De band met je ouders

Hoe zou je de relatie met je ouders omschrijven?

  • Goede relatie met vader & moeder

    Stemmen: 236 73,1%
  • Goede relatie met vader; slechte relatie met moeder

    Stemmen: 18 5,6%
  • Slechte relatie met vader; goede relatie met moeder

    Stemmen: 39 12,1%
  • Slechte relatie met vader & moeder

    Stemmen: 30 9,3%

  • Totaal aantal stemmers
    323
Ik denk dat het veilig is om in al die gevallen van een alcoholprobleem te spreken, enkel met een gradatie van ernstigheid (zoals in: hoe hard het je leven inkort).
 
In vergelijking met anderen hier in deze thread is het misschien minimaal, maar toch.

Mijn pa zijn karakter hangt echt zwaar mijn kl*ten uit. Hij heeft jarenlang mijn moeder bedrogen. Mijn ma was al altijd extreem tolerant naar hem toe, en zelfs nu blijft mijn ma heel coulant tegen hem.
Sinds zijn opbiechting zijn ze dus aan het scheiden. Binnenkort volgt nu ook de officiële scheiding. En ook nu is hij weer alles zwaar aan het pushen en moet alles volgens ZIJN ideetjes verlopen en vooral volgens ZIJN planning. Als in: alles moet zo snel mogelijk gaan, zodat "hij zijn leven opnieuw vorm kan geven" met zijn 10 jaar jongere vlam. :sarcastic:
En dat mag geld kosten. Mijn ouders hebben wel één en ander bij elkaar gespaard en wat vastgoed. Daar waar eerst sprake was van allerlei optimalisatiemogelijkheden in de successie, vliegt dit nu grotendeels overboord omdat meneer geld nodig heeft voor zijn nieuw leventje. Daar waar hij vroeger ook van plan was om nog wat verder te werken na zijn pensioen, daar is het nu alleen maar van "genieten, genieten, genieten". Hij heeft dus geld nodig voor zijn nieuw luxeleventje.
Mijn ma heel haar leven in functie gezet van die kerel, en nu het hoofdstuk "genieten" is aangebroken mag ze blijkbaar ophoepelen en plaatsmaken voor ander en beter.

Mijn ma haar mening wordt wel gevraagd, maar ze is de goedheid zelve. Het is allemaal goed voor haar.
En wij als kinderen? Tja, het is niet ons geld. Dus ik mag er niets over zeggen zeker? Of wel?
Bovendien heeft 1 van de broers een financiële gunst gekregen, ook unilateraal beslist door mijn pa. Bon, het is mijn broer 100% gegund. Maar de manier waarop hij als de autocratische keizer regeert over de familie is, zeker gezien zijn fratsen van de laatste jaren, echt arrogant en zwaar ergerlijk.

Hij creëert de ideale omstandigheden om in ruzie te komen. Ik moet mij zwaar inhouden om het niet te doen ontploffen.
 
Mijn ma haar mening wordt wel gevraagd, maar ze is de goedheid zelve. Het is allemaal goed voor haar.
En wij als kinderen? Tja, het is niet ons geld. Dus ik mag er niets over zeggen zeker? Of wel?
Als kind heb je hier inderdaad niets in te brengen. Maar je ma zou toch op haar strepen moeten staan. Als zij inderdaad haar leven in functie van je vader gezet heeft, dan staat daar wel iets tegenover bij een echtscheiding. Er zullen er hier wel meer van af kennen dan ik, maar in mijn familie moet er een man maandelijks +2000€ betalen aan zijn ex-vrouw, tot het eind van zijn leven (dus niet tot aan zijn pensioen of zo hé (hij is ondertussen overigens op pensioen)).
 
Laatst bewerkt:
Als kind heb je hier inderdaad niets in te brengen. Maar je ma zou toch op haar strepen moeten staan. Als zij inderdaad haar leven in functie van je vader gezet heeft, dan staat daar wel iets tegenover bij een echtscheiding. Er zullen er hier wel meer van af kennen dan ik, maar in mijn familie moet er een man maandelijks +2000€ betalen aan zijn ex-vrouw, tot het eind van zijn leven (dus niet tot aan zijn pensioen of zo hé (hij is ondertussen overigens op pensioen)).
Hoe betaal je dat? 2000 euro per maand? Verdient die man 10K per maand en heeft die een aantal miljoen op zijn rekening staan?
 
En dat mag geld kosten. Mijn ouders hebben wel één en ander bij elkaar gespaard en wat vastgoed. Daar waar eerst sprake was van allerlei optimalisatiemogelijkheden in de successie, vliegt dit nu grotendeels overboord omdat meneer geld nodig heeft voor zijn nieuw leventje.
Als ik het tussen de lijnen kan lezen, wil uw vader het wel 50-50% correct verdelen, maar bepaalde zaken zoals 'overtollig' vastgoed ten gelde maken?

Wat op zich niet ten nadele is van uw moeder, maar wel een hogere successiebelasting zou teweeg brengen voor u en uw broer, bij overlijden van 1 van uw ouders.

Dan snap ik uw vader wel natuurlijk.
500e huurinkomsten, of pats 200k op de rekening om volop te genieten met de nieuwe liefde zonder u iets van geld te moeten aantrekken...

Of een andere woning willen kopen, kan ook een reden zijn om cash te willen ipv gemeenschappelijke verhuurwoning te behouden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe betaal je dat? 2000 euro per maand? Verdient die man 10K per maand en heeft die een aantal miljoen op zijn rekening staan?
Die zal toen hij nog werkte wel 10k per maand verdiend hebben inderdaad. Ik weet niet hoe groot zijn pensioen is, wel dat hij veel tijd spendeert op zijn boot en in Spanje :)
 
Terug
Bovenaan