Zelf ook even over getwijfeld maar toch vrij snel overtuigd van de m50 ipv 40.
Wagen is wat sportiever en dat vermogen is gewoon leuk. Al is dat maar om eens 1x per 100km effectief te gebruiken.
Toen ik destijds mijn 335i (was 410pk geloof ik) had en daarna de m3 was dat toch ook weer een pak leuker. Al was dat niet 'nodig'.
Uitrusting > PK's any day (binnen limiet e, dus niet x16i > x40i)
Dat die extra PK's leuk zijn staat buiten kijf uiteraard, maar als ik daarvoor m'n wagen niet kan uitrusten naar m'n goesting gaat dat veel sneller op mijn systeem werken dan die paar PK's die je mist.
Stel dat ik m'n HK sound system zou moeten opgeven daarvoor dan zou dat al ne vette nee zijn, want daar heb ik meer plezier aan dan die extra PK's die je nauwelijks ooit mag bezigen. Dat ik er dan geen Nappa leer kan in steken & dan maar voor Dakota moet gaan zou ik dan al helemaal NIET van wakker liggen, idem met bepaalde andere dingen.
Dus hangt er dan wat vanaf wat je moet opgeven in uitrusting om de 50 te pakken i.p.v. de 40.
Mor euuuuh ... 10K aan opties ... dat is toch al iets e.
Verder -> 1 keer per 100km? Da's toch wreed optimistisch ze.
Ik heb nu 252PK, stuk minder natuurlijk dan 400+, but still ... de keren dat ik die kan bezigen zijn heel wat minder dan 1/100km.
In context v/h verschil tussen 40/50 ...
Op snelweg inhalen ... zonder issue met de 40, zal niet zo heel veel schelen met de 50 want je mag toch niet lang boven uw 120 zitten.
Weg stormen aan de lichten, eens leuk, maar van 0 naar 70 of met wat chance 90 is toch wat anticlimactisch, zelfs al met m'n 250PK, laat staan dat je veel verschil gaat merken tussen die 40/50, want je bent nog niet goed vertrokken & je moet al remmen.
Echt 0 - 120 optrekken is zeldzaam dat je dat kan doen feitelijk. Zelfs bij 't oprijden v/d autostrade, wat dan 40 -> 120 is kan je dat niet echt, want je moet wat op 't gemak invoegen.
Anyway ... genoeg rant. Ja, die PK's v/d 50 tov die 40 zul je naar mijn inziens niet missen, maar ze zullen wel leuk zijn. 't Is maar wat je er moet voor opgeven om hem dan in budget te doen passen.