Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
OCB, BtV, ecotest etc. doen dat ook.Voor de brandkeuring van mijn vakantiewoning kon ik enkel Vincotte bellen. Niet vreemd.
Nee, Vincotte heeft als enige het recht om dat te doen. https://www.vincotte.be/nl/brandaudit-toeristische-logiesOCB, BtV, ecotest etc. doen dat ook.
Was de locatie van de woning zo exotisch dat enkel Vincotte wilde komen?
Termijn is slechts 2 maand.Die kaart is dan ook maar een extra herinnering, eigenlijk heb je die nergens voor nodig. Gewoon op je vorige keuringsbewijs kijken en je weet vanaf wanneer je mag gaan.
Heb je een nieuwe auto die net 4 jaar zal worden, dan kijk je gewoon naar de datum van inschrijving en reken je drie maanden terug, vanaf dan mag je naar de keuring gaan.
Want ook al zou je die kaart niet krijgen, toch ben je verplicht om te gaan en als je niet gaat ben je ook zelf in fout.
Juist ja 2 maanden, een tweedehandskeuring is 3 maanden geldig (om opnieuw ingeschreven te worden), ik zat daarmee in mijn hoofd toen ik bovenstaande poste omdat ik daarover net met iemand een discussie had gehad.Termijn is slechts 2 maand.
En idd wettelijk ben je zelf verantwoordelijk voor het zelf in het oog houden van die datum. De kaart die ze jou nog sturen is een "extra dienstverlening" om je er aan te herinneren, maar heb je zelf niet nodig. Nog nooit iemand gehad bij de keuring die die kaart moest hebben.
Eind december ben ik geweest met mijn vrouw haar wagen die tegen midden februari gekeurd moest worden. Eind januari kreeg ik de groen kaart nog altijd binnen
43 voor 3 uur plezier, dat is toch maar 12 euro per uur.vorige week ook nog eens naar de keuring gegaan:
kwart voor 2 toegekomen.
kwart voor 5 weg gereden.
ondertussen had de kerel die mijn wagen controleerde hem op de brug gezet, en dan beslist dat het zijn pauze was, en die 10 minuten laten staan wachten op de volgende controleur.
en daar vragen die dan 43€ voor.
Mag niet meer mee rondgereden worden tenzij voor herstelling en keuring, dacht ik. Verzekering kan ook moeilijk doen.Ik moet straks mijn wagen laten herkeuren, had een rode kaart waarmee ik 2 weken mag rijden. Stel dat ik opnieuw faal, krijg ik dan opnieuw zo'n rode kaart voor 2 weken?
Heb je daar iets van bron over? Online vind ik er niets over terug.Mag niet meer mee rondgereden worden tenzij voor herstelling en keuring, dacht ik. Verzekering kan ook moeilijk doen.
Heb je daar iets van bron over? Online vind ik er niets over terug.
Rood keuringsbewijs
Een rood keuringsbewijs kan volgende vermeldingen bevatten:
- Gebreken die aanleiding geven tot herkeuring (code 2)
Het voertuig vertoont ernstige gebreken die zo snel mogelijk in orde moeten worden gebracht. U moet uw voertuig binnen de 15 dagen opnieuw voorrijden bij de keuring.
- Verboden tot het verkeer (code 1)
Gebreken zijn zo ernstig dat het voertuig voorlopig niet tot het verkeer toegelaten wordt. Het voertuig mag enkel op de weg om de kortste afstand tussen keuringscentrum en woonplaats of hersteller en omgekeerd af te leggen.
Dat begrijp ik, ik werd afgekeurd en kreeg code 2. Bandenprofiel was niet diep genoeg en lichten slecht afgesteld. Heb lichten laten bijstellen en heb nieuw paar banden opgelegd. Vraag is stel dat ik opnieuw afgekeurd wordt op de herkeuring, krijg ik dan opnieuw code 2 of kan ik ook code 1 krijgen, ben namelijk niet helemaal zeker of de nieuwe banden goed genoeg zullen zijn.Resultaat: groen of rood keuringsbewijs
Voertuigen worden tijdens de technische keuring gecontroleerd op lichte of ernstige gebreken. Afhankelijk van de gebreken krijgt het voertuig een groen of rood keuringsbewijs.www.vlaanderen.be
Als ze een nieuw, ernstiger probleem vaststellen met je banden, dan zie ik niet in waarom je geen rode kaart met code 1 zou kunnen krijgen? Lijkt me niettemin vergezocht als de problemen door een bekwaam iemand zijn aangepakt.Vraag is stel dat ik opnieuw afgekeurd wordt op de herkeuring, krijg ik dan opnieuw code 2 of kan ik ook code 1 krijgen?
Indien probleem hetzelfde is mag ik dus een zelfde code verwachten?Als ze een nieuw, ernstiger probleem vaststellen met je banden, dan zie ik niet in waarom je geen rode kaart met code 1 zou kunnen krijgen? Lijkt me niettemin vergezocht als de problemen door een bekwaam iemand zijn aangepakt.