De autokeuring

Hoelang zouden die mannen daar inzitten?

Sowieso is de ruit al naar beneden… dat zal wel meevallen.

Verwarming staat altijd goed warm ja, ik haat het om een jas te dragen in de auto en ik heb echt ook niet graag kou.
Moeten technische controleurs zich nu al beginnen schikken naar de individuele voorkeuren van elke chauffeur? Je bent geen klant, je moet je wagen in aanvaardbare staat afleveren. Er valt te discussiëren of loeiharde techno en tropische temperaturen daaronder vallen.
100.gif
 
Da’s mogelijk. Maar ik ben klant, hij moet zich maar aanpassen. Mocht er nu eens concurrentie zijn, je kon een andere instantie uitkiezen. Maar neen.

Ik snap dat hij de muziek stiller zet (stond overigens helemaal niet zo hard meer). Maar de zender wijzigen…?
ten eerste ben je geen klant want je koopt niets, het is een verplichte keuring.
En ten tweede, al was je een klant: dat betekent niet dat hij zich moet aanpassen en naar jouw luide muziek moet luisteren en in een auto moet zitten waar de warme lucht hem misselijk maakt.

Klant is koning is dikke zever, zeker in de zin en de mate waarin mensen denken zich alles te mogen/kunnen permitteren maar zelf geen verplichtingen te hebben, waardoor ze denken zich arrogant te mogen gedragen en op anderen te mogen neerkijken.

Het was van uw kant gewoon elementaire beleefdheid geweest om uw geluid en verwarming zo te zetten dat dit niet hinderlijk zou zijn voor die werknemer en uw ergernis is gewoon een gevolg van uw eigen gedrag.
 
ten eerste ben je geen klant want je koopt niets, het is een verplichte keuring.
En ten tweede, al was je een klant: dat betekent niet dat hij zich moet aanpassen en naar jouw luide muziek moet luisteren en in een auto moet zitten waar de warme lucht hem misselijk maakt.

Klant is koning is dikke zever, zeker in de zin en de mate waarin mensen denken zich alles te mogen/kunnen permitteren maar zelf geen verplichtingen te hebben, waardoor ze denken zich arrogant te mogen gedragen en op anderen te mogen neerkijken.

Het was van uw kant gewoon elementaire beleefdheid geweest om uw geluid en verwarming zo te zetten dat dit niet hinderlijk zou zijn voor die werknemer en uw ergernis is gewoon een gevolg van uw eigen gedrag.
En van hun kant was het elementaire beleefdheid het uur van afspraak na te komen dan 😊
 
ten eerste ben je geen klant want je koopt niets, het is een verplichte keuring.
En ten tweede, al was je een klant: dat betekent niet dat hij zich moet aanpassen en naar jouw luide muziek moet luisteren en in een auto moet zitten waar de warme lucht hem misselijk maakt.

Klant is koning is dikke zever, zeker in de zin en de mate waarin mensen denken zich alles te mogen/kunnen permitteren maar zelf geen verplichtingen te hebben, waardoor ze denken zich arrogant te mogen gedragen en op anderen te mogen neerkijken.

Het was van uw kant gewoon elementaire beleefdheid geweest om uw geluid en verwarming zo te zetten dat dit niet hinderlijk zou zijn voor die werknemer en uw ergernis is gewoon een gevolg van uw eigen gedrag.
Enkel op BG toch dit… vertel dit aan mijn collega’s, vrienden vandaag —> reactie is keuring zijn prutsers.

Hier gaat men tot in het absurde om die lolbroeken te verdedigen.

Ik ben daar wél klant: als ik bijvoorbeeld mijn zonnepaneleninstallatie moet laten keuren is dat ook verplicht, en kan ik kiezen waar ik dat laat doen (uit heel wat erkende bedrijven). Die bedrijven maken dus beter maar dat ze wat service leveren, of ik kies een ander bedrijf.

De autokeuring is een monopolie. Dat hoeft toch niet zo te zijn? Zet er 1 of 2 andere aanbieders naast.

Verder moogt gij hier zeggen wat ge wilt, ik vind dat die mens zich moet aanpassen en niet ik (de muziek mocht hij van mijn part nog stiller zetten of gewoon af, maar de zender veranderen?)
De klachtenmail is al verzonden. In 2019 ook gedaan toen ik mijn vorige leasewagen moest laten keuren (voor iets heel anders: volledig originele wagen afgekeurd voor een ‘modificatie’), en toen een voucher gehad voor gratis keuring én excuses omdat ik gelijk had.
 
Enkel op BG toch dit… vertel dit aan mijn collega’s, vrienden vandaag —> reactie is keuring zijn prutsers.
Ik ken ook veel mensen die als basisreactie de fout altijd bij een ander leggen, liefst van al figuren die enige "machtspositie" hebben, want daar moeten ze zich tegen afzetten om wat uniek te zijn ofzo.

Het eenvoudigste is daar ook om met zo'n mensen gewoon akkoord te gaan om van het gezever af te zijn. Hier speelt dat zo niet.
 
Tgoh, ik snap Timothy wel. Dat ze de muziek stiller zetten is normaal, chauffage is al iets anders maar ik kan er nog inkomen dat het wat minder aangenaam is als het 24 graden in die wagen is. Maar laten we eerlijk zijn, voor die paar minuten dat ze in die wagen zitten kunnen ze het toch net zo goed even verdragen lijkt me. De zender veranderen is imo niet nodig als je het volume van de radio al hebt stiller gezet. Ik denk dat er hier wat snel geneut wordt op hem wegens zijn reputatie.
 
Mja dat is precies toch tegenwoordig overal?
Vorig jaar onderhoud laten doen, (dat is volgens mij voornamelijk aan de buitenkant van de wagen)
Toen ook de radio die verzet was, stoelpositie die verzet was, inklappen spiegels was afgezet en trip computer was volledig gereset + de auto zo gezet dat ik amper in de auto geraakte

Maar die gast heeft dus n carrièreswitch gemaakt naar de autokeuring 😂
 
Ik ken ook veel mensen die als basisreactie de fout altijd bij een ander leggen, liefst van al figuren die enige "machtspositie" hebben, want daar moeten ze zich tegen afzetten om wat uniek te zijn ofzo.

Het eenvoudigste is daar ook om met zo'n mensen gewoon akkoord te gaan om van het gezever af te zijn. Hier speelt dat zo niet.
Ik heb absoluut geen ‘machtspositie’ tegenover collega’s, en al zeker niet tegen vrienden (op wat slaat dat nu).

Die laatsten gaan dikwijls tegen me in als ik weer eens met een zot hersenspinsel afkom :biglaugh:
 
Mja dat is precies toch tegenwoordig overal?
Vorig jaar onderhoud laten doen, (dat is volgens mij voornamelijk aan de buitenkant van de wagen)
Toen ook de radio die verzet was, stoelpositie die verzet was, inklappen spiegels was afgezet en trip computer was volledig gereset + de auto zo gezet dat ik amper in de auto geraakte

Maar die gast heeft dus n carrièreswitch gemaakt naar de autokeuring 😂
De trip-computer kan ik begrijpen. Als de batterij er even af gaat voor het onderhoud, reset die zichzelf na enige tijd.

Stoelpositie zou ik nog ergens begrijpen: je moet de pedalen deftig kunnen bedienen om de wagen te verplaatsen. Radio kan je ‘uitzweten’, die mannen zitten alles samen geen minuut in de wagen…
 
Ik heb absoluut geen ‘machtspositie’ tegenover collega’s, en al zeker niet tegen vrienden (op wat slaat dat nu).

Die laatsten gaan dikwijls tegen me in als ik weer eens met een zot hersenspinsel afkom :biglaugh:
Als het op niets slaat is een goede eerste reactie om het opnieuw te lezen.
 
Tgoh, ik snap Timothy wel. Dat ze de muziek stiller zetten is normaal, chauffage is al iets anders maar ik kan er nog inkomen dat het wat minder aangenaam is als het 24 graden in die wagen is. Maar laten we eerlijk zijn, voor die paar minuten dat ze in die wagen zitten kunnen ze het toch net zo goed even verdragen lijkt me. De zender veranderen is imo niet nodig als je het volume van de radio al hebt stiller gezet. Ik denk dat er hier wat snel geneut wordt op hem wegens zijn reputatie.
Om dan in de volgende te kruipen waar de chauffage op 18 graden staat en met de heavy metal op hoog volume. Daarna mag je in de wagen kruipen van de hondenliefhebber die stinkt naar natte hond en waar de temperatuur op max staat. Om vervolgens in de bouwvakkerscamionet tussen de beschimmelde boterhammen te gaan zitten met een vuile ruit en q-music op het hoogst volume. Want mensen die in een garage werken of bij de keuring zijn toch maar debielen of prutsers. Maar zelf wel gaan neuten als het op uw werk een graadje te warm of te koud is of uw collega de radio wat te luid zet.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat men afspraken en zonder afspraak door elkaar laat bestaan waardoor men eigenlijk geen enkele planning kan opmaken en de boel in de soep draait.
Deze zomer waren er 2 rijen: links die zonder afspraak, rechts die met afspraak. Niettemin was de wachttijd voor beide rijen meer dan een uur toen.
 
De trip-computer kan ik begrijpen. Als de batterij er even af gaat voor het onderhoud, reset die zichzelf na enige tijd.

Stoelpositie zou ik nog ergens begrijpen: je moet de pedalen deftig kunnen bedienen om de wagen te verplaatsen. Radio kan je ‘uitzweten’, die mannen zitten alles samen geen minuut in de wagen…
Zelf geen kloten van auto's kennen waar wel weten hoe lang het duurt om een wagen uit te lezen, het onderhoud te resetten en op en van een brug te plaatsen. Lang leve BG waar de wereldvreemdheid en expertenkennis hoog in het vaandel gedragen wordt.
 
Probleem is dat men afspraken en zonder afspraak door elkaar laat bestaan waardoor men eigenlijk geen enkele planning kan opmaken en de boel in de soep draait.
Lijn/poort 1 vrachtwagens
Lijn 2 herkeuringen
Lijn 3 afspraak
Lijn 4 zonder afspraak

Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Dat je dan even voor de poort moet wachten omdat de mannen bezig zijn is geen probleem. Maar nie "schuif maar achter in de rij aan"
 
Terug
Bovenaan