De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Voor de Amerikanen misschien, maar voor ons? Ik heb het eigenlijk helemaal links laten liggen sinds een maand en ik merk er weinig van eigenlijk. 't Is niet dat de benzineprijzen hier wijzigen op basis van zijn Truth Social posts bv.
imo, indirect zeker wel. Oorlog met Iran bijvoorbeeld -> brandstofprijzen omhoog. Volledig veroorzaakt door de "scheten" van Trump. Ik zeg niet dat dit puur te wijten is aan social media, maar je kan niet ontkennen dat Trumps gedrag deels gedreven is door hoe hij zich wil profileren voor zijn kiespubliek.

Trump dreigt nu weer met extra tarieven voor Canada omwille van de rook veroorzaakt door de bosbranden daar :lol:
Hij vindt dat ze hun bossen niet genoeg opruimen. Tijdens zijn eerste termijn heeft ie ook al eens zoiets gezegd, bij bosbranden in LA.

Ergens heeft hij een klein puntje (bosbeheer kan helpen branden te voorkomen of in te dijken) maar hij brengt het op een manier alsof hij verwacht dat er daar gestofzuigd en gedweild wordt… Die mens heeft volgens mij nog nooit een voet in een bos gezet.

Hij vindt dat ze hun bossen niet genoeg opruimen. Tijdens zijn eerste termijn heeft ie ook al eens zoiets gezegd, bij bosbranden in LA.

Ergens heeft hij een klein puntje (bosbeheer kan helpen branden te voorkomen of in te dijken) maar hij brengt het op een manier alsof hij verwacht dat er daar gestofzuigd en gedweild wordt… Die mens heeft volgens mij nog nooit een voet in een bos gezet.
De bossen die nu in brand staan is wildernis. Dat zijn vaak gebieden waar echt niemand ooit komt. Dat kan niet zomaar opgeruimd worden.

Veel van die bossen zijn ook niet echt de bossen zoals wij dat kennen in Belgie. Het is meer 'bush'. Kleine boompjes, grote struiken. Vrijwel ondoordringbaar zonder grote inspanningen. Ook vaak moerassig/drassig gek genoeg.

De oppervlakte is ook enorm. Bos en bush neemt al snel de oppervlakte van West Europa in beslag. Niet echt iets dat je kan opkuisen of volledig beheren.

Als men overheden in gebreke mag stellen voor bosbranden denk ik dat hij omver gaat vallen als wanneer de claims op eigen bodem binnenkomen.
Il faut le faire, klagen over wat in essentie onvoldoende middelen voor bosbeheer zijn terwijl hij zelf alle mogelijke subsidies voor natuurkundige zaken sterk verminderd of volledig schrapt.

Maarja, als er een bosbrand op eigen bodem is zullen ze gewoon beweren dat die aangestoken zijn door een democraat met Trump derangement syndrome. Dan kan men ook die gebeurtenissen misbruiken voor eigen gewin.

Terug
Bovenaan