De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
En dat is dan nog met een gewoon kinderzitje. Met een omgekeerde "maxi-cosi" wordt dat nog duidelijker he. Het is echt lastig dat in een aantal van die "kleine breaks" er meer dan genoeg ruimte in de koffer is, maar je dan niet genoeg ruimte hebt om uw kinderstoel deftig te plaatsen.

Over welke breaks heb je het dan?
Het is weer een gevaarlijke om een heuse discussie los te laten slaan, maar een kinderzitje in een A4 dat is nu toch echt geen probleem?
Als we dat al gaan bestempelen als dat het niet gaat dan zijn we toch niet goed bezig :p

Kleine break is ook zoiets ondankbaar eh. Ja een A4 is kleiner dan een passat. Maar een passat is een kolos van een wagen. Bijna 500l kofferinhoud en voldoende ruimte in de cabine is toch echt niks om u voor te schamen.
Ik heb in mijn A4 Avant nu 2 kinderstoelen staan, 1 Maxi-Cosi Rodifix en 1 Maxi-Cosi die zo kan draaien. Diegen die kan draaien pakt veel plaats in en kan zelfs makkelijk achter mij staan, maar vanaf die weg mag komt er sowieso een 2de Rodifix aangezien die ook in onze Mini Cooper staat en zelfs daarin perfect past.

Zoals @MrKend54l al aangeeft hebben we daar op 9lives ook al 'tig discussies rond gehad. Ik heb zelf ook graag veel plaats, maar een Passat bv. hoeft voor mij niet want dat voelt dan weer als een boot aan.

Je bedoelt toch zo een model 2015 clipper? Ik vond dat mijn a4 van 2006 veel beter reed, clipper had serieus onderstuur.

Model daarvoor - ik had de mijne begin 2013. Ik vond die ook wel heel leuk rijden met goede kofferruimte. Vond het op zich best een goede wagen ja. Het scheelt dat ik uit een Peugeot 308 SW kwam, wat ongetwijfeld de slechtste wagen was waar ik ooit (langer dan een paar dagen) mee gereden heb.

Na de Focus naar een A4 B8 gegaan. Reed iets minder snedig, maar overall vond ik die laatste wel veel beter. Mag ook wel gezien het prijsverschil he :)

Trage diesel lol
Er zijn veel tragere wagens op onze wegen dan dat, hoor ;-)

Is toch de traagste in lange tijd. Van 150pk diesel icm 1700kg kan je nu eenmaal geen wonderen verwachten.
Maar hij is in 99,95% van de gevallen meer dan vlot genoeg.

Ik heb de i4 e40 hoog op mijn lijst staan, de m50 is mooier, maar boeit minder. Zal allemaal van budget afhangen, uitrusting gaat voor mij ook boven vermogen in elk geval.

https://images.app.goo.gl/zmbNz2XRtJwFfAps9
Het was zo een clipper. Ja die a4 reed veel beter. Ondanks zijn leeftijd.
Wel, ik had dus ook zo'n clipper, heb daarna moeten kiezen tussen een A4 2.0l en een 318dA. Zowel de Audi als BMW staan qua kwaliteit vér boven die Focus. Maar qua rijeigenschappen (en al helemaal qua onderstuur) was die Focus wel veel beter dan de Audi. Mogelijks hebben ze u een model met versleten banden ofzo gegeven :P

Ik heb in mijn A4 Avant nu 2 kinderstoelen staan, 1 Maxi-Cosi Rodifix en 1 Maxi-Cosi die zo kan draaien. Diegen die kan draaien pakt veel plaats in en kan zelfs makkelijk achter mij staan, maar vanaf die weg mag komt er sowieso een 2de Rodifix aangezien die ook in onze Mini Cooper staat en zelfs daarin perfect past.
Zo'n Rodifix neemt dan ook nauwelijks plaats in hé, maar zo'n draaibare stoel of degene waar je de maxi cosi nog moet inzetten, dat is al iets heel anders. In mijn Mercedes C kan ik alleszinds niet gaan zitten hoe ik wil zitten door die draaibare stoel.

Zo'n Rodifix neemt dan ook nauwelijks plaats in hé, maar zo'n draaibare stoel of degene waar je de maxi cosi nog moet inzetten, dat is al iets heel anders. In mijn Mercedes C kan ik alleszinds niet gaan zitten hoe ik wil zitten door die draaibare stoel.
Toegegeven, ik ben 1m73 :unsure:
Wij hebben de stoel (groep 2/3) wel specifiek gekozen voor onze wagens (vooral voor de Mini dan) en dan was de Rodifix inderdaad de stoel die nauwelijks plaats inneemt.

Wel, ik had dus ook zo'n clipper, heb daarna moeten kiezen tussen een A4 2.0l en een 318dA. Zowel de Audi als BMW staan qua kwaliteit vér boven die Focus. Maar qua rijeigenschappen (en al helemaal qua onderstuur) was die Focus wel veel beter dan de Audi. Mogelijks hebben ze u een model met versleten banden ofzo gegeven :p
Moet wel zeggen dat ik op mijn eigen wagen zeer zorgzaam was op banden en niet gauw bruut ging rijden. Misschien durfde ik met de dienstwagen/aanloopwagen ook meer, gezien de gebruikte staat waarin ik hem kreeg.

Sportievere rijstijl ->uitbreken op de neus

Laatst bewerkt:
Je bedoelt toch zo een model 2015 clipper? Ik vond dat mijn a4 van 2006 veel beter reed, clipper had serieus onderstuur.

Tenzij men je klemrijdt en met een ijzeren staaf wilt doodslaan. Dan is het optrekken van -40 naar +120 :cool: . Op dat moment wil je daar niet met pauperige 115pk staan... en dan nog stilvallen door gebrek aan koppel in zo een gedownsizede 3 cilinder
To be fair ... op dat ogenblik had die mens 'uit paniek' vollen bak rechtdoor moeten scheuren. Zelfs al verbaasd dat die mens nog kalm genoeg was om z'n wagen schoon in achteruit te zetten om te vluchten.

Ja, OVER diene zot (z'n voeten) dus. Stond allemaal op beeld, dus geen enkele rechter die dat zou kunnen tegenspreken hebben dat ge in uw recht was & dus 'der over' gereden zijt in een paniek reactie. Dat die zot dan met een gebroken been zou zijn geëindigd is echt wel verdiend.

To be fair ... op dat ogenblik had die mens 'uit paniek' vollen bak rechtdoor moeten scheuren. Zelfs al verbaasd dat die mens nog kalm genoeg was om z'n wagen schoon in achteruit te zetten om te vluchten.

Ja, OVER diene zot (z'n voeten) dus. Stond allemaal op beeld, dus geen enkele rechter die dat zou kunnen tegenspreken hebben dat ge in uw recht was & dus 'der over' gereden zijt in een paniek reactie. Dat die zot dan met een gebroken been zou zijn geëindigd is echt wel verdiend.
In Belgische Kafkajustitie zou dat nog eens anders kunnen uitdraaien in bv een poging doodslag voor de Porsche bestuurder...

Ik zit ook graag vrij ver van mijn pedalen, helemaal op de grond en het stuur zo dicht mogelijk bij de borst... zoals het hoort eigenlijk. En dan kan een kinderzitje écht niet achter mij in een 3-reeks of a4.
Als in met mijn 2m ver van pedalen zit dan zit ik ook ver van mijn stuur. Want dat stuur gaat niet verder vooruit.
En waarom op de grond zitten moeten is, is me ook een raadsel. Ergonomische gezien is dat net slecht

Maar als ge dan naar specs gaat zien:
544PK
Snellere acceleratie dan M4 Competition
Rondetijden nog af te wachten.

Allé, ik snap uw punt, maar er is weinig aan die auto waarvan ge kunt zeggen dat het geen echte M-wagen is. Buiten het feit dat ze de styling niet omgooien.
Ja maar van oudsher was een M-wagen een wagen die getuned was voor maximale prestaties. Men begon al met het standaard blok te nemen, alles eraf te schroeven en sterkere en meer performance onderdelen te monteren, N55 naar S55, N63 naar S63, B58 naar S58. Dan nam men het carrosserie, de ophanging en alle belangrijke componenten voor het rijden onder de loep.
Een M3 was dus effectief een ander beestje dan een 330i.
Dan heb je de M-performance die tussenin beginselen. Standaard motor, maximale tune uit fabriek en hier en daar wat betere onderdelen.

Deze M50 daar komt zelfs weinig tot niks M bij kijken. Waarschijnlijk identieke motoren, enkel twee voor AWD dus. En heel duidelijk gewoon dezelfde carrosserie. Wat hebben ze dus gedaan, gewoon meer stroom naar de motoren laten vloeien. Iets wat misschien met een simpele software flash ook te verkrijgen is. En ook wat grote remmen en wat andere dempers eronder. Dat maximaal vermogen is ook maar 10s beschikbaar. Hoeveel hij continue kan leveren is nog onbekend.

De formule E is trouwens wel iets totaal anders dan dit natuurlijk. Ook is de vraag hoe lang je met deze i4 M50 kan beuken voor hij een halfuur aan de stekker moet. Hoeveel laps op het track doe je ermee?

Ja maar van oudsher was een M-wagen een wagen die getuned was voor maximale prestaties. Men begon al met het standaard blok te nemen, alles eraf te schroeven en sterkere en meer performance onderdelen te monteren, N55 naar S55, N63 naar S63, B58 naar S58. Dan nam men het carrosserie, de ophanging en alle belangrijke componenten voor het rijden onder de loep.
Een M3 was dus effectief een ander beestje dan een 330i.
Dan heb je de M-performance die tussenin beginselen. Standaard motor, maximale tune uit fabriek en hier en daar wat betere onderdelen.

Deze M50 daar komt zelfs weinig tot niks M bij kijken. Waarschijnlijk identieke motoren, enkel twee voor AWD dus. En heel duidelijk gewoon dezelfde carrosserie. Wat hebben ze dus gedaan, gewoon meer stroom naar de motoren laten vloeien. Iets wat misschien met een simpele software flash ook te verkrijgen is. En ook wat grote remmen en wat andere dempers eronder. Dat maximaal vermogen is ook maar 10s beschikbaar. Hoeveel hij continue kan leveren is nog onbekend.

De formule E is trouwens wel iets totaal anders dan dit natuurlijk. Ook is de vraag hoe lang je met deze i4 M50 kan beuken voor hij een halfuur aan de stekker moet. Hoeveel laps op het track doe je ermee?
Maar dat is ook iets dat je met een gewone M3 ook niet kan doen he. Vergeet maar dat je met een M3 20 toeren aan 1 stuk op Zolder gaat rijden hoor. De motor kan dat zonder problemen aan, maar uw remmen en banden gaat ge mogen vervangen. Het is gewoon logisch dat BMW nu naar elektrische M-modellen begint te werken, ja, die dingen gaan niet meer gemaakt zijn voor trackdays te gaan rijden, de meeste M3's deden dat ook al niet meer. Laat staan dat een X3M ofzo daarvoor zou moeten dienen...

Allé, ik begrijp het sentiment daarrond he, het is "the end of an era" etc. Maar het is niet meer dan logisch dat er een M versie komt, en ik begrijp niet goed waarom die 50 dat niet is. Wat gaan ze dan met een eventuele echte i4M doen? 800PK? "Drift Mode"?
Allé, wat kunt ge nu meer doen dan een extreem snelle EV maken, downforce zal hij wel genoeg hebben... en nog meer PK is vrij zinloos behalve als ge naar drag strip gaat. En ne beter versnellingsbak is ook geen optie.
Echt veel "verbeteringsruimte" gaat er niet zijn, behalve extreme gewichtsbesparing...

Zelf ook even over getwijfeld maar toch vrij snel overtuigd van de m50 ipv 40.

Wagen is wat sportiever en dat vermogen is gewoon leuk. Al is dat maar om eens 1x per 100km effectief te gebruiken.

Toen ik destijds mijn 335i (was 410pk geloof ik) had en daarna de m3 was dat toch ook weer een pak leuker. Al was dat niet 'nodig'.

Wanneer wordt jouw wagen geleverd?
Volgens de dealer zijn de levertijden nu april 2022.

Ik heb net de dealer gesproken. De wagen is nog niet in de showroom te vinden dus het heeft geen zin om naar daar te rijden.
Hij stuurt offertes door naar de fleetbeheerder voor de 40 en 50 met dezelfde opties. De 50 zal moeilijk worden omdat die ruim over de 80000 gaat.

Maar dat is ook iets dat je met een gewone M3 ook niet kan doen he. Vergeet maar dat je met een M3 20 toeren aan 1 stuk op Zolder gaat rijden hoor. De motor kan dat zonder problemen aan, maar uw remmen en banden gaat ge mogen vervangen. Het is gewoon logisch dat BMW nu naar elektrische M-modellen begint te werken, ja, die dingen gaan niet meer gemaakt zijn voor trackdays te gaan rijden, de meeste M3's deden dat ook al niet meer. Laat staan dat een X3M ofzo daarvoor zou moeten dienen...

Allé, ik begrijp het sentiment daarrond he, het is "the end of an era" etc. Maar het is niet meer dan logisch dat er een M versie komt, en ik begrijp niet goed waarom die 50 dat niet is. Wat gaan ze dan met een eventuele echte i4M doen? 800PK? "Drift Mode"?
Allé, wat kunt ge nu meer doen dan een extreem snelle EV maken, downforce zal hij wel genoeg hebben... en nog meer PK is vrij zinloos behalve als ge naar drag strip gaat. En ne beter versnellingsbak is ook geen optie.
Echt veel "verbeteringsruimte" gaat er niet zijn, behalve extreme gewichtsbesparing...
Zeg dat tegen de Musk. Zie maar naar de Plaid. De 'gewone' S Performance was al den 'darling v/d drag strip' om 't zo te stellen.

Zeg dat tegen de Musk. Zie maar naar de Plaid. De 'gewone' S Performance was al den 'darling v/d drag strip' om 't zo te stellen.
Ja, Tesla is effectief zich beginnen richten op "de snelste sprintjes" door enorme PK's, en een slimme traction control. En het werkt he, ze halen er continu het nieuws mee.
Maar als ze bij BMW een beetje verstand hebben, dan gaan ze niet mee in dat spelletje he...

Ik vraag met trouwens nog altijd af wat zo'n Model S Plaid kost om te verzekeren. 130k€ en +1000PK, Ik kan me best inbeelden dat er weinig verzekeringsmaatschappijen zoiets willen verzekeren.

Ja, Tesla is effectief zich beginnen richten op "de snelste sprintjes" door enorme PK's, en een slimme traction control. En het werkt he, ze halen er continu het nieuws mee.
Maar als ze bij BMW een beetje verstand hebben, dan gaan ze niet mee in dat spelletje he...

Ik vraag met trouwens nog altijd af wat zo'n Model S Plaid kost om te verzekeren. 130k€ en +1000PK, Ik kan me best inbeelden dat er weinig verzekeringsmaatschappijen zoiets willen verzekeren.
Gohja ... de Model S Performance was ook al een kostelijk beestje met redelijk serieuze PK aantallen eh. Deze is dan wel weer wat extremer, maar je krijgt een Lambo of een Ferrari ook verzekerd eh. Idem met een Taycan die in die price range zit.
Dus het zal mogelijks niet zo extreem veel meer kosten om die te verzekeren dan een 'gewone' S Performance die ook dik boven de 100K kon uit komen.

Zal het wat meer kosten dan een Golfke of een Fiat 500 ... no doubt. 😋

Wanneer wordt jouw wagen geleverd?
Volgens de dealer zijn de levertijden nu april 2022.

Ik heb net de dealer gesproken. De wagen is nog niet in de showroom te vinden dus het heeft geen zin om naar daar te rijden.
Hij stuurt offertes door naar de fleetbeheerder voor de 40 en 50 met dezelfde opties. De 50 zal moeilijk worden omdat die ruim over de 80000 gaat.
Mei/juni naar alle verwachtingen en chip tekorten.. (de audio upgrade kon een 'probleem' zijn. Maar we zien wel, maakt niet veel uit voor mij).

Ik gebruik de pk's ook veel frequenter dan 1x per 100km trouwens. Is ook allemaal wat persoons gebonden.
Voor mij is dat geen wagen om in doordeweekse dagen km's te gaan vreten. Ik rij daar enkel mee in mijn vrije tijd en dan rij je ook anders. Voor dagelijks te cruisen is de 40 ook meer dan ok.

Is ook mijn wagen, ik betaal die, dus ik rust die ook beiden even goed uit. Ik hoef geen compromis te maken of opties af te wegen. Als ik die m50 met alle opties die ik wil, niet kan betalen, kan ik de 40 ook niet betalen. Zo simpel is het uiteindelijk.

Mei/juni naar alle verwachtingen en chip tekorten.. (de audio upgrade kon een 'probleem' zijn. Maar we zien wel, maakt niet veel uit voor mij).

Ik gebruik de pk's ook veel frequenter dan 1x per 100km trouwens. Is ook allemaal wat persoons gebonden.
Voor mij is dat geen wagen om in doordeweekse dagen km's te gaan vreten. Ik rij daar enkel mee in mijn vrije tijd en dan rij je ook anders. Voor dagelijks te cruisen is de 40 ook meer dan ok.

Is ook mijn wagen, ik betaal die, dus ik rust die ook beiden even goed uit. Ik hoef geen compromis te maken of opties af te wegen. Als ik die m50 met alle opties die ik wil, niet kan betalen, kan ik de 40 ook niet betalen. Zo simpel is het uiteindelijk.
Indien er niet echt een compromis moet worden gesloten, en je zelf bereid bent de 10K extra op te leggen (& dat geen 'financiële last' is), en je er uiteraard zelf ook wat extra fun aan ziet ... zullen de extra PK's die je koopt in de M50 zeker aan te raden zijn.
Daar bovenop geef je ook aan dat het niet je daily driver moet worden, maar eerder een fun car.

Dus in die situatie ... zou ik ook voor de M50 gaan. Althans ... als je ook jezelf wat vertrouwt om dan niet om de haverklap uw rijbewijs kwijt te spelen voor snelheidsboetes. :devilish:

Terug
Bovenaan