld dat binnen 5-6 jaar mogelijk de referentie CO2 dik onder de 50g zakt.

Ik.Kan.Niet.Kiezen. 😒
Troost u, er zijn ergere dilemma's in het leven dan moeten kiezen tussen een full option Q8 of X5 :biglaugh:

Ik ging misschien wel voor de Q8 omdat ze u tegenwoordig doodgooien met X5's. Maar langs de andere kant is de X5 ook gewoon een steengoede wagen en als u die comfortabeler zit (wat toch wel een van de belangrijkste punten is) - dan is de X5 misschien de verstandigere keuze.

Geen optie om zo een Q8 voor een iets langere periode te testen?
 
De gewone sportzetels in de Q8 zitten wel goed hoor, die hebben niet de geïntegreerde hoofdsteunen. Die zijn ook lekker comfy en kan ik absoluut mee leven. Alleen bieden die van de X5 nog iets meer.

De X5 zie je idd enorm veel. Maar ik snap ook wel waarom dus. En met 29g vs 49g van de Q8 zit het fiscaal veiliger.

Dilemma's :)
 
Laatst bewerkt:
giphy.gif
 
Q8 gaan bekijken vandaag. Geen bal wijzer geworden. Interieur cleaner/eleganter en exterieur knapper dan X5. Koffer wat te vergroten met verschuifbare achterbank. S sportzetels zijn de enige met ventilatie en massage maar de geïntegreerde hoofdsteunen komen te laag en zitten me niet goed.
X5 beter uitgerust voor zelfde geld (daar neem ik wel de zetels met ventilatie en massage, voor zover dat belangrijk is...) en ik neem minder risico met de fiscaliteit - gesteld dat binnen 5-6 jaar mogelijk de referentie CO2 dik onder de 50g zakt.

Ik.Kan.Niet.Kiezen. 😒
Dan lijkt X5 mij de logische keuze als ge alleen naar de wagen kijkt. Beter uitgerust voor hetzelfde budget, betere zithouding wat belangrijk is voor u, en veiliger voor uw budget over 5-6 jaar.

Enige reden om de q8 te nemen is dat ie mooier interieur heeft.

Dat ge de X5 zoveel meer ziet is dan misschien ook met reden als ge uw vergelijking ziet.
 
Dan lijkt X5 mij de logische keuze als ge alleen naar de wagen kijkt.

Het is de logische/rationele keuze. Dat wel :)
Maar het uiterlijk laat me ook niet onberoerd en dan scoort de Q8 een pakje hoger.

Anyway, ik raak er wel uit... binnen een week wil ik een krabbel gezet hebben dus ik laat het dan nog wel weten :)
 
Het is de logische/rationele keuze. Dat wel :)
Maar het uiterlijk laat me ook niet onberoerd en dan scoort de Q8 een pakje hoger.

Anyway, ik raak er wel uit... binnen een week wil ik een krabbel gezet hebben dus ik laat het dan nog wel weten :)
Ik doe een laatste poging.
Lotus Eletre ? Levering zomer 2023
 
Het is de logische/rationele keuze. Dat wel :)
Maar het uiterlijk laat me ook niet onberoerd en dan scoort de Q8 een pakje hoger.

Anyway, ik raak er wel uit... binnen een week wil ik een krabbel gezet hebben dus ik laat het dan nog wel weten :)
Je bent een audifan maar durft het niet toegeven

Niks mis mee hoor

Of toch?
 
Toch momenteel moeilijk om een fatsoenlijke PHEV vast te krijgen aan een degelijke lease budget. Kameraad 1.5 jaar geleden CLA 250e Amg pakket quasi full option kunnen bestellen aan €600pm lease budget 25k km/j.

Vandaag de dag is dezelfde wagen aan minimaal €750 pm zonder amg pakket.

Binnenkort krijg ik een paar opties die ik zou mogen leasen. Heb wel keiharde eis gesteld dat het een PHEV word. Heb geen zin om €400 VAA te betalen volgend jaar voor een ICE. Ben benieuwd hoe hard te CO2 referentie gaat dalen in 2023.
 
Toch momenteel moeilijk om een fatsoenlijke PHEV vast te krijgen aan een degelijke lease budget. Kameraad 1.5 jaar geleden CLA 250e Amg pakket quasi full option kunnen bestellen aan €600pm lease budget 25k km/j.

Vandaag de dag is dezelfde wagen aan minimaal €750 pm zonder amg pakket.

Binnenkort krijg ik een paar opties die ik zou mogen leasen. Heb wel keiharde eis gesteld dat het een PHEV word. Heb geen zin om €400 VAA te betalen volgend jaar voor een ICE. Ben benieuwd hoe hard te CO2 referentie gaat dalen in 2023.
De aanpassing is ergens in 't begin van 't jaar eh. We geraken al heel 't jaar praktisch niet aan EV's en die aanpassing is o.b.v. inschrijving.
Als ze ze niet geleverd krijgen, krijgt men ze uiteraard ook niet ingeschreven. :devilish:

So yeah ... er zijn heel wat EV's in bestelling wss, maar ik denk dat een heel groot aantal daarvan pas in de aanpassing van '24 zal zitten.
 
Toch momenteel moeilijk om een fatsoenlijke PHEV vast te krijgen aan een degelijke lease budget. Kameraad 1.5 jaar geleden CLA 250e Amg pakket quasi full option kunnen bestellen aan €600pm lease budget 25k km/j.

Vandaag de dag is dezelfde wagen aan minimaal €750 pm zonder amg pakket.

Binnenkort krijg ik een paar opties die ik zou mogen leasen. Heb wel keiharde eis gesteld dat het een PHEV word. Heb geen zin om €400 VAA te betalen volgend jaar voor een ICE. Ben benieuwd hoe hard te CO2 referentie gaat dalen in 2023.

Ja, de stijging in lease kosten is de moeite dit jaar en het verbetert er niet op met constructeurs die de aankoopprijs verhogen (wat trouwens heel logisch is, daar niet van).

Groot gelijk van niet meer voor een ICE te kiezen, mijn VAA zou met ~40% omhoog gaan t.o.v. vandaag als ik exact dezelfde auto zou bestellen - niet dat die met alle opties nog in het budget zou passen.

Bij ons wordt er heel hard gepusht naar EV; PHEV wordt enkel toegestaan als je heel dicht bij het werk woont en weinig kilometers doet, terwijl de realistische elektrische range van sommige PHEV's toch meer is dan 25-30 km tegenwoordig. Alleen wordt aftrekbaarheid niet meegerekend waardoor de keuze aan EV's heel beperkt wordt in de meeste budget categorieën.
 
Ja, de stijging in lease kosten is de moeite dit jaar en het verbetert er niet op met constructeurs die de aankoopprijs verhogen (wat trouwens heel logisch is, daar niet van).

Groot gelijk van niet meer voor een ICE te kiezen, mijn VAA zou met ~40% omhoog gaan t.o.v. vandaag als ik exact dezelfde auto zou bestellen - niet dat die met alle opties nog in het budget zou passen.

Bij ons wordt er heel hard gepusht naar EV; PHEV wordt enkel toegestaan als je heel dicht bij het werk woont en weinig kilometers doet, terwijl de realistische elektrische range van sommige PHEV's toch meer is dan 25-30 km tegenwoordig. Alleen wordt aftrekbaarheid niet meegerekend waardoor de keuze aan EV's heel beperkt wordt in de meeste budget categorieën.
Yeah ... 'k heb het nog neer geschreven hier eh, maar ik vrees al voor binnen een jaar of 5 (zijnde, als ik de volgende moet vervangen).
 
Terug
Bovenaan