De autokeuring

Zoals ik hier al tig keer gezegd heb:

- de muziek stond niet overdreven luid. Al is dat subjectief. Ik heb er GEEN PROBLEEM mee dat radio stiller gezet werd. Uit was een andere optie.
Ik vind het verzetten van zender wel bizar.

Wat die zindelijke staat betreft: ik ben m’n auto verdorie deze ochtend, alvorens naar de keuring te rijden, volledig gaan afwassen aan de selfcarwash en twee dagen ervoor uitgestofzuigd en stof afgenomen.

Niet dat m’n auto écht smerig was voorheen, want (zie de commentaar dat ik kreeg in het waterschaarste-topic vorige zomer) ik was mijn auto’s heel vaak.

Dus er lagen zeker geen beschimmelde boterhammen of iets anders in de wagen…

Ne mens leest hier wat.
Finaal moet die kerel doen waar hij betaald voor is: met het meeste respect mogelijk elke wagen die hij in z’n handen krijgt zo snel mogelijk keuren, daarbij geen enkel knopje aanrakend dat strikt noodzakelijk niet nodig om de keuring te volbrengen. Zélfs al brengt er enen zijn auto binnen met heavy metal op full blast in een auto met 18 boxen, terwijl de airco op een ijskoude winterdag op ‘LO’ staat en vol op uw wezen blaast. Don’t touch it, uw job is die auto te keuren. Doe dat, en doe voort met uw dag, en verlies geen tijd door aan andere knoppen te prutsen.

Jullie doen hier precies of ik heb die kerel in een martelkamer geduwd en vervolgens zijn ballen afgezaagd heb met een bot mes.

Of je kan er wat aan doen natuurlijk en gewoon met een simpele knop de verwarming afzetten? Allezja hier wordt precies gedaan alsof ze zijn stuur er hebben uitgevezen ofzo.

Overigens wordt er altijd aangegeven dat je je wagen "in zindelijk staat" moet aanbieden. Ik snap niet echt hoe luide muziek of in dit voorbeeld beschimmelde boterhammen dan maar bij de job zouden horen.

Algemeen lijkt me dit een beetje een geval van gewoon je manieren houden en anderen respecteren, zonder dat er een regel bestaat die dit letterlijk
Ik ga er voor de rest niet op in gaan.

De discussies zijn hier meer en meer verziekt aan het worden. Imo

Ik ga er voor de rest niet op in gaan.

De discussies zijn hier meer en meer verziekt aan het worden. Imo
Volgens mij kunnen mensen er gewoon niet meer tegen dat ze geen gelijk krijgen, als je het aantal posts hier de laatste tijd leest die neerkomen op "ik wil geen tegenspraak".

Jij regeert op iemand die overdreven voorbeelden geeft met "dat is die mensen hun job". Ik ben er gewoon niet mee akkoord dat als je job bv. technische controle is, je dat in elk vuil krel maar zou moeten doen, want het is je job.

En ik vermoed dat je bij stielmannen thuis ook die mentaliteit niet zal hebben, want die zijn moeilijk te pakken te krijgen. Maar zeg "autokeuring" en de negatieve vooroordelen zijn er nogal snel.

En opnieuw, er maakt hier iemand een drama van wat knopjes.

Volgens mij kunnen mensen er gewoon niet meer tegen dat ze geen gelijk krijgen, als je het aantal posts hier de laatste tijd lees die neerkomen op "ik wil geen tegenspraak".

Jij regeert op iemand die overdreven voorbeelden geeft met "dat is die mensen hun job". Ik ben het er gewoon niet mee akkoord dat als je job bv. technische controle is, je dat in elk vuil krel maar zou moeten doen, want het is je job.

En ik vermoed dat je bij stielmannen thuis ook die mentaliteit niet zal hebben, want die zijn moeilijk te pakken te krijgen. Maar zeg "autokeuring" en de negatieve vooroordelen zijn er nogal snel.
Zeker waar, maar veel mensen (niet op Timothy) zijn nu eenmaal vies.
Je wilt niet weten in wat voor huizen ik soms voor mijn job kom. Ik ga daar ook voor dat kwartier niet de verwarming minder zetten, kasten verplaatsen (als het niet nodig is), ramen openzetten,... jaja voor die keurders is het misschien zo 10 wagens op een dag, maar zoek dan iets anders. Ga in een garage werken waar de klant niet zit op te kijken en je rustig alles kan verzetten en nadien terugzetten.

Want had de keurden alles netjes terug gezet, behalve de 24graden, was er geen enkel probleem geweest.

Een beetje respect voor iemand zijn eigendom mag nog steeds vind ik, wederzijds respect voor iemand zijn werk evengoed natuurlijk.

Zonder me inhoudelijk over deze zaak uit te spreken, en zonder dingen over autokeuring en dergelijke te willen zeggen want daar ben ik totaal niet in geschoold, wil ik wel even meegeven dat ik er telkens weer van versteld sta hoeveel mensen een harde ‘law en order’ willen, hoe streng men mensen die aan de knoppen komen willen bestraffen en hoe (en vooral dit alarmeert me) mensen andere mensen willen veroordelen en klachtenbrieven schrijven zonder nog maar rekening te houden met omstandigheden

Doet me een beetje schrik aan. Den ene wil diegene die aan de verwarming gekomen heeft hem dat verbieden. De volgende wil diegene die het volume aangepast heeft dat gaan verbieden . Die daarna wil nog verder gaan en iedereen die in de keuring werkt verbieden om ook nog maar de auto aan te raken en voor prutsers uit te maken. Ik ben toch van mening dat iedereen die bij de keuring werkt bij de minste twijfel zonder vooroordeel zijn job moet kunnen doen. Ik snap sowieso niet dat men altijd maar weer wil gaan verbieden om dingen te doen die ervoor gemaakt zijn om aan te passen.

Da’s toch simpel? Die auto is van mij, ik rij er mee (voor er hier een betweter op inpikt: ja, de leasing is niet mijn eigendom, maar ik moet er wel 4 jaar mee rijden en behandel hem dusdanig als mijn eigendom - draag er zorg voor, hou hem proper en lever hem zo goed mogelijk terug in).

Die keurder ziet die wagen 1 minuut langs binnen.

In mijn job verleen ik soms advies aan huis. Gisteren nog bij iemand geweest die kettingroken als hobby had. De week ervoor bij iemand die het een goed idee vond 4 grote honden in huis te hebben. Moet ik bij die mensen eisen gaan stellen omdat ik 15-45 minuten bij hen moet zijn, terwijl zij daar leven? Neen. Ik ga naar daar en pas me aan.

Bij acuut gevaar zou ik ingrijpen.

Nu moet je mij eens zeggen of het levensbedreigend was dat die keurder even in mijn auto moest stappen.

Als ik dat hier zo hoor, ben ik blijkbaar de enige onnozelaar die het normaal vindt als hem zijn auto afzet aan de garage of aankomt bij de keuring zijn radio gewoon uit te zetten. Of is dat gewoon beleefdheid?
Waarom?? Als ik mijn auto laatste keer mocht afhalen aan de keuringspoort stond ineens mijn radio aan terwijl hij afstond.
En type-r modus stond raar maar waar ook ineens aan 🙈

Sorry mannen maar als er op een vrijdagavond uren geluld wordt over het bovenstaande onderwerp krijg ik toch wel ferme Spiderman in de dating topic vibes. :wtf:

De autokeuring - ugh…

Meer bepaald: Brakel.

Gisteren een privewagen laten keuren. Netjes afspraak gemaakt, wagen aangeboden 5 minuten voor het tijdstip van de afspraak.

Na 10 minuten wachten (maar 5 minuten te laat, wat ik top vond, op een paar minuten kijken we niet) verzoekt men mij uit te stappen en ‘daar aan de kassa’ te wachten, buiten, tot mijn auto daar opdaagt. Want ja, Corona. Dat bestaat nergens meer, maar dus wel op de autokeuring. Ik heb vroeger ALTIJD bij mijn wagen mogen blijven (en dus overdekt) maar dat mag nu niet meer.

Nu ben ik zo’n type dat zegt ‘een jas is voor jeannetten’, en stond ik dus in mijn hemd in de regen en wind te wachten.

Vandaag had ik ook een afspraak, om mijn leasingwagen te laten keuren. Om 9u10. Ik kom tegen 9u03 aanrijden en er staat een enorme file (de keuring is gewoon open). Ik sluit aan en loop naar voor, waar men doodleuk zegt ‘aansluiten meneer’. Wat is dan het nut van een afspraak, antwoord ik? De medewerker staarde me aan zoals een koe naar een trein staart. Om 9u40, 30 minuten na de afspraak, was het aan mij.

Deze keer had ik gelukkig een jas mee.
Na 15 minuten krijg ik de auto weer.
Op die 50 meter die ze er in totaal mee moeten rijden zijn ze erin geslaagd:
- mijn radio stiller te zetten (kan ik inkomen, niet iedereen hoort graag keiharde techno) en hem van zender te veranderen (serieus?)
- de blazer van mijn verwarming naar de laagste stand te zetten en enkel op de ruit te richten
- De temperatuur te verlagen van 24 naar 20 graden
- mijn zetelverwarming af te zetten

Maar echt? Moet dat ook gekeurd worden, die knopjes? Zo neen, blijf daar dan met uw FUCKING HANDEN AF.

Prutsers. Derderangsgaragisten. Incompetente automechaniekers.

Enfin, ik ben weer twee jaar (privé) en 4 jaar (nieuwe lease) van deze onzin gespaard. Jammer genoeg moet de auto van mijn vrouw in april gekeurd worden…
Ik ga ook naar Brakel en mag gewoon blijven zitten :woohoo:

Ik geef wel toe dat - toen ik nog customer facing werk deed - ik af en toe ook wel ‘met knopjes speelde’, waarmee ik bedoel dat ik ook wel eens iets deed waardoor die klant efkes zou foeteren. De f.u. van werken met de algemene bevolking. Dat is natuurlijk iets wat je ‘in het echt’ nooit kan toegeven want mensen krijgen het apenzuur van het idee alleen al. Ik heb schier eindeloos geduld met mensen (echt) maar er waren momenten, trop is teveel. Al heb ik wel altijd goed opgelet dat het gefoeter voor de juiste persoon was. Dat is een wraakzuchtig kantje dat ik waarschijnlijk nooit ga kwijtraken.

- de blazer van mijn verwarming naar de laagste stand te zetten en enkel op de ruit te richten
Ik denk er misschien niet aan, maar de radio uitzetten is nog vrij logisch. Daar had ik zeker niet over gevallen… stiller zetten ook niet. Een heel andere zender (die zelfs niet in mijn preselecties staat) opzetten was nu toch echt niet nodig?

Ik vond het geheel gewoon irritant… én de radio van zender verzetten, én de zetelverwarming uitzetten, én de ventilator van de verwarming minder hard en anders (enkel op de voeten ipv op de voeten, gezicht en ruit) zetten
Waarom?

- de muziek stond niet overdreven luid. Al is dat subjectief. Ik heb er GEEN PROBLEEM mee dat radio stiller gezet werd. Uit was een andere optie.
Ik vind het verzetten van zender wel bizar.
Zender verzetten was misschien per ongeluk?

Da’s toch simpel? Die auto is van mij, ik rij er mee (voor er hier een betweter op inpikt: ja, de leasing is niet mijn eigendom, maar ik moet er wel 4 jaar mee rijden en behandel hem dusdanig als mijn eigendom - draag er zorg voor, hou hem proper en lever hem zo goed mogelijk terug in).

Die keurder ziet die wagen 1 minuut langs binnen.

In mijn job verleen ik soms advies aan huis. Gisteren nog bij iemand geweest die kettingroken als hobby had. De week ervoor bij iemand die het een goed idee vond 4 grote honden in huis te hebben. Moet ik bij die mensen eisen gaan stellen omdat ik 15-45 minuten bij hen moet zijn, terwijl zij daar leven? Neen. Ik ga naar daar en pas me aan.

Ik volg je hierin wel, het is niet aan iemand anders om te zitten prutsen aan uw materiaal, laat staan instellingen te veranderen en zo verder...

Het is ook soms wat dubbel.
Heb zo ooit eens mijn wagen binnengebracht voor onderhoud (ook een leasingwagen trouwens) en ik liet die daar altijd achter voor de ganse dag omwille van mijn werk.
's Avonds laat ga ik die afhalen en bleek dat ze die gans gekuist hadden.
Waarschijnlijk een jobstudebt in de garage die niks te doen had en er zich mee bezig heeft gehouden.
Leuke service, maar tegelijkertijd loop je ook het risico dat ze zo ergens krassen maken of andere schade.

En totaal iets anders: had mijn leasingwagen nog maar een paar weken en ik kreeg een drugscontrole door de politie.
Omdat ik er zo verdacht uit zie 😁, laten ze onmiddellijk dienen hond een zoeking doen vanachter in de wagen en in mijn koffer.
En het had geregend en zijn poten waren vuil verdorie...
Ik heb maar wijselijk gezwegen...

Misschien moet je uw auto wat meer beschouwen als een gebruiksvoorwerp in plaats van een of ander delicaat juweeltje.
Bang zijn van krassen als iemand je wagen poetst...

Edit: ik ben voorstander om auto's uit te rusten met botsautobumpers. Verzekeringen zullen dalen, minder verkeersagressie, makkelijker parkeren...

Laatst bewerkt:
Ok als er morgen iemand in mijn vrouw haar gezicht krassen maakt zeg ik haar ,ik moet u meer als gebruiksvoorwerp zien ik moet het me niet aantrekken🤣

Ik volg slyke ik ben ook zo!
Iets waar je voor werkt en zorg voor draagt en afhangkelijk v welke generatie je bent zit dit in je cultuur

Terug
Bovenaan