De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump blijft maar hameren op zijn gestolen verkiezing van 2020.
Tot heden zijn al zijn aantijgingen/rechtszaken ontkracht (niet dat hij dat gelooft natuurlijk), nu richt hij weer zijn pijlen op China als de grote boeman.

Hopelijk alleen maar om zijn "Save Act" erdoor proberen te krijgen, wat maar niet wil lukken (en vermoedelijk niet gaat lukken als het van Chck Schumer afhangt).
De vraag is dus ook wel wat hij gaat doen als die Save Act er niet doorkomt, dat gebruiken om de hele verkiezing dan maar te annumeren wegens toch niet volgens zijn "regels"?

Ook weeral frapant, enkel twee grote Trump gezinde zenders (Fox en CBS) hebben zijn toespraak hierover integraal uitgezonden, al de anderen niet, wat ook weeral voldoende was voor Trump om weeral druk op de FCC te leggen zodat die de licenties van alvast ABC en NBC zouden intrekken.

Fun fact, in de documenten die hij vrijgaf staat zwart op wit dat Rusland probeerde Biden te beschadigen tijdens de verkiezingscampagne.

Als er ook maar iemand denkt dat de man die blijft mekkeren over de gestolen verkiezingen van 2020, maar tegelijk 'vergeet' dat hij verantwoordelijk is voor de dodelijke rellen van januari 6 op een vreedzame faire manier gaat gaan, dan heeft die de voorbije jaren niet opgelet.

Hij gedraagt zich als een pedante kleuter tijdens een spel monopoly die nog steeds aan het zagen is over het feit dat hij twee potjes geleden heeft verloren omdat de anderen volgens hem aan het vals spelen waren en nu met alle macht de spelregels in zijn voordeel probeert aan te passen. En wat als hij het volgende potje weer verliest he? Wat doen kleuters dan met het spelbord?

Ik ben er oprecht van overtuigd dat deze gek in staat is om de oorlog te verklaren aan een deel van zijn bevolking, eigenlijk is hij daar de voorbije jaren al mee bezig. Je mag nooit onderschatten hoe wraakzuchtig DJT is als persoon, en hoe verwrongen zijn moraal kompas is. Die ziet nog liever het land verscheurd worden en bloed door de straten lopen dan zijn verlies toegeven.

Fun fact, in de documenten die hij vrijgaf staat zwart op wit dat Rusland probeerde Biden te beschadigen tijdens de verkiezingscampagne.

Het is sowieso een gevalletje van preaching to the choir, zijn aanhangers zijn toch overtuigd van zijn grote gelijk, zelfs al staat in die documenten net het omgekeerde...

Het is gewoon de voorzet om wanneer de midterms in het nadeel van de GOP uitdraaien (en dat is niet zo onwaarschijnlijk), deze als "gestolen" te kwalificeren, nog te zien hoe trump en zijn administratie dan er gaan mee omgaan...

Trump en zijn regering doen mij denken aan de NSDAP die in 1933 aan de macht kwam en de democratie in recordtempo afbrak en verving door een brute dictatuur. Dus er zijn voorbeelden in de geschiedenis van een volk dat ingepakt wordt door zijn leiders. De vraag is hoe het in 2026 nog altijd mogelijk is zich als VS-bevolking zo te laten inpakken?

Misschien is het antwoord dat de VS reeds in een dictatuur beland zijn en de bevolking per definitie geen wederwoord meer heeft.

Laatst bewerkt:
Trump en zijn regering doen mij denken aan de NSDAP die in 1933 aan de macht kwam en de democratie in recordtempo afbrak en verving door een brute dictatuur. Dus er zijn voorbeelden in de geschiedenis van een volk dat ingepakt wordt door zijn leiders. De vraag is hoe het in 2026 nog altijd mogelijk is zich als VS-bevolking zo te laten inpakken?

Misschien is het antwoord dat de VS reeds in een dictatuur beland zijn en de bevolking per definitie geen wederwoord meer heeft.
Deze week naar het Kehlsteinhaus in Berchtesgaden geweest. Ernaast hebben ze met een deel van het bunkercomplex die door de berg van de ene villa naar de andere liepen het dokumentationszentrum obersalzberg gezet waar ze het verhaal achter de obersalzberg voor de komst van de nazi's, tijdens en na de oorlog vertellen. Maar natuurlijk ook de rest van de oorlogsmisdaden en de genocide met de KZ-kampen. Wordt in Duitsland een stuk erger op gehamerd dan in vergelijkbare musea bij ons. In die mate ook dat de kinderen een aparte audiotour krijgen waar de ergste stukken weggelaten of iets minder in detail verteld worden.
Heb daar toch ook verhalen gelezen van burgemeesters die van de ene dag op de andere afgezet worden om vervangen te worden door een NSDAP-lid of bedrijven die na foltering van de eigenaar zwaar onder de prijs verplicht verkocht moet worden aan een NSDAP-lid. En dan zwijg ik nog over de propaganda stukken. Ik had bij heel wat ik daar las en hoorde iets had van: dat komt mij heel bekend voor.

Trump blijft maar hameren op zijn gestolen verkiezing van 2020.
Tot heden zijn al zijn aantijgingen/rechtszaken ontkracht (niet dat hij dat gelooft natuurlijk), nu richt hij weer zijn pijlen op China als de grote boeman.[/URL]
Nah, hij weet en gelooft dat maar al te goed. Het is gewoon in zijn eigen belang dat hij dat beeld van gestolen verkiezingen ten koste van alles in leven houdt en blijft voeden. Als ze in november zouden verliezen: "this is the SECOND TIME they stole the elections". Daar haalt MAGA al eens hun pitchfork firearm voor boven.

Meanwhile: Stephen Miller announces the US has taken the action of formally recognizing left wing violence as a form of political terrorism, claiming liberalism "is a direct threat to our national security and the survival of our Republican form of government"
Uiteraard is letterlijk alles dat hij "left wing terrorism" toeschrijft exact wat zij op dit moment al actief aan het uitvoeren zijn :)

Is het geen optie om te erkennen dat hij de verkiezingen van 2020 gewonnen heeft en de afgelopen presidentstermijn van Biden af te nemen en aan Trump toe te wijzen?

Om dan vervolgens meteen Trump af te zetten en nieuwe verkiezingen te houden omdat Trump er dan al 2 ambtstermijnen op heeft zitten.

In België zouden we al lang een soortgelijke constructie uitgedokterd hebben.

Is het geen optie om te erkennen dat hij de verkiezingen van 2020 gewonnen heeft en de afgelopen presidentstermijn van Biden af te nemen en aan Trump toe te wijzen?

Om dan vervolgens meteen Trump af te zetten en nieuwe verkiezingen te houden omdat Trump er dan al 2 ambtstermijnen op heeft zitten.

In België zouden we al lang een soortgelijke constructie uitgedokterd hebben.
Let op, volgens de MAGA aanhang zat Obama toen echt achter het stuur. Die denken dat dat zijn derde termijn was. Dus Trump mag dat ook.

Zo zot zijn ze daar wel :lol:

In de documenten die Trump vrijgaf staat dat Putin en de Russen de hele Burisma onzin saga hebben zitten opstoken om Biden te ondermijnen lol

HNZPG9mWkAAH_4L.jpg

Ik moet toegeven dat sinds ik het boek van Bjorn Soenens gelezen heb ("De Laatste Walvis"), ik mij een stuk minder hard opwind in Trump zijn fratsen en er veel gelatener naar kijk. Zonder twijfel is en blijft hij een van de slechtste presidenten ooit, zo niet de slechtste, maar de geschiedenis van de VS zit vol met slechte presidenten en quasi alles wat je Trump kan aanwrijven, is reeds door andere presidenten gedaan ook. Corruptie, nepotisme, racisme, negeren van scheiding der machten, ongelooflijk veel chaos veroorzaken op internationaal niveau, ontmenselijken van politieke tegenstanders, op geen enkel vlak was hij de eerste of de enige.
Het verschil is dat bij de Bush's, Clinton's, Nixon's, Wilson's, etc er geen sociale media was waardoor we van elke scheet van die mannen op de hoogte gebracht werden, waardoor er een heel andere perceptie heerste. Toen en nu.

Op dat vlak eigenlijk wel een aanrader, je leert bepaalde zaken meer relativeren zonder te denken dat het land aan het afglijden is naar een NSDAP-fascistische dictatuur.

Het is sowieso een gevalletje van preaching to the choir, zijn aanhangers zijn toch overtuigd van zijn grote gelijk, zelfs al staat in die documenten net het omgekeerde...

Het is gewoon de voorzet om wanneer de midterms in het nadeel van de GOP uitdraaien (en dat is niet zo onwaarschijnlijk), deze als "gestolen" te kwalificeren, nog te zien hoe trump en zijn administratie dan er gaan mee omgaan...
als hij morgen zou zeggen: "yes, we rigged the election, and we still lost"
zouden zijn aanhangers dat zien als ultiem bewijs dat Biden de verkiezingen nog harder gestolen heeft.

Ik moet toegeven dat sinds ik het boek van Bjorn Soenens gelezen heb ("De Laatste Walvis"), ik mij een stuk minder hard opwind in Trump zijn fratsen en er veel gelatener naar kijk. Zonder twijfel is en blijft hij een van de slechtste presidenten ooit, zo niet de slechtste, maar de geschiedenis van de VS zit vol met slechte presidenten en quasi alles wat je Trump kan aanwrijven, is reeds door andere presidenten gedaan ook. Corruptie, nepotisme, racisme, negeren van scheiding der machten, ongelooflijk veel chaos veroorzaken op internationaal niveau, ontmenselijken van politieke tegenstanders, op geen enkel vlak was hij de eerste of de enige.
Het verschil is dat bij de Bush's, Clinton's, Nixon's, Wilson's, etc er geen sociale media was waardoor we van elke scheet van die mannen op de hoogte gebracht werden, waardoor er een heel andere perceptie heerste. Toen en nu.

Op dat vlak eigenlijk wel een aanrader, je leert bepaalde zaken meer relativeren zonder te denken dat het land aan het afglijden is naar een NSDAP-fascistische dictatuur.
Komt gewoon nog niet in de buurt van die lijst. Er is bvb. geen enkele van die namen die de legitimiteit van de verkiezingen in twijfel trok. Of waar de administratie zo gevuld werd met incompetente jaknikkers.

De echte test zal in november en kort daarvoor plaatsvinden. We zullen zien...

Maar enfin, Hegseth en Parnell zijn toch gewoon echt pubers. Of dumb as shit, maar met dergelijke zaken te vergoelijken, en eigenlijk zelfs aan te moedigen is het toch gewoon een kwestie van tijd eer er brokken van komen.

het is raar dat ze zo'n lage flyby gebruiken in oorlog, als "show of force" om de vijand weg te jagen, maar dat dit gewoon over een strand vol eigen burgers perfect toegelaten is

Het probleem is wel dat door (oa.) de sociale media de politieke & sociale impact van "elke scheet" gigantisch veel groter is ten op zichte van vroeger. Dus ik ben het er ook niet mee eens dat we dit alles meer moeten relativeren.

Het probleem is wel dat door (oa.) de sociale media de politieke & sociale impact van "elke scheet" gigantisch veel groter is ten op zichte van vroeger. Dus ik ben het er ook niet mee eens dat we dit alles meer moeten relativeren.

Voor de Amerikanen misschien, maar voor ons? Ik heb het eigenlijk helemaal links laten liggen sinds een maand en ik merk er weinig van eigenlijk. 't Is niet dat de benzineprijzen hier wijzigen op basis van zijn Truth Social posts bv.

Terug
Bovenaan