Alweer een triest dieptepunt dat ik bij op mijn lijstje kan zetten dat ik gisteren plaatste.
Ik weet dat men te pas en te onpas Orwell's werk gebruikt op het internet om gebeurtenissen te kaderen, en vaak ben ik het daar niet mee eens, maar hier past het toch wel echt:
Wanneer eindigt deze waanzin? Elke dag zakt die man en zijn administratie dieper en dieper. Zijn er daar nu werkelijk geen republikeinen (of democraten; die kunnen niets doen, maar zijn ook heel stil) of mensen met macht voor wie het stilaan te ver gaat? De leugens en de flagrante propaganda worden al jaren gespind, maar nu zijn we bijvoorbeeld al dagen aan het praten over het aanvallen van een NATO-lid. Dat kan toch niet dat iedereen daarginds daar mee akkoord is? Daar moeten toch mensen zijn die beseffen wat voor schade (OOK voor de VS) dat zou maken?
Of men nu rechts, links, of centrum is: iedereen moet toch stilaan kunnen inzien dat deze man een vergif voor de wereld is, zou ik zo denken.
Werkelijk, wanneer deze man eindelijk verwijderd wordt van zijn positie (mijn hoop dat hij ooit gerechtelijke gevolgen ziet voor zijn talloze misdaden heb ik al lang laten varen) dan open ik een heel goede fles champagne.