De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,4%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 111 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    293
No.

Q3 = x1
Q5 = x3
Q7 = x5

Nog even hierop door: de Q7 is wel een stuk ruimer in de koffer dan een X5.
Vooral de diepte is een groot verschil: 96cm voor de X5, 111cm tot 123cm voor de Q7 afhankelijk van hoe je de verschuifbare achterbank zet.

A6 hybride is dan ook een ramp om te kunnen leveren, collega heeft deze 6 maand geleden besteld en weet nog geen leverdatum.
Met de A6 ev gaan ze dan weer wel een pareltje afleveren en volgens mij een verkoopsucces.

A6 dan zoveel verschillend van de Q7 qua levertijd? Want die zit op ongeveer een jaar.
X5 zou ergens april-mei er al zijn.
 
A6 hybride is dan ook een ramp om te kunnen leveren, collega heeft deze 6 maand geleden besteld en weet nog geen leverdatum.
Met de A6 ev gaan ze dan weer wel een pareltje afleveren en volgens mij een verkoopsucces.

Maar ze zijn er wel laat mee t.o.v. Mercedes (EQE); ik herinner me niet meer of de elektrische A6 gepland staat voor de i5 of erna - beide in 2023 dacht ik dus sowieso te laat voor mij...
 
A6 dan zoveel verschillend van de Q7 qua levertijd? Want die zit op ongeveer een jaar.
X5 zou ergens april-mei er al zijn.
Al 6 maand aan het wachten en nog steeds geen richtdatum... bij bestelling was 1 jaar gezegd, maar als hij nu belt voor info kunnen ze niets zeggen.
 
Al 6 maand aan het wachten en nog steeds geen richtdatum... bij bestelling was 1 jaar gezegd, maar als hij nu belt voor info kunnen ze niets zeggen.
Ale tan ... da's alvast slechter dan bij BMW voor de 530e. Die gaven toch ineens een datum (was een goei 9 mnd).
Of ze dat gaan halen da's nog TBD, mor soit.
 
@anders. Ok maar ik heb gehoord van collegas dat de tco prijzen 150-200 euro duurder zijn geworden de laatste maanden. De verwachting is dat dit de komende maanden zal blijven aanhouden? En welke factoren spelen daar juist in mee?
 
Hier eind vorige week 300.000km (exact 6jr oud nu) gehaald.
Vandaag werd vervangen:
- 4 remschijven + 8 remblokken
- 4 wiellagers
- Dichting differentieel vervangen (lekte)
- Wielstangen

Factuur +-3000€. En de werkgever wil nog steeds betalen lol. Denk dat we dit jaar al aan +-6000eur kosten zitten incl onderhoud.
Het wordt wel wat belachelijk. Zelfs bij de garage zeiden ze van hun eigen "amaai..eerlijk..wij vinden dat wel zotte kosten gezien de kilometerstand".
Kheb het geluk dat ik de enige op het werk ben die zelf naar de garage mag rijden en elke kost zelf mag beslissen (extreme kosten uiteraard te bespreken met HR). In 99% van de gevallen regelt de HR dat voor de werknemers en worden bepaalde kosten uitgesteld dat ge bij het rijden voelt "euw...die auto rijdt wel ni just zenne".
Heb mezelf nu voorgenomen elke opmerking van de garage te laten herstellen, wanneer ze bij een onderhoud iets zien. Als mijn werkgever het zo int belachelijke wilt trekken met extreme kilometers, mij goed..i'm in! :thumb:.

En dan zijn er opt werk die vb "maar" 200.000km hebben en wel al ne nieuwe mogen bestellen. Bij mij (en nog enkele collega's) is er zelfs nog geen sprake van een nieuwe..en ze weten dan nog dat er extreme wachttijden zijn. Ik snap het niet.
Hoe dan ook hebben ze geen inzicht qua fleet. Hoorde het mijn manager daarnet nog zeggen "Ja ik moest mijn auto eens bij de garage x afhalen en die zeiden daar 'amaai gelle hebt echt een extreem beleid qua fleet'"
 
Hier eind vorige week 300.000km (exact 6jr oud nu) gehaald.
Vandaag werd vervangen:
- 4 remschijven + 8 remblokken
- 4 wiellagers
- Dichting differentieel vervangen (lekte)
- Wielstangen

Factuur +-3000€. En de werkgever wil nog steeds betalen lol. Denk dat we dit jaar al aan +-6000eur kosten zitten incl onderhoud.
Het wordt wel wat belachelijk. Zelfs bij de garage zeiden ze van hun eigen "amaai..eerlijk..wij vinden dat wel zotte kosten gezien de kilometerstand".
Kheb het geluk dat ik de enige op het werk ben die zelf naar de garage mag rijden en elke kost zelf mag beslissen (extreme kosten uiteraard te bespreken met HR). In 99% van de gevallen regelt de HR dat voor de werknemers en worden bepaalde kosten uitgesteld dat ge bij het rijden voelt "euw...die auto rijdt wel ni just zenne".
Heb mezelf nu voorgenomen elke opmerking van de garage te laten herstellen, wanneer ze bij een onderhoud iets zien. Als mijn werkgever het zo int belachelijke wilt trekken met extreme kilometers, mij goed..i'm in! :thumb:.

En dan zijn er opt werk die vb "maar" 200.000km hebben en wel al ne nieuwe mogen bestellen. Bij mij (en nog enkele collega's) is er zelfs nog geen sprake van een nieuwe..en ze weten dan nog dat er extreme wachttijden zijn. Ik snap het niet.
Hoe dan ook hebben ze geen inzicht qua fleet. Hoorde het mijn manager daarnet nog zeggen "Ja ik moest mijn auto eens bij de garage x afhalen en die zeiden daar 'amaai gelle hebt echt een extreem beleid qua fleet'"
Ondertussen is ‘t wel quasi een nieuwe natuurlijk, als je alles al vervangen hebt.

Op naar de volgende 300!
 
De dag van vandaag zal het eerder elektronica zijn zeker die faalt dan mechanisch...
Ja ma da jaagt mij dan schrik aan..als mijne volgende een elektrische wordt..die gaan veel langer mee dan wagens op brandstof. Wordt 1 miljoen kilometer dan de nieuwe 300.000km?:biglaugh:
Of gaan ze op basis van actieradius bepalen?
"Alé gij kunt nog maar 150km rijden van uw oorspronkelijke 500km. Ge moogt stilaan ne nieuwe kiezen"
Ondertussen is ‘t wel quasi een nieuwe natuurlijk, als je alles al vervangen hebt.

Op naar de volgende 300!
Ja ma als mijn koppeling het begeeft zou het volgens de garage weer 4-5k zijn.
Nu, denk te weten waarom de koppeling het zo lang volhoudt. Ik schakel heel weinig terug. Als ik van de snelweg de afrit nader, zet ik hem in neutrale en laat ik hem bijna 600-700m op voorhand gewoon uitbollen en rem ik hem tot stilstand af. Idem voor een rood licht.. ik doe bijna nooit van 3 naar 2 naar 1. Meestal 3=> neutrale en dan tot stilstand komen.
 
Vandaag op het werk de kaap van 10000 werkuren bereikt op de cat 972m xe op minder dan 2 jaar tijd. Telt dat ook mee als bedrijfswagen? 🙈
 
Bij een verandering van werkgever kan je een leasingwagen meenemen wanneer ze beide met dezelfde leasing maatschappij werken. Zou het ook mogelijk zijn een wagen over te dragen naar een andere leasing maatschappij?
 
Jullie zitten hier in serieus andere categorien dan ik.
Tot woensdag mag ik een Kia Niro EV testen (EV6 is te slecht leverbaar) in Pulse uitvoering.
Lijkt me als familie-EV écht geen slechte auto te zijn.
Dit topic is een beetje de wagen versie van het brutoloon topic. Als je hier komt kijken denk je dat het halve forum met een wagen van 75k+ rond rijdt maar dat is ver van de realiteit ;)
@anders. Ok maar ik heb gehoord van collegas dat de tco prijzen 150-200 euro duurder zijn geworden de laatste maanden. De verwachting is dat dit de komende maanden zal blijven aanhouden? En welke factoren spelen daar juist in mee?
Er zijn, ik denk net voor de zomer, her en der artikels geweest over hoe de leaseprijzen op een paar maand tijd met ~20% gestegen zijn. Die stijgingen werden door een groot stuk gedreven door problemen in de supply chains van allerhande zaken maar voornamelijk nog steeds van electronica.
Mijn verwachting is dat de prijzen wel aan het stabiliseren zijn en dat we voorlopig geen zotte bijkomende prijsjumps meer gaan krijgen. De economie begint stilaan te sputteren (merken wij héél sterk in het compleet gebrek aan binnenkomende RFQ's), ons orderboek is gewoon leeg vanaf jan 2023 en onze commercieële mensen zitten actief de markt af te zoeken naar projecten daar waar we vroeger constant 7-8 vooruit vol zaten en alles gewoon op ons af konden laten komen en zelfs projecten konden cherry picken. In die context is de kans toch wel bestaande dat heel de zotte carrousel die sinds Covid op gang gekomen is stilaan terug tot stilstand gaat komen, of op zen minst terug aan een normaler tempo zal gaan draaien waardoor vraag & aanbod terug wat meer in balans komen.
 
Dat klopt, er wordt 24/7 gewerkt bij ons. Het is zelfs het prototype van dit model dat een jaar voor het op de markt kwam bij ons eerst getest werd, omdat de omstandigheden bij ons zo zwaar zijn

Ontginning of grote breeksites ofzo ?

Machine dan afgeschreven/te vervangen op die 10.000u, of gaat die nog even meedraaien ?
(bij ons is 10.000u zowat de moment om te verkopen :p )
 
Ontginning of grote breeksites ofzo ?

Machine dan afgeschreven/te vervangen op die 10.000u, of gaat die nog even meedraaien ?
(bij ons is 10.000u zowat de moment om te verkopen :p )
Recyclage non-ferro metalen, de combinatie van continu te draaien/hoge gewichten en moeilijk materiaal maken het een ideale testomgeving. Deze hebben ze gratis gekregen dacht ik van CAT dus zal nog wel even draaien. Pas nog de 4de set banden aan 25k de set er op gelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Factuur +-3000€. En de werkgever wil nog steeds betalen lol. Denk dat we dit jaar al aan +-6000eur kosten zitten incl onderhoud.
Het wordt wel wat belachelijk. Zelfs bij de garage zeiden ze van hun eigen "amaai..eerlijk..wij vinden dat wel zotte kosten gezien de kilometerstand".
Kheb het geluk dat ik de enige op het werk ben die zelf naar de garage mag rijden en elke kost zelf mag beslissen (extreme kosten uiteraard te bespreken met HR). In 99% van de gevallen regelt de HR dat voor de werknemers en worden bepaalde kosten uitgesteld dat ge bij het rijden voelt "euw...die auto rijdt wel ni just zenne".
Heb mezelf nu voorgenomen elke op

Jullie hebben die wagens in eigendom zeker?

Weet dat een nieuwe wagen duurder is dan 6K/jaar dus vanuit dat standpunt is zoiets nog steeds te verantwoorden :)
 
Terug
Bovenaan