De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Vraag is ook wat je wil qua uitrusting en opties he. Echt heel kaal is de i4 sowieso niet.

Ik zou zelf voor de M50 gaan, omdat het kan, omdat het leuk is, en omdat er geen afhankelijkheden zijn. Objectief gezien is de 40 echter meer dan snel genoeg. En als die keuze ook betekent dat je dan elders geld in je zak steekt...
Hangt ook wat af van het prijsverschil. Als het prijsverschil niet al te groot is, zit de kans er in dat de M50 zich terug betaalt in restwaarde.
Kijk je bvb naar Tesla, dan kost de Performance 7000€ meer dan de long range. Maar neem je de long range met de andere velgen, dan slinkt dat al naar 5000€. Het zou met niet verbazen moest het prijsverschil na x jaar nog altijd die 5000€ zijn.

Het ontgaat mij wel een beetje wat M te maken heeft elektrische wagens, maar goed!
Als het beestje maar een naam heeft :P

Hangt ook wat af van het prijsverschil. Als het prijsverschil niet al te groot is, zit de kans er in dat de M50 zich terug betaalt in restwaarde.
Kijk je bvb naar Tesla, dan kost de Performance 7000€ meer dan de long range. Maar neem je de long range met de andere velgen, dan slinkt dat al naar 5000€. Het zou met niet verbazen moest het prijsverschil na x jaar nog altijd die 5000€ zijn.

Het prijsverschil is 13000 maar de M50 heeft wat meer basisuitrusting. Als ik dezelfde opties kies kom ik aan 10000 verschil.
De 40 is even snel als mijn C300de nu. Nooit het gevoel gehad power tekort te komen, alleen in de puur elektrische stand.

Twijfel twijfel twijfel. Deze namiddag de dealer binnenstappen.

Het prijsverschil is 13000 maar de M50 heeft wat meer basisuitrusting. Als ik dezelfde opties kies kom ik aan 10000 verschil.
De 40 is even snel als mijn C300de nu. Nooit het gevoel gehad power tekort te komen, alleen in de puur elektrische stand.

Twijfel twijfel twijfel. Deze namiddag de dealer binnenstappen.
Het gaat er enorm van af hangen hoe ver die M50 zich kan settelen als een "M-wagen". Het is wel vrij jammer dat het nu een M50 is, waardoor hij in het lijstje van de M340i, M550d, ... komt en niet een "échte" M-wagen is. Anders zou hij sowieso die 10000€ wel terug goedmaken.

Het ontgaat mij wel een beetje wat M te maken heeft elektrische wagens, maar goed!
Als het beestje maar een naam heeft :p
Kan je even goed zeggen van een Taycan Turbo. Hoe kun je op een E wagen nu een Turbo steken?

't Is gewoon hun naamgeving & in lijn te liggen met de rest, dus is M alvast veel minder 'verkeerd' dan 'Turbo'.

Het gaat er enorm van af hangen hoe ver die M50 zich kan settelen als een "M-wagen". Het is wel vrij jammer dat het nu een M50 is, waardoor hij in het lijstje van de M340i, M550d, ... komt en niet een "échte" M-wagen is. Anders zou hij sowieso die 10000€ wel terug goedmaken.
Goh ... da's omdat ze nog geen full E line van M wagens hebben eh. Dus ja, die valt nu in dat lijstje van de hoogste niet-M motorisatie.
Wss krijgen we later nog wel een Mi4.

Volgens mij is de i4 al meer dan snel genoeg. En ik zou altijd kiezen voor bijkomende uitrusting boven extra vermogen (toch wanneer de wagen die je als basis neemt al in < 6s aan 100 km/h zit)

Ik heb nu een trage diesel (9,1s naar 100) en volgas gebruik ik nu al zelden omdat het veel te druk is op de weg. Soms op een oprit van de autoweg zou ik wat meer power willen dan de 150pk, maar 4-500pk acht ik niet nodig te hebben. Een elektrische is in de eerste meter sowieso al een stuk sneller dan een ICE, dus als je een weg oprijdt ga je al vlotter zijn.

Moet wel zeggen dat het verkeer mij geen hol meer interesseert, wil je 60 rijden waar 70 mag blijf ik er tegenwoordig achter hangen. Doe nog de moeite nietmeer om in te halen want 200m verder is er weer een andere wagen die stilstaat om ergens af te slaan ofzo.

Kan je even goed zeggen van een Taycan Turbo. Hoe kun je op een E wagen nu een Turbo steken?

't Is gewoon hun naamgeving & in lijn te liggen met de rest, dus is M alvast veel minder 'verkeerd' dan 'Turbo'.

Goh ... da's omdat ze nog geen full E line van M wagens hebben eh. Dus ja, die valt nu in dat lijstje van de hoogste niet-M motorisatie.
Wss krijgen we later nog wel een Mi4.
Maar als ge dan naar specs gaat zien:
544PK
Snellere acceleratie dan M4 Competition
Rondetijden nog af te wachten.

Allé, ik snap uw punt, maar er is weinig aan die auto waarvan ge kunt zeggen dat het geen echte M-wagen is. Buiten het feit dat ze de styling niet omgooien.

De vraag is hoe vaak je dat extra vermogen tegenover de 40, dat hier in België zich vooral zal uiten aan de rode lichten, ten volle zal aanspreken.
Ik merk zelf dat ik dat met mijn 340pk amper doe, want zo ostentatief vertrekken is ook maar af en toe leuk (en dat kan je op zich ook met de 40).

Dus imo is de 40 + extra opties (wel nodig op die uitvoering) waarschijnlijk de betere keuze.

Destijds op 9Lives hadden ik en @eniac tegelijk een Focus Clipper. En dat was volgens mij zo'n voorbeeld waar dat niet past zonder dat de chauffeur zijn houding moet gaan aanpassen.
Grappig genoeg heeft Maxi-Cosi op hun eigen website een foto staan van zo'n probleemgeval:

En ik weet dat ge dan ook wel andere modellen kinderstoel gaat kunnen kiezen etc, maar mijn punt is eerder dat ge zou verwachten dat dat type "gezinswagen" daar gewoon op voorzien is.
Clipper, was me dat een dikke loserwagen. Ik had deze als dienstwagen bij de VO, al compleet afgeragd en doorspekt van vieze hondengeur door mijn voorgangers. Met de maxi-cosi zat mijn vrouw met de knieën tegen het dashbord. Het enige waar die wagen goed voor was, was om bouwafval los in de koffer te smijten of om lokaal naar het strand te gaan en gewoon met je natte zwemshort er weer in te kruipen.

Uiteindelijk met de v40 op vakantie geweest wegens betere zithouding en proper intérieur.

Clipper, was me dat een dikke loserwagen. Ik had deze als dienstwagen bij de VO, al compleet afgeragd en doorspekt van vieze hondengeur door mijn voorgangers. Met de maxi-cosi zat mijn vrouw met de knieën tegen het dashbord. Het enige waar die wagen goed voor was, was om bouwafval los in de koffer te smijten of om lokaal naar het strand te gaan en gewoon met je natte zwemshort er weer in te kruipen.

Uiteindelijk met de v40 op vakantie geweest wegens betere zithouding en proper intérieur.
Ik vond dat eigenlijk een heel goeie auto. Ruime koffer (destijds had ik de achterbank nog niet nodig), stuurt heel goed, was goed uitgerust, ...
Dat uw voorganger natuurlijk de auto al omzeep helpt, daar kan het merk van auto niks aan doen he :D

Zeker gezien de prijs dat die toen kostte, als je nu in die klasse wil zitten kan je nog geen kale Golf meer kopen.

Maar als ge dan naar specs gaat zien:
544PK
Snellere acceleratie dan M4 Competition
Rondetijden nog af te wachten.

Allé, ik snap uw punt, maar er is weinig aan die auto waarvan ge kunt zeggen dat het geen echte M-wagen is. Buiten het feit dat ze de styling niet omgooien.
Gohja ... de Model S & Taycan reden ook alles van 't circuit in den drag race e. De E wagens hebben nu eenmaal een bepaald voordeel in 't optrekken. Geen enkele 'pure' ICE wagen zal daar ooit aan komen, want die kunnen nooit beweren dat ze vanaf 't begin vol koppel kunnen geven.

De Taycan was gemaakt & market als performance car, de Model S is er deels om gekend, maar is in eerste instantie niet echt een performance car (ondanks dat men pakweg met de Plaid almaar meer wil 'winnen' in 't performance gedeelte 😋 ).

Dus dat de acceleratie van een EV hoger is dan een ICE van een 'sportievere klasse' zegt niets eh.

Eens we een Mi4 (Competition/CS/...) krijgen zullen de cijfers dan ook wel hoger liggen dan wat de huidige i4 M50 kan bieden.
Alsook zal er natuurlijk bepaalde styling toegevoegd worden om die wagen nog sportiever te doen over komen. Van de body kit tot de remmen & 't interieur. Ya know, the usual.

Nuja, geen van die wagens zullen bij mij ooit op den hof komen, but still.

Zelf ook even over getwijfeld maar toch vrij snel overtuigd van de m50 ipv 40.

Wagen is wat sportiever en dat vermogen is gewoon leuk. Al is dat maar om eens 1x per 100km effectief te gebruiken.

Toen ik destijds mijn 335i (was 410pk geloof ik) had en daarna de m3 was dat toch ook weer een pak leuker. Al was dat niet 'nodig'.

Zelf ook even over getwijfeld maar toch vrij snel overtuigd van de m50 ipv 40.

Wagen is wat sportiever en dat vermogen is gewoon leuk. Al is dat maar om eens 1x per 100km effectief te gebruiken.

Toen ik destijds mijn 335i (was 410pk geloof ik) had en daarna de m3 was dat toch ook weer een pak leuker. Al was dat niet 'nodig'.
Uitrusting > PK's any day (binnen limiet e, dus niet x16i > x40i)

Dat die extra PK's leuk zijn staat buiten kijf uiteraard, maar als ik daarvoor m'n wagen niet kan uitrusten naar m'n goesting gaat dat veel sneller op mijn systeem werken dan die paar PK's die je mist.

Stel dat ik m'n HK sound system zou moeten opgeven daarvoor dan zou dat al ne vette nee zijn, want daar heb ik meer plezier aan dan die extra PK's die je nauwelijks ooit mag bezigen. Dat ik er dan geen Nappa leer kan in steken & dan maar voor Dakota moet gaan zou ik dan al helemaal NIET van wakker liggen, idem met bepaalde andere dingen.
Dus hangt er dan wat vanaf wat je moet opgeven in uitrusting om de 50 te pakken i.p.v. de 40.

Mor euuuuh ... 10K aan opties ... dat is toch al iets e.

Verder -> 1 keer per 100km? Da's toch wreed optimistisch ze.
Ik heb nu 252PK, stuk minder natuurlijk dan 400+, but still ... de keren dat ik die kan bezigen zijn heel wat minder dan 1/100km.
In context v/h verschil tussen 40/50 ...
Op snelweg inhalen ... zonder issue met de 40, zal niet zo heel veel schelen met de 50 want je mag toch niet lang boven uw 120 zitten.
Weg stormen aan de lichten, eens leuk, maar van 0 naar 70 of met wat chance 90 is toch wat anticlimactisch, zelfs al met m'n 250PK, laat staan dat je veel verschil gaat merken tussen die 40/50, want je bent nog niet goed vertrokken & je moet al remmen.
Echt 0 - 120 optrekken is zeldzaam dat je dat kan doen feitelijk. Zelfs bij 't oprijden v/d autostrade, wat dan 40 -> 120 is kan je dat niet echt, want je moet wat op 't gemak invoegen.

Anyway ... genoeg rant. Ja, die PK's v/d 50 tov die 40 zul je naar mijn inziens niet missen, maar ze zullen wel leuk zijn. 't Is maar wat je er moet voor opgeven om hem dan in budget te doen passen.

Het hangt er ook van af wat voor opties je zou moeten opgeven he.
Audiosysteem, beter navi, glazen dak, ... Zijn opties met een grote impact op uw ervaring.
Een verstelbare achterbank als je nooit iemand meeneemt, dat is al een stuk minder zinvol he...

Ik heb nu een trage diesel (9,1s naar 100) en volgas gebruik ik nu al zelden omdat het veel te druk is op de weg. Soms op een oprit van de autoweg zou ik wat meer power willen dan de 150pk, maar 4-500pk acht ik niet nodig te hebben. Een elektrische is in de eerste meter sowieso al een stuk sneller dan een ICE, dus als je een weg oprijdt ga je al vlotter zijn.

Moet wel zeggen dat het verkeer mij geen hol meer interesseert, wil je 60 rijden waar 70 mag blijf ik er tegenwoordig achter hangen. Doe nog de moeite nietmeer om in te halen want 200m verder is er weer een andere wagen die stilstaat om ergens af te slaan ofzo.
Trage diesel lol
Er zijn veel tragere wagens op onze wegen dan dat, hoor ;-)

Ik vond dat eigenlijk een heel goeie auto. Ruime koffer (destijds had ik de achterbank nog niet nodig), stuurt heel goed, was goed uitgerust.
Je bedoelt toch zo een model 2015 clipper? Ik vond dat mijn a4 van 2006 veel beter reed, clipper had serieus onderstuur.
Echt 0 - 120 optrekken is zeldzaam dat je dat kan doen feitelijk.

Tenzij men je klemrijdt en met een ijzeren staaf wilt doodslaan. Dan is het optrekken van -40 naar +120 :cool: . Op dat moment wil je daar niet met pauperige 115pk staan... en dan nog stilvallen door gebrek aan koppel in zo een gedownsizede 3 cilinder

Terug
Bovenaan