De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik kan op dat vlak Outclassed van Joan C. Williams wel aanraden. Behandelt de problematiek hoe Republicans de lage/middenklasses gekaapt hebben in de VS de laatste 15-20 jaar en hoe de Democrats ze zijn kwijtgespeeld, en hoe mensen die er in realiteit niet beter van worden toch blijven geloven dat ze er beter van gaan worden.

Trump vannacht ook een (hele shockerende, ik raad iedereen af om hem te bekijken) snuff video gedeeld van een vrouw die vermoord wordt met een hamer. Mogen we ondertussen stellen dat-ie gewoon knettergek aan het worden is en heel duidelijk mentale problemen heeft?

Trump vannacht ook een (hele shockerende, ik raad iedereen af om hem te bekijken) snuff video gedeeld van een vrouw die vermoord wordt met een hamer. Mogen we ondertussen stellen dat-ie gewoon knettergek aan het worden is en heel duidelijk mentale problemen heeft?
Een wansmakelijke poging om de focus terug naar zijn immigratiebeleid te verleggen, weg van het Iran debacle?

Een wansmakelijke poging om de focus terug naar zijn immigratiebeleid te verleggen, weg van het Iran debacle?
je mag het vraagteken gerust weglaten.

De haat, de leugens, het pure gif dat in die kerel zijn berichten keer op keer wordt opgenomen. Goebbels heeft er gene lap aan.

Wat een inslechte mens is dat.

Tsja, als Biden tientallen miljoenen (!!) illegale criminele buitenlanders binnenlaat, dan heb je dat he.
Ik krijg elke dag ik fb open een stroom propaganda te zien die mijn schoonzus deelt en ja, alles is nog altijd de fout van Biden of Obama. Ondertussen komt er ook regelmatig "nieuws" over hoe stoere Orban zich als moedige held verzet tegen de monsterlijke EU trouwens, kwestie dat we weten waarvoor het MAGA-volk wordt klaargestoomd.

Ik heb niet het gevoel dat je wil lezen wat ik schrijf, eerlijk gezegd.

Ja, we doen niets anders dan tijd kopen. Maar zolang we niet klaar zijn, is dat nu eenmaal wat je best blijft doen. Tijd kopen en niets doen, is dom. Terug meppen terwijl je nog niet in staat bent om te incasseren en echt uit te delen, is nog dommer.

Het is tijd kopen, zodat je je klaar kan maken om het alleen kan doen. Of in het ergste geval tegen de VS én Rusland kan doen. Ik snap niet waarom je zo gehaast bent om van een klif te springen, alleen maar om een punt te maken. Daar koop en win je niets mee.
Ja, er is inderdaad helemaal geen haast bij om je af te zetten en niet meegezogen te worden in een oorlog waar je helemaal niet achter staat en niets mee te maken hebt. Of tegen een hoop oorlogsmisdaden. We gaan het in de geschiedenisboeken schrijven dat Europa in tijden waar de VS een land aangevallen hebben en dreigden met de totale vernietiging van dat land en Israel de ene oorlogsmisdaad na de andere aan het begaan was bezig was met tijd te kopen. Ondertussen doet MAGA lustig voort met de pogingen om Europa volledig naar de kloten te helpen (kijk naar hoe Vance openlijk Orban gaat steunen en desinformatie over de Eu gaat delen).
Ik vraag me echt af of je eigenlijk echt gelooft dat moest het nodig zijn de huidige leiders van de VS Europa zouden bijstaan wanneer er een aanval is op Europa. Je weet dat artikel 5 van de NAVO niet wil zeggen dat elk lid militair moet ingrijpen? De VS kan gerust zeggen dat ze enkel wapens zullen leveren en gezien de historie in Oekraïne zullen ze de kostprijs daarvan gewoon goed doorrekenen. Ik snap oprecht niet waarom we niet een lijn in het zand mogen trekken tegenover Trump en zeggen tot hier en niet verder zonder een collectieve angstaanval te krijgen want hij zou eens boos moeten worden en ons niet meer willen helpen. Wel de realiteit is dat hij ons nu toch ook niet echt meer wil helpen hoor als je kijkt naar zijn daden. Ik pleit helemaal nergens om te zeggen dat de NAVO opgeblazen moet worden maar in mijn ogen kan je echt wel eens opkomen voor de geest van de NAVO ipv altijd maar weer uw broek af te steken voor Trump en altijd maar als een bang vogeltje van ja te knikken.

Ja, er is inderdaad helemaal geen haast bij om je af te zetten en niet meegezogen te worden in een oorlog waar je helemaal niet achter staat en niets mee te maken hebt. Of tegen een hoop oorlogsmisdaden. We gaan het in de geschiedenisboeken schrijven dat Europa in tijden waar de VS een land aangevallen hebben en dreigden met de totale vernietiging van dat land en Israel de ene oorlogsmisdaad na de andere aan het begaan was bezig was met tijd te kopen. Ondertussen doet MAGA lustig voort met de pogingen om Europa volledig naar de kloten te helpen (kijk naar hoe Vance openlijk Orban gaat steunen en desinformatie over de Eu gaat delen).
Ik vraag me echt af of je eigenlijk echt gelooft dat moest het nodig zijn de huidige leiders van de VS Europa zouden bijstaan wanneer er een aanval is op Europa. Je weet dat artikel 5 van de NAVO niet wil zeggen dat elk lid militair moet ingrijpen? De VS kan gerust zeggen dat ze enkel wapens zullen leveren en gezien de historie in Oekraïne zullen ze de kostprijs daarvan gewoon goed doorrekenen. Ik snap oprecht niet waarom we niet een lijn in het zand mogen trekken tegenover Trump en zeggen tot hier en niet verder zonder een collectieve angstaanval te krijgen want hij zou eens boos moeten worden en ons niet meer willen helpen. Wel de realiteit is dat hij ons nu toch ook niet echt meer wil helpen hoor als je kijkt naar zijn daden. Ik pleit helemaal nergens om te zeggen dat de NAVO opgeblazen moet worden maar in mijn ogen kan je echt wel eens opkomen voor de geest van de NAVO ipv altijd maar weer uw broek af te steken voor Trump en altijd maar als een bang vogeltje van ja te knikken.
Je leest dus echt niet wat ik schrijf. Niet je gewoonte, maar dan stopt het wel met deze discussie.

Dit schiet toch een beetje alle kanten op, niet?

Als in, kun je eens verduidelijken hoe een "hardere houding tov de VS" (de lijn in het zand), gaat helpen om als europa op te treden tegen Israël bv.? Daar zit intern binnen de EU toch nog altijd veel te veel verdeeldheid over? Ik zie Duitsland niet direct een ingrijpen goedkeuren?
Of hoe gaat die harde lijn naar de VS concreet helpen voor het Hongarije/Orban verhaal?
Hoe gaat dat helpen tegen die desinformatie?

Verder zie ik "de EU" toch ook niet altijd als een bang vogeltje ja knikken? Trump is toch juist boos omdat hij meer hulp wilt ifv Iran? Dus hoe is er hier " bang ja geknikt"?

Idealiter zou er meer moeten gebeuren, akkoord. Maar ik ben niet mee hoe dit epistel daarin relevant is?

Het hoeft niet zo persoonlijk.
Gisteren op vrt nws die interviews met die landbouwers uit de VS. Onwaarschijnlijk toch hoe die achterban van Trump in ontkenning blijft en achter deze wortel blijft staan. Waarschijnlijk te diep in het gat ondertussen en liever helemaal mee ten onder gaan dan moeten toegeven dat ze fout waren. Is fouten niet kunnen/willen toegeven iets typisch Amerikaans of zo?
Dat zie je hier even goed. Toegeven dat je fout was is één ding, maar in dit geval beken je daarmee ook dat je je compleet hebt laten misleiden/manipuleren en er met open ogen bent ingetrapt. Dat voelt natuurlijk nog schaamtelijker.

Mogen we ondertussen stellen dat-ie gewoon knettergek aan het worden is en heel duidelijk mentale problemen heeft?
Ik zou het eens vragen aan Guglielmo. Die was in 2024 stellig overtuigd dat Trump de "rationeel" betere keuze is als het op wereldveiligheid aankomt, dus die kan hem duidelijk goed inschatten :)

Gisteren op vrt nws die interviews met die landbouwers uit de VS. Onwaarschijnlijk toch hoe die achterban van Trump in ontkenning blijft en achter deze wortel blijft staan. Waarschijnlijk te diep in het gat ondertussen en liever helemaal mee ten onder gaan dan moeten toegeven dat ze fout waren. Is fouten niet kunnen/willen toegeven iets typisch Amerikaans of zo?
Iets soortgelijk kwam eerder aan bod in interviews met mensen in oa. Rusland.

Een boerenvrouw haar zoon was gestorven in de oorlog en ze was er blijkbaar trots op.
Haar zoon was overleden voor het hogere doel en voor haar god Poetin.

Dat noemen ze 'gezond' boerenverstand zeker?

Je moet eens rondkijken op www.reddit.com/r/leopardsatemyface

Tientallen screenshots van berichten van MAGA-aanhangers die nu de gevolgen van hun stem voor Trump moeten ondergaan; familie of partner gedeporteerd door ICE, zaak in de problemen wegens tarieven, minder sociale voordelen, ontslag,... In veel van zulke berichten wordt gezegd dat ze het jammer vinden wat Trump doet, maar dat ze nog steeds in hem geloven en vierkant achter hem staan. Degenen die zeggen dat ze niet meer republikeins gaan stemmen voegen er dan in één adem aan toe dat ze liever niet gaan stemmen dan voor de democraten te stemmen.

Hopeloos gewoon.

Iets soortgelijk kwam eerder aan bod in interviews met mensen in oa. Rusland.

Een boerenvrouw haar zoon was gestorven in de oorlog en ze was er blijkbaar trots op.
Haar zoon was overleden voor het hogere doel en voor haar god Poetin.

Dat noemen ze 'gezond' boerenverstand zeker?
mja, in Rusland kan je dat natuurlijk maar best zeggen tegen een reporter he. 't is niet dat ge daar echte free speech hebt. Daar geef je enkel openlijk kritiek als je heel moedig of je leven moe bent

Staat zelfs op de officiële Facebook pagina van het Witte Huis.

Ik ga niet kijken, maar in welke context is dat dan geüpload als het zelfs daar op staat?

Zware rant over criminele illegalen die met tientallen miljoenen tegelijk geimporteerd geweest zijn door Biden en als er weer een Democratische meerderheid zou zijn in Congress met Democratische president, mogen de mensen zich aan veel meer zulke situaties verwachten.

Terug
Bovenaan