Dat hangt eigenlijk af van aan welke kant de 40% zit van uw neerklapbare achterbank. Hier staat de kinderstoel ook achter de passagierszetel, maar als dat toevallig het grote stuk neerklapbare bank is, is dat weer irritant.Moet die stoel eigenlijk per se achter de bestuurderszetel? Want de andere kant kan wel een stuk makkelijker naar voor schuiven.
Maar ik heb al mensen geweten die de Maxi-Cosi vooraan zetten en de passagiers op de achterbank ook (wat niet zo'n stom idee is, maar het ziet er raar uit). Dus in praktijk zal er in veel gevallen wel een oplossing te vinden zijn, maar eigenlijk wil je helemaal niet moeten zoeken naar een oplossing.
Maar om een idee te geven, wij hebben zo'n draaibare stoel, en ik kan die nu gebruiken om van "achteruitstand" naar "zijstand" te draaien. Maar om verder te draaien naar "vooruitstand" moet de zetel wel naar voor.
Ohja, autostoeltjes met i-size norm (de meeste), daarin moet ge uw kind eigenlijk 15 maand tegen de richting in vervoeren. Dat is volgens mij verplicht als je dat soort stoel hebt, maar het is niet verplicht om zo'n stoel te kopen. Dus je kan een stoel die enkel aan de oude norm voldoet kopen, en dan is het (volgens mij) 9 maand.