De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
By the way ... meestal is het nog zo dat als je zelfstandigen hoort die zeggen van 'ik heb zoveel PK', dat het in een SUV zit die is ingeschreven als lichte vracht (dikke RAM bv.). Heck, m'n pa z'n oude boekhouder had z'n RS6 ingeschreven als lichte vracht (achterzetels er uit gekegeld natuurlijk).
Waar ik woon rijden de meeste kleine zelfstandigen ( gaande van stielmannen tot ijsjesverkopers of strandbaruitbaters) idd met een lichte vracht. Dit gaat dan idd van dodge Ram (wat imo verboden zou moeten worden in Europa, maar dat is een andere discussie), tot zo een Mercedes of VW Pick-up (zo iets typisch Belgisch om met een Pick-up en zo een plastieken koffer als personenwagen te rijden) tot de mooiere V-klasse, wat echt wel geen camionette meer is (genre die dat ze gebruiken in Huizenjagers). Horeca-uitbaters ga je dan weer vaker zien in een q7 of X5

Waar ik woon rijden de meeste kleine zelfstandigen ( gaande van stielmannen tot ijsjesverkopers of strandbaruitbaters) idd met een lichte vracht. Dit gaat dan idd van dodge Ram (wat imo verboden zou moeten worden in Europa, maar dat is een andere discussie), tot zo een Mercedes of VW Pick-up (zo iets typisch Belgisch om met een Pick-up en zo een plastieken koffer als personenwagen te rijden) tot de mooiere V-klasse, wat echt wel geen camionette meer is (genre die dat ze gebruiken in Huizenjagers). Horeca-uitbaters ga je dan weer vaker zien in een q7 of X5
Het is hen gegund! De motor van onze economie!

Die consultants met hun PHEV die nooit een stekker zien, die moeten dood!

Het is hen gegund! De motor van onze economie!

Die consultants met hun PHEV die nooit een stekker zien, die moeten dood!
Haha, maar pick-up blijft loserstyle vind ik, maar als je job bestaat uit 20 euro vragen voor een elektrische crossbrommertje op de zeedijk en je culinaire niveau beperkt is tot ribben à volonté met frieten dan kan ik het begrijpen dat je met een Pick-up rijdt.

Dus de performantere wagens als bedrijfswagen is enkel weggelegd voor de zelfstandigen?

In de meeste bedrijven wel, tenzij je over senior management spreekt (en in veel gevallen hebben die hun eigen BVBA dus op papier zijn dat ook zelfstandigen). Performantere ICE's zijn echt niet goedkoop en die leasekosten moeten nog een beetje in verhouding staan met mensen hun (netto)loon.

Geen idee, heb dit even terug gevraagd en niemand kwam met een uitleg of antwoord dus ik vermoed van wel.
Hij is hier sowieso wel terug met een dubbel in dat geval, en terecht! Mis hem ook :D
Chauffagist is het niet hoor.. komt niet in de buurt van hetzelfde taalgebruik :D

Chauffagist is het niet hoor.. komt niet in de buurt van hetzelfde taalgebruik :D
Heb onlangs toevallig gezien dat zijn username geanonimiseerd is geweest. Dus wellicht heeft hij dat zelf gevraagd. Zou normaalgezien idd wel moeten opvallen als hij terug onder ons zou zijn ;)

Waarom zou hij vertrokken zijn? Hij was al enkele malen gebanned dus misschien dat hij het gehad heeft met iemand uit het mod team ofzo?
Wel jammer, die man zijn posts waren soms echt hilarisch

Niet in bestelling, wel in bezit. Zie ze amper rijden. Heb vernomen dat ook Mercedes enorm lijdt onder de chiptekorten. Voornamelijk de communicatie chips voor Mercedes-Me en snellere processoren voor AR navigatie en dergelijke..

Ik heb de mijne eind december ‘20 nog als stockwagen kunnen oppikken bij de lokale dealer.
Dat is wat de garage mij ook verteld maar blijft toch raar dat de andere (premium) merken hier een pak minder last van hebben.
Collega's hun autos (bmw - audi - tesla) die zelf na mij besteld werden zijn ondertussen allemaal geleverd :wallbash:

Maareuh, content van de wagen?

Dat is wat de garage mij ook verteld maar blijft toch raar dat de andere (premium) merken hier een pak minder last van hebben.
Collega's hun autos (bmw - audi - tesla) die zelf na mij besteld werden zijn ondertussen allemaal geleverd :wallbash:

Andere merken hebben andere leveranciers en ander stockbeheer. Je kan eigenlijk niks afleiden uit de levertermijnen van het ene merk, over het andere merk.

BMW en VAG hebben toch ook gigantisch lange levertijden nu.
En Tesla heeft denk ik nooit de vraag naar chips bijgesteld. Dus zij komen pas veel later in de problemen met chip tekorten.

Mijn BMW zou begin juli geleverd worden. Hangt nog steeds in de productielijn te wachten op een bepaalde chip. De fabriek is nu zelfs een week extra gesloten geweest omdat ze toch niks meer konden produceren..

Het klinkt en is cliché, maar ik ben niet dom, weet hoe ik de zaken moet aanpakken en ben vooral bereid hard te werken. Voor de nieuwe job zal ik 3 à 4 dagen per week in FR zitten (verspreid over het land), niet iedereen wil die opofferingen maken.
Zo reizen door Frankrijk is iets wat ik beroepshalve ook nog graag zou doen, als dat dan met een deftige wagen kan is dat helemaal de max. Moet je dan heel ver rijden tot in het zuiden? Welke producten moet je vertegenwoordigen?

Sales lukt mij wel en ik ben quasi Franstalig, alleen geen sales-cv, dus nooit een job als sales-engineer kunnen bemachtigen...

Zo reizen door Frankrijk is iets wat ik beroepshalve ook nog graag zou doen, als dat dan met een deftige wagen kan is dat helemaal de max. Moet je dan heel ver rijden tot in het zuiden? Welke producten moet je vertegenwoordigen?

Sales lukt mij wel en ik ben quasi Franstalig, alleen geen sales-cv, dus nooit een job als sales-engineer kunnen bemachtigen...

Op mijn vorige jobs verkocht ik producten, nu zijn het diensten, al ga ik zelf niet meer echt “verkopen”.

Wij hebben redelijk wat vestigingen in Frankrijk gaande van Lille tot Toulouse. Het is nu ook niet dat ik elke week in elke vestiging fysiek aanwezig moet zijn e.

Je moet er uiteraard ook wel wat voor over hebben e, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar dat is het uiteraard nergens. Mijn tweede week moet ik maandagochtend al in Lyon zijn, dat wil zeggen dat ik zondagmiddag al moet vertrekken om zondagavond op hotel te zijn. Momenteel laat mijn leven dat allemaal perfect toe, maar je moet het wel willen.

Frans is overigens mijn moedertaal, voor wat ik nu doe, moet ik perfect Franstalig zijn. Uiteraard zijn veel mensen dat in Vlaanderen, maar toch.

On topic: Deze week alvast bij Audi langs geweest om de A6 te bekijken. Zeker een kanshebber, maar ik wordt er allesbehalve wild van om eerlijk te zijn… Dinsdag dan een testrit gepland met een 530e en dan zullen we wel meer weten. Zal sowieso tussen die 2 gaan.

We zijn hier ook eens beginnen nadenken wat we zullen doen eind dit jaar, aangezien in december allebei onze wagens zijn afgeschreven.
Mijn V40 (bedrijfswagen) mag vervangen worden volgens mijnen baas. Hij liet al eens vallen dat ik mijn "mercedeske" krijg, aangezien ik dit al enkele keren heb doorgestoken. En de vriendin haar A-klasse (zelfstandig) is ook aan vervanging toe aangezien deze afgeschreven en uit garantie is.

Maar wat een tegenvaller is dat! We hadden graag samen 2 Mercedessen gekocht en zo een betere prijs te bekomen.
Ik een C break en de vriendin een GLA (of terug A). Maar die prijzen zijn toch niet normaal meer hé... Allebei zou op een dikke 50K uitkomen.
Echter vrees ik ervoor dat ik niet moet afkomen met leasing van 900/maand. Al zeker niet aangezien we de ene na de andere maand in het rood draaien. En ik zie het ook niet zitten dat de vriendin zo'n zware lening aangaat voor "maar" een auto.

Daarom eens gekeken voor een V60 voor mij. Mja ook >50K ... Damn.

Terug
Bovenaan