De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dat een c klasse vlot over de 50k gaat met wat opties is toch zo abnormaal niet. Een a klasse start aan 25k en een gla vanaf 37k...

Dat een c klasse vlot over de 50k gaat met wat opties is toch zo abnormaal niet. Een a klasse start aan 25k en een gla vanaf 37k...
Tja een A klasse met AMG line zit je ook aan 40K. Een beetje een deftige GLA 50K. Al die "startprijzen" zijn altijd debiel, aangezien niemand een standaard mercedes koopt. Want mooi zijn ze niet zonder die upgrades.
Dat de C klasse die 55K haalt is inderdaad niet zo abnormaal... Maar het blijft een tegenvaller :laugh: Ik had echt gehoopt voor een goeie 40K iets te vinden.

Ik verschiet vooral van de V60... Toen ik destijds mijn V40 koos had ik de indruk dat ik 5 jaar geleden wel een V60 kon krijgen voor 35K. Nu mag je er in principe de helft bijdoen.

Nog ff laten bezinken dus... Maar één ding is zeker. >40K is een no go voor de vriendin. 800/maand voor een auto...

Tja een A klasse met AMG line zit je ook aan 40K. Een beetje een deftige GLA 50K. Al die "startprijzen" zijn altijd debiel, aangezien niemand een standaard mercedes koopt. Want mooi zijn ze niet zonder die upgrades.
Dat de C klasse die 55K haalt is inderdaad niet zo abnormaal... Maar het blijft een tegenvaller :laugh: Ik had echt gehoopt voor een goeie 40K iets te vinden.

Ik verschiet vooral van de V60... Toen ik destijds mijn V40 koos had ik de indruk dat ik 5 jaar geleden wel een V60 kon krijgen voor 35K. Nu mag je er in principe de helft bijdoen.

Nog ff laten bezinken dus... Maar één ding is zeker. >40K is een no go voor de vriendin. 800/maand voor een auto...
Je moet die A klasse toch niet vervangen? Andere optie voor uw vriendin is ook een jonge tweedehands.

Mijn 116D van 2016 heeft vandaag de 247.000km gehaald... binnen 2 weken gaan we een week naar Zuid-Frankrijk met de wagen.. Nog 10-11.000km tot mn volgend onderhoud.
Gezien ik mijn onderhouden altijd zelf moet inplannen en er (voorlopig) geen controle op is, toch voor de zekerheid een klein onderhoud ingepland voor vertrek. Khoop als er problemen zijn, ze daar alles kunnen oplossen :shutup:
Het voelt wat dubbel aan..langs de ene kant wil ik niet in panne staan op verlof en dus even een checkup doen..maar een normale checkup voor verlof kan ik hier niet verantwoorden...dus klein onderhoud is enige optie. (of ja..zeggen dat ik een raar geluid hoorde en met BMW afspreken dat het eigenlijk om een checkup gaat..)
Anderzijds vind ik het wat kak dat ik mn bedrijf wat op kosten jaag door vroegtijdig (2 maand te vroeg) op onderhoud te gaan..

Iemand hier toevallig ook een CLA 250e shooting brake in bestelling, zoja welke levertermijn?
Zojuist telefoon gehad dat levering weer uitgesteld is naar December (besteld in Maart)..
Wie moet er in dit geval opdraaien voor de hogere kosten om tussen uw 2 leasecontracten een andere wagen te moeten voorzien?
Kan mij voorstellen dat er niet overal een jaar op voorhand besteld wordt :p

Mijn 116D van 2016 heeft vandaag de 247.000km gehaald... binnen 2 weken gaan we een week naar Zuid-Frankrijk met de wagen.. Nog 10-11.000km tot mn volgend onderhoud.
Gezien ik mijn onderhouden altijd zelf moet inplannen en er (voorlopig) geen controle op is, toch voor de zekerheid een klein onderhoud ingepland voor vertrek. Khoop als er problemen zijn, ze daar alles kunnen oplossen :shutup:
Het voelt wat dubbel aan..langs de ene kant wil ik niet in panne staan op verlof en dus even een checkup doen..maar een normale checkup voor verlof kan ik hier niet verantwoorden...dus klein onderhoud is enige optie. (of ja..zeggen dat ik een raar geluid hoorde en met BMW afspreken dat het eigenlijk om een checkup gaat..)
Anderzijds vind ik het wat kak dat ik mn bedrijf wat op kosten jaag door vroegtijdig (2 maand te vroeg) op onderhoud te gaan..
Dat is al een mooie km’stand voor een bedrijfswagen maar ook niks wereldschokkend hé. Die spint wel naar 300k probleemloze km’s

Vraagje: wegens aftrekbaarheid en dergelijke moet ik veranderen van firmawagen, model is hetzelfde maar zou nu wel lichte vracht worden.
Nu vraagt m'n werkgever hoeveel compensatie ik wil daar we de firmawagen niet langer zoveel zullen kunnen gebruiken privé (gezin met 3)
Zijn er daar officiele tabellen voor?
Ikzelf heb totaal geen idee...

Ik krijg soms het gevoel dat je wat schrik hebt om met je 116d rond te rijden?
Die van mij heeft zonet de 190.000km gehaald en die rijdt nog zoals nieuw.
Ik zit op 14.000 km van het volgende kleine onderhoud, maar ik zou nu zonder twijfel naar Zuid-Frankrijk en terug gaan.

Vraagje: wegens aftrekbaarheid en dergelijke moet ik veranderen van firmawagen, model is hetzelfde maar zou nu wel lichte vracht worden.
Nu vraagt m'n werkgever hoeveel compensatie ik wil daar we de firmawagen niet langer zoveel zullen kunnen gebruiken privé (gezin met 3)
Zijn er daar officiele tabellen voor?
Ikzelf heb totaal geen idee...

Ga je hem privé nog gebruiken of gaat hij puur werkverkeer zijn?
Met laatste sluit je VAA al volledig buiten bv.

Vorige WG krijg je ik dacht 375 bruto ipv wagen (naast trein/bus/fiets om op werk te raken).

Met mobiliteitsbudget zit je afhankelijk van welke wagen je hebt bij huidige WG aan 600-1000 bruto in de plaats maar moet je dus zelf voor kost om op werk te geraken opdraaien

Vorige WG krijg je ik dacht 375 bruto ipv wagen (naast trein/bus/fiets om op werk te raken).

Met mobiliteitsbudget zit je afhankelijk van welke wagen je hebt bij huidige WG aan 600-1000 bruto in de plaats maar moet je dus zelf voor kost om op werk te geraken opdraaien
Hierbij ook wel rekening houden dat "ermee naar huis rijden" privé is...

Ik krijg soms het gevoel dat je wat schrik hebt om met je 116d rond te rijden?
Die van mij heeft zonet de 190.000km gehaald en die rijdt nog zoals nieuw.
Ik zit op 14.000 km van het volgende kleine onderhoud, maar ik zou nu zonder twijfel naar Zuid-Frankrijk en terug gaan.
Motorisch ed. twijfel ik eigenlijk totaal niet, hij rijdt nog zeer goed. Alleen twijfel ik over de koppeling. Is nog de originele en als ik mij niet vergis is het een koppelingspedaal die zichzelf opspant? Dus ge voelt de koppeling niet slechter worden met de tijd?

Ps- hebt gij ook dat tjirpend geluid als gij hem start bij warm weer? Ik heb het ook als ik te laag in toeren wil optrekken.
Had dit vroeger (vorig jaar..) ook en toen hebben de de poelie onder garantie vervangen..en nu heb ik het terug. Kon toen zogezegd geen kwaad

Ik gebruik hem voor woon werk maar ook voor privégebruik.
Door de lichte vrachtopbouw kunnen we er maar met 2 personen in waardoor we genoodzaakt zijn om onze eigen wagen in de plaats te gebruiken als we met 3 of meer ons willen verplaatsen.
Dus liefst nog zo veel mogelijk met de firmawagen.
Maar hoe kun je dit "verlies"berekenen, voor mij heel moeilijk...

Motorisch ed. twijfel ik eigenlijk totaal niet, hij rijdt nog zeer goed. Alleen twijfel ik over de koppeling. Is nog de originele en als ik mij niet vergis is het een koppelingspedaal die zichzelf opspant? Dus ge voelt de koppeling niet slechter worden met de tijd?

Ps- hebt gij ook dat tjirpend geluid als gij hem start bij warm weer? Ik heb het ook als ik te laag in toeren wil optrekken.
Had dit vroeger (vorig jaar..) ook en toen hebben de de poelie onder garantie vervangen..en nu heb ik het terug. Kon toen zogezegd geen kwaad
Nee, geen tjirpend geluid. Wel het gekende trillende pookje :cool:
Ik heb letterlijk nog niets voorgehad. En dat van die koppeling.. die zien bij ons toch niet af, we rijden >90% snelweg. En ik heb een goede rijtechniek, dus koppeling, remmen etc. zien bij mij nooit af. Ik kreeg de laatste keer zelfs complimenten bij mijn onderhoudsbeurt.

Bij de mensen die daar wel last van hebben, ligt het - naast inferieure kwaliteit - vaak aan hun onkunde. Hoe vaak ik niet mensen met een koude motor volle gas zie vertrekken, met hun koppeling zien spelen aan de lichten, zie remmen waar dat totaal niet nodig is, etc.

Ik gebruik hem voor woon werk maar ook voor privégebruik.
Door de lichte vrachtopbouw kunnen we er maar met 2 personen in waardoor we genoodzaakt zijn om onze eigen wagen in de plaats te gebruiken als we met 3 of meer ons willen verplaatsen.
Dus liefst nog zo veel mogelijk met de firmawagen.
Maar hoe kun je dit "verlies"berekenen, voor mij heel moeilijk...
Dat verlies valt gewoon niet te berekenen, je gaat gewoon moeten kijken wat je baas er voor gaat willen geven.

Hoe vaak ik niet mensen met hun koppeling zien spelen aan de lichten
Ik denk dat de koppeling daar eigenlijk enorm weinig van afziet.
Mijn moeder deed dat ook altijd in haar Audi A3 die ze van 0 tot 180k km gereden heeft en waar ik nog eens 50k extra op gezet heb.
Waarvan het overgrote deel korte ritten waren, dus die koppeling is zeer vaak gebruikt geweest.
Uiteindelijk verkocht met nog steeds de originele koppeling die niet slipte.

Ik denk dat de koppeling daar eigenlijk enorm weinig van afziet.
Mijn moeder deed dat ook altijd in haar Audi A3 die ze van 0 tot 180k km gereden heeft en waar ik nog eens 50k extra op gezet heb.
Waarvan het overgrote deel korte ritten waren, dus die koppeling is zeer vaak gebruikt geweest.
Uiteindelijk verkocht met nog steeds de originele koppeling die niet slipte.
In feite doet dat weinig ter zake. Het is een handeling die niet nodig is, dus het doen is niet nodig en niet nuttig.
Kort gezegd doe het dan niet. Ook al zou het geen extra slijtage veroorzaken.

In feite doet dat weinig ter zake. Het is een handeling die niet nodig is, dus het doen is niet nodig en niet nuttig.
Kort gezegd doe het dan niet. Ook al zou het geen extra slijtage veroorzaken.
Zo zijn er nu wel heel veel dingen natuurlijk. Uw voet niet op de rem of koppeling laten rusten, uw hand niet op de pook leggen, ...
Natuurlijk is het beter om te leren om dat niet te doen, maar in praktijk blijkt de slijtage wel mee te vallen.

Terug
Bovenaan