De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

De FBI zit in Trump zijne zak (die Kash Patel aan het hoofd is ook weer een jaknikker die door Trump is benoemd) , dus als hij of iemand van zijn entourage er achter zit dan gaat er niet veel tegen gebeuren.

Hyperledger is bovendien een gedecentraliseerde exchange, dus geen KYC nodig als je een account aanmaakt. Al kunnen ze via de blockchain wel traceren als dat geld naar een bepaalde gecentraliseerde exchange wordt verplaatst (om uit te cashen).

En Trump doet weer een TACO over China. Nothing going on people, please carry on.

Zijn kliek heeft vrijdag goed verdiend met te shorten, opnieuw laag inkopen en morgen nog es verdienen op de koersstijging.

En Trump doet weer een TACO over China. Nothing going on people, please carry on.

Zijn kliek heeft vrijdag goed verdiend met te shorten, opnieuw laag inkopen en morgen nog es verdienen op de koersstijging.
Heeft hij zijn dreiging van nieuwe 100% tarieven op China weer ingetrokken?

Ik vind het wel grappig dat Trump enkele dagen terug Columbus uitriep tot Amerikaanse held, terwijl Columbus nooit voet gezet heeft op grondgebied van de huidige VS en daarbovenop ook van Italiaanse (nou ja, Genoëse) afkomst was en zich in zijn later leven tot Spanjaard naturaliseerde. Een de-facto Spanjaard die enkel voet gezet heeft in de Caraïben en Centraal-Amerika wordt een nationale held, maar al zijn "afstammelingen" uit Latijns Amerika moeten het land zo snel mogelijk verlaten als het van hem en de zijne afhangt.

En ja, ik weet dat Columbus Day al eeuwenlang "gevierd" wordt in de VS, maar ten eerste stamt dat sowieso al op verkeerde historische associaties, en ten tweede is Trump toch een van de weinige presidenten (de enige?) die Columbus een held vindt maar wel zoveel Hispanics als mogelijk wil buitenschoppen.

Ik vind het wel grappig dat Trump enkele dagen terug Columbus uitriep tot Amerikaanse held, terwijl Columbus nooit voet gezet heeft op grondgebied van de huidige VS en daarbovenop ook van Italiaanse (nou ja, Genoëse) afkomst was en zich in zijn later leven tot Spanjaard naturaliseerde. Een de-facto Spanjaard die enkel voet gezet heeft in de Caraïben en Centraal-Amerika wordt een nationale held, maar al zijn "afstammelingen" uit Latijns Amerika moeten het land zo snel mogelijk verlaten als het van hem en de zijne afhangt.

En ja, ik weet dat Columbus Day al eeuwenlang "gevierd" wordt in de VS, maar ten eerste stamt dat sowieso al op verkeerde historische associaties, en ten tweede is Trump toch een van de weinige presidenten (de enige?) die Columbus een held vindt maar wel zoveel Hispanics als mogelijk wil buitenschoppen.
Zal ook wel iets te maken hebben met dat Columbus Day iets is waar velen aan de andere kant van het politiek spectrum niet echt positief over zijn. In verschillende Latijns-Amerikaanse landen heeft die dag ondertussen een andere naam gekregen, meestal om het meer rond de oorspronkelijke of resulterende cultuur dan om de verovering te laten draaien.

De politieke instrumentalisering van historische feiten is dan ook een verdraaiing van diezelfde feiten. Uiteraard heeft die man nooit voet gezet op US soil, maar zijn naam blijft wel verbonden aan de ontdekking van Amerika.

Colombus uitroepen tot massamoordenaar is dan ook weer onnozel, maar ik snap wel dat inheemse Amerikanen daar niet zo blij mee zijn. Dat is weer een onderdeel van "woke" dat ik interessant vind: de deconstructie van nationale mythes.

De politieke instrumentalisering van historische feiten is dan ook een verdraaiing van diezelfde feiten. Uiteraard heeft die man nooit voet gezet op US soil, maar zijn naam blijft wel verbonden aan de ontdekking van Amerika.

Colombus uitroepen tot massamoordenaar is dan ook weer onnozel, maar ik snap wel dat inheemse Amerikanen daar niet zo blij mee zijn. Dat is weer een onderdeel van "woke" dat ik interessant vind: de deconstructie van nationale mythes.

Columbus was nochtans gouverneur van Hispaniola en heeft zich daar zeer tyranniek gedragen, met veel doden onder de lokale bevolking tot gevolg.
Hem de zwarte piet toeschuiven van alles wat is misgelopen in Latijns-Amerika met betrekking tot de inheemse bevolking, of de Trans-Atlantische slavenhandel, is inderdaad onnozel. Maar hij is zeker geen onbeschreven blad in zijn eigen gedrag en houding tov de inheemse bevolking.

Columbus was nochtans gouverneur van Hispaniola en heeft zich daar zeer tyranniek gedragen, met veel doden onder de lokale bevolking tot gevolg.
Hem de zwarte piet toeschuiven van alles wat is misgelopen in Latijns-Amerika met betrekking tot de inheemse bevolking, of de Trans-Atlantische slavenhandel, is inderdaad onnozel. Maar hij is zeker geen onbeschreven blad in zijn eigen gedrag en houding tov de inheemse bevolking.
Dat niet, maar de "nationale geschiedschrijving" maakt zich wel vaker schuldig aan dat vergoeilijken of opschonen van de feiten. Ik denk dat je zo wel tal van historische figuren in een ander daglicht kan gaan stellen.

Moest ik spontaan hieraan denken...

Jammer dat er nauwelijks geschiedschrijving is van de oorspronkelijke inwoners van Amerika, voor de kolonisatie.
(En neen, ik praat hiermee de wreedheden van de kolonisatie niet goed, omdat ze 'in ruil' het geschreven woord hebben gekregen... heb gewoon een vermoeden dat het ervoor niet beter (noch slechter) was).

het hangt er natuurlijk wel wat vanaf welk deel van het continent je nu bedoelt, maar de geschiedenis van Midden en Zuid-Amerika zijn toch wel redelijk goed beschreven? veel van hun boeken zijn vernietigd door de spanjaarden, en veel wat er overgebleven is, is pas laat ontcijferd (of nog niet)

maar als het over wreedheden gaat... kort samengevat: human sacrifice ftw. Azteken enkele duizenden per jaar.

het hangt er natuurlijk wel wat vanaf welk deel van het continent je nu bedoelt, maar de geschiedenis van Midden en Zuid-Amerika zijn toch wel redelijk goed beschreven? veel van hun boeken zijn vernietigd door de spanjaarden, en veel wat er overgebleven is, is pas laat ontcijferd (of nog niet)

maar als het over wreedheden gaat... kort samengevat: human sacrifice ftw. Azteken enkele duizenden per jaar.
En net die human sacrifice was de oorzaak van hun ondergang. De azteken offerden vooral uit onderworpen steden en hield er wel een stevig religieus juk op na. Hernan cortez kon zo de andere onderworpen groepen achter hun zaak spannen om de azteken te overwinnen. Dat en de europese ziektes. :unsure:

Onnozele fun fact dat ik op internet vond die complottheoretici wellicht in een rant doet ontbranden:

It is 1997. The President of the United States was born in 1946.
It is 2007. The President of the United States was born in 1946.
It is 2017. The President of the United States was born in 1946.
It is 2027. The President of the United States was born in 1946*.

*als Trump er dan nog is

Onnozele fun fact dat ik op internet vond die complottheoretici wellicht in een rant doet ontbranden:

It is 1997. The President of the United States was born in 1946.
It is 2007. The President of the United States was born in 1946.
It is 2017. The President of the United States was born in 1946.
It is 2027. The President of the United States was born in 1946*.

*als Trump er dan nog is

Is niet louter een fun fact, het moet geen conspiracy theory* zijn om kritiek te hebben dat de V.S. afglijdt in een gerontocratie, en dat de wereld meer en meer bestuurd wordt niet langer louter door mensen met ervaring, maar door mensen/mannen met al één been half in het graf, en die (te) weinig te verliezen hebben met de boel verwoest achter te laten. Kijk naar Poetin en Oekraïne bijvoorbeeld...

*Al geef ik toe, de symmetrie der cijfers is best wel leuk.

Terug
Bovenaan