Dit topic is een beetje de wagen versie van het brutoloon topic. Als je hier komt kijken denk je dat het halve forum met een wagen van 75k+ rond rijdt maar dat is ver van de realiteit
Het actieve gedeelte toch wel precies... Maar beetje wagen begint nu ook pas bij 45-50k en met wat opties zit je snel aan 60k+.
In 2017 heb ik mijn 50k kostende Arteon besteld en dat was gewoon duur (zeker voor een VW, maar dat is het punt niet), maar die is wel reeds deftig uitgerust. Denk dat de basis Arteon 2,0TDI DSG R-line een 41k moest kosten.
Vandaag is 50k niet abnormaal. Heb een vriend die ik ken via een gemeenschappelijke hobby. Gastje is 25 jaar en rijdt in een i4 edrive40 van 65k euro, mijn eerste bedrijfswagen was een Opel Astra H coupe, met reeds parkeersensoren, GPS in kleur enzo van 18,5k. Tijden zijn nu wel veranderd.
Ik ga in November dat clubje joinen van wagens van 75k+, dat is dan een iX3 met een pricetag van 78k. Als je me 5 jaar geleden had gezegd dat ik in een SUV zou rijden en dat dat dan nog een X3 zou zijn had ik je vierkant uitgelachen met 3 argumenten.
1) Ik zal nooit in een SUV rijden
2) Een X3 is veel te klein
3) Een deftig uitgeruste BMW zit buiten mijn budget
En zie, tijden veranderen hard, met een fixed wagenlijst waarbij de iX3 de best uitgeruste was, EV's die voornamelijk SUV's zijn, ik geen 3 kinderen +bagage gepropt zie krijgen in een BMW i4 en een regering die EV's bevoordeeld.