Dus eigenlijk betaal je voor de klodden van de vorige eigenaar.Geen idee . Auto zo gekocht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dus eigenlijk betaal je voor de klodden van de vorige eigenaar.Geen idee . Auto zo gekocht.
Het zit net iets genuanceerder in elkaar dan jij het ziet.De keuring is gewoon vaak een machtspelletje. Je geeft macht aan bandwerkers die daar niet mee omkunnen. Dat is net hetzelfde als die pestkopjes die bij een vakbondsactie de boel blokkeren. Een win-for-life is het zeker, want die bedrijven hebben echt wel een monopolie. Dat er wrakken uit het verkeer moeten gehaald worden, volledig akkoord, maar daar doet de keuring niks aan. Sommige van die keurders hebben er gewoon hun plezier in om zoveel mogelijk stuk te maken. Ik heb de laatste keren altijd pech om net die man te hebben die overduidelijk niet kan lachen, zelf niet na het aanbieden van een frutella snoepje. Misschien moet ik volgende keer een biermand klaarzetten op de passagierszetel?
Neem nu die roettest, ik ga nooit zo hoog in toeren. Ik rijd wel vlot bij warme motor, maar waarom is dat nodig om die motor daar zo te mismeesteren?
Die ophangingstest bij een nieuwe lichte vracht, komaan. Die wagen is nieuw en moet al de keuring verlaten met onnodige slijtage. Die gasten zien toch ook dat die wagen nieuw is, waarom dan zo trekken en sleuren aan die ophanging met een smile op hun gezicht.
De wagen 6 keer starten en stilleggen, wat een onnodige slijtage van de startmotor. Laat die gewoon draaien. Tussendoor nog een beetje je batterij verkloten door alle lichten te laten branden.
Bruut optrekken en remmen, ik rijd nooit zo met mijn wagen. Die gasten mogen dat allemaal maar doen.
Grote kuis in die organisatie en vriendelijke mensen in de plaats zetten, met respect voor je wagen.
En ondertussen op de weg:
De grootste roetmakende stinkdiesel met aan boord een boomer, kan voor je rijden en je instant longkanker geven. Wie gaat die gezondheidsschade vergoeden?
Ik ben niet zeker wat ik het meest verontrust vind aan jouw post, het feit dat je hoopt dat een gebouw in brand zou vliegen of het feit dat je letterlijk alles gelooft wat HLN schrijft …Na deel twee van het artikel te lezen kan ik alleen maar stellig hopen dat alle autokeuringen spontaan in brand vliegen en dat de overheid iets moet doen. Dit trekt gewoon op geen kloten en laat zien dat je met onbekwame bedrijven en mensen bezig bent.
Schandalig is dat niet, maar het komt er op neer dat we enkel vinçotte zouden kunnen bellen voor een elektrische keuring. Dat is toch ook maar vreemd.Maar blijkbaar is het in België een schande dat je bedrijf 90 jaar bestaat en blijkbaar nog schandaliger dat je zowaar winst maakt als prive-onderneming.
Nee ik kan de link niet leggen. Volgens mij is de uitstoot net na de start het hoogst en laat je hem beter draaien voor de schokdempertest en lichtentest.Maar hé, al die bovenstaande zaken licht ik graag aan jou eens toe.
Waar ik echt oprecht teleur in gesteld ben, is het feit dat je blijkbaar de link niet kan leggen met een wagen stilleggen vs een wagen die onnodig zou staan draaien in een (afgesloten)hal met een mogelijks grotere impact op de gezondheid.
Maar je kan toch perfect naar een andere firma gaan om je wagen te keuren? Het is wel op provinciaal niveau gegroepeerd, maar die afstand is nu ook niet onoverbrugbaar.Schandalig is dat niet, maar het komt er op neer dat we enkel vinçotte zouden kunnen bellen voor een elektrische keuring. Dat is toch ook maar vreemd.
Nee ik kan de link niet leggen. Volgens mij is de uitstoot net na de start het hoogst en laat je hem beter draaien voor de schokdempertest en lichtentest.
Spijtig dat het idd pas na 4j duidelijk wordt, want anders kreeg de dealer toch een factuur van €270 van mij hoorErger nog. Gekocht bij een BMW dealership.
Zij hadden blijkbaar bij de verlaging al de keuring voor verlaging moeten laten uitvoeren. Dit is blijkbaar dan nooit gebeurt.
Ik heb dus eigenlijk 4 jaar rondgereden met een illegale auto.
En nu op de eerste keuring zijn ze daar achter gekomen.
Met alle gezeik dus.
Ja , idd. Ze hebben de verlaging bij een installateur laten uitvoeren. Die factuur heb ik er bij gekregen.Spijtig dat het idd pas na 4j duidelijk wordt, want anders kreeg de dealer toch een factuur van €270 van mij hoor
Ik vind het dan wel wat dubbel dat je hier de keuring verwijten maakt maar de schuld ligt eigenlijk bij de installateur/ stealer.Ja , idd. Ze hebben de verlaging bij een installateur laten uitvoeren. Die factuur heb ik er bij gekregen.
De originele veren lagen in de koffer bij aflevering.
Maar dus geen keuring na installatie.
Weer iets bijgeleerd. Hopelijk leest er iemand mee die dat ook van plan is en is hij/zij er mee geholpen.
Je moet het als consument maar allemaal weten.
Kom kom, de bedragen die hij noemt en van het kastje naar de muur gestuurd worden EN er maar 2 weken tijd voor krijgen zijn redenen genoeg om de keuring verwijten te maken. Ik moet absoluut niks hebben van die gangsterpraktijken bij de keuring.Ik vind het dan wel wat dubbel dat je hier de keuring verwijten maakt maar de schuld ligt eigenlijk bij de installateur/ stealer.
De schuld ligt bij Goca die 2 cijfers gewisseld hebben op het certificaat.Ik vind het dan wel wat dubbel dat je hier de keuring verwijten maakt maar de schuld ligt eigenlijk bij de installateur/ stealer.
Er is te weinig informatie om uit te maken hoe het precies zit, maar om te zeggen dat hij van het kastje naar de muur gestuurd wordt, ik weet niet ze.Kom kom, de bedragen die hij noemt en van het kastje naar de muur gestuurd worden EN er maar 2 weken tijd voor krijgen zijn redenen genoeg om de keuring verwijten te maken. Ik moet absoluut niks hebben van die gangsterpraktijken bij de keuring.
Ik vermoed dat je niet veel op reis gaat, want er zijn weinig landen waar auto's zo in orde zijn als in België. Je noemt 2 landen op waar het mogelijk beter is (ik zou eerder zeggen gelijk aan hier), maar bijna alle andere landen doen het slechter. Ga naar Zuid- of Oost-Europa (en ver hoef je niet te gaan, bvb Frankrijk) en daar is het een pak erger gesteld hoor. Hoe vaak ik bv. wel niet verblind wordt door verkeerd afgestelde koplampen in Frankrijk. Maar ik stoor me daar niet echt aan. Ik vind dat ze hier al fel overdrijven met hun autokeuring en sommige politiecontroles. Ik heb zo bij een alcoholcontrole eens een proces-verbaal van waarschuwing gekregen omdat m'n nummerplaat verlichting niet werkte. Heb dat dan gefixt en moest dat in het lokale politiekantoor gaan laten checken, die agent wou het zelfs niet komen nakijken en vroeg zich luidop af of die andere politiezone geen betere dingen te doen heeft dan zich met zo'n futuliteiten bezig te houden. Hij zei, zonder het te checken, dat het oké was en ik kon gaan.het feit dat naar mijn mening de gemiddelde wagen die in België rondrijdt in slechtere staat is dan in pakweg Duitsland of Nederland door een gebrek aan respect van de bestuurders.
Je mag alleen rondrijden met een wagen die technisch in orde is. Als ik straks zie dat mijn voorlicht fungeert als zoeklicht voor vliegtuigen dan maak ik gewoon een afspraak bij de garage om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen, maar blijkbaar is dit bij het overgrote deel van de Belgen niet het geval.
Voor de brandkeuring van mijn vakantiewoning kon ik enkel Vincotte bellen. Niet vreemd.Schandalig is dat niet, maar het komt er op neer dat we enkel vinçotte zouden kunnen bellen voor een elektrische keuring. Dat is toch ook maar vreemd.
Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Zweden, Finland, Zwitserland zijn landen waar die zaken een pak beter zijn dan in België. Ik zie ook niet echt in hoe je reply relevant is aan mijn post want in het stuk dat je quote gaat het over het feit dat het rondrijden met een wagen die niet technisch in orde is getuigt van weinig respect naar je voertuig (en bijgevolg medeweggebruikers).Ik vermoed dat je niet veel op reis gaat, want er zijn weinig landen waar auto's zo in orde zijn als in België. Je noemt 2 landen op waar het mogelijk beter is (ik zou eerder zeggen gelijk aan hier), maar bijna alle andere landen doen het slechter. Ga naar Zuid- of Oost-Europa (en ver hoef je niet te gaan, bvb Frankrijk) en daar is het een pak erger gesteld hoor. Hoe vaak ik bv. wel niet verblind wordt door verkeerd afgestelde koplampen in Frankrijk. Maar ik stoor me daar niet echt aan. Ik vind dat ze hier al fel overdrijven met hun autokeuring en sommige politiecontroles.
Wow, er is iemand met het verkeerde been uit bed gestapt.Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Zweden, Finland, Zwitserland zijn landen waar die zaken een pak beter zijn dan in België. Ik zie ook niet echt in hoe je reply relevant is aan mijn post want in het stuk dat je quote gaat het over het feit dat het rondrijden met een wagen die niet technisch in orde is getuigt van weinig respect naar je voertuig (en bijgevolg medeweggebruikers).
Misschien dat jij je niet ergert aan die slecht afgestelde koplampen maar ik erger mij daar dood aan omdat ik continue ' nachts op de baan ben.
Op een autostrade is dat zelden meer dan een ergernis, maar in een omgeving met voetgangers is dat gewoon levensgevaarlijk dat je enkele seconden gewoon blind bent voor de weg voor je.
Verder hou je je aannames over mijn reisverleden maar voor jezelf.