De autokeuring

Zelf geen kloten van auto's kennen waar wel weten hoe lang het duurt om een wagen uit te lezen, het onderhoud te resetten en op en van een brug te plaatsen. Lang leve BG waar de wereldvreemdheid en expertenkennis hoog in het vaandel gedragen wordt.
Wacht even, ik denk dat je of ik onderhoud en keuring door elkaar haalt.

Ik had het op de keuring. Mannen zitten effectief gene minuut in je auto (ik stond er tot voor corona altijd zelf naast… instappen, starten, naar het volgende).

Onderhoud zal uiteraard meer zijn.

‘Geen kloten van een auto kennen’, dan ben je toch bij de verkeerde. Ik wissel zelf wielensets, heb vroeger zelf nog onderhoud (filters en olie) uitgevoerd, kan remschijven vervangen,…
 
Laatst bewerkt:
@Timothy Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om gewoon een frak aan te doen (vergeet uw regenboogpin niet!)?

‘Ik ben klant’ is een redenering die ook maar zo ver gaat. Voor jou is dat ene vent van de keuring maar voor hem ben jij de zoveelste. Dat ze dan gewoon hun eigen goesting beginnen doen is dan wel geen ‘good business’ maar mag u niet verwonderen, er zullen er meer zijn die wél ‘hun manieren houden’ (bij wijze van spreken) en je hebt nu pech gehad. En natuurlijk zal je er nu extreem goed opgelet hebben, aangezien je er de vorige keer voordeel hebt uitgesleept. Je zou wat dan ook wel iets gevonden hebben.
 
Lijn/poort 1 vrachtwagens
Lijn 2 herkeuringen
Lijn 3 afspraak
Lijn 4 zonder afspraak

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Dat je dan even voor de poort moet wachten omdat de mannen bezig zijn is geen probleem. Maar nie "schuif maar achter in de rij aan"
Toch wel, voor een keuring heb je voor een deel 2 man nodig. Voor de controle onder de wagen zit je met een chauffeur en iemand in de put/ onder de brug. En als je dan iedere keer moet zorgen dat je per lijn 2 man beschikbaar hebt zit je een regeling die ervoor zorgt dat je niet nuttig omgaat met je beschikbaar personeel.
 
Wacht even, ik denk dat je of ik onderhoud en keuring door elkaar haalt.

Ik had het op de keuring. Mannen zitten effectief gene minuut in je auto (ik stond er tot voor corona altijd zelf naast… instappen, starten, naar het volgende).

Onderhoud zal uiteraard meer zijn.
Ze zitten in de auto om boven de brug/put te rijden, een ophangingtest te doen, een remtest te doen en nog een test van de uitlaat. Straf dat dat in 1 minuut kan.
 
Ze zitten in de auto om boven de brug/put te rijden, een ophangingtest te doen, een remtest te doen en nog een test van de uitlaat. Straf dat dat in 1 minuut kan.
Ik parkeer de wagen bij plaats 1. Sonde in de uitlaat doen ze van buiten de auto. Rijden door naar station 2, lichten pinkers remmen handrem, klaar. Misschien 20 seconden. Daarna plaats 3, waar ze vanuit een put alles onder de wagen bekijken. Die kerel die uw auto verplaatst stapt uit ondertussen. Dan de wagen buiten zetten… zou me verbazen als het meer dan een seconde is.

Vorig jaar (omdat je 4 maand in de toekomst je afspraak moest maken bij GOCA en ik had er niet aan gedacht) naar Asse geweest. Daar mocht ik gewoon zelf in de auto blijven zitten en de wagen verzetten. #gemak.
 
Bedankt voor de verduidelijking, maar dat soort taalgebruik zien we liever niet.
@Timothy Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om gewoon een frak aan te doen (vergeet uw regenboogpin niet!)?

‘Ik ben klant’ is een redenering die ook maar zo ver gaat. Voor jou is dat ene vent van de keuring maar voor hem ben jij de zoveelste. Dat ze dan gewoon hun eigen goesting beginnen doen is dan wel geen ‘good business’ maar mag u niet verwonderen, er zullen er meer zijn die wél ‘hun manieren houden’ (bij wijze van spreken) en je hebt nu pech gehad. En natuurlijk zal je er nu extreem goed opgelet hebben, aangezien je er de vorige keer voordeel hebt uitgesleept. Je zou wat dan ook wel iets gevonden hebben.
Jaja, vandaag had er ene aan. Trouwens: jeannetten is een plagerig (niet zo erg) scheldwoord hier, niet denken dat ik iets tegen een andere geaardheid heb, ik draag met plezier een regenboogpin :)
 
Als ik dat hier zo hoor, ben ik blijkbaar de enige onnozelaar die het normaal vindt als hem zijn auto afzet aan de garage of aankomt bij de keuring zijn radio gewoon uit te zetten. Of is dat gewoon beleefdheid?
Ik denk er misschien niet aan, maar de radio uitzetten is nog vrij logisch. Daar had ik zeker niet over gevallen… stiller zetten ook niet. Een heel andere zender (die zelfs niet in mijn preselecties staat) opzetten was nu toch echt niet nodig?

Ik vond het geheel gewoon irritant… én de radio van zender verzetten, én de zetelverwarming uitzetten, én de ventilator van de verwarming minder hard en anders (enkel op de voeten ipv op de voeten, gezicht en ruit) zetten…
Waarom?
 
verwarming op 24 graden en zetelverwarming ook nog op. In welke wereld in dat een comfortabele temperatuur.

Ik zou in men boxershort in de auto kunnen zitten en me nog kapotzweten met die temperatuur. Verbaasd me echt niet dat iemand zoiets ondragelijk warm vindt.
 
verwarming op 24 graden en zetelverwarming ook nog op. In welke wereld in dat een comfortabele temperatuur.

Ik zou in men boxershort in de auto kunnen zitten en me nog kapotzweten met die temperatuur. Verbaasd me echt niet dat iemand zoiets ondragelijk warm vindt.
Ik rij zo rond (en dan durf ik het nog warmer zetten) in de winter…

Je moet weten dat:
- de auto al een vijftal minuten gewoon stilgestaan heeft voor die kerel instapt, want als je als ‘eerste’ voor de poort staat komen ze je papieren al nemen en vragen ze je om de motor stil te leggen. Auto koelt af dan.
- ruit is open geweest om papieren af te geven
- deur is open geweest om uit te stappen
- kerel doet meteen de ruit open
- in geen enkele wereld is die wagen nog 24 graden warm. Die zetelverwarming voel je maar na 30-45 seconden als je de wagen weer start (en in plaats van die te laten draaien is het uit-aan-uit-aan-… tijdens het keuren)

Er is gewoon geen reden toe, hoe je dit ook probeert uit te leggen. Nul.
 
En dan vragen er mensen zich af waarom hier volk vertrekt. Nu post Timothy voor een keer een vrij gewone ergernis ipv zijn gewoonlijke bullshit en moet die zich nog bijna gaan verantwoorden waarom hij de temperatuur in zijn auto op 24 heeft staan.
Bedankt. Toch nog iemand…
 
En dan vragen er mensen zich af waarom hier volk vertrekt. Nu post Timothy voor een keer een vrij gewone ergernis ipv zijn gewoonlijke bullshit en moet die zich nog bijna gaan verantwoorden waarom hij de temperatuur in zijn auto op 24 heeft staan.
Dat zeg ik toch niet? Als hij die temperatuur als comfortabel beschouwt leuk, maar dat iemand anders dat irritant warm vindt lijkt me ook niet abnormaal. Beetje inlevingsvermogen.
De ergernis op zich is terecht, zou het ook irritant vinden als iemand aan de knoppen van mijn auto zit te knoeien. Maar om daar een klachtenbrief voor te gaan sturen vind ik dan ook weer een stap te ver.
 
Tgoh, ik snap Timothy wel. Dat ze de muziek stiller zetten is normaal, chauffage is al iets anders maar ik kan er nog inkomen dat het wat minder aangenaam is als het 24 graden in die wagen is. Maar laten we eerlijk zijn, voor die paar minuten dat ze in die wagen zitten kunnen ze het toch net zo goed even verdragen lijkt me. De zender veranderen is imo niet nodig als je het volume van de radio al hebt stiller gezet. Ik denk dat er hier wat snel geneut wordt op hem wegens zijn reputatie.
Ik zou niet weten wat zijn reputatie is.
 
Enkel op BG toch dit… vertel dit aan mijn collega’s, vrienden vandaag —> reactie is keuring zijn prutsers.

tgoh ja, uw collega's en vooral uw vrienden, dat zijn ook gewoon gelijkgezinden he. natuurlijk geven die u gelijk. moet heel de wereld u daarvoor gelijk geven?
als ge op het bal van de NVA gaat verkopen dat Belgie gesplitst moet worden, gaat ge ook eenzijdigere reacties krijgen dan wanneer ge dat gewoon op straat gaat staan roepen.

Tgoh, ik snap Timothy wel. Dat ze de muziek stiller zetten is normaal, chauffage is al iets anders maar ik kan er nog inkomen dat het wat minder aangenaam is als het 24 graden in die wagen is. Maar laten we eerlijk zijn, voor die paar minuten dat ze in die wagen zitten kunnen ze het toch net zo goed even verdragen lijkt me. De zender veranderen is imo niet nodig als je het volume van de radio al hebt stiller gezet. Ik denk dat er hier wat snel geneut wordt op hem wegens zijn reputatie.
ja, maar dat van die verwarming enzo... hij zit een paar minuten in ùw auto. en dan een paar minuten in de volgende auto. en dan de volgende, etc. 100 voertuigen per dag (heel ruw geschat). dan telt dat op.

dat ge de post op de radio verzet, zet dat dan gewoon af. maar tbh zou dat ook geen ergernis zijn bij mij. als dat een zender is die ik veel luister, is die gewoon voorgeprogrammeerd, da's dan 1 knopje dat ik moet indrukken. de hel, hoor.

eigenlijk zijn dat dingen die Timothy zelf gewoon kan afzetten als hij zijn wagen af geeft, dan moeten ze daar niet aan komen. ik vind het zelf ook gewoon een teken van respect naar die werknemer dat ge uw luid knallende muziek, en die vol blazende verwarming (24° is gewoon warm, tbh) zélf stiller of uit zet, maar goed, da's mijn mening
 
Laatst bewerkt:
Om dan in de volgende te kruipen waar de chauffage op 18 graden staat en met de heavy metal op hoog volume. Daarna mag je in de wagen kruipen van de hondenliefhebber die stinkt naar natte hond en waar de temperatuur op max staat. Om vervolgens in de bouwvakkerscamionet tussen de beschimmelde boterhammen te gaan zitten met een vuile ruit en q-music op het hoogst volume. Want mensen die in een garage werken of bij de keuring zijn toch maat debielen of prutsers. Maar zelf wel gaan neuten als het op uw werk een graadje te warm of te koud is of uw collega de radio wat te luid zet.
Als je er niet met om kan moet je maar een andere job zoeken.
Was da nu van zever.

Elke job heeft nadelen, dat je erover zaagt en klaagt is normaal, maar het hoort er nu eenmaal bij.
 
Als je er niet met om kan moet je maar een andere job zoeken.
Was da nu van zever.

Elke job heeft nadelen, dat je erover zaagt en klaagt is normaal, maar het hoort er nu eenmaal bij.
Of je kan er wat aan doen natuurlijk en gewoon met een simpele knop de verwarming afzetten? Allezja hier wordt precies gedaan alsof ze zijn stuur er hebben uitgevezen ofzo.

Overigens wordt er altijd aangegeven dat je je wagen "in zindelijk staat" moet aanbieden. Ik snap niet echt hoe luide muziek of in dit voorbeeld beschimmelde boterhammen dan maar bij de job zouden horen.

Algemeen lijkt me dit een beetje een geval van gewoon je manieren houden en anderen respecteren, zonder dat er een regel bestaat die dit letterlijk beschrijft.
 
Terug
Bovenaan