De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Iemand ervaring met een tankkaart te hebben zonder bedrijfswagen? Dan word je VAA belast op je werkelijk verbruik. Maar hoeveel effect heeft dat dan in feite?

Stel, ik tank voor 50 euro met de kaart van het werk, hoeveel word ik die maand dan belast? Of voor 100 euro?

Het zal nog steeds een financieel voordeel opleveren neem ik aan, maar wie weet heeft iemand hier wat ervaring mee of kan die wat duiden :)

Ik ga ervan uit dat indien werkelijk verbruik belast wordt, je VAA dus €50 zal zijn in dat geval en je privékost, even kort door de bocht, €25 is.
Dat kan ook iets minder zijn afhankelijk van de hoogte van je brutoloon. Zie die €50 als een bedrag dat bovenop je brutoloon komt. Stel dat dat bedrag dan in de schijf van 45% valt, dan kost het je €22.5.

Ahja, dan kan ik al een auto en ik vermoed ook een stem aan de forumnaam koppelen, nu nog een gezicht 😄
Kans op stem is groot. Zit nu al ettelijke maanden op dezelfde stoel en dan bel ik dagelijks wel met verschillende centers.

Ik had eens de indruk dat jij (al een lange tijd terug) hier eens bezig was over één van u eenheden en ik dacht toen direct aan de SDA?

Kans op stem is groot. Zit nu al ettelijke maanden op dezelfde stoel en dan bel ik dagelijks wel met verschillende centers.

Ik had eens de indruk dat jij (al een lange tijd terug) hier eens bezig was over één van u eenheden en ik dacht toen direct aan de SDA?
Ik zit in een heel andere regio, dus euuuh ... nope. 😋

Klopt, meestal te vinden op 5210 of 5213 🙂

Net terug van reis en beseft dat onze A6 Avant echt wel DE top gezinswagen is die ik me nu (en de komende jaren) kan voorstellen. De TFSIe is wel leuk naar extra vermogen toe maar heeft een beduidend kleinere koffer (405 ipv 565l door de duidelijk hogere koffervloer, waarschijnlijk ook geen ruimte meer onder de koffervloer om nog wat weg te steken) en onder aan de streep gaat die ondanks fiscaal regime duurder uitkomen dan de huidige gewoon nog wat langer bij te houden.

Weliswaar sowieso nog goed anderhalf jaar te gaan met deze, maar ik denk dat ik hem daarna nog een paar jaar ga bijhouden en de winst van geen wagen te moeten renten rustig in eigen zak ga steken. De e-tron GT zit nog altijd in mijn hoofd maar is een minder rationele keuze, en kan later ook nog wel, als er al geen andere toffe fiscaal vriendelijke modellen op de snel evoluerende markt zijn tegen dan... 🙂
De A6 ging toch sowieso de deur niet uit?
De vraag is hoelang de Astra het nog gaat trekken, en of het onderhand ook eens niet tijd wordt dat uw vrouw ook een goeie wagen heeft :P

De A6 ging toch sowieso de deur niet uit?
De vraag is hoelang de Astra het nog gaat trekken, en of het onderhand ook eens niet tijd wordt dat uw vrouw ook een goeie wagen heeft :p

Ik zat er ergens mee in mijn hoofd om de A6 door te schuiven naar haar, maar het lijkt wat zot om haar 2*10km per dag te laten doen met een diesel A6 Avant, en daarbovenop moet de Astra dan nog dik anderhalf jaar door terwijl ik hem eigenlijk niet meer wil laten keuren in mei. Zou wel lukken denk ik, maar hij gaat 20 jaar zijn dan en het is genoeg geweest. Ergens tussen nu en dan komt er dus een A5 voor de vrouw.

Ik zat er ergens mee in mijn hoofd om de A6 door te schuiven naar haar, maar het lijkt wat zot om haar 2*10km per dag te laten doen met een diesel A6 Avant, en daarbovenop moet de Astra dan nog dik anderhalf jaar door terwijl ik hem eigenlijk niet meer wil laten keuren in mei. Zou wel lukken denk ik, maar hij gaat 20 jaar zijn dan en het is genoeg geweest. Ergens tussen nu en dan komt er dus een A5 voor de vrouw.
Is het mogelijks niet interessanter om de A6 alsnog door te schuiven, en de A5 op de zaak aan te kopen?
En dan kunt ge nog altijd de korte verplaatsingen met 5 en lange met 6 doen, ongeacht wie waarmee rijdt.

Ik denk dat ge daar wettelijk ook niks mis mee doet?

Is het mogelijks niet interessanter om de A6 alsnog door te schuiven, en de A5 op de zaak aan te kopen?
En dan kunt ge nog altijd de korte verplaatsingen met 5 en lange met 6 doen, ongeacht wie waarmee rijdt.

Is de tankkaart niet aan de auto gekoppeld?

2*10km kan je beter een elektrische fiets voor kopen :p

Is de tankkaart niet aan de auto gekoppeld?
Je hebt toch ook algemene tankkaarten.
Hier op het werk hebben we er 2 voor de 10 interne wagens. Geen idee of dit duurder is als een kaart per wagen.
Is wel een tankkaart om enkel aan 1 tankstationmerk te tanken.

Diesel <> benzine vs tankkaart kwam ook al even in me op, maar daarnaast (en ik heb dat nog niet zo berekend) vermoed ik dat een benzine A5 fiscaal ook minder interessant is. De volgende op de zaak zal eerder een elektrische worden, vermoed ik. De A5 zie ik er ook als ene die weer gemakkelijk 10 jaar meekan. Alles samen lijkt me het op deze manier toch het elegantst :)

2*10km kan je beter een elektrische fiets voor kopen :p

Kinderen moeten mee + ze heeft regelmatig wel wat materiaal te vervoeren.

whut? moet je dan steeds "de kaart gaan vragen"?
Is voor de wagens in de kelder, niet voor onze eigen bedrijfswagen.
De kaarten hangen hier in een kastje en je neemt die mee wanneer de tank van een wagen bijna leeg is en als je een tankstation van dat merk passeert. (Zijn er hier 2 vlakbij dus je passeert er normaal altijd 1.

Is voor de wagens in de kelder, niet voor onze eigen bedrijfswagen.
De kaarten hangen hier in een kastje en je neemt die mee wanneer de tank van een wagen bijna leeg is en als je een tankstation van dat merk passeert. (Zijn er hier 2 vlakbij dus je passeert er normaal altijd 1.
Dat is dus puur voor werkgerelateerde kilometers en dus geen VAA

Terug
Bovenaan