De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Mijn Trumper-schoonzus is momenteel ook ruzie aan het maken met heel de familie want wij geloven allemaal propaganda die de media ons voorschotelt, terwijl Trump Maduro heeft afgezet omdat Rusland daar raketten had geïnstalleerd om de VS aan te vallen. Het is ook Biden die de Golf van Amerika heeft omgedoopt tot de Golf van Mexico, Trump herstelde gewoon de geschiedkundige naam.

Echt niets van logica in die standpunten.
Een atlas tonen van voor 2010 is waarschijnlijk geen optie?

Mijn Trumper-schoonzus is momenteel ook ruzie aan het maken met heel de familie want wij geloven allemaal propaganda die de media ons voorschotelt, terwijl Trump Maduro heeft afgezet omdat Rusland daar raketten had geïnstalleerd om de VS aan te vallen. Het is ook Biden die de Golf van Amerika heeft omgedoopt tot de Golf van Mexico, Trump herstelde gewoon de geschiedkundige naam.

Echt niets van logica in die standpunten.
Je hoeft het niet zo ver te zoeken. Heb hier ook een schoonbroer die helemaal in een rabbithole zit. Ah ja want hij heeft een neef in Amerika en dus ja hij weet het allemaal wel.
Als je duidt op bepaalde overduidelijke crapuleuze zaken van Trump is 't "weet ge, ze zijn allemaal zo denk ik, anders kom je daar niet". Als je over de waardigheid begint die een Obama altijd in zijn communicatie uitdroeg, is 't van "dat was de ergste van allemaal, niemand bombardeerde meer dan hij".

Tjonge jonge. Hopeloos. Moet op familiefeestjes altijd over iets anders beginnen want anders is 't ambras.

Dat de VS nu met alle geweld en forse uitspraken Rusland (en China) oproept weg te blijven uit Venezuela en Groenland, en hen openlijk als vijand bestempelt, en die regimes opdragen hun banden met Rusland te verbreken, maar ons (Oekraïne, Europa) zo te kakken zet in de onderhandelingen over Oekraïne met Rusland, dat is toch ook heel erg veelzeggend.

De VS heeft Europa graag aan haar zijde als het gaat om bepaalde oorlogjes zoals nu in Venezuela, dan mogen ze ons ook wel eens als een partner beginnen beschouwen in de Oekraïneoorlog. En Europa mag dat wel eens duidelijk maken aan zijne Hoogheid in Mar-a-lago. Ik heb de indruk dat ze het enkel durven zeggen tegen Rubio, maar dat is begot nog de meest redelijke van die hele bende. Wie had dat ooit gedacht.

Een atlas tonen van voor 2010 is waarschijnlijk geen optie?
Neen, die mensen vallen altijd terug op "propaganda" of "fake news" vanaf iets hun realiteit tegenspreekt. Alles is ook altijd wel de fout van Biden, alsof de moderne tijd begon toen die verkozen werd. Het is echt vreemd, maar ook gewoon zeer angstaanjagend want speelt op elk vlak. Mijn vrouw krijgt een griepvaccin via de werkgever --> "Jij bent gek! Iedereen weet toch dat je daar alzheimer van krijgt!"

Mijn schoonzus is uiteraard van Mexicaanse origine, nu wel met green card. En die vertelt dan zonder verpinken op familiebijeenkomsten in Mexico, met allemaal Mexicanen, dat al die ICE-acties geweldig zijn want ze pakken al de criminelen op en dat soort leuks. Dat was nu ook een groot pluspunt van die operatie in Venezuela: al die migranten gingen nu terug gaan.

5 jaar geleden de bestorming van het Capitol. Dat moet gevierd worden op gepaste wijze.

President Donald Trump’s administration marked the fifth anniversary of the Jan. 6, 2021, riot at the U.S. Capitol by launching a website that claims Democrats “staged the real insurrection” by eventually certifying former President Joe Biden’s 2020 election victory.
The website, which belongs to the White House's domain and is promoted by official government social media accounts, refers to rioters as “peaceful patriotic protestors.” It claims Democrats, many of whom were targeted by the rioters, “masterfully reversed reality” by referring to the riot as a coup attempt.
House Speaker Emeritus Nancy Pelosi is prominently featured at the top of the site, alongside members of the House select committee on the riot. The website accuses the committee of “producing a scripted TV spectacle to fabricate an ‘insurrection’ narrative and pin all blame on President Trump."

Site
Alweer een triest dieptepunt dat ik bij op mijn lijstje kan zetten dat ik gisteren plaatste.

Ik weet dat men te pas en te onpas Orwell's werk gebruikt op het internet om gebeurtenissen te kaderen, en vaak ben ik het daar niet mee eens, maar hier past het toch wel echt:
The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.

Wanneer eindigt deze waanzin? Elke dag zakt die man en zijn administratie dieper en dieper. Zijn er daar nu werkelijk geen republikeinen (of democraten; die kunnen niets doen, maar zijn ook heel stil) of mensen met macht voor wie het stilaan te ver gaat? De leugens en de flagrante propaganda worden al jaren gespind, maar nu zijn we bijvoorbeeld al dagen aan het praten over het aanvallen van een NATO-lid. Dat kan toch niet dat iedereen daarginds daar mee akkoord is? Daar moeten toch mensen zijn die beseffen wat voor schade (OOK voor de VS) dat zou maken?

Of men nu rechts, links, of centrum is: iedereen moet toch stilaan kunnen inzien dat deze man een vergif voor de wereld is, zou ik zo denken.

Werkelijk, wanneer deze man eindelijk verwijderd wordt van zijn positie (mijn hoop dat hij ooit gerechtelijke gevolgen ziet voor zijn talloze misdaden heb ik al lang laten varen) dan open ik een heel goede fles champagne.

Alweer een triest dieptepunt dat ik bij op mijn lijstje kan zetten dat ik gisteren plaatste.

Ik weet dat men te pas en te onpas Orwell's werk gebruikt op het internet om gebeurtenissen te kaderen, en vaak ben ik het daar niet mee eens, maar hier past het toch wel echt:

Wanneer eindigt deze waanzin? Elke dag zakt die man en zijn administratie dieper en dieper. Zijn er daar nu werkelijk geen republikeinen (of democraten; die kunnen niets doen, maar zijn ook heel stil) of mensen met macht voor wie het stilaan te ver gaat? De leugens en de flagrante propaganda worden al jaren gespind, maar nu zijn we bijvoorbeeld al dagen aan het praten over het aanvallen van een NATO-lid. Dat kan toch niet dat iedereen daarginds daar mee akkoord is? Daar moeten toch mensen zijn die beseffen wat voor schade (OOK voor de VS) dat zou maken?

Of men nu rechts, links, of centrum is: iedereen moet toch stilaan kunnen inzien dat deze man een vergif voor de wereld is, zou ik zo denken.

Werkelijk, wanneer deze man eindelijk verwijderd wordt van zijn positie (mijn hoop dat hij ooit gerechtelijke gevolgen ziet voor zijn talloze misdaden heb ik al lang laten varen) dan open ik een heel goede fles champagne.
Ik wacht ook al even op een "Have you no sense of decency?"-moment zoals dat met McCarthy gebeurde in 1954, maar ik denk dat we het culminatiepunt van Trump II nog (lang) niet hebben bereikt.

De soep die niet te heet ging opgediend worden is ondertussen al verdampt zeker? Ik ga niet liegen, het doet pijn om machteloos vanop afstand te moeten aanschouwen hoe de hele liberale wereldorde in elkaar struikelt. En ik maak mij alvast geen illusies meer, dit eindigt maar op één manier.

Ik wacht ook al even op een "Have you no sense of decency?"-moment zoals dat met McCarthy gebeurde in 1954, maar ik denk dat we het culminatiepunt van Trump II nog (lang) niet hebben bereikt.
Nog 1108 dagen, 19 uur en 30 minuten te gaan. Buckle up, buckeroo. Er staat ons nog een resem aan willekeurige, en vaak behoorlijk domme, episodes te wachten.

Behalve natuurlijk… de Epstein-files. Die blijven pending.

Ik vind het gewoon werkelijk hallucinant hoe weinig weerstand er komt. De (online) wereld staat bol van de hyperbolen natuurlijk: een linkse regering is al snel "een grote ramp" en "de verdoemenis van onze waarden en normen" voor rechtse mensen, en vice versa, maar dit gaat toch werkelijk veel verder dan dat?

Trump gaat veel verder dan gewoon een (extreem) rechts beleid. Die liegt, bedriegt, negeert wetten, heerst als een koning, probeert andersgezinden weg te werken met behulp van de staat, bedreigt bondgenoten, heeft 0,0% beleefdheid, ...

En zelfs voor de mensen die zelfs na zijn eerste termijn en zijn verkiezingscampagne het nog opportuun vonden om op hem te stemmen: wat is daar nu nog van over? De "no more wars" president is iedereen (zelfs bondgenoten) aan het bedreigen met oorlog. De "release the Epstein files" president is al meerdere keren geflipflopt (Hoax? Bestaan ze wel, maar staat er niets belangrijks in? ...?) en nog zijn ze niet openbaar. De president van "Amerika first" gaat overal kostelijke oorlogen willen beginnen en geld pompen in landen als Venezuala, grootschalige besparingen op gezondheidszorg hebben voor miljoenen Amerikanen het leven flink moeilijker gemaakt.

Serieus, waar en wanneer stopt het? Zijn mensen nu echt zo apathisch geworden? Is de media daar zo corrupt dat al die zaken niet doorsijpelen? Dit beleid is toch voor niemand goed, behalve dan voor een handjevol miljardairs?

De culminatie van links vs rechts die al een decennia aan de gang is..., Online bikkelen tussen de communisten met geitenwollensokken die overal soep tegenaan gooien wat hun niet aanstaat of de boel maar in brand steken vs de corona wappies, chemtrails en fake news gelovende fascisten die oogluikend de democratie uithollen.
Iedereen zag het aankomen en toch blijft iedereen volharden in zijn grote gelijk.
Can't say im suprised.

.... De leugens en de flagrante propaganda worden al jaren gespind, maar nu zijn we bijvoorbeeld al dagen aan het praten over het aanvallen van een NATO-lid. Dat kan toch niet dat iedereen daarginds daar mee akkoord is? Daar moeten toch mensen zijn die beseffen wat voor schade (OOK voor de VS) dat zou maken?

...

Die vraag stel ik me ook vaak.
Zitten er in het leger dan alleen nog maar hooggeplaatste ja-knikkers die eender welk bevel uitvoeren?
Ook zijn er bij de Republikeinen enorm veel die zaken doen met de EU (en bij uitbreiding veel NAVO landen). Vinden die het OK dat de banden stroever (tarrifs) tot stilaan onmogelijk (annexeren Groenland) worden?

Als je de excuses van verschillende Reddit gebruikers uit de VS mag geloven kunnen ze niet op straat komen, omdat ze teveel te verliezen hebben:
Werk, huis, geld, gezin...want ze leven van paycheck naar paycheck.
Terwijl er anderen opmerkten dat bij vorige grote opstanden in de VS de bevolking ook moest vrezen voor dezelfde zaken, maar het finaal wel gedaan hebben.

Ze hopen daar vandaag dat anderen (wie dan?) het gaat oplossen zodat ze in hun luxe kunnen blijven zitten.

Laatst bewerkt:
Ik vind het eigenlijk nog best verrassend dat de meesten denken dat het binnen 3j beter gaat zijn. Raadt wat er tegen dan allemaal gefoefeld en gefabriceerd is voor meer van hetzelfde.

De culminatie van links vs rechts die al een decennia aan de gang is..., Online bikkelen tussen de communisten met geitenwollensokken die overal soep tegenaan gooien wat hun niet aanstaat of de boel maar in brand steken vs de corona wappies, chemtrails en fake news gelovende fascisten die oogluikend de democratie uithollen.
Iedereen zag het aankomen en toch blijft iedereen volharden in zijn grote gelijk.
Can't say im suprised.
Ik snap niet wat je hier wil zeggen tenzij je gewoon weer wat wil zeveren over "both sides" :unsure: Kom nog eens terug als extreemlinks de politieke macht grijpt in de VS, het medialandschap domineert en de techindustrie in haar broekzak heeft zitten.

Can't say im suprised.
Dat was mijn punt eigenlijk niet. Relschoppers gaan er bijvoorbeeld altijd zijn langs beide kanten, en ik wilde hier ook geen "both sides" argument van maken, al lijkt het mij persoonlijk vrij duidelijk welke "side" er in de VS op dit moment een pak erger is. Tip: het is de kant die actief bezig is met het installeren van een autocraat.

Wat ik wilde bedoelen: welke gewone Amerikaan (dus geen miljardair) is gebaat bij dit soort krankzinnigheden? Maakt niet uit welke politieke overtuiging men heeft: het is toch nooit goed om een regering te hebben die alle democratische regels aan de laars lapt, met een leider die om de zin een flagrante leugen de lucht in gooit en tegelijkertijd quasi heel de wereld schoffeert en bedreigt? Nota bene is Trump dan nog het "vriendelijkst" (zeker in daden, of het gebrek er aan) voor een van de grootste vijanden van de VS: Rusland. En opnieuw: een paar van zijn grootste verkiezingsbeloften gaan er vrij consequent aan.

Samengevat: zelfs iemand die een heel rechts en conservatief beleid wilt, kan hier toch niet tevreden mee zijn als ze een greintje respect hebben voor de principes waarop de VS is gebouwd? De democratie wordt systematisch uitgehold, Trump gedraagt zich meer en meer als een keizer, en alle "checks and balances" worden onderweg platgewalst of genegeerd. De gewone man wordt trouwens ook her en der zwaar getroffen. En dan heb ik het niet eens over alles wat die man buiten de politiek op zijn kerfstok heeft, ik heb het louter over het feit dat men in de VS er blijkbaar niet om maalt dat men daar in sneltempo een Rusland-light aan het worden is.

Dus in die zin vraag ik me echt af waar de grens daar ligt. En of die er zelfs is.

er is geen grens als je in alternatieve waarheden gelooft en/of je haat voor de tegenpartij primeert in je beslissingen. Alleen op het moment dat ze zelf getroffen worden en dan bedoel ik niet 'in de familie' maar echt persoonlijk trekken sommigen hun ogen open. Maar voor de rest wordt het allemaal goedgekeurd en/of met de mantel der liefde toegedekt of zoals een Belgische Trumpfan het verwoordde "het is toch een bazeke, he"

Mijn Trumper-schoonzus is momenteel ook ruzie aan het maken met heel de familie

Wie op dit punt nog openlijk durft te dwepen met MAGA-ideologie of figuren als Trump/Orban/Fico ziet als een voorbeeld heeft op zijn zachtst gezegd geen fatsoen. Ik heb daar eigenlijk andere woorden voor, maar de kat een kat noemen is op dit forum soms riskanter dan het propageren van dat soort walgelijke en gevaarlijke ideologie.
Moet een beetje oppassen, want ik sleur nog strafpunten mee door het oneigenlijk gebruik van de 'lmao'-emoticon.

Desondanks:
Stop met die vuile neofascisten in uw omgeving te tolereren.

Wie op dit punt nog openlijk durft te dwepen met MAGA-ideologie of figuren als Trump/Orban/Fico ziet als een voorbeeld heeft op zijn zachtst gezegd geen fatsoen. Ik heb daar eigenlijk andere woorden voor, maar de kat een kat noemen is op dit forum soms riskanter dan het propageren van dat soort walgelijke en gevaarlijke ideologie.
Moet een beetje oppassen, want ik sleur nog strafpunten mee door het oneigenlijk gebruik van de 'lmao'-emoticon.

Desondanks:
Stop met die vuile neofascisten in uw omgeving te tolereren.
Ik ga mijn vrouw nu ook niet zeggen dat ze niet met haar zus in de VS mag praten hoor. Daarbij, in die familie krijgt die de wind van voor, zo hoort ze nog een beetje kritiek, want van haar directe omgeving in de VS zal het niet komen.

Ik ga mijn vrouw nu ook niet zeggen dat ze niet met haar zus in de VS mag praten hoor. Daarbij, in die familie krijgt die de wind van voor, zo hoort ze nog een beetje kritiek, want van haar directe omgeving in de VS zal het niet komen.
Eerlijk? Dat soort mensen gaat het alleen maar leren wanneer ze zelf geconfronteerd worden met het vuilnis dat ze goedpraten, zoals wanneer ze zelf op straat wordt opgepikt door haar vrienden van ICE.

Eerlijk? Dat soort mensen gaat het alleen maar leren wanneer ze zelf geconfronteerd worden met het vuilnis dat ze goedpraten, zoals wanneer ze zelf op straat wordt opgepikt door haar vrienden van ICE.
Ja ik ben daar nu ook wel realistisch in, maar voor zoiets gaan we die nu ook niet laten vallen. Het zou eerder zijn moest ze dat soort zaken nu beginnen te vertellen tegen mijn dochter, want van haar zoon is zo ook wel een klein MAGA-geval aan het maken spijtig genoeg.

Terug
Bovenaan